پادشاه بئوپ: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویرایش به‌وسیلهٔ ابرابزار:
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خط ۲: خط ۲:
{{دودمان باکجه}}
{{دودمان باکجه}}


'''پادشاه بئوپ''' (۵۹۹ میلادی تا ۶۰۰ میلادی) (هانگول:법왕) (هانجا:法王) بیست و نهمین فرمانروای [[باکجه]] یک امپراتوری از میان [[سه امپراتوری کره]] و پسر بزرگ [[پادشاه‌های]] بود او در سال ۵۹۹ میلادی به تخت نشست اما یک سال بیشتر از حکومت او نمی‌گذشت که توسط خاندان ساتک به قتل رسید. در این یک سال او مناطق زیادی را نزدیکی سئول و رودخانهٔ شیلا از دست داد به همین دلیل از او به عنوان یک پادشاه ضعیف نام برده می‌شود. در سال ۶۰۰ میلادی پس از کشته شدن پادشاه بئوپ حکومت به [[پادشاه مو|پسر عمویش]] رسید.
'''پادشاه بئوپ''' (۵۹۹ میلادی تا ۶۰۰ میلادی) (هانگول:법왕) (هانجا:法王) بیست و نهمین فرمانروای [[باکجه]] یک امپراتوری از میان [[سه امپراتوری کره]] و پسر بزرگ [[پادشاه های]] بود او در سال ۵۹۹ میلادی به تخت نشست اما یک سال بیشتر از حکومت او نمی‌گذشت که توسط خاندان ساتک به قتل رسید. در این یک سال او مناطق زیادی را نزدیکی سئول و رودخانهٔ شیلا از دست داد به همین دلیل از او به عنوان یک پادشاه ضعیف نام برده می‌شود. در سال ۶۰۰ میلادی پس از کشته شدن پادشاه بئوپ حکومت به پسرعمویش [[پادشاه مو]] رسید.


لازم است ذکر شود که [[ژنرال موجین]] فرزند امپراتور بئوپ است؛ و [[گی‌بک]] فرماندهٔ نامدار باکجه نوهٔ او بوده‌است.
لازم است ذکر شود که [[ژنرال موجین]] فرزند امپراتور بئوپ است؛ و [[گی‌بک]] فرماندهٔ نامدار باکجه نوهٔ او بوده‌است.

نسخهٔ ‏۲۲ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۰۶


پادشاه بئوپ (۵۹۹ میلادی تا ۶۰۰ میلادی) (هانگول:법왕) (هانجا:法王) بیست و نهمین فرمانروای باکجه یک امپراتوری از میان سه امپراتوری کره و پسر بزرگ پادشاه های بود او در سال ۵۹۹ میلادی به تخت نشست اما یک سال بیشتر از حکومت او نمی‌گذشت که توسط خاندان ساتک به قتل رسید. در این یک سال او مناطق زیادی را نزدیکی سئول و رودخانهٔ شیلا از دست داد به همین دلیل از او به عنوان یک پادشاه ضعیف نام برده می‌شود. در سال ۶۰۰ میلادی پس از کشته شدن پادشاه بئوپ حکومت به پسرعمویش پادشاه مو رسید.

لازم است ذکر شود که ژنرال موجین فرزند امپراتور بئوپ است؛ و گی‌بک فرماندهٔ نامدار باکجه نوهٔ او بوده‌است.

منابع

ویکی‌پدیای انگلیسی