زاهدان مقدس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:مرتب‌سازی عنوان‌ها+مرتب+تمیز+
ابرابزار
خط ۱: خط ۱:
{{Infobox Artwork
{{Infobox Artwork
| image_file=Hieronymus Bosch - Hermit Saints Triptych.jpg
| image_file=Hieronymus Bosch - Hermit Saints Triptych.jpg
| image_size = 450px
| image_size =
| title=The Hermit Saints
| title=The Hermit Saints
| artist=[[هیرونیموس بوش]]
| artist=[[هیرونیموس بوش]]

نسخهٔ ‏۲۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۱۳

The Hermit Saints
هنرمندهیرونیموس بوش
سالحدود ۱۴۹۳
موادرنگ روغن بر روی تخته
ابعاد
۸۶ cm × ۶۰ cm (۳۴ اینچ × ۲۴ اینچ)
مکانگالری دل‌آکادمیا، ونیز

زاهدان مقدس یا زاهدهای پرهیزکار (به انگلیسی: The Hermit Saints) یک نقاشی با تکنیک رنگ روغن بر روی سه‌لتی است که توسط هیرونیموس بوش خلق شده‌است، قدمت آن در حدود سال ۱۴۹۳ است و ۸۶ * ۶۰ سانتی‌متر ابعاد دارد. این اثر در گالری دل‌آکادمیا، ونیز در ایتالیا نگهداری می‌شود.

تاریخچه

با گذشت زمان، کار بسیار آسیب دیده‌است، شاید یکی از دلایل آن آتش‌سوزی باشد: به ویژه در قسمت مرکزی، آسمان، چشم‌انداز و سر سن ژروم (ژِروم قدیس) مجدداً رنگ آمیزی شده‌است. تاریخ ۱۴۹۳ با تجزیه و تحلیل درخت‌گاه‌شماری تأیید شده‌است.

توضیحات

جزئیات امضای بوش.

هر یک از این سه صفحه یک مقدسین مسیحی مختلف را به تصویر می‌کشد.[۱] در مرکز سن ژروم است که در بیابان زانو زده و در صلیب بر روی چوب دعا می‌کند.

پانل سمت چپ آنتونی بزرگ را در منظره شبانه به تصویر می‌کشد. روستای آتش‌سوزی شاید تمثیل طاعون ارگوتیسم یا توانایی ادعای مقدسین در خاموش کردن آتش باشد. قدیس در حال جمع‌آوری آب استخر با یک سبو است. او با دید شیطانی مانند زن برهنه ای که در پشت چادر ظاهر شده، در جمع چندین شیطان احاطه شده‌است.

سمت راست تابلو، سن ژیل را نشان می‌دهد که در حال دعا کردن است. در این جایگاه یک فهرست رول شده قرار دارد که طبق افسانه طلایی، اسامی تمام کسانی که شامل لطف شفاعت وی می‌شوند، درج شده‌است. قدیس توسط یک پیکان تیر خورده‌است.

مواد نقاشی

دانشمندان پروژه تحقیقات و حفاظت هیرونیموس بوش[۲] در مورد تمامی جنبه‌های فنی این سه‌گانه تحقیق کرده‌اند.[۳] بوش رنگدانه‌های معمول دوره رنسانس مانند آزوریت، سرب-قلع زرد، شنگرفی و اخرایی همراه لاجورد طبیعی گران‌قیمت به کار برده‌است.

منابع

  1. Falk, Kurt (2008). The Unknown Hieronymus Bosch. North Atlantic Books. p. 35. ISBN 978-1-55643-759-5. Retrieved 23 February 2013.
  2. The Bosch Research and Conservation Project
  3. Luuk Hoogstede, Ron Spronk, Matthijs Ilsink, Robert G. Erdmann, Jos Koldeweij, Rik Klein Gotink, Hieronymus Bosch, Painter and Draughtsman: Technical Studies, Yale University Press, 2016, pp. 66 – 81.