ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور دوازدهم/KOLI: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۲: خط ۴۲:
</nowiki><br><nowiki>| ج = }}
</nowiki><br><nowiki>| ج = }}
</nowiki></code>
</nowiki></code>

<!-- سؤال‌هایتان را فقط اینجا بپرسید. محدودیتی از لحاظ تعداد سؤال‌هایی که می‌توان پرسید وجود ندارد ولی لطفاً سؤال‌های نامرتبط نپرسید! خلاصه و مفید بنویسید ولی واضح و روشن. لطفاً از تکرار سؤال‌هایی که پیشتر پرسیده شده‌اند بپرهیزید. -->
<!-- سؤال‌هایتان را فقط اینجا بپرسید. محدودیتی از لحاظ تعداد سؤال‌هایی که می‌توان پرسید وجود ندارد ولی لطفاً سؤال‌های نامرتبط نپرسید! خلاصه و مفید بنویسید ولی واضح و روشن. لطفاً از تکرار سؤال‌هایی که پیشتر پرسیده شده‌اند بپرهیزید. -->
<!-- لطفاً سؤال‌هایتان از این نامزد را زیر این خط و با عنوان سطح سه (===) مطرح کنید -->
<!-- لطفاً سؤال‌هایتان از این نامزد را زیر این خط و با عنوان سطح سه (===) مطرح کنید -->
=== ورود دیر هنگام به بررسی پرونده‌های هیات ===

سلام جناب کولی.
وقت شما به خیر
سوالی داشتم از خدمت تون. با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع، در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، در ویکی پدیا فعال نبودید و کل پرونده، منتظر نظر و رای جنابعالی بود، آیا فکر می‌کنید واقعا فرصت رسیدگی و حضور در پرونده های هیات را در سال آتی داشته باشید؟
به خصوص که به یاد دارم در [https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%A7:%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DB%8C_%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA_%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA_%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85/%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1&diff=next&oldid=31367225| این پرونده] آنقدر دیرهنگام وارد شده و نظر دادید که دیگر ناظران شما را از روند بررسی کنار گذاشتند. -- [[کاربر:شاخه زيتون|شاخه زيتون]] ([[بحث کاربر:شاخه زيتون|بحث]]) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۳:۰۶ (UTC)


== نظرها ==
== نظرها ==

نسخهٔ ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۳:۰۶

KOLI (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

با درود و احترام؛
کاربر KOLI هستم و پیش‌تر با نام کاربری Omid.koli مشارکت داشته‌ام. در چندین دوره هیئت نظارت به عنوان ناظر مشارکت داشته‌ام. بر این باور بوده‌ام که هیئت نظارت سازوکاری مفید و سازنده برای پیشبرد ویکی‌پدیای فارسی است؛ اما اکنون قدری مرددم...
امیدوارم با هدف تعامل سازنده مشارکت‌کنندگان در سایه گفتگو و حل اختلاف و یاری گرفتن از نظر سوم، نیاز به دخالت هیئت نظارت، هر دوره کمتر از قبل شود. با احترام

پرسش‌های عمومی

  1. چه تجربه‌ای در فرایندهای حل اختلاف ویکی‌پدیا داشته‌اید؟ آیا برای حل اختلافات نظر سوم ارائه داده‌اید؟ آیا تاکنون میانجیگری کرده‌اید؟ لطفاً دیدگاهتان را در این باره شرح دهید.
  2. چه طور تصمیم می‌گیرید که در قبال کنش نابخردانه‌، باید واکنش سخت‌گیرانه (طرد، تحریم موضوعی، سلب دسترسی مدیریت) نشان داد یا واکنش سهل‌گیرانه (مدارا، تذکر، اولتیماتوم)؟
  3. در صورتی که در پرونده‌ای ادعای تعارض منافع برایتان مطرح شد چه کار می‌کنید؟ (در چه صورت از نشستن بر جایگاه ناظر انصراف می‌دهید)؟
  4. اگر عضو هیئت شدید، آیا در طول یک سال آینده مانعی بر سر راه شما برای فعالیت در ویکی‌پدیا وجود خواهد داشت؟ اگر به عنوان ناظر انتخاب شدید و بعد از مدتی به هر دلیلی امکان حضور در ویکی‌پدیا را نداشتید چه کار می‌کنید؟
  5. به یکی از پرونده‌های قبلی هیئت که به نظرتان هیئت در رسیدگی به آن موفق بوده‌است با ذکر دلیل اشاره کنید و تحلیل کنید چرا موفق بوده‌است.
  6. به یکی از پرونده‌های قبلی هیئت که به نظرتان هیئت در رسیدگی به آن ناموفق بوده‌است با ذکر دلیل اشاره کنید و تحلیل کنید چرا ناموفق بوده‌است.
  7. برای بهبود سازوکار هیئت نظارت چه ایده‌هایی مطرح کرده‌اید / خواهید کرد؟ چقدر برای ساختن اجماع در این باره تلاش کرده‌اید / خواهید کرد؟
  8. آیا در حال حاضر ویکی‌پدیای فارسی به هیئت داوری نیاز دارد؟ اگر آری، چگونه باید به آن رسید؟ اگر نه، چرا؟
  9. اگر کاربر(ان) از کنش‌های غیرمدیریتی یک مدیر (مثلا نقض نزاکت یا نقض وپ:رفمد) شکایت کردند، آیا به نظرتان هیئت می‌تواند به آن شکایت رسیدگی کند؟
  10. به نظرتان ناظر همکار در چه زمانی مشمول بند سلب صلاحیت ناظران خواهد شد؟ تشخیص عدم صلاحیت او چگونه و بر چه اساس داده خواهد شد؟

پرسش‌های کاربران

با استفاده از الگوی زیر، سؤال‌هایتان را بیفزایید:

{{سؤال
| س = سؤال کاربر
| ج = }}

ورود دیر هنگام به بررسی پرونده‌های هیات

سلام جناب کولی. وقت شما به خیر سوالی داشتم از خدمت تون. با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع، در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، در ویکی پدیا فعال نبودید و کل پرونده، منتظر نظر و رای جنابعالی بود، آیا فکر می‌کنید واقعا فرصت رسیدگی و حضور در پرونده های هیات را در سال آتی داشته باشید؟ به خصوص که به یاد دارم در این پرونده آنقدر دیرهنگام وارد شده و نظر دادید که دیگر ناظران شما را از روند بررسی کنار گذاشتند. -- شاخه زيتون (بحث) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۳:۰۶ (UTC)[پاسخ]

نظرها