باشگاه فوتبال پرسپولیس در فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خنثی‌سازی ویرایش 31722488 از شهریار شکوهی راد (بحث) به جای حذف الگوهای هشداردهنده سعی کنید مشکلات مقاله را بر طرف کنید
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۱: خط ۱:
{{Multiple issues|
{{POV|date=مارس ۲۰۲۱}}
{{Unreferenced|date=مارس ۲۰۲۱}}
}}
{{Infobox football club season
{{Infobox football club season
| club = [[باشگاه فوتبال پرسپولیس|پرسپولیس]]
| club = [[باشگاه فوتبال پرسپولیس|پرسپولیس]]

نسخهٔ ‏۸ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۵۹

پرسپولیس
فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹
مدیرجعفر سمیعی
مربییحیی گل‌محمدی
ورزشگاهورزشگاه آزادی
لیگ برتر خلیج فارسدوم (فعلی)
جام حذفی۱/۸ نهایی
سوپر جامفینال
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰نایب‌قهرمان
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱مرحلهٔ گروهی
بهترین گلزناحمد نوراللهی (۶)
بهترین برد۰–۵ در مقابل گل‌گهر
بدترین باخت۱–۲ در مقابل اولسان هیوندای
۲–۱ در مقابل آلومینیوم اراک

فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹، بیستمین حضور پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس و سی و هشتمین حضور متوالی آن‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران است. آن‌ها همچنین در جام حذفی، سوپر جام و لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند.

مرور فصل

ادامهٔ کار در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

مرحله گروهی

باشگاه پرسپولیس درحالی که هنوز با بازیکن‌های جدیدش بازی نکرده بود، راهی قطر شد و به ادامهٔ کار در لیگ قهرمانان پرداخت. پرسپولیس که در فصل قبل، در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا که هردو در زمین‌های حریف برگزار می‌شد، یک باخت ۲–۰ برابر الدحیل قطر و یک تساوی ۲–۲ برابر شارجه امارات داشت، امید چندانی به صعود نداشت و در اولین بازی، برابر تیم صدرنشین گروه، التعاون عربستان، با برد ۱–۰، کار خود را کمی آسان کرد. در این بازی، ستاره‌های جدید پرسپولیس، به خصوص حامد لک، در این بازی خوش درخشیدند. دربازی برگشت مقابل همین تیم نیز همین نتیجه را بدست آورد تا به‌طور موقت صدرنشین شود. اما در بازی بعدی مقابل الدحیل، که قهرمان لیگ قطر و میزبان مسابقات بود روبه‌رو شد. پرسپولیس، اما با وجود بازی خوب، ۱–۰ این بازی را با تک گل المعز علی، از روی نقطه پنالتی واگذار کردند. این درحالی بود که تیم شارجه، ۶–۰ التعاون را شکست داد تا هر ۴ تیم گروه C فرصت صعود داشته باشند. پرسپولیس در آخرین بازی، برابر نماینده اماراتی ایستاد. این درحالی بود که شارجه در دو بازی اخیر خود، تیم الدحیل را ۴–۲ و تیم التعاون را ۶–۰ شکست داده بود و یک مدعی اصلی برای صعود بود. اما پرسپولیس ۴–۰ این تیم را با گل‌های شجاع خلیل‌زاده، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و مهدی عبدی شکست داد و با توجه به حذف تیم الدحیل (به دلیل باخت ۱–۰ مقابل التعاون)این تیم صدرنشین شد و به مصاف السد قطر رفت.

مرحله حذفی

این هفتمین بار بود که دو تیم پرسپولیس و السد مقابل هم قرار می‌گرفتند. در ۶ دیدار اخیر، تیم پرسپولیس ۳ برد، ۱ مساوی و ۲ باخت را بدست آورده بود. تیم السد با مربیگری ژاوی و با بازیکنان سرشناسی مانند بغداد بونجاح و اکرم عفیف، و درحالی که میزبانی مسابقات را در اختیار داشتند، مقابل پرسپولیس به میدان رفتند. در جریان بازی، عیسی آل‌کثیر، مهاجم سرخ‌ها، ۲ شوت را به تیر دروازه وارد کرد. سرانجام در دقیقه ۸۸ این بازی، همین بازیکن با ضربه سر، گل پیروزی پرسپولیس را وارد دروازه کرد. در پایان ۹۰ دقیقه، این پرسپولیس ایران بود که ۱–۰ السد را شکست داد. السد هم در این بازی، موقعیت‌های بسیاری داشت اما با کم دقتی بازیکنان و درخشش حامد لک، سنگربان پرسپولیس که فقط یک گل (از روی نقطه پنالتی) دریافت کرده بود،نتوانستند به گل برسند.

در ادامه، پرسپولیس در قرعه کشی، با تیم پاختاکور ازبکستان همبازی شد. این تیم در مرحله اول حذفی، موفق شده بود تیم استقلال را ۲–۱ شکست دهد. در ابتدای بازی و در دقیقه ۱۷،جلال الدین ماشاریپوف، تکل خطرناکی روی کمال کامیابی نیا بست که باعث اخراج این بازیکن شد. حال دیگر کار پرسپولیس آسان شده بود. در نیمه دوم، حملات پرسپولیس قوت گرفت و دوباره عیسی آل‌کثیر، برای پرسپولیس ۲ گل زد. این بازی نیز ۲–۰ به سود پرسپولیس تمام شد تا پرسپولیس در ۴ سال اخیر، ۳ بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده باشد.

تنها دو ساعت مانده بود به بازی حساس پرسپولیس ایران و النصر عربستان. که ناگهان خبری مبنی بر اینکه عیسی آل کثیر، مهاجم گلزن پرسپولیس، ۶ ماه از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد،منتشر شد. همچنین این بازیکن را به ۱۰٬۰۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم کرد! یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس، به بازیکنانش روحیه داد که پرسپولیس تنها به یک بازیکن وابسته نیست.

