بحث کاربر:Dalba: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏سوال: بخش جدید
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
←‏سوال: پاسخ
برچسب: برگردانده‌شده
خط ۱۵: خط ۱۵:
چون لینک نمی شود گذاشت
چون لینک نمی شود گذاشت
لطفاً برایم بنویسید چون لینک های که برایم می فرستن معمولاً ترجمه و غیر مفهوم است [[کاربر:عبد الرحیم ۱۳|عبد الرحیم ۱۳]] ([[بحث کاربر:عبد الرحیم ۱۳|بحث]]) ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)
لطفاً برایم بنویسید چون لینک های که برایم می فرستن معمولاً ترجمه و غیر مفهوم است [[کاربر:عبد الرحیم ۱۳|عبد الرحیم ۱۳]] ([[بحث کاربر:عبد الرحیم ۱۳|بحث]]) ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)
:@[[کاربر:عبد الرحیم ۱۳|عبد الرحیم ۱۳]] سلام، خواهش می‌کنم. به طور خلاصه:
:می‌توانید از متون ویکی‌پدیا در فیلم یا word یا هر رسانهٔ دیگری استفاده کنید به شرط اینکه نشانی وب (URL) صفحه‌ای که مطلب را از آن برداشته‌اید در همان اثر مشخص کنید، و توجه داشته باشید که اثر حاصل نمی‌تواند مجوزی غیر از مجوز نوشتارهای ویکی‌پدیا (یعنی [https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ CC-BY-SA نسخهٔ ۳] یا جدیدتر) داشته باشد.
:در مورد متن مقالات ویکی، این اجازه را دارید که تغییرشان هم بدهید (اما باید ذکر کنید که تغییر داده شده است) ولی در مورد صدا/تصویر قضیه پیچیده‌تر است. برخی از تصاویر آزاد نیستند و برخی دیگر آزاد هستند ولی برای مثال اجازهٔ تغییر دادن در اصل تصویر را نمی‌دهند؛ یا ممکن است مجوزی داشته باشند که شرایط استفادهٔ خاصی داشته باشد. برای مشخص شدن شرایط استفاده از تصویر باید روی تصویر کلیک کنید تا به صفحهٔ مربوط به همان تصویر که حاوی مجوز و شرایط استفاده از آن است منتقل شوید و ببینید آیا اجازهٔ استفادهٔ آزاد و یا تغییر در اصل تصویر را دارید یا خیر و اگر دارید شرایط آن چیست.
:البته مسائل مربوط به کپی‌رایت دارای ظرایف زیادی هستند و من کارشناس این زمینه نیستم، ملاک شما باید متن قوانین کپی‌رایت باشد؛ هرچند که متأسفانه متون حقوقی معمولاً سنگین هستند. اگر به انگلیسی تسلط دارید توصیه می‌کنم از [[:en:Wikipedia:Copyrights]] شروع کنید.
:[[User:Dalba|‏Dalba]] ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۱۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۱۱

سوال

سلام ببخشید یک سوال داشتم از مطالب(صدا,عکس,متن)ویکی پدیا می شود در فیلم و word با ذکر نام استفاده کرد چون لینک نمی شود گذاشت لطفاً برایم بنویسید چون لینک های که برایم می فرستن معمولاً ترجمه و غیر مفهوم است عبد الرحیم ۱۳ (بحث) ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)[پاسخ]

@عبد الرحیم ۱۳ سلام، خواهش می‌کنم. به طور خلاصه:
می‌توانید از متون ویکی‌پدیا در فیلم یا word یا هر رسانهٔ دیگری استفاده کنید به شرط اینکه نشانی وب (URL) صفحه‌ای که مطلب را از آن برداشته‌اید در همان اثر مشخص کنید، و توجه داشته باشید که اثر حاصل نمی‌تواند مجوزی غیر از مجوز نوشتارهای ویکی‌پدیا (یعنی CC-BY-SA نسخهٔ ۳ یا جدیدتر) داشته باشد.
در مورد متن مقالات ویکی، این اجازه را دارید که تغییرشان هم بدهید (اما باید ذکر کنید که تغییر داده شده است) ولی در مورد صدا/تصویر قضیه پیچیده‌تر است. برخی از تصاویر آزاد نیستند و برخی دیگر آزاد هستند ولی برای مثال اجازهٔ تغییر دادن در اصل تصویر را نمی‌دهند؛ یا ممکن است مجوزی داشته باشند که شرایط استفادهٔ خاصی داشته باشد. برای مشخص شدن شرایط استفاده از تصویر باید روی تصویر کلیک کنید تا به صفحهٔ مربوط به همان تصویر که حاوی مجوز و شرایط استفاده از آن است منتقل شوید و ببینید آیا اجازهٔ استفادهٔ آزاد و یا تغییر در اصل تصویر را دارید یا خیر و اگر دارید شرایط آن چیست.
البته مسائل مربوط به کپی‌رایت دارای ظرایف زیادی هستند و من کارشناس این زمینه نیستم، ملاک شما باید متن قوانین کپی‌رایت باشد؛ هرچند که متأسفانه متون حقوقی معمولاً سنگین هستند. اگر به انگلیسی تسلط دارید توصیه می‌کنم از en:Wikipedia:Copyrights شروع کنید.
‏Dalba ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۱۱ (UTC)[پاسخ]