مزدا ۳۲۳: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏منابع: رده‌های بیربط
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۹: خط ۳۹:
[[رده:خودروهای مزدا]]
[[رده:خودروهای مزدا]]
[[رده:خودروهای معرفی‌شده در ۱۹۷۵ (میلادی)]]
[[رده:خودروهای معرفی‌شده در ۱۹۷۵ (میلادی)]]
[[رده:خودروهای مونتاژ شده در ایران]]

نسخهٔ ‏۱۰ اوت ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۰

مزدا ۳۲۳، نسل هشتم یک محصول کوچک و خانوادگی شرکت مزدا می‌باشد که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ عرضه شد. نسل بعدی این خودرو در حال حاضر با نام مزدا ۳ به صورت گسترده بازاریابی می‌گردد. این خودرو با نام‌های مزدا پروتژ و فامیلا نیز عرضه شده‌است.

در ایران نیز این خودرو از سال ۱۳۷۹ توسط گروه بهمن به بازار عرضه شد و عرضهٔ آن تا سال ۱۳۸۶ ادامه داشت تا اینکه در نهایت در سال ۱۳۸۶ نسل بعدی این خودرو یعنی مزدا۳ جایگزین آن شد.

این خودرو دارای یک موتور ۱٫۶ لیتری است و مسلماً از این خودرو با قدرت ۱۰۶ اسب بخار نباید توقع شتاب و سرعت بالایی داشت ولی وزن بسیار کم ۱۰۷۳ کیلوگرمی این خودرو کمی این این موضوع را حل کرده‌است. با توجه به قدیمی بودن این خودرو مصرف سوخت بالای آن را هم باید در نظر بگیرید.

تیپ‌های مختلفی از این خودرو در بازار وجود دارد.

تیپ ۲ با داشتن فناوری‌های ABS و EBD؛ تیپ ۳ با داشتن قابلیت‌های ABS,EBD و سانروف؛ تیپ ۴ با گیربکس اتوماتیک و البته ABS و EBD و نهایتاً تیپ ۵ با داشتن تمامی موارد اعم از سانروف، گیربکس اتوماتیک و فناوری‌های ABS و EBD عرضه و بازار خوبی برای خرید و فروش دارد. تیپ فول این خودرو دارای امکاناتی مانند گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته و سان روف است اما از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی حتی بهترین تیپ این خودرو هم امکانات بسیار ساده ای دارد مانند صندلی‌های پارچه ای. لازم است ذکر شود که مزدا ۳۲۳ با کارکرد کم به سختی در بازار پیدا می‌شود. سایر امکانات و تجهیزات در سایر تیپ‌های مزدا ۳۲۳: آینه‌های برقی تاشونده، تهویه مطبوع غیر اتوماتیک، شیشه بالابرهای برقی، کولر، کیسه هوای ایمنی و ترمز ABS + EBD.

در بازار ایران مدل اف (نسل قبلی این خودرو) که به صورت وارداتی وارد شده است ، به ندرت وجود دارد.

نگارخانه

منابع

وبگاه رسمی گروه بهمن