سرانجام بازی دو تیم ایرانی و عربستانی شروع شد. در ابتدا، تیم النصر بود که با گل عبدالرزاق حمدالله از روی نقطه پنالتی، دروازه حامد لک را باز کرد و جلو افتاد و مهدی عبدی، گل تساوی را به ثمر رساند. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه، ۱–۱ تمام شد. در لحظات پایانی وقت اضافه اول، احسان پهلوان از پرسپولیس، اخراج شد و باعث شد کار پرسپولیس سخت شود. وحید امیری هم کارت زرد گرفت و بازی فینال (در صورت صعود پرسپولیس) را از دست داد. این بازی تا پایان ۱۲۰ دقیقه ۱–۱ شد و کار به پنالتی کشی کشید. ضربه‌های پنالتی را محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل‌زاده و علی شجاعی گل کردند. النصر هم سه پنالتی اول خود را گل کرد اما پنالتی چهارم که توسط مایکون زده شد را حامد لک مهار کرد تا پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

بعداز مدتی، تیم اولسان هیوندای کره جنوبی حریف پرسپولیس شد. در این دیدار حساس در ابتدا مهدی عبدی بود که گل برتری را زد. اما ۱ دقیقه مانده به پایان نیمه اول، یک پنالتی برای تیم اولسان گرفته شد. حامد لک در ابتدا توپ را مهار کرد اما در ریباند، این جونیور نگرائو بود که پنالتی را گل کرد. در نیمه دوم، مهدی شیری یک پنالتی به تیم حریف داد که باعث گل دوم نگرائو و اولسان شد. در ادامه، حملات پرسپولیس نیز جوابی نداد تا این بازی در پایان نود دقیقه، ۲–۱ به سود اولسان شود.

لیگ برتر

در اولین بازی، تیم پرسپولیس به مصاف تیم سایپا رفت. در این دیدار، تیم پرسپولیس موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کرد اما با درخشش دروازه‌بان سایپا، این دیدار ۰–۰ شد. در بازی بعدی، پرسپولیس اولین برد خود را مقابل صنعت نفت با تک گل سیامک نعمتی از روی پنالتی به دست آورد. در ادامه، یک تساوی مقابل نفت مسجدسلیمان و یک برد مقابل شهر خودرو به دست آورد. بعد از آن، قرار بود مقابل نساجی و ذوب آهن به میدان برود و برای فینال آسیا آماده شود. اما بازی با نساجی، به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه و بازی با ذوب آهن، به دلیل ابتلا چند بازیکن این تیم به کرونا، لغو شد تا این تیم بدون یک بازی تمرینی، وارد قطر شود. بعد از فینال آسیا و باخت پرسپولیس در این دیدار، دوران بد پرسپولیس شروع شد. این تیم بعد از این بازی، مقابل تیم‌های نساجی، ذوب آهن، سپاهان و استقلال مساوی کرد. اما این نتایج ضعیف سرانجام با برد مقابل فولاد خوزستان با نتیجه ۲–۱، به اتمام رسید. بعد از این بازی، تیم پرسپولیس اولین باخت خود در این لیگ را تجربه کرد. آلومینیوم اراک، تیمی که تازه موفق شد از لیگ ۱ به لیگ برتر برسد، درحالی که پرسپولیس ۱–۰ جلو بود، این تیم را ۲–۱ شکست داد. پرسپولیس در دیدار بعدی باید به مصاف ماشین‌سازی ته جدول می‌رفت. درحالی که تیم پرسپولیس با گل وحید امیری، از حریف جلو بود، در دقیقه ۸۱،پیمان بابایی، مهاجم فرصت طلب تیم ماشین‌سازی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا فشار به روی پرسپولیس زیاد شود. اما در دقیقه ۹۳، این احمد نوراللهی بود که پرسپولیس را از مساوی نجات داد و این تیم را ۲–۱ پیروز میدان کرد. در ادامه، پرسپولیس به مصاف دیگر تیم تبریزی لیگ برتر، یعنی تراکتور رفت. این دیدار درحالی با گل سیدجلال حسینی، ۱–۰ به سود پرسپولیس تمام شد که این تیم موقعیت‌های خوب و فراهمی را از دست داد. حالا نوبت دیگر تیم تازه به لیگ آمده بود؛ یعنی مس رفسنجان. این دیدار درحالی ۱–۰ به سود پرسپولیس تمام شد که بوژیدار رادوشویچ، تنها خارجی باشگاه پرسپولیس در این بازی فرصت خودنمایی پیدا کرد. این دیدار دیدار عقب مانده‌ای از هفته نهم بود. در هفته آخر نیم فصل، پرسپولیس موفق شد ۱–۰ تیم پیکان را شکست دهد. اوت دست‌های نادر محمدی، بازیکن تیم پیکان در این بازی خیلی خوب به چشم آمد. در آخرین بازی نیم فصل (بازی عقب مانده از هفته دهم) پرسپولیس به مصاف گل گهر رفت که در یک نتیجه ناباورانه، ۵–۰ پیروز شد و صدر جدول را در نیم فصل اول از آن خود کرد. در بازی بعدی، پرسپولیس با درخشش کاپیتان خود، سیدجلال حسینی، ۱–۰ سایپا را شکست داد. در دیدار بعدی، مقابل صنعت نفت، که یکی از مدعیان قهرمانی بود، پرسپولیس ۰–۰ مساوی کرد. و در آخرین دیدار سال ۱۳۹۹، درحالی که رکورد کلین شیت‌های این تیم بعد از ۷ بازی، هنوز شکسته نشده بود، مقابل نفت مسجد سلیمان این رکورد شکسته شد. هرچند که پرسپولیس این بازی را ۲–۱ برد. پرسپولیس با وجود برد در این بازی، بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان، صدر جدول را از دست داد.

جام حذفی

پرسپولیس درحالی در اولین بازی به مصاف مس نوین کرمان رفت، که بازیکنان جدید خود را به میدان فرستاده بود. پرسپولیس در این بازی، با وجود از دست رفتن موقعیت‌های زیاد، ۳–۰ برنده شد و به مرحله بعدی صعود کرد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

در قرعه کشی انجام شده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، باشگاه پرسپولیس با تیم‌های الریان قطر، گوا هند و برنده دیدار الوحده امارات و الزورا عراق همگروه شد.

