بحث کاربر:Hassanvahedi1981: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Hassanvahedi1981 (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۱۹۳: خط ۱۹۳:
ممنون میشم دوباره بررسی بفرمایید
ممنون میشم دوباره بررسی بفرمایید
[[کاربر:Hassanvahedi1981|Hassanvahedi1981]] ([[بحث کاربر:Hassanvahedi1981#top|بحث]]) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)
[[کاربر:Hassanvahedi1981|Hassanvahedi1981]] ([[بحث کاربر:Hassanvahedi1981#top|بحث]]) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)
== پیشنهاد حذف [[عبدالصمد خوشناو]] ==
<div class="floatright" style="margin-bottom:0">[[File:Ambox warning orange.svg|42px|alt=|link=]]</div>
درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا صفحهٔ '''[[عبدالصمد خوشناو]]''' پیرو [[ویکی‌پدیا:سیاست‌ها و رهنمودها|سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا]] مناسب ماندن است یا باید [[وپ:حذف|حذف]] شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این صفحه در [[ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/عبدالصمد خوشناو{{#اگر:|{{{order}}}}}]] ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این صفحه، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند صفحه را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای صفحه برندارید. [[کاربر:Massol1360|<span style="text-shadow:grey 0.4em 0.4em 0.3em; class=texhtml"><font color="blue" >Massol1360</font></span>]]<sup> ([[بحث کاربر:Massol1360|گفتگو]])</sup> ‏۱۷ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۳۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۷ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۳۱

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Hassanvahedi1981»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ARASH PT  بحث  ‏۸ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)[پاسخ]

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به کاوه گرمیانی به علت عدم سرشناسی افزوده‌شده‌است.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. خنامث‌عرا (بحث) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۳:۴۹ (UTC)[پاسخ]

کاوه گرمیانی به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، کاوه گرمیانی، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۴:۲۰ (UTC)[پاسخ]

ترجمهٔ ماشینی ممنوع است (مترجم گوگل، بینگ، ترگمان و موارد مشابه)

سلام، به نظر می‌رسد در ساخت یا ویرایش برخی از صفحه‌ها از مترجم‌های ماشینی مانند مترجم گوگل، بینگ، ترگمان و موارد مشابه استفاده کرده‌اید. ترجمه‌های ماشینی شاید مفهوم کلی را تا حدودی برسانند ولی باید توسط انسان بازنگری شوند تا ایرادات و جملات مبهم آن اصلاح شده و بهبود یابد. لطفاً سعی نکنید تنها با استفاده از ماشین‌های ترجمه‌گر، مقاله بسازید یا مطلبی به مقالات اضافه کنید. اگر از ماشین‌های ترجمه‌گر برای ایجاد یا گسترش مقاله‌ها استفاده می‌کنید، حتماً باید قبل از ذخیره‌کردن متن، آن را اصلاح‌کرده و مشکلات آن را برطرف کنید.

دیگر مخاطبان ویکی‌پدیای فارسی همانطور که شما به برنامه‌های مترجم ماشینی دسترسی دارید، به آن دسترسی دارند، ولی وحدت نظر و اجماع نویسندگان ویکی‌پدیا آن است که یک ترجمه ماشینی اصلاح‌نشده، بدتر از هیچ چیز است!، در نتیجه مقالات یا نوشته‌هایی که حاصل ترجمهٔ ماشینی باشند و نگارش آن‌ها اصلاح نشده‌باشد، معمولاً حذف خواهند شد.

SalmanZ (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۲:۳۸ (UTC)[پاسخ]

موسسه اینترنتی ARIN به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، موسسه اینترنتی ARIN، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]

اینترنت در روسیه به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، اینترنت در روسیه، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. Q2020 (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۲۷ (UTC)[پاسخ]

دربارهٔ منابع معتبر

سلام. این پیام حاوی اطلاعاتی پیرامون منابع معتبر است. برای کسب اطلاع از شیوهٔ ارجاع و استفاده از یادکردها در مقاله‌های ویکی‌پدیا، راهنما:پانویس‌ها، ویکی‌پدیا:یادکرد درخط و راهنمای ارجاع‌دهی برای تازه‌کاران (به انگلیسی) را ببینید.

