فهرست فیلم‌های جیمز باند: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Reza6868 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Reza6868 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۸۸: خط ۲۸۸:
|۲۵۶٬۷۰۱٬۱۹۷
|۲۵۶٬۷۰۱٬۱۹۷
|-
|-
|''[[گولدن‌آی|چشم طلایی]]''
|''[[چشم طلایی]]''
|۱۹۹۵
|۱۹۹۵
|rowspan="۴" | [[پیرس برازنان]]
|rowspan="۴" | [[پیرس برازنان]]

نسخهٔ ‏۳ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۵۱

نشان رسمی فیلم جیمز باند (۰۰۷) ای او ان

جیمز باند یک شخصیت داستانی تخیلی است که در سال ۱۹۵۳ توسط رمان‌نویس ایان فلمینگ ایجاد شده‌است. باند یک مأمور مخفی بریتانیای است که برای MI6 کار می‌کند او نیز با نام کد خود پاسخ می‌دهد، ۰۰۷. جیمز باند در فیلم توسط بازیگران همچون شان کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و دنیل کریگ در ۲۶ فیلم به تصویر کشیده شده‌است. ای او ان پرودکشنز تنها در ساخت دو فیلم از این سری نقش نداشته‌است، کازینو رویال با بازی دیوید نیون و هرگز دوباره نگو هرگز با بازی شان کانری.

فیلم‌های ساخته شده توسط ای او ان پرودکشنز

خلاصه داستانها

دکتر نو (۱۹۶۲)

نوشتار اصلی: دکتر نو (فیلم)

جیمز باند برای تحقیق دربارهٔ قتل یکی از مأموران سازمان جاسوسی انگلستان به جامائیکا فرستاده می‌شود در آن جا دخالت دکتر نو مرد متنفذ و مأمور این منطقه در این جریان و ارتباط او با سازمان تبهکاری بین‌المللی «اسپکتر» می‌شود. باند پس از جان به در بردن از چند سوء قصد با دختری به نام هانی آشنا می‌شود. آن دو پس از منهدم کردن یکی از خودروهای زرهی دکتر نو به دام می‌افتند اما در پایان پس از انهدام مقر فرماندهی دکتر نو و از پا درآوردن او به همراه یکدیگر از مهلکه می‌گریزند.

از روسیه همراه با عشق (۱۹۶۳)

نوشتار اصلی: از روسیه همراه با عشق (فیلم)

سازمان اسپکتر یک جاسوس زن را برای قتل جیمز باند استخدام می‌کند. باند می‌کوشد تا با کمک او به ماشین رمزگشایی شوروی دست یابد.

پنجه طلایی (۱۹۶۴)

نوشتار اصلی: پنجه طلایی (فیلم)

باز هم جیمز باند می‌آید تا شر مرد تبهکاری را از سر مردم کم کند. این بار باند موفق می‌شود از سرقت فورت ناکس توسط قاچاقچیان جلوگیری کند. "آوریک گلدفینگر" سرمایه‌داری قدرتمند، "عملیات گراند اسلم" را با هدف فلج کردن اقتصاد جهانی آغاز کرده‌است. جیمز باند با اتومبیل مخصوص خود "آستون مارتین" که مجهز به سیستم‌های رزمی پیشرفته‌است باید نقشه " گلد فینگر" را نقش بر آب کند. اول از همه باید یکی از افراد او یعنی "آدجاب" را که با پرتاب کلاهی مرگبار دست به کشتار می‌زند متوقف کند، سپس سر و سری با مشاور " گلد فینگر" (زنی زیبا به نام "جیل مسترسون") ارتباط پیدا می‌کند و سرانجام به نبرد دختری خلبان و بسیار جذاب که با او می‌رود.

گلوله آتشین (۱۹۶۵)

نوشتار اصلی: گلوله آتشین (فیلم)

جیمز باند اینبار رودررو با سازمانی جنایتکار به نام اسپکتر است که نقشه‌ای برای ربودن تسلیحات هسته‌ای دارد.