محرومیت عیسی آل کثیر

در ۱۲ مهر، زمانی که پرسپولیس باید به مصاف النصر عربستان می‌رفت، تنها نیم ساعت به شروع بازی، از ای اف سی خبر رسید که عیسی آل کثیر، به دلیل شادی بعداز گلش، که از نظر این کنفدراسیون، حرکتی نژادپرستانه بود، ۶ ماه از حضور در هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. بعد از بازی، باشگاه پرسپولیس چندین بار بابت بخشش این بازیکن بی‌گناه نامه نوشت. ولی فایده نداشت. محرومیت آل کثیر در ساعت ۰۰:۰۰ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به پایان رسید و وی بعد از ۶ ماه دوری از زمین فوتبال، در هفته ۱۹ لیگ برتر مقابل پدیده در دقیقه ۸۴ به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و ۱۰ دقیقه بازی کرد.

بازی با پدیده

یک دیدار جنجالی که در طول بازی‌های پرسپولیس انجام شد، بازی با پدیده بود. این تیم که به تازگی نامش را از شهر خودرو به پدیده تبدیل کرده بود، در روز ۱۴ فروردین به مصاف پرسپولیس رفت. نکته قابل توجه این بازی، حضور عیسی آل کثیر، بازیکنی که بخاطر شادی پس از گلش، ۶ ماه از حضور در میادین محروم شد بود. این بازیکن در ۱۰ دقیقه پایانی بازی، به میدان رفت که تأثیری در نتیجه نداشت و بازی ۱–۱ شد. تیم پدیده، بعد از بازی، از تیم پرسپولیس بخاطر عیسی آل کثیر شکایت کرد. این تیم معتقد بود آل کثیر حق بازی را نداشته که پرسپولیس، با نشان دادن مدارک مورد نیاز، این شکایت را رد کرد. اما جالب اینجا بود که این بار، باشگاه پرسپولیس بابت حضور محمدرضا فلاحیان، بازیکن سابق نود ارومیه، شکایت کرد و مدعی شد این بازیکن نباید در ترکیب شهر خودرو می‌بود.

فینال لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس ایران۱–۲کره جنوبی اولسان هیوندای
عبدی ۴۵' گزارش آمار جونیور ۴۹'، ۵۵' (پنالتی)
پرسپولیس
اولسان‌هیوندای
GK ۸۱ ایران حامد لک
RB ۱۷ ایران مهدی شیری Substituted off after ۷۴ minutes '۷۴
CB ۶ ایران محمدحسین کنعانی‌زادگان
CB ۴ ایران سید جلال حسینی (ک)
LB ۷۷ ایران سعید آقایی
CM ۶۶ ایران میلاد سرلک
CM ۸ ایران احمد نوراللهی
RM ۸۸ ایران سیامک نعمتی
AM ۵ عراق بشار رسن
LM ۲ ایران امید عالیشاه Substituted off after ۹۰ minutes '۹۰
CF ۱۶ ایران مهدی عبدی
تعویض‌ها:
GK ۳۴ ایران امیرمحمد یوسفی
GK ۴۴ کرواسی بوژیدار رادوشویچ
DF ۱۵ ایران محمد انصاری
DF ۳۸ ایران احسان حسینی
MF ۱۱ ایران کمال کامیابی‌نیا
MF ۲۳ ایران علی شجاعی Substituted in '۹۰
MF ۲۶ ایران سعید حسین‌پور
FW ۲۵ ایران آریا برزگر
FW ۳۶ ایران آرمان رمضانی Substituted in '۷۴
سرمربی:
ایران یحیی گل‌محمدی
GK ۱ کره جنوبی جو سو-هوک
RB ۲۳ کره جنوبی کیم تائه-هوان
CB ۴۴ کره جنوبی کیم کی-هی
CB ۴ هلند دیو بولتوش بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
LB ۶ کره جنوبی پارک جو-هو Substituted off after ۷۲ minutes '۷۲
DM ۱۶ کره جنوبی وون دو-جا
RM ۷۲ کره جنوبی لی چونگ-یونگ Substituted off after ۷۲ minutes '۷۲
CM ۱۰ کره جنوبی یون بیت-گارام
CM ۸ کره جنوبی سین جین-هو (ک) Substituted off after ۸۳ minutes '۸۳
LM ۷ کره جنوبی کیم این-سونگ Substituted off after ۹۰+۱ minutes '۹۰+۱
CF ۹ برزیل جونیور نگرائو بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲ Substituted off after ۸۳ minutes '۸۳
تعویض‌ها:
GK ۲۵ کره جنوبی سو جون-هوان
DF ۲ کره جنوبی جونگ دونگ-هو
DF ۱۵ کره جنوبی جونگ سئونگ-هیون Substituted in '۸۳
DF ۶۶ کره جنوبی سئول یونگ-وو Substituted in '۹۰+۱
DF ۷۷ کره جنوبی هونگ چال Substituted in '۷۲
MF ۲۲ کره جنوبی کوه میونگ-جین
MF ۱۷ کره جنوبی کیم سونگ-جون
MF ۹۸ کره جنوبی لی سانگ-هئون
FW ۱۱ کره جنوبی لی کیون-هو Substituted in '۷۲
FW ۱۹ نروژ بیورن مارش یونسن Substituted in '۸۳
سرمربی:
کره جنوبی کیم دو-هون

پرسپولیس درحالی مقابل اولسان هیوندای ظاهر شد که توانسته بود تیم‌های الدحیل، شارجه، التعاون، السد، پاختاکور و النصر، راهی فینال شده بود.

اولسان هیوندای هم با تیم‌های توکیو، شانگهای شنهوا، پرث گلوری، ملبورن ویکتوری، بیجینگ گوان و ویسل کوبه مسابقه داد و جالب اینکه غیر از ۱ بازی برابر توکیو، تمامی بازی‌هایش را برده بود.

دقایق حساس

- در دقیقه ۶،امید عالیشاه یک حرکت از سمت چپ را انجام داد و توپ را به بشار رسن رساند. او نیز با جا گذاشتن دو بازیکن، توپ را روی سر مهدی عبدی سانتر کرد که سانترش بلند بود و توپ به اوت رفت.

- در دقیقه ۸،کیم این-سونگ، با انجام یک و دو با یون بیت-گارام، وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و توپ را به جونیور نگرائو رساند. او نیز با یک پاس پشت پا، توپ را به یون بیت-گارام رساند. که ضربه این بازیکن با برخورد به تیر دروازه، راهی اوت شد.

