ابلوموویسم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
به نسخهٔ 33383563 از Domino110 (بحث) برگردانده شد (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۱: خط ۱:
ابلوموفیسم{{فرانسوی|Oblomovisme}} خمودگی و بی‌رمقی، خستگی بیمارگونه، بی‌حسی و بی‌توجهی به زندگی، دوری از عشق و احساسات و پناه آوردن به فیلم ، سریال،انیمه، موسیقی، بازی و خواب گفته می‌شود.
چیز خاصی نیس

== ریشه‌شناسی ==
این واژه از روحیه [[ابلومف|ابلوموف]]، شخصیت رمان [[ایوان گنچاروف]] گرفته شده است. این لفظ توسط گونچاروف اختراع شده و به افسانه‌ای بی‌تفاوتی از ابلوموف، قهرمان (eponymous) رمان وی در سال ۱۸۵۹ که توسط ایوان گونچاروف منتشر شده اشاره دارد. این یکی از آخرین کلمات رمان است: وقتی از استولز، دوست اوبلوموف، علت مرگ او را می‌پرسیم، او پاسخ می‌دهد: «علت… چه علتی؟! ابلوموفیسم!»


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۴ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۲۱

ابلوموفیسم(به فرانسوی: Oblomovisme) خمودگی و بی‌رمقی، خستگی بیمارگونه، بی‌حسی و بی‌توجهی به زندگی، دوری از عشق و احساسات و پناه آوردن به فیلم ، سریال،انیمه، موسیقی، بازی و خواب گفته می‌شود.

ریشه‌شناسی

این واژه از روحیه ابلوموف، شخصیت رمان ایوان گنچاروف گرفته شده است. این لفظ توسط گونچاروف اختراع شده و به افسانه‌ای بی‌تفاوتی از ابلوموف، قهرمان (eponymous) رمان وی در سال ۱۸۵۹ که توسط ایوان گونچاروف منتشر شده اشاره دارد. این یکی از آخرین کلمات رمان است: وقتی از استولز، دوست اوبلوموف، علت مرگ او را می‌پرسیم، او پاسخ می‌دهد: «علت… چه علتی؟! ابلوموفیسم!»

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Oblomovisme». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای فرانسوی، بازبینی‌شده در ۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۸.