شما فقط دوبار زندگی می‌کنید (۱۹۶۷)

نوشتار اصلی: شما فقط دو بار زندگی می‌کنید (فیلم)

رولد دال، فیلم‌نامه‌نویس فیلم شما فقط دو بار زندگی می‌کنید

سازمان بین‌المللی جنایی، اسپکتر، به دنبال راه انداختن جنگ جهانی سوم است. اما «جیمز باند» (کانری) وارد عمل می‌شود و خیلی زود مرکز فرماندهی دشمن در اطراف آتشفشان خاموشی را شناسایی می‌کند

در خدمت سرویس مخفی ملکه (۱۹۶۹)

نوشتار اصلی: در خدمت سرویس مخفی ملکه (فیلم)

جیمز باند مأمور OO7 که در تعطیلات به سر می‌برد از خودکشی دختری به نام تریسی در دریا جلوگیری می‌کند. دراکو پدر تریسی که رئیس یک کارتل بزرگ مافیایی در جزیره کرس است به باند پیشنهاد می‌کند تا با تریسی که افسرده‌است ازدواج کند و در مقابل اطلاعاتی راجع به بلوفلد و یک چک ۱ میلیون پوندی به او بدهد. باند به دلیل شغل خود نمی‌تواند همچین پیشنهادی را قبول کند.

برای او دغدغه‌های مهمتری وجود دارد: بلوفلد و نقشه‌هایش برای تسلط بر جهان. باند که در پی یافتن ارنست استاورو بلوفلد رئیس سازمان اسپکتر است با عدم همراهی رئیسش M در سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا موسوم به MI-6 مواجه می‌شود که او را از این مأموریت کنار گذاشته‌است.

باند در صدد استعفا بر می‌آید اما با پیشنهاد مانی پنی منشی شخصی M به دو هفته مرخصی می‌رود. باند برای رسیدن به هدف خود به صورت غیررسمی وارد عمل می‌شود و به نزد دراکو پدر تریسی در جزیره کرس می‌رود. تریسی با رفتار عصیان گرانه و پرشور خود دل جیمز باند را می‌رباید و باند با او عهد وفاداری می‌بندد.

با همکاری دراکو و اطلاعات وی، باند به عنوان یک شجره‌شناس (تبارشناس) به ستاد مرکزی تکنولوژیک " بلوفلد " در سویس نفوذ می‌کند. در این میان وی به گروهی از زنان دلربا برمی‌خورد.

باند در می‌یابد که بلوفلد درصدد است از طریق این زنان ویروس مخربی را در جهان پخش کند. اما هویت او نزد بلوفلد فاش می‌شود و بعد از تعقیب و گریزی در کوهستان‌های سوئیس که تریسی هم به او ملحق شده و به او کمک می‌کند، بلوفلد تریسی را به گروگان می‌گیرد.

بعد از آنکه M رئیس وی در سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا برای نابودی بلوفلد و حمله به مرکز او باند را حمایت نمی‌کند، وی با کمک دراکو به مرکز حمله می‌کند و تشکیلات بلوفلد را منهدم و تریسی را آزاد می‌کند. در پایان دراماتیک فیلم ازدواج جیمز باند و تریسی را می‌بینیم که ساعتی بعد از ازدواج، تریسی به وسیله بلوفلد و عواملش به قتل می‌رسد.

الماس‌ها ابدیند (۱۹۷۱)

نوشتار اصلی: الماس‌ها ابدیند (فیلم)

شان کانری در آمستردام در ژوئیه، ۱۹۷۱ در حال فیلمبرداری الماس‌ها ابدیند.

جیمز باند در پی کشف علت و مسبب سرقت الماس‌ها از معادن آفریقای جنوبی می‌باشد و پس از ماجراهایی متوجه می‌شود که بلوفیلد تبهکار بزرگ کشته نشده بلکه با استفاده از الماس‌ها ماهواره‌ای ساخته که می‌تواند هر هدفی را در کره زمین نابود کند. بلوفیلد پس از نابودی چند هدف از دنیا اخاذی می‌کند و جیمز باند باید او را یافته و ازبین ببرد.[۱]

زندگی کن و بگذار بمیرد (۱۹۷۳)

نوشتار اصلی: زندگی کن و بگذار بمیرد (فیلم)

راجر مور در سال ۱۹۷۳

جیمز باند مأموریت پیدا می‌کند تا با مستر بیگ مبارزه کند. مستر بیگ قصد دارد اعتیاد به هرویین را گسترش بدهد و نیمکرهٔ غربی کرهٔ زمین را تحت اختیار خود درآورد.