- در دقیقه ۱۲،مهدی شیری، از سمت راست، یک پاس خوب را ارسال کرد که به احمد نوراللهی رسید. اما شوت خطرناک و محکم این بازیکن، با برخورد به دیو بولتوش، راهی کرنر شد.

- در دقیقه ۱۶،لی چونگ-یونگ، موفق به سانتر خوبی روی سر جونیور نگرائو شد که ضربه سر محکم و سریع این بازیکن، از بالای دروازه به بیرون رفت.

- در دقیقه ۲۱،پارک جو-هو، با دریبل زیبای بازیکنان پرسپولیس، توپ را به یون بیت-گارام رساند. این بازیکن نیز با دریبل سر توپ خود، یک بازیکن را از پیش روی برداشت و ضربه اش را زد که حامد لک، توپ را دفع کرد.

- در دقیقه ۲۲،لی چونگ-یونگ، مانند دفعه قبل موفق شد تا به لب خط برسد و سانتر کند. این بارهم جونیور نگرائو ضربه سر زد که باری دیگر توپ به بیرون رفت.

- در دقیقه ۴۵،پارک جو-هو، در یک اشتباه بد، توپ را به بشار رسن سپرد و این بازیکن هم به مهدی عبدی پاس داد. این مهاجم هم تا لب محوطه جریمه رفت و ضربه ای به گوشه دروازه زد که توپش وارد دروازه جو سو-هوک شد و تیم پرسپولیس ۱–۰ پیش افتاد.

- در دقیقه ۴۵+۱، در محوطه جریمه، جونیور نگرائو یک ضربه به آسمان با ارتفاع کم زد که توپ به یون بیت-گارام رسید. در همین لحظه، احمد نوراللهی پایش را زیر پای بیت-گارام گذاشت و به نحوی، او را هل داد. داور، در ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت. اما با چک کردن VAR، نقطه پنالتی را اعلام کرد. جونیور نگرائو، پشت توپ ایستاد و ضربه اش را به سمت راست دروازه زد که حامد لک، با شیرجه تماشایی توپ را دفع کرد. اما این بازیکن که تشنه گلزنی بود، ضربه ریباند را تبدیل به گل کرد تا بازی خیلی زود ۱–۱ شود.

- در دقیقه ۵۰، پرسپولیس حمله را از سمت راست ترتیب داد. بشار رسن، به مهدی شیری پاس داد و او هم از فاصله دوری، ضربه اش را زد که توپ با اختلاف به کنار دروازه رفت.

- در دقیقه ۵۲،کیم این-سونگ با رد شدن از بازیکنان پرسپولیس، به لی چونگ-یونگ در گوشه محوطه جریمه پاس داد و او نیز سانتری برای جونیور نگرائو انجام داد که مهدی شیری، توپ را با دست خود لمس کرد و مانع گلزنی مهاجم اولسان هیوندای شد. داور، بازهم اعتقادی به پنالتی نداشت ولی بازهم با کمک VAR، پنالتی اعلام شد. جونیور نگرائو، این بار ضربه اش را پرقدرت به گوشه سمت راست دروازه زد و حامد لک، که به خلاف جهت رفته بود، دوباره گل خورد و بازی ۲–۱ شد.

- در دقیقه ۶۱،امید عالیشاه ضربه کرنر کوتاهی با بشار رسن انجام داد. رسن خواست تا توپ را سانتر کند اما توپ به مدافعان اولسان برخورد کرد و به امید عالیشاه رسید. او هم سانتر خودش را انجام داد اما ضربه سر مهدی عبدی، ناباورانه به بیرون رفت. هرچند امید عالیشاه در آفساید قرار داشت.

- در دقیقه ۶۴،امید عالیشاه از وسط زمین، توپ را به سعید آقایی در گوشه محوطه جریمه می‌سپارد. او نیز با سانتر خود، سیامک نعمتی را صاحب ضربه سر می‌کند. که ضربه این بازیکن از کنار دروازه اولسان به بیرون رفت.

- در دقیقه ۶۶،حسین کنعانی، توپی را به احمد نوراللهی می‌دهد. او نیز با کنترلی خوب، توپ را می‌گیرد و محکم به سمت دروازه اولسان شوت می‌کند که ضربه او را جو سو-هوک در دو مرحله، مهار می‌کند.

- در دقیقه ۷۷،کیم این-سونگ صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه او را حامد لک مهار کرد.

- در دقیقه ۸۲،سعید آقایی یک پاس به امید عالیشاه داد. او نیز با یک پاس پشت پای زیبا، دوباره آقایی را صاحب توپ کرد. او نیز سانتری به سمت دروازه کرد که نه احمد نوراللهی نه آرمان رمضانی، موفق به گرفتن توپ نشدند. در نهایت توپ به سیامک نعمتی رسید که او این موقعیت خوب را از دست داد و توپ را به بالای دروازه زد. اما صحنه مشکوک داخل محوطه جریمه، این بود که یک بازیکن اولسان روی احمد نوراللهی خطا کرد اما داور با وجود چک کردن VAR، اعتقادی به پنالتی نداشت.

- در دقیقه ۸۹،امید عالیشاه یک سانتر روی محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر احمد نوراللهی را جو سو-هوک از طاق دروازه بیرون کشید.

