میخانه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز اصلاح پایین صفحه
خط ۲۰: خط ۲۰:
{{داده‌های کتابخانه‌ای}}
{{داده‌های کتابخانه‌ای}}


[[رده:انواع غذاخوری]]
[[رده:نوشیاری]]
[[رده:رستوران‌ها بر پایه نوع]]
[[رده:رستوران‌ها بر پایه نوع]]
[[رده:فرهنگ در بریتانیا]]
[[رده:فرهنگ در بریتانیا]]
[[رده:مراکز اجتماعات محلی]]
[[رده:مراکز اجتماعات محلی]]
[[رده:نوشیاری]]

نسخهٔ ‏۵ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۰۹

در میخانه (نقاشی حوالی ۱۷۹۰ میلادی، اثر هنری سینگلتون)

مِی‌خانه (به انگلیسی: Public house، Pub کوتاه‌شده) کسب‌وکاری است که نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو (beer)، سیباب (cider) و ایل (ale) و همچنین معمولا نوشیدنی‌های ناالکلی مانند لیموناد، کولا، چای و قهوه را برای مصرف در محدوده میخانه سرو می‌کنند. میخانه‌ها برای تهیه و فروش الکل نیاز به مجوز دارند. آنها مشمول قوانین صدور مجوز در کشور هستند و اگر به درستی هدایت نشوند ممکن است بسته شوند. در بسیاری از میخانه‌ها خوراک‌هایی مانند ماهی و چیپس و پای گوشت نیز به فروخته می‌شود.[۱]

امروزه میخانه‌ها علاوه بر این که خدماتی که در یک بار ارائه می‌شود. غذا و نوشیدنی‌های دیگر نیز ارائه می‌کنند. برخی میخانه‌ها زیر نظر یک آبجوسازی به خصوص هستند و تنها آبجوهای همان آبجوسازی را ارائه می‌کنند و برخی دیگر به صورت آزاد کار می‌کنند. میخانه‌ها نسبت به میکده‌ها بیشتر حالت تجاری دارند و ادارهٔ آن‌ها نیازمند استخدام کارمند، سفارش مواد اولیه، کنترل موجودی، دفترداری و فنون فروش و موارد مشابه است. بیشتر میخانه‌ها از ساعت ۱۰٫۵ صبح تا ۱۱ شب باز هستند و با داشتن مجوز ممکن است این مدت بیشتر نیز باشد. غذاهای ارائه‌شده در یک میخانه ممکن است غذاهای سبک یا در حد یک رستوران باشد.[۲] در کنار فراهم‌آوردن نوشیدنی‌های الکلی، میخانه‌ها معمولاً نقش سرگرمی را برای مشتریانشان بازی می‌کنند.[۳] در انگلستان میخانه‌ها بیشتر مکانی محلی بوده‌اند و مثلاً در شهرهای کوچک، حومه‌ها، یا بخشی از یک مرکز تجاری دیده می‌شوند.[۴]

جستارهای وابسته

منابع

  • Trusler, J. (1783). The Distinction Between Words Esteemed Synonymous in the English Language, Pointed Out, and the Proper Choice of Them Determined ... (به انگلیسی). author and sold. Retrieved 2013-11-14.
  • Joseph, R. (2000). Careers in Catering, Hotel Administration and Management. Careers In... Series (به انگلیسی). Kogan Page. Retrieved 2013-11-14.
  • Williams, G.P.; Brake, G.T. (1982). The English Public-House in Transition (به انگلیسی). Edsall. Retrieved 2013-11-14.