فتیش: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز ویرایش بسالالال بسالالال (بحث) به آخرین تغییری که Q2020 انجام داده بود واگردانده شد
برچسب‌ها: جایگزین شد واگردانی
خط ۱: خط ۱:
* [[فتیشیسم]] در انسان‌شناسی
فتیش fetish به معنای صنم و بت است و اغلب با عبارت fetish worship که به معنای بت پرستی میباشد در مسائل فرا جنسی و parasex و paraphilia مورد آنالیز واقع میگردد .
* [[فتیشیسم جنسی]] در روانشناسی جنسی
فتیش غالبا در بردگی و پرستش خانمهای زیبا نمایان میشود که در اکثر موارد فرد پرستنده آقا و فرد ستوده شده خانم میباشد . که در bdsm برده که اغلب آقا است (slave ) هر گونه دستوری که اربابش که اغلب خانم است (mistress) بدهد اطاعت میکند . تا آنجا که در برخی موارد حتی اگر اربابش دستور بدهد بمیر ، اطاعت میکند .روانشناسان تحقیقات فراوانی راجع به فتیش انجام داده اند که آیا علت بردگی برای خانمهای زیبا

ناشی از مازوخیسم است ؟ آیا ناشی از سادیسم فیلیا است ؟آیا ناشی از ظهور و حضور کرنش و خضوع و خشوع به ناحیه میل جنسی میباشد ؟
{{ابهام‌زدایی}}
آیا ناشی از فتیشیسم و یادگار خواهی و پارافیلیا و پدوفیلیا و پارافمینیسم است ؟
آیا ناشی از غلبه هورمون استروژن بر هورمون تستسترون در فرد است ؟
تحقیقات بیانگر این حقیقت بودند
که هورمون تستسترون
هورمون غالب و مردانگی و خشونت
میباشد و هورمون استروژن هورمون
مغلوب و زنانگی و لطافت میباشد
و از آنجا که هر دو هورمون در
هم آقایان و هم خانمها وجود دارد
ولی هورمون مردانگی بیشتر از
هورمون زنانگی در مردان است
و هورمون زنانگی بیشتر از هورمون
مردانگی در زنان است .
البته تمامی موارد فوق الذکر میتواند
علت ایجاد احساس بردگی آقایان
نسبت به خانمهای زیبا باشد اما
هیچکدام و هیچیک
از موارد فوق علت اصلی ایجاد
حس بردگی برای دختران زیبا
نیست . بلکه علت به جود آمدن حس بردگی
نسبت به خانمهای زیبا فقط در ((( اشتباه پنداری جنسی ))) میباشد . همه ما انسانها قبل از خلقت به این دنیا در بهشت بوده ایم و زیبایی بیش از حد و بینهایت و غیر قابل وصف حوریان بهشتی را دیده ایم و در ضمیر ناخوداگاه ما ثبت شده است حوریانی که چنان از درخشش و نهایت زیبایی غیر قابل توصیفی برخوردارند که با دیدن آن درخشش بی نهایته آنها هر آینه انسانهای خاکی مجنون و شیدا و بیهوش میگردند . حوریانی که حتی عرق بدن آنها از عطر هر گلی خوشبوتر است حوریانی که تا ابد جوان و زیبا هستند و خداوند وعده داده تا زمانی که خدا زنده است آنها نیز جوان و زیبا خواهند ماند . حوریانی که اگر حتی یکی از آنها برای چند لحظه به کره زمین بیاید همه افراد کره زمین ناخوداگاه با دیدن آن همه جمال و کمال و زیبایی غیر قابل وصف اعم از >>> زن <<< و مرد به پای وی به سجده خواهند افتاد و خود را فقط لایق پا بوسی و بردگی برای وی میدانند .
برخی از ما انسانها در ضمیر ناخوداگاهمان آن طراوت لا توصیف و زیبایی بی نهایت و غیر قابل وصف حوریان بهشتی که زبان ، الکن از وصف آن خواهد بود ، و در عالم ☆ {{{ ذر }}} ☆و روز ☆{{{ الست }}} ☆ همه ما انسانها دیده ایم و ملاقات داشته ایم در اعماق ذهنمان ثبت میباشد ، با دیدن برخی از خانمهای زیبا روی دنیا ، آن حوریان بهشتی در ضمیر ناخوداگاهمان تداعی میگردد و دچار اشتباه پنداری جنسی گشته و خود را فقط لایق پا بوسی و بردگی برای آن دختر زیبا میدانند . در پندارهای عرفانی افراد فتیشیسم ، فلسفه بردگی اینگونه معنایی به خود میگیرد که :

نسخهٔ ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۰۳