نقل و انتقالات تابستان

شماره پست نام سن از تیم مدت قرارداد نوع انتقال تاریخ
ورودی
۷۷ مدافع ایران سعید آقایی ۲۵ ایران سپاهان ۲ فصل دائم ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
۸۱ دروازه‌بان ایران حامد لک ۲۹ ایران ماشین‌سازی ۲ فصل دائم ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
۷ مهاجم ایران عیسی آل‌کثیر ۳۰ ایران صنعت‌نفت ۲ فصل دائم ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
۱۴ هافبک ایران احسان پهلوان ۲۷ ایران ذوب‌آهن ۲ فصل دائم ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
۱۰ هافبک ایران میلاد سرلک ۲۵ ایران شهرخودرو ۲ فصل دائم ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
۲۳ هافبک ایران علی شجاعی ۲۳ ایران نساجی ۲ فصل دائم ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
۳۶ مهاجم ایران آرمان رمضانی ۲۸ ایران سایپا ۲ فصل دائم ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
۱۸ هافبک ایران محمد شریفی ۲۰ ایران سایپا ۲ فصل دائم ۱۰ آبان ۱۳۹۹
۹ مهاجم ایران محمدمهدی مهدی‌خانی ۲۳ کرواسی واراژدین ۲ فصل دائم ۲۷ آبان ۱۳۹۹
شماره پست نام سن به تیم نوع انتقال تاریخ
خروجی
۱ دروازه‌بان ایران علیرضا بیرانوند ۲۷ بلژیک آنتورپ دائم ۷ مرداد ۱۳۹۹
۳۲ مهاجم جمهوری ایرلند آنتونی استوکس ۳۲ اسکاتلند لیوینگستون دائم ۱ شهریور ۱۳۹۹
۹۹ مهاجم نیجریه کریستین اوساگونا ۲۹ عراق الشرطه دائم ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
۷۰ مهاجم ایران علی علیپور ۲۴ پرتغال ماریتیمو دائم ۷ مهر ۱۳۹۹
۳۵ هافبک ایران ارسلان آزادی ۲۳ ایران نود ارومیه دائم ۱۳ مهر
۹ هافبک ایران مهدی ترابی ۲۶ قطر العربی دائم ۱۸ مهر ۱۳۹۹
۳ مدافع ایران شجاع خلیل‌زاده ۳۱ قطر الریان دائم ۲ آبان ۱۳۹۹
۲۸ مدافع ایران محمد نادری ۲۴ بلژیک کورتریک پایان قرضی ۲ آبان ۱۳۹۹
۱۸ هافبک ایران محسن ربیع‌خواه ۳۲ ایران آلومینیوم اراک دائم ۲۲ آبان ۱۳۹۹
۲۰ مهاجم ایران امیر روستایی ۲۳ ایران پیکان قرضی ۲۸ آبان ۱۳۹۹
۶۳ دروازه‌بان ایران امیرحسین بیات ۲۲ ایران استقلال دائم ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تمدید
شماره پست نام سن مدت تمدید پایان قرارداد تاریخ
۵ هافبک عراق بشار رسن ۲۳ ۱ فصل ۱۴۰۰ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

نقل و انتقالات زمستان

ورودی
شماره پست نام سن از تیم مدت قرارداد نوع انتقال تاریخ
۲۱ هافبک ایران مهدی ترابی ۲۶ قطر العربی ۱/۵ فصل دائم ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
۷۰ مهاجم ایران شهریار مغانلو ۲۶ پرتغال سانتاکلارا ۱ فصل قرضی ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
۳ مدافع ایران فرشاد فرجی ۲۶ ایران پدیده ۱ فصل دائم ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خروجی
شماره پست نام سن به تیم نوع انتقال تاریخ
۵ هافبک عراق بشار رسن ۲۴ قطر القطر دائم ۱۱ دی ۱۳۹۹
۲۶ هافبک ایران سعید حسین‌پور ۲۲ ایران ماشین‌سازی قرضی ۹ اسفند ۱۳۹۹
۲۵ مهاجم ایران آریا برزگر ۱۸ ایران فجر سپاسی قرضی ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
۳۶ مهاجم ایران آرمان رمضانی ۲۸ ایران استقلال دائم ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
۳۳ مدافع ایران سینا مهدوی ۲۱ ایران ملوان قرضی ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
۳۸ مدافع ایران احسان حسینی ۲۲ ایران پدیده قرضی ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
۱۵ مدافع ایران محمد انصاری ۲۹ ایران مس رفسنجان دائم ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
تمدید
شماره پست نام سن مدت تمدید پایان قرارداد تاریخ
۱۶ مهاجم ایران مهدی عبدی ۲۱ ۵ فصل ۱۴۰۴ ۴ آذر ۱۳۹۹
۱۱ هافبک ایران کمال کامیابی‌نیا ۳۱ ۱ فصل ۱۴۰۰ ۵ آذر ۱۳۹۹
۸۸ هافبک ایران سیامک نعمتی ۲۶ ۲ فصل ۱۴۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹

بازیکنان فعلی

دروازه‌بان
شماره ملیت نام
۳۴ ایران امیرمحمد یوسفی
۴۴ کرواسی بوژیدار رادوشویچ
۸۱ ایران حامد لک
مدافع
۳ ایران فرشاد فرجی
۴ ایران سید جلال حسینی
۶ ایران محمدحسین کنعانی‌زادگان
۱۷ ایران مهدی شیری
۷۷ ایران سعید آقایی
هافبک
۲ ایران امید عالیشاه
۸ ایران احمد نوراللهی
۱۰ ایران میلاد سرلک
۱۱ ایران کمال کامیابی نیا
۱۴ ایران احسان پهلوان
۱۸ ایران محمد شریفی
۱۹ ایران وحید امیری
۲۱ ایران مهدی ترابی
۲۳ ایران علی شجاعی
۸۸ ایران سیامک نعمتی
مهاجم
۷ ایران عیسی آل کثیر
۹ ایران محمدمهدی مهدی‌خانی
۱۶ ایران مهدی عبدی
۷۰ ایران شهریار مغانلو

کادر فنی

پست نام
سرمربی ایران یحیی گل‌محمدی
مربی ایران حمید مطهری
مربی ایران کریم باقری
مربی دروازه‌بان‌ها ایران داوود فنایی
مربی بدنساز ایرانمظاهر رحیم‌پور
آنالیزور ایرانمحمد عسگری

ایرانمهرداد خانبان

دکتر ایرانعلیرضا حقیقت
فیزیوتراپیست ایرانمیثم علیپور
سرپرست ایران افشین پیروانی
مدیر رسانه ایرانعلیرضا اشرف

درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان

مهرداد میناوند در ۳۰ دی ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله تهران بستری شد. وی در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و آمبولی ریه ناشی از آن، در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت. میناوند در شرایطی به بیمارستان مراجعه کرده بود که حدود ۸۰ درصد ریه‌هایش درگیر ویروس کرونا شده بود. طبق گفته پزشک معالج وی، حال میناوند رو به بهبودی بود که بروز ناگهانی آمبولی ریه (وارد شدن لخته خون به ریه) باعث مرگ وی شده‌است.