مردی با طپانچه طلایی (۱۹۷۴)

نوشتار اصلی: مردی با طپانچه طلایی (فیلم)

اسکارامانگا یک آدمکش حرفه‌ای است که برای هر مأموریت خود یک میلیون دلار دستمزد می‌گیرد. وی متهم به کشتن یک متخصص هوافضا شناخته شده و جیمزباند مسئول بررسی پرونده می‌شود.

جاسوسی که دوستم داشت (۱۹۷۷)

نوشتار اصلی: جاسوسی که دوستم داشت (فیلم)

جیمز باند و یک جاسوسهٔ روسی سرگرد آنیا آماسووا، برای مقابله با نقشه‌های «کارل استرومبرگ» (یورگنس)، روان پریش که قصد نابودی جهان را دارد، هم راه می‌شوند. استرومبرگ دستیار دو متر و بیست سانتیمتری دندان فولادی اش، کوسه را به مصاف باند می‌فرستد.

مون‌ریکر (۱۹۷۹)

نوشتار اصلی: مون‌ریکر (فیلم)

یک سفینه فضائی هنگام پرواز آزمایشی روبوده می‌شود. «جیمز باند» (مور) در مأموریتش برای یافتن ردی از سفینه، متوجه یک مرکز تحقیقات فضائی می‌شود و درمی‌یابد که این مرکز در اصل پوششی برای اعمال خلاف نابغه خبیثی به نام «هوگو دراکس» (لونسدال) است که قصد دارد با تهدیدهایی که از طریق پایگاه فضائی‌اش و سفینه مون‌ریکر اعمال می‌کند، برجهان سلطه یابد. اما «باند» با یک شاتل به فضا می‌رود و نقشه‌های او را خنثی می‌کند.[۲]

فقط بخاطر چشمان تو (۱۹۸۱)

نوشتار اصلی: فقط بخاطر چشمان تو (فیلم)

اختپوسی (۱۹۸۳)

نوشتار اصلی: اختپوسی

یک نظامی شورشی و نیمه دیوانهٔ روسی به نام «ژنرال اورلوف» (برکوف) که نقشهٔ آغاز جنگ جهانی سوم را در سر می‌پروراند، هدفش منفجر کردن بمبی اتمی در یک پایگاه هوایی آمریکا در آلمان غربی و زمینه‌سازی برای آغاز جنگ است. «جیمز باند» (مور) نیز برای خنثی ساختن این توطئه وارد عمل می‌شود.

نمایی از یک کشتار (۱۹۸۵)

نوشتار اصلی: نمایی از یک قتل

کارخانه‌داری به نام ماکس زورین (واکن) قصد دارد تا با جاری ساختن آب دریا در گسل سن آندریاس و ایجاد زلزله، زمینهٔ نابودی سیلیکان ولی کالیفرنیا را فراهم سازد. جیمز باند (مور) که مأموریتش جلوگیری از اقدامات زورین است سرانجام او را از بالای پل گلدن گیت به رودخانهٔ سن فرانسیسکو می‌اندازد.

روزهای روشن زندگی (۱۹۸۷)

نوشتار اصلی: روزهای روشن زندگی

تیموتی دالتون در ۱۹۸۷

ژنرال کوسکوف از مأموران اطلاعاتی روسیه، با کمک جیمز باند به غرب پناهنده می‌شود تا اطلاعاتی را دربارهٔ عملکرد ژنرال پوشکین از دیگر فرماندهان کا.گ.ب. لو بدهد. کوسکوف را گروهی ضربتی می‌ربایند و «باند» در جستجوی قضیه به خود او مظنون می‌شود.

جواز قتل (۱۹۸۹)

نوشتار اصلی: جواز قتل (فیلم ۱۹۸۹)

یکی از سلاطین قاچاق مواد مخدر که به دام مأموران افتاده، پس از گریز، ترتیب یک حمله به عامل دستگیری‌اش را می‌دهد، که از دوستان جیمز باند (دالتن) است. باند نیز برای انتقام‌جویی به تعقیب او می‌پردازد و در نهایت امپراتوری‌اش را متلاشی می‌کند.