منابع معتبر چه هستند؟

منابع معتبر آن‌هایی هستند که اطلاعاتی حقیقی و بی‌طرف ارائه می‌دهند که در زمان نوشتن مقاله‌تان می‌توانید به آن‌ها اتکا کنید. منابع خبری یا آکادمیک شناخته‌شده و منتشرشده به‌صورت حرفه‌ای، مستقل و ثانویه، منابعی معتبر قلمداد می‌شوند. بسیاری از روزنامه‌ها، مجله‌ها و سازمان‌های خبری دیگر، وب‌نوشت‌هایی را میزبانی می‌کنند که در صورت حرفه‌ای بودن نویسنده، ممکن است قابل قبول باشند. اما در استفاده از آن‌ها احتیاط کنید؛ چرا که این وبلاگ‌ها ممکن است از فرایند حقیقت‌سنجی عادی آن خبرگزاری عبور نکرده‌باشند.

نمونه‌ها:

اگر پرسشی دارید یا این که می‌خواهید در خصوص اعتبار یک منبع مشخص با کاربران دیگر گفتگو کنید، باید به تابلوی اعلانات منابع معتبر رجوع کنید.

منابع نامعتبر چه هستند؟

منابع نامعتبر آن‌هایی هستند که اطلاعاتی جانبدارانه یا سؤال‌برانگیز ارائه می‌دهند. به‌طور کلی باید از به‌کار بردن این‌گونه منابع در مقاله‌تان بپرهیزید. منابعی که دارای اعتبار کمی در زمینهٔ حقیقت‌سنجی هستند، فاقد نظارت معنادار سردبیری هستند یا دارای تعارض منافع آشکار هستند، منابعی نامعتبر قلمداد می‌شوند. علاوه بر این، منابعی که خودچاپ‌کرده باشند یا توسط عموم قابل ویرایش باشند نیز معتبر نیستند. به‌همین دلیل است که ویکی‌پدیا منبعی معتبر نیست و هرگز نباید به یک مقالهٔ ویکی‌پدیا ارجاع دهید.

نمونه‌ها:

چرا لازم است که منابعی معتبر ارائه دهیم؟

چگونه می‌توانم منابع معتبر را بیابم؟

گوگل دوست شماست. به‌جای ارجاع به صفحهٔ نتایج جستجو، به نشانی یک نتیجهٔ مشخص از میان نتایج جستجو ارجاع دهید. گوگل بوکز، گوگل اسکالر و گوگل نیوز بسیار کاربردی هستند. فقط لازم است مطمئن شوید که ناشر مطالب مورد نظر قابل اطمینان است.

ما همواره در تلاشیم که از تهیهٔ فهرستی از منابعی که همیشه خوب هستند، بپرهیزیم؛ چرا که این موضوع به‌طور گسترده‌ای بستگی به موقعیت دارد. با این حال، اجتماع ویکی‌پدیا به‌طور واضحی اتفاق نظر دارند که بعضی منابع منتخب معمولاً خوب هستند و برخی دیگر نیز در اکثر مواقع غیر قابل قبول هستند.

امیدوارم که شما اکنون به درکی فراگیر و عمیق‌تر از منابع معتبر رسیده‌باشید. در صورتی که هرگونه پرسشی داشتید، لطفاً در قهوه‌خانه، میز راهنما یا صفحهٔ بحث من بپرسید. از ویرایش کردن لذت ببرید!

با احترام فراوان،

{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۷ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۲۹ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه‌ها، ViolaWWW، موزاییک (مرورگروب) که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه‌ها :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • ویکی‌سازی نمائید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.
  • در مقالهٔ Violawww :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.
    • برای نوشتن معادل‌های غیر فارسی از {{به زبان}} استفاده نمائید.
    • عنوان مقاله را با نویسه و اعداد فارسی ترجمه یا آوانگاری نمایید؛ در ویکی‌پدیای فارسی عنوان مقاله‌ها باید با نویسه و اعداد فارسی نوشته شوند و فقط برای موارد خاصی استثنا وجود دارد.
  • در مقالهٔ موزاییک (مرورگروب) :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • ویکی‌سازی نمائید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۰ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۵۹ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ عبدالصمد عبدالستار که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ عبدالصمد عبدالستار :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۵ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)[پاسخ]

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به عبدالصمد عبدالستار به علت عدم سرشناسی افزوده‌شده‌است.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. Patricia (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۲۲ (UTC)[پاسخ]

بازدید وب به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، بازدید وب، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)[پاسخ]

چگونگی نوشتن مقاله‌ای که حذف نشود

سلام. اگر قصد دارید مقاله‌ای پیرامون یک شخص یا موضوعی دیگر بنویسید که آن شخص خودتان نیستید یا با آن موضوع ارتباط مستقیمی ندارید، می‌توانید مراحل زیر را برای ایجاد مقاله طی کنید:

۱) موضوعی را انتخاب کنید که سرشناسی آن به‌واسطهٔ گفتگوهایی در مورد آن در منابع معتبر و مستقل از موضوع تصدیق شده‌باشد.
۲) هر تعداد منابع خبری یا آکادمیک شناخته‌شده و منتشرشده به‌صورت حرفه‌ای که می‌توانید بیابید را جمع‌آوری کنید. گوگل بوکز مرجع خوبی برای این کار است. علاوه بر این، اگرچه نتایج موتورهای جستجو خود منبع نیستند، اما می‌توانید از میان آن‌ها منابعی را بیابید. فقط به‌یاد داشته‌باشید که این منابع باید خبری یا آکادمیک شناخته‌شده و منتشرشده به‌صورت حرفه‌ای باشند.
۳) تنها بر روی منابعی تمرکز کنید که متعلق یا وابسته به موضوع مورد نظر شما نیستند، اما همچنان به‌طور ویژه‌ای به موضوع پرداخته‌اند و موضوع را به‌طور عمیقی مورد بررسی قرار داده‌اند (تنها به آن «اشاره» نکرده‌اند). اگر دست کم سه مورد از این گونه منابع را در دست ندارید، موضوع مورد نظر هنوز سرشناس نیست و تلاش برای نوشتن مقاله‌ای در مورد آن در این مقطع زمانی احتمالاً ناموفق خواهد بود.
۴) مطالب منابعی که پس از گام سوم باقی می‌مانند را خلاصه‌نویسی کنید و در انتهای متنی که نوشته‌اید به آن‌ها ارجاع دهید. شاید بهتر باشد که این کار را به‌جای نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت ورد یا لیبره‌آفیس، در نرم‌افزاری با قالب‌بندی کم/بدون قالب‌بندی نظیر نوت‌پد یا نوت‌پد++ انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که چکیده‌ای که نوشته‌اید حاوی بیان ساده‌ای از واقعیات باشد و به‌گونه‌ای نوشته شده‌باشد که حتی شخصی که از موضوع مقاله متنفر است نیز بتواند با آن موافقت کند.
۵) چکیده‌هایی که با یکدیگر هم‌پوشانی دارند را در صورت امکان با یکدیگر ترکیب کنید (بدون این که به بیانی جدید که هیچ‌یک از منابع از آن پشتیبانی نمی‌کنند برسید) و هرجا که لازم بود، یادکردها را دوباره تکرار کنید.
۶) برای این که مطمئن شوید متن شما ناقض قانون حق تکثیر یا سرقت ادبی نیست، کل متن را یک‌بار بازنویسی کنید.
۷) برای ایجاد مقاله از ایجادگر مقاله استفاده کنید.
۸) با استفاده از منابعی که در گام سوم جمع‌آوری کرده‌اید، مقالهٔ خود را گسترش دهید (اما مطمئن شوید که هر منبع برای پوشش بیش از نصف متن مقاله به‌کار نرفته‌باشد و همچنین دقت کنید که منابع غیرمستقل و وابسته به موضوع کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌باشند تا دیدگاه بی‌طرف به‌خوبی در مقاله برقرار باشد).

انجام هر کاری خارج از فرایندی که در بالا ذکر شد، می‌تواند به عدم تأیید مقالهٔ شما و حذف آن منجر شود.

اگر می‌خواهید مقاله‌ای دربارهٔ خودتان یا شخص یا موضوع دیگری که با آن ارتباط دارید (مانند یکی از دوستان، اعضای خانواده یا تجارت خودتان) بنویسید، مراحلی که باید دنبال کنید متفاوت هستند:

۰) اگر موضوع واقعاً سرشناس بود، لازم نبود که شما این مقاله را بنویسید. به‌یاد داشته‌باشید که کلیت مقاله‌ها تحت مالکیت موضوع مقاله یا نگارندهٔ آن نیست، بلکه مالکیت آن متعلق به اجتماع ویکی‌پدیا است. اگر نمی‌خواهید اشخاص دیگر در مورد شما چیزی بنویسند، پس نوشتن مقاله‌ای در مورد خودتان ایدهٔ خوبی نیست.
۸الف) اگر مقاله تأیید شد، دیگر آن را ویرایش نکنید و به‌جای آن در صفحهٔ بحث مقاله یک درخواست ویرایش بنویسید.
۸ب) اگر مقاله رد شد، دلیلی نیز برای رد شدن آن ارائه می‌شود. آن دلیل را با دقت مطالعه کنید. اگر در دلیل ارائه‌شده پیوندی وجود داشت، آن پیوندها را هم باز کنید و صفحه‌های پیوندشده را هم مطالعه کنید. —{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۲۴ (UTC)[پاسخ]

الکس برگمن به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، الکس برگمن، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. دیهیم ‏۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)[پاسخ]

سلام
در مورد این مقاله قصز انتشار نداشتم میخواستم کاملش کنم بعدا انتشار بشه Hassanvahedi1981 (بحث) ‏۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۲ (UTC)[پاسخ]

عبدالصمد عبدالستار به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، عبدالصمد عبدالستار، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. دیهیم ‏۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۲۵ (UTC)[پاسخ]

در مورد هم منابعی که ذکر شده سایتهای خبری هستند که در لوکال محل زندگی شخص بسیار معتبر هستند
حداقل 5 تا 6 مورد از منابع جزو منابع معتبر هستند و به زبانهای مختلف هم انتشار خبر دارند
البته سایت شخصی خود شخص هم هست ولی نمی دونم میشه به اون استناد کرد یا نه
اگر راهنمایی بفرمایی ممنون میشم
و یک سوال در مورد مقاله هایی که باید ترجمه شوند ایا لزوما باید در همان ابتدا کل مقاله ترجمه شود یا امکان دارد که به مرور ترجمه کامل شود و هر بار که بخشی از ترجمه کامل شد آن را انتشار داد؟ Hassanvahedi1981 (بحث) ‏۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۷ (UTC)[پاسخ]

مقالهٔ ثبت‌شدهٔ شما در مقاله‌ها برای ایجاد

درخواست اخیر شما برای ایجاد مقاله در مقاله‌ها برای ایجاد بازبینی شده‌است! متأسفانه این درخواست تأیید نشده‌است. ممکن است این درخواست را بتوانید بعداً دوباره ارائه دهید. برای مشاهدهٔ پیام‌های بیشتر از بازبینی‌کننده، لطفاً صفحهٔ درخواست را مرور کنید. از شما دعوت می‌شود که مقالهٔ خود را ویرایش کرده و مشکلات مطرح‌شده را برطرف کنید و هرگاه این مشکلات برطرف شدند درخواست خود را دوباره ثبت کنید.
  • اگر علاقه‌مند هستید که به کار بر روی این مقاله ادامه دهید، به صفحهٔ درخواست رفته و بر روی زبانهٔ «ویرایش» در بالای صفحه کلیک کنید.
  • اگر حالا باور دارید که این پیش‌نویس نمی‌تواند استانداردهای ویکی‌پدیا را برآورده کند یا قصد بهبود دادن بیشتر آن را ندارید، می‌توانید درخواست حذف صفحه را بدهید. لطفاً به صفحهٔ درخواست بروید، روی زبانهٔ «ویرایش» در بالای صفحه کلیک کنید، عبارت «{{حس-ع۷}}» را به بالای متن پیش‌نویس افزوده و سپس بر روی دکمهٔ آبی‌رنگ «انتشار تغییرات» کلیک کنید تا ویرایش شما ذخیره شود.
  • اگر تا شش ماه آینده هیچ تغییری در پیش‌نویس خود اعمال نکنید، مقالهٔ شما به‌عنوان یک مقالهٔ رهاشده در نظر گرفته‌شده و ممکن است حذف شود.
  • اگر نیاز به هرگونه کمکی داشتید، یا با هرگونه رفتار ناپسندی مرتبط با این درخواست مواجه شدید، می‌توانید در میز کمک مقاله‌ها برای ایجاد یا در صفحهٔ بحث بازبینی‌کننده درخواست کمک کنید.
Hassanvahedi1981 (بحث) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)[پاسخ]

سلام مقاله دوباره ویرایش کردم و جاهای که ممکن بود جنبه تبلیغ داشته باشه و لزومی به وجود انخا نبود رو حذف کردم ممنون میشم دوباره بررسی بفرمایید Hassanvahedi1981 (بحث) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)[پاسخ]

پیشنهاد حذف عبدالصمد خوشناو

درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا صفحهٔ عبدالصمد خوشناو پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این صفحه در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/عبدالصمد خوشناو ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این صفحه، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند صفحه را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای صفحه برندارید. Massol1360 (گفتگو) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۳۱ (UTC)[پاسخ]