علی انصاریان نیز در ساعت ۱۶:۱۵ عصر ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در بیمارستان فرهیختگان تهران درگذشت.

بازی‌های یادبود مهرداد میناوند و علی انصاریان

بازی‌های یادبود مهرداد میناوند و علی انصاریان مسابقاتی برای بزرگداشت مهرداد میناوند و علی انصاریان و هنرمندان و ورزشکارانی که بر اثر بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ درگذشتند بود که با تلاش باشگاه فوتبال پرسپولیس در سال ۱۳۹۹ برگزار شد. در این بازی‌ها، یک مسابقه بین منتخب سرخابی و منتخب ۹۸ و یک مسابقه بین هنرمندان استقلال و هنرمندان پرسپولیس برگزار شد.


منتخب سرخابی
منتخب ۹۸

قوانین مسابقه

  • ۸۰ دقیقه وقت معمول مسابقه.
  • هر تیم ۷ بازیکن ذخیره خواهد داشت.
  • در طول مسابقه هر تیم اجازه هر تعداد تعویض دارند.

هنرمندان استقلال
هنرمندان پرسپولیس

قوانین مسابقه

  • ۷۰ دقیقه وقت معمول مسابقه.
  • هر تیم ۲۲ بازیکن ذخیره خواهد داشت.
  • در طول مسابقه هر تیم اجازه هر تعداد تعویض دارند.

پیش‌فصل و بازی‌های دوستانه

      برد       مساوی       باخت       برنامه‌ریزی شده

۱۰ آبان ۱۳۹۹ دوستانه پرسپولیس ۳–۲ گل‌گهر تهران
۱۵:۳۰ ساعت رسمی ایران +۰۳:۳۰ عبدی ۱۱'
امیری ۴۹'، ۶۰'
منشا ۱۸'، ۶۵' ورزشگاه: شهید کاظمی
۲۴ آبان ۱۳۹۹ دوستانه پرسپولیس ۲–۲ بادران تهران
۱۵:۳۵ ساعت رسمی ایران +۰۳:۳۰ عبدی ۴۵'
عالیشاه ۶۸'
۷۶'
۷۹'
ورزشگاه: شهید کاظمی

رقابت‌ها

بررسی کلی

رقابت اولین بازی آخرین بازی شروع دور جایگاه نهایی آمار
بازی ب ت ش گ‌ز گ‌خ ت‌گ % برد
لیگ برتر ۱۶ آبان ۱۳۹۹ هفته ۱ ۱۹ ۱۰ ۸ ۱ ۲۵ ۱۰ ۱۵+ ۰۵۳
جام حذفی ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱/۱۶ نهایی ۱ ۱ ۰ ۰ ۳ ۰ ۳+ ۱۰۰
سوپر جام نامشخص فینال ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰+ !
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ مرحلهٔ گروهی نایب‌قهرمان ۸ ۵ ۱ ۲ ۱۱ ۴ ۷+ ۰۶۳
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ مرحلهٔ گروهی ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰+ !
مجموع ۲۸ ۱۶ ۹ ۳ ۳۹ ۱۴ ۲۵+ ۰۵۷

آخرین به‌روزرسانی در: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
منبع: رقابت‌ها

لیگ برتر خلیج فارس

جدول لیگ

رتبه تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده گل تفاضل امتیاز صعود یا سقوط
۱ پرسپولیس (ق) ۳۰ ۱۹ ۱۰ ۱ ۴۷ ۱۴ ۳۳+ ۶۷ صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲
۲ سپاهان ۳۰ ۱۹ ۸ ۳ ۵۳ ۲۴ ۲۹+ ۶۵ صعود به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲
۳ استقلال ۳۰ ۱۶ ۸ ۶ ۳۶ ۱۹ ۱۷+ ۵۶
۴ تراکتور ۳۰ ۱۲ ۹ ۹ ۳۵ ۲۹ ۶+ ۴۵
۵ گل‌گهر ۳۰ ۱۳ ۶ ۱۱ ۳۳ ۳۲ ۱+ ۴۵
آخرین به روز رسانی مسابقه(ها)ی برگزار شده در ۸ مرداد ۱۴۰۰. منبع: ورزش سه goalzz IPLstats
قوانین رتبه‌بندی: ۱) امتیاز؛ ۲) تفاضل گل؛ ۳) گل‌زده


خلاصه نتایج

مجموع خانه مهمان
بازی امتیاز پ ت ش گ‌ز گ‌خ ت‌گ پ ت ش گ‌ز گ‌خ ت‌گ پ ت ش گ‌ز گ‌خ ت‌گ
۱۹ ۳۸ ۱۰ ۸ ۱ ۲۵ ۱۰ ۱۵+ ۸ ۲ ۰ ۱۴ ۴ ۱۰+ ۲ ۶ ۱ ۱۱ ۶ ۵+

آخرین بروزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
منبع: Ipl Stats
پ = پیروزی؛ ت = تساوی؛ ش = شکست؛ گ‌ز = گل زده؛ گ‌خ = گل خورده؛ ت‌گ = تفاضل گل

نتایج در هر بازی

هفته ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
زمین ب خ ب خ ب خ خ ب خ ب خ ب خ ب خ خ ب خ ب خ ب ب خ ب خ ب خ ب خ ب
دست‌آورد م پ م پ م م م م پ پ پ ش پ پ پ پ م پ م
جایگاه ۸ ۴ ۶ ۲ ۲ ۴ ۴ ۶ ۲ ۲ ۲ ۳ ۱ ۱ ۱ ۱ ۱ ۲ ۲

زمین: ب = بیرون از خانه، خ = داخل خانه. دست‌آورد: پ = پیروزی، ش = شکست، م = مساوی، ع = به تعویق افتاده.