گولدن‌آی (۱۹۹۵)

نوشتار اصلی: گولدن‌آی

برازنان در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۲ برای کنفرانس مطبوعاتی روزی دیگر بمیر.

وقتی در طی عملیاتی حساب شده یک هلیکوپتر فوق سری به سرقت رفته و در عملیاتی خونین علیه یک پایگاه کنترل ماهواره‌های نظامی واقع در سیبری بکار می‌رود، جیمز باند مأمور می‌شود تا تنها بازمانده از آن حمله، که یک دختر جوان ناتالیا سیمونوا که برنامه‌نویس مرکز فوق بوده‌است را یافته و با کمک او بتواند در یافتن جوابی برای این معما بیاید. او پس از ماجراهایی متوجه می‌شود که همکار سابق او آلک ترولیان مأمور ۰۰۷، که تصور می‌کرد در آخرین عملیات مشترکشان کشته شده و نیز یک ژنرال روس (عضو مافیای روسیه) در این ماجرا نقش دارند.

جیمز باند و ناتالیا موفق می‌شوند از مخمصه‌های مختلفی بگریزند تا اینکه در طی یک عملیات جستجوی هوایی در نزدیکی کوبا مورد هدف قرار گرفته و کشف می‌کند که «گولدن‌آی» در حقیقت یک آنتن ماهواره‌ای است که برای کنترل یک سیستم ماهواره نظامی بکار می‌رود.

فردا هرگز نمی‌میرد (۱۹۹۷)

نوشتار اصلی: فردا هرگز نمی‌میرد

کارخانه داری ثروتمند به اسم الیوت کارور می‌کوشد تا با یک نقشه شیطانی و با انتشار اخبار نادرست و ایجاد خصومت بین دولتهای انگلستان و چین، جنگ جهانی سوم را براه اندازد. زمانی‌که یک کشتی نظامی متعلق به انگلستان در دریای چین غرق می‌شود، باند مأمور می‌شود تا عازم مأموریتی خطرناک شود تا حقیقت را دریابد. او می‌کوشد با استفاده از برقراری رابطه با همسر کارور در تشکیلات وی نفوذ کند اما کارور بزودی از هدف باند مطلع می‌شود. بهر حال باند به‌کمک یک مأمور زن ارتش چین به هدفش نزدیک و نزدیکتر می‌شود و می‌کوشد تا از علمی شدن نقشه بعدی کارور جلوگیری نماید.

دنیا کافی نیست (۱۹۹۹)

نوشتار اصلی: دنیا کافی نیست

سر رابرت کینگ غول نفتی، بر اثر یک سوء قصد در ستاد مرکزی MI6 می‌میرد. به هنگام خاک سپاری کینگ در اسکاتلند، باند با دختر او «الکترا» (مارسو) ملاقات می‌کند که قبلاً یک بار تروریستی به نام «رنار» (کارلایل) او را ربوده‌است. خیلی زود M، رئیس باند او را برای محافظت از «الکترا» و شناسایی قاتل کینگ به قفقاز می‌فرستد.

روزی دیگر بمیر (۲۰۰۲)

نوشتار اصلی: روزی دیگر بمیر

جیمز باند به کره شمالی فرستاده شده تا سرهنگ مون، رهبر نظامی را به قتل برساند. برنامه مطابق نقشه پیش نمی‌رود ولی مون ظاهراً به قتل می‌رسد و معاونش، زائو مجروح و جیمز باند دستگیر می‌شود. پس از چهارده ماه شکنجه و بازجوئی، جیمز باند را با زائو مبادله می‌کنند ولی جیمز باند پس از آزادی پی می‌برد که دولت بریتانیا و رئیسش، M حالا او را مهره سوخته تلقی می‌کنند.

از اینرو، M او را از کار معلق می‌کند. باند که می‌خواهد جایگاه از دسترفته را دوباره به چنگ آورد و از آنان که او را در چنان دردسری انداخته‌اند، انتقام بگیرد، سرنخی را می‌گیرد و به کوبا می‌رود. باند در آنجا با رائول ملاقات می‌کند و باخبر می‌شود که عملیاتِ مخفیانه‌ای در جریان است که طی آن می‌خواهند به کمک پیوند DNA هویت جدیدی به مردم بدهند.