بازی‌ها

      برد       مساوی       باخت       به تعویق افتاد

تاریخ هفته میزبان نتیجه مهمان مکان
۱۶ دی ۱۳۹۹ ۷ پرسپولیس ۰–۰ سپاهان تهران
۱۶:۳۰ شجاعی بعد از ۹۰ دقیقه ثبت شد '۹۰ گزارش کیروس بعد از ۱۴ دقیقه ثبت شد '۱۴
رفیعی بعد از ۵۹ دقیقه ثبت شد '۵۹
ورزشگاه: آزادی
داور: اشکان خورشیدی
مرد مسابقه: حامد لک (پرسپولیس)
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵ پرسپولیس ۱–۰ پیکان تهران
۱۷:۱۵ نوراللهی ۵۴'
سرلک بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
گزارش ورزشگاه: آزادی
داور: رضا عادل
مرد مسابقه: احمد نوراللهی (پرسپولیس)
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷ صنعت نفت ۰–۰ پرسپولیس آبادان
۱۵:۰۰ نصاری بعد از ۷۶ دقیقه ثبت شد '۷۶ گزارش ورزشگاه: تختی
داور: امیر عرب براقی
مرد مسابقه: حامد لک (پرسپولیس)
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹ پدیده ۱–۱ پرسپولیس مشهد
۱۶:۳۰ قاسمی‌نژاد ۴۵' گزارش سرلک بعد از ۵۶ دقیقه ثبت شد '۵۶، ۶۹' ورزشگاه: امام رضا
داور: علی صفایی
مرد مسابقه: امین قاسمی‌نژاد (پدیده)
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۲۰ پرسپولیس v نساجی تهران
۱۸:۵۰ ورزشگاه: آزادی
داور: محمدحسین زاهدی‌فر
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۲ سپاهان v پرسپولیس اصفهان
۲۱:۱۵ ورزشگاه: نقش جهان
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳ پرسپولیس v استقلال تهران
۲۱:۳۰ ورزشگاه: آزادی

جام حذفی

بازی‌ها

      برد       مساوی       باخت       به تعویق افتاد

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ یک‌شانزدهم نهایی مس نوین کرمان ۰–۳ پرسپولیس کرمان
۱۵:۰۰ گزارش کامیابی‌نیا ۳۸'
عالیشاه ۵۸'، ۶۴'
ورزشگاه: امام علی
داور: محمدحسین ترابیان
مرد مسابقه: امید عالیشاه (پرسپولیس)

سوپر جام

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

با توجه به دنیاگیری کووید ۱۹، برنامه بازی‌ها تغییر کرد؛ و طبق قانون، این بازی‌ها جزء بازی‌های فصل بعدی تیم‌ها به حساب می‌آید.

مرحلهٔ گروهی
رتبه تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده گل تفاضل امتیاز صلاحیت پرسپولیس التعاون الدحیل الشارجه
۱ ایران پرسپولیس ۶ ۳ ۱ ۲ ۸ ۵ ۳+ ۱۰ یک هشتم نهایی 1–0 0–1 4–0
۲ عربستان سعودی التعاون ۶ ۳ ۰ ۳ ۴ ۸ ۴− ۹ 0–1 2–0 0–6
۳ قطر الدحیل ۶ ۳ ۰ ۳ ۷ ۸ ۱− ۹ 1–0 0–1 2–1
۴ امارات متحده عربی الشارجه ۶ ۲ ۱ ۳ ۱۳ ۱۱ ۲+ ۷ 2–2 0–1 4–2
منبع: AFC
بازی‌ها

      برد       مساوی       باخت       به تعویق افتاد

تاریخ مرحله میزبان نتیجه مهمان مکان
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۳ پرسپولیس ایران ۱–۰ عربستان سعودی التعاون دوحه، قطر
۲۲:۳۰ نعمتی بعد از ۲۷ دقیقه ثبت شد '۲۷
نوراللهی بعد از ۴۱ دقیقه ثبت شد '۴۱
خلیل‌زاده ۸۳'
الموسی بعد از ۸۵ دقیقه ثبت شد '۸۵ ورزشگاه: شهر آموزش
تماشاگران: ۰
داور: احمد الکاف (عمان)
مرد مسابقه: شجاع خلیل‌زاده
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ۴ التعاون عربستان سعودی ۰–۱ ایران پرسپولیس دوحه، قطر
۲۲:۳۰ اسیری بعد از ۱۸ دقیقه ثبت شد '۱۸
امیسی بعد از ۶۴ دقیقه ثبت شد '۶۴
رسن ۴۸' (پنالتی)
رمضانی بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
لک بعد از ۸۷ دقیقه ثبت شد '۸۷
ورزشگاه: شهر آموزش
تماشاگران: ۰
داور: مهند قاسم (عراق)
مرد مسابقه: وحید امیری
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۵ پرسپولیس ایران ۰–۱ قطر الدحیل دوحه، قطر
۱۸:۳۰ خلیل‌زاده بعد از ۲۷ دقیقه ثبت شد '۲۷ لوئیز جونیور بعد از ۲۲ دقیقه ثبت شد '۲۲
علی ۶۰' (پنالتی)
رضاییان بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰
البکری بعد از ۴+۹۰ دقیقه ثبت شد '۴+۹۰
ورزشگاه: شهر آموزش
تماشاگران: ۰
داور: هتیکمکانامگه پریرا (سری‌لانکا)
مرد مسابقه: المعز علی
۳ مهر ۱۳۹۹ ۶ پرسپولیس ایران ۴–۰ امارات متحده عربی الشارجه دوحه، قطر
۲۱:۳۰ خلیل‌زاده ۲'
آل کثیر ۴۱'
امیری ۴۴'
عبدی ۱+۹۰'
عالیشاه بعد از ۸۳ دقیقه ثبت شد '۸۳
رمضانی بعد از ۵+۹۰ دقیقه ثبت شد '۵+۹۰
ورزشگاه: جاسم بن حمد
تماشاگران: ۰
داور: ایلگیز تانتاشف (ازبکستان)
مرد مسابقه: سیامک نعمتی
مرحلهٔ حذفی
بازی‌ها
۶ مهر ۱۳۹۹ یک‌هشتم نهایی پرسپولیس ایران ۱–۰ قطر السد دوحه، قطر
۱۷:۱۰ امیری بعد از ۶۴ دقیقه ثبت شد '۶۴
سرلک بعد از ۸۱ دقیقه ثبت شد '۸۱
آل کثیر ۸۸'، بعد از ۸۹ دقیقه ثبت شد '۸۹
نعمتی Red card '۲+۹۰
گزارش بونجاح بعد از ۱+۹۰ دقیقه ثبت شد '۱+۹۰ ورزشگاه: شهر آموزش
تماشاگران: ۰
داور: کو هیونگ جین (کره جنوبی)
مرد مسابقه: محمدحسین کنعانی‌زادگان
۹ مهر ۱۳۹۹ یک‌چهارم نهایی پرسپولیس ایران ۲–۰ ازبکستان پاختاکور دوحه، قطر
۲۱:۱۵ آل کثیر ۴۹'، ۶۶' گزارش ماشاریپوف Red card '۱۷ ورزشگاه: جاسم بن حمد
تماشاگران: ۰
داور: ادهم المخادمه (اردن)
مرد مسابقه: عیسی آل کثیر
۲۹ آذر ۱۳۹۹ فینال پرسپولیس ایران ۱–۲ کره جنوبی اولسان هیوندای دوحه، قطر
۱۵:۳۰ عبدی ۴۵' گزارش جونیور از دست دادن پنالتی '۴+۴۵، ۴+۴۵'، ۵۵' (پنالتی)، بعد از ۸۲ دقیقه ثبت شد '۸۲
بولتوش بعد از ۷۹ دقیقه ثبت شد '۷۹
کیم ته هوان بعد از ۶+۹۰ دقیقه ثبت شد '۶+۹۰
ورزشگاه: الجنوب
تماشاگران: ۸٬۵۱۷
داور: عبدالرحمن الجاسم (قطر)
مرد مسابقه: میلاد سرلک (پرسپولیس)

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

مرحلهٔ گروهی

گروه E
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۳ پرسپولیس ایران هند گوآ مارگائو، هند
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۴ گوآ هند ایران پرسپولیس مارگائو، هند

دیگر صفحات معتبر

آمار

  بازیکن در طول فصل باشگاه را ترک کرد.

گلزنان

رتبه شماره ملیت پست نام لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ سوپر جام جمع
۱ ۸ ایران هافبک احمد نوراللهی ۶ ۶
۲ ۱۶ ایران مهاجم مهدی عبدی ۲ ۳ ۵
۳ ۷ ایران مهاجم عیسی آل کثیر ۴ ۴
۴ ایران مدافع سید جلال حسینی ۴
۱۹ ایران هافبک وحید امیری ۳ ۱
۲ ایران هافبک امید عالیشاه ۲ ۲
۷ ۳ ایران مدافع شجاع خلیل‌زاده ۲ ۲
۸۸ ایران هافبک سیامک نعمتی ۲
۱۱ ایران هافبک کمال کامیابی‌نیا ۱ ۱
۱۰ ایران هافبک میلاد سرلک ۲
۱۱ ۱۷ ایران مدافع مهدی شیری ۱ ۱
۵ عراق هافبک بشار رسن ۱
۲۱ ایران هافبک مهدی ترابی ۱
گل به خودی ۱
جمع ۲۵ ۳ ۱۱ ۳۹
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

پاس گل

رتبه شماره ملیت پست نام لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ سوپر جام جمع
۱ ۸۸ ایران هافبک سیامک نعمتی ۳ ۲ ۵
۷۷ ایران مدافع سعید آقایی ۳ ۱ ۱
۳ ۱۴ ایران هافبک احسان پهلوان ۲ ۲ ۴
۴ ۸ ایران هافبک احمد نوراللهی ۳ ۳
۲ ایران هافبک امید عالیشاه ۲ ۱
۱۰ ایران هافبک میلاد سرلک ۲ ۱
۷ ۱۹ ایران هافبک وحید امیری ۲ ۲
۵ عراق هافبک بشار رسن ۲
۹ ۳۶ ایران مهاجم آرمان رمضانی ۱ ۱
۷۰ ایران مهاجم شهریار مغانلو ۱
۲۱ ایران هافبک مهدی ترابی ۱
جمع ۱۸ ۳ ۹ ۳۰
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

دروازه‌بانی

لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ سوپر جام جمع
رتبه شماره ملیت نام مس گ. خ ک. ش مس گ. خ ک. ش مس گ. خ ک. ش مس گ. خ ک. ش مس گ. خ ک. ش مس گ. خ ک. ش
۱ ۸۱ ایران حامد لک ۱۸ ۱۰ ۱۰ ۸ ۴ ۵ ۲۶ ۱۴ ۱۵
۲ ۴۴ کرواسی بوژیدار رادوشویچ ۱ ۰ ۱ ۱ ۰ ۱ ۲ ۰ ۲
۳ ۳۴ ایران امیرمحمد یوسفی
جمع ۱۹ ۱۰ ۱۱ ۱ ۰ ۱ ۸ ۴ ۵ ۲۸ ۱۴ ۱۷
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
  •       بیشترین کلین شیت‌های رقابت

بهترین بازیکن مسابقه

رتبه شماره ملیت پست نام لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ سوپر جام جمع
۱ ۸۸ ایران هافبک سیامک نعمتی ۳ ۱ ۴
۲ ۶ ایران مدافع محمدحسین کنعانی‌زادگان ۲ ۱ ۳
۳ ۸ ایران هافبک احمد نوراللهی ۲ ۲
۱۰ ایران هافبک میلاد سرلک ۱ ۱
۱۹ ایران هافبک وحید امیری ۱ ۱
۸۱ ایران دروازه‌بان حامد لک ۲
۲ ایران هافبک امید عالیشاه ۱ ۱
۸ ۱۴ ایران هافبک احسان پهلوان ۱ ۱
۴ ایران مدافع سید جلال حسینی ۱
۳ ایران مدافع شجاع خلیل‌زاده ۱
۷ ایران مهاجم عیسی آل کثیر ۱
۵ عراق هافبک بشار رسن ۱
۲۱ ایران هافبک مهدی ترابی ۱
جمع ۱۵ ۱ ۷ ۲۳
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

* بر اساس آمار متریکا، مرجع آماری و فنی فوتبال ایران

باشگاه

لباس

تامین کننده: آلمان آل‌اشپورت

نیم فصل اول و آسیا ۲۰۲۰
لباس اول
لباس دوم
لباس سوم*
نیم فصل دوم و آسیا ۲۰۲۱
لباس اول
لباس دوم
لباس سوم

منبع: [نیازمند منبع]

اسپانسر

منابع

۲.https://www.varzesh3.com/news/1721131/مهدی-عبدی-تا-1404-در-پرسپولیس-ماندنی-شد

پیوند به بیرون