او ضمناً با جنیکس آشنا می‌شود که بعداً آشکار می‌شود که یک مأمور مخفی آمریکایی سازمان NSA است که برای بهم زدن آن عملیات به کوبا آمده‌است. باند پس از برخوردی با زائو که سرنخهای بیشتری در اختیارش می‌گذارد، به لندن برمیگردد تا با ̎گوستاو گریوز، تاجر الماس ملاقات کند (الماس‌هائی که قطعاتی از آن‌ها را نزد زائو پیدا کرده) است.

پس از یک جلسه شمشیربازی که به درگیری و زد و خوردی هیجان انگیز تبدیل می‌شود، ̎گریوز از باند دعوت می‌کند به ایسلند برود. گریوز در ایسلند، به کمک میراندا فراستِ مدیر تبلیغات (و البته مأمور MI۶) و ولادِ مخترع، می‌خواهد از اختراع جدیدیش، ایکاروس پرده بردارد. ایکاروس، ماهواره‌ای است که در مدار زمین قرار گرفته و می‌تواند ستون نور و انرژی را به هر سوی زمینی که بخواهند، هدایت کند.

باند پی می‌برد که گوستاو گریوز در واقع همان سرهنگ مون است که تغییر چهره داده و می‌خواهد به وسیله ایکاروس به کره جنوبی حمله کند.

باند به کمک انواع و اقسام ابزارهای پیشرفته که کیو در اختیارش گذاشته و به همراهی جنیکس سعی می‌کند تا جلوی پیاده شدن نقشه‌های شیطانی آن مرد خبیث را بگیرد و خبیث‌هائی مثل زائو و… را هم از سر راه بردارد…

کازینو رویال (۲۰۰۶)

نوشتار اصلی: کازینو رویال (فیلم ۲۰۰۶)

دنیل کریگ در نخستین نمایش ذره‌ای آرامش در نیویارک در نوامبر ۲۰۰۸.

جیمز باند مأمور می‌شود تا یک بانکدار را که پول‌های سازمان‌های تروریستی را در بازار جهانی سرمایه‌گذاری می‌کند متوقف کند و این گروه را سرنگون سازد. باند می‌بایست در بازی پوکر که در کازینو رویال با لو چیفره می‌کند برنده شود، در این حین او با یک کارمند زیبای خزانه‌داری وسپر لیند که برای پخش پول شرط‌بندی او در بازی‌های شرط‌بندی و نگهداری از اموال و پول دولتی گماشته شده‌است آشنا می‌شود. اما در این ماجرا باند و وسپر درگیر یک سری حملات مرگبار از طرف لو چیفره و همراهانش می‌شوند.

ذره‌ای آرامش (۲۰۰۸)

نوشتار اصلی: ذره‌ای آرامش

داستان فیلم ذره‌ای آرامش، دقیقاً از پایان کازینو رویال آغاز می‌شود جایی که باند آقای وایت را در کنار دریاچه هدف قرار می‌دهد و حالا او را دستگیر کرده. باند که از مرگ وسپر زنی که عاشقش شده بود بسیار ناراحت شده اکنون در پی آن است که به هر شکل ممکن این مأموریت را که جنبهٔ شخصی هم پیدا کرده به سرانجام برساند.

در بازپرسی از وایت مشخص می‌شود که سازمانی بزرگ و مخوف در پشت ماجرا قرار دارد. باند برای پیدا کردن راز این گروه باکامیل آشنا می‌شود که او را به سازمان Quantume می‌رساند که فعالیت‌های گسترده‌ای مخصوصاً در آمریکای جنوبی و بولیوی دارند و قصد دارند تا با کودتا منابع طبیعی را در کشور بولیوی در آمریکای جنوبی به دست بگیرند و باند برای گرفتن انتقام خود و نابودی گروه وارد عمل می‌شود و همچنین کامیل برای گرفتن انتقام پدر خود که توسط شورشیان کشته شده‌است.

اسکای‌فال (۲۰۱۲)

نوشتار اصلی: اسکای‌فال

جیمز باند طی تعقیب و گریزی نفس‌گیر در استانبول، به اشتباه مورد هدف همکار خود ایو قرار می‌گیرد. از نظر سازمان جاسوسی انگلستان (MI6) باند مرده به حساب می‌آید، تا زمانی که خود را نشان می‌دهد، اما با برخورد سرد مأمور M (جودی دنچ) روبرو می‌شود. گویا توطئه‌ای در میان است. باند برای پیدا کردن یک هارد دیسک حیاتی به سراسر جهان فرستاده می‌شود در حالی که در پس تمام توطئه‌ها یک تروریست رایانه‌ای به نام رائول که از مأموران سابق MI6 است، قرار دارد.

اسپکتر (۲۰۱۵)

نوشتار اصلی: اسپکتر (فیلم ۲۰۱۵)

پیامی مرموز از گذشتهٔ باند او را به دنبال کشف یک سازمان شیطانی می‌فرستد. زمانی که ام با نیروهای سیاسی مبارزه می‌کند تا دستگاه محرمانهٔ دولت را زنده نگه دارد، باند تلاش می‌کند تا از واقعیت وحشتناک پشت سازمان اسپکتر پرده برداری کند.[۳]

زمانی برای مردن نیست (2020)

نوشتار اصلی: زمانی برای مردن نیست

Bond 25؛ طبق اعلام سازندگان مجموعه فیلم‌های جیمز باند، در نوامبر ۲۰۱۹ بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی دنیل کریگ در لباس «مأمور ۰۰۷» خواهیم بود.[۴] کمپانی مترو گولدن میر، تاریخ اکران آخرین فیلم جیمز باند را در آمریکا ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان) اعلام کرد. اما سرانجام اکران فیلم به سال 2020 موکول شد.

داستان:

بعد از وقایع پرونده اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است. درست در زمانی به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربه یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌اِی به سراغش آمده و از او درخواست کمک می‌کند و همین مسئله پای باند را به پرونده ربوده شدن یک دانشمند باز می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که تروریستی مرموز مسئول این کار است و دنیا در آستانه مواجه با خطری است که پیش از این، آن را تجربه نکرده‌است.[۵]

گیشه

جدول فروش فیلم‌ها

عنوان فیلم سال ایفاکنندهٔ نقش جیمز باند کل فروش فیلم در گیشه‌ها (به دلار) بودجه کل فروش فیلم در گیشه‌ها (به دلار)
با احتساب نرخ تورم**
دکتر نو ۱۹۶۲ شان کانری ۵۹٬۶۰۰٬۰۰۰ ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳۸۸٬۰۳۷٬۶۲۸
از روسیه همراه با عشق ۱۹۶۳ شان کانری ۷۸٬۹۰۰٬۰۰۰ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ۵۰۸٬۱۰۴٬۹۵۰
پنجه طلایی ۱۹۶۴ شان کانری ۱۲۴٬۹۰۰٬۰۰۰ ۳٬۵۰۰٬۰۰۰ ۷۹۴٬۸۰۰٬۹۰۳
گلوله آتشین ۱۹۶۵ شان کانری ۱۴۱٬۲۰۰٬۰۰۰ ۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۸۶٬۹۹۴٬۹۸۶
شما فقط دو بار زندگی می‌کنید ۱۹۶۷ شان کانری ۱۱۱٬۶۰۰٬۰۰۰ ۹٬۵۰۰٬۰۰۰ ۶۶۹٬۹۰۶٬۷۲۱
در خدمت سرویس مخفی ملکه ۱۹۶۹ جورج لازنبی ۸۷٬۴۰۰٬۰۰۰ ۷٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۸۹٬۳۰۳٬۶۷۷
الماس‌ها ابدیند ۱۹۷۱ شان کانری ۱۱۶٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷٬۲۰۰٬۰۰۰ ۵۸۱٬۸۱۹٬۷۵۷
زندگی کن و بگذار بمیرد ۱۹۷۳ راجر مور ۱۶۱٬۸۰۰٬۰۰۰ ۷٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۵۳٬۲۲۴٬۳۷۰
مردی با طپانچه طلایی ۱۹۷۴ راجر مور ۹۷٬۶۰۰٬۰۰۰ ۷٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۲۷٬۸۲۹٬۹۱۳
جاسوسی که دوستم داشت ۱۹۷۷ راجر مور ۱۸۵٬۴۰۰٬۰۰۰ ۱۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۳۴٬۳۰۴٬۳۰۹
مون‌ریکر ۱۹۷۹ راجر مور ۲۱۰٬۳۰۰٬۰۰۰ ۳۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۲۷٬۸۶۳٬۶۲۸
فقط بخاطر چشمان تو ۱۹۸۱ راجر مور ۱۹۵٬۳۰۰٬۰۰۰ ۲۸٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶۰٬۷۴۱٬۷۴۹
اختپوسی ۱۹۸۳ راجر مور ۱۸۷٬۵۰۰٬۰۰۰ ۲۷٬۵۰۰٬۰۰۰ ۳۷۷٬۶۲۱٬۳۷۳
نمایی از یک کشتار ۱۹۸۵ راجر مور ۱۵۲٬۴۰۰٬۰۰۰ ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۸۵٬۱۵۱٬۸۹۱
روزهای روشن زندگی ۱۹۸۷ تیموتی دالتون ۱۹۱٬۲۰۰٬۰۰۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳۳۸٬۸۷۹٬۴۵۳
جواز قتل ۱۹۸۹ تیموتی دالتون ۱۵۶٬۲۰۰٬۰۰۰ ۴۲٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۵۶٬۷۰۱٬۱۹۷
چشم طلایی ۱۹۹۵ پیرس برازنان ۳۵۳٬۴۰۰٬۰۰۰ ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶۳٬۵۷۷٬۱۱۳
فردا هرگز نمی‌میرد ۱۹۹۷ پیرس برازنان ۳۴۶٬۶۰۰٬۰۰۰ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۳۰٬۶۴۸٬۴۷۱
دنیا کافی نیست ۱۹۹۹ پیرس برازنان ۳۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶۸٬۹۶۹٬۱۷۵
روزی دیگر بمیر ۲۰۰۲ پیرس برازنان ۴۵۶٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۴۲٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۰۸٬۲۲۹٬۴۶۹
کازینو رویال* ۲۰۰۶ دنیل کریگ ۵۹۴٬۱۶۸٬۴۹۲ ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۹۴٬۱۶۸٬۴۹۲
ذره‌ای آرامش ۲۰۰۸ دنیل کریگ ۵۸۶٬۰۹۰٬۷۲۷ ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۸۶٬۰۹۰٬۷۲۷
اسکای‌فال ۲۰۱۲ دنیل کریگ ۱٬۱۰۸٬۵۶۱٬۰۱۳ ۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰–۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱٬۱۰۸٬۵۶۱٬۰۱۳
جمع کل فیلم‌های ۱–۲۱ ۴٬۳۵۵٬۷۰۰٬۰۰۰ ۸۴۸٬۲۰۰٬۰۰۰ ۱۰٬۹۴۵٬۸۶۱٬۷۴۹

نظرات و نقدها

فیلم‌های ساخت ایی‌اوان
فیلم راتن تومیتوس متاکریتیک بی‌اف‌سی‌ای
کلی برترین نقدها
دکتر نو ۹۸٪ (۴۵ نظر)[۶] ۱۰۰٪ (۶ نظر)[۷]
از روسیه با عشق ۹۶٪ (۴۸ نظر)[۸] ۱۰۰٪ (۱۰ نظر)[۹]
پنجه طلایی ۹۶٪ (۵۱ نظر)[۱۰] ۸۹٪ (۹ نظر)[۱۱]
گلوله آتشین ۸۹٪ (۳۵ نظر)[۱۲] ۱۰۰٪ (۶ نظر)[۱۳]
شما فقط دوبار زندگی می‌کنید ۷۰٪ (۳۳ نظر)[۱۴] ۳۸٪ (۸ نظر)[۱۵]
در خدمت سرویس‌مخفی علیاحضرت ۸۲٪ (۳۸ نظر)[۱۶] ۷۱٪ (۷ نظر)[۱۷]
الماس‌ها ابدیند ۶۷٪ (۳۶ نظر)[۱۸] ۷۵٪ (۸ نظر)[۱۹]
زنده بمان و بگذار بمیرد ۶۴٪ (۳۶ نظر)[۲۰] ۶۳٪ (۸ نظر)[۲۱]
مردی با طپانچه طلایی ۵۲٪ (۳۳ نظر)[۲۲] ۱۴٪ (۷ نظر)[۲۳]
جاسوسی که دوستم داشت ۷۹٪ (۳۸ نظر)[۲۴] ۵۰٪ (۶ نظر)[۲۵]
مون راکر ۶۴٪ (۳۶ نظر)[۲۶] ۶۳٪ (۸ نظر)[۲۷]
فقط بخاطر چشمان تو ۶۹٪ (۳۶ نظر)[۲۸] ۴۳٪ (۷ نظر)[۲۹]
اختاپوس ۴۷٪ (۳۲ نظر)[۳۰] ۵۷٪ (۷ نظر)[۳۱]
نمایی از یک کشتار ۳۹٪ (۴۱ نظر)[۳۲] ۱۴٪ (۷ نظر)[۳۳]
روزهای روشن زندگی ۷۳٪ (۳۳ نظر)[۳۴] ۷۵٪ (۸ نظر)[۳۵]
جواز قتل ۷۱٪ (۳۵ نظر)[۳۶] ۵۷٪ (۷ نظر)[۳۷]
چشم طلایی ۸۰٪ (۴۱ نظر)[۳۸] ۷۰٪ (۱۰ نظر)[۳۹] ۶۵ (۱۸ نظر)[۴۰]
فردا هرگز نمی‌میرد ۵۴٪ (۵۷ نظر)[۴۱] ۶۰٪ (۱۰ نظر)[۴۲] ۵۶ (۲۱ نظر)[۴۳]
دنیا کافی نیست ۵۱٪ (۱۱۳ نظر)[۴۴] ۴۴٪ (۹ نظر)[۴۵] ۵۹ (۳۳ نظر)[۴۶]
روزی دیگر بمیر ۵۹٪ (۱۹۶ نظر)[۴۷] ۵۷٪ (۱۴ نظر)[۴۸] ۵۶ (۳۷ نظر)[۴۹] ۷۴[۵۰]
کازینو رویال (۲۰۰۶) ۹۴٪ (۲۱۶ نظر)[۵۱] ۸۸٪ (۱۷ نظر)[۵۲] ۸۱ (۳۸ نظر)[۵۳] ۸۸ (انتهاب منتقدان)[۵۴]
ذره‌ای آرامش ۶۵٪ (۲۴۶ نظر)[۵۵] ۶۰٪ (۲۰ نظر)[۵۶] ۵۸ (۳۸ نظر)[۵۷] ۸۱ (انتخاب منتقدان)[۵۸]
سقوط آسمانی ۹۲٪ (۲۵۸ نظر)[۵۹] ۸۹٪ (۱۹ نظر)[۵۹] ۸۱ (۴۳ نظر)[۶۰]
فیلم‌های ساخته شده غیر از ای‌اوان
فیلم راتن تومیتوس Metacritic بی‌اف‌سی‌ای
کلی برترین نقدها
کازینو رویال (۱۹۶۷) ۳۱٪ (۳۲ نظر)[۶۱] ۲۹٪ (۷ نظر)[۶۲]
هرگز نگو هرگز ۶۵٪ (۳۴ نظر)[۶۳] ۷۱٪ (۷ نظر)[۶۴]

تولیدات غیر ای او ان

خلاصه داستانها

کازینو رویال (۱۹۶۷)

نوشتار اصلی: کازینو رویال (فیلم ۱۹۶۷)

جیمز باند مجبور می‌شود تا برای پروندهٔ جاسوسی دیگری از بازنشستگی اش بیرون آید و دوباره به سازمان بازگردد.

هرگز نگو هرگز دوباره (۱۹۸۳)

نوشتار اصلی: هرگز نگو هرگز دوباره (فیلم)

جستارهای وابسته

منابع

  1. "Diamonds Are Forever" (به انگلیسی). The Movie Database. Retrieved 8 Sep 2013. {{cite web}}: More than one of |کد زبان= و |زبان= specified (help)
  2. "MOONRAKER (1979)". Film & TV Database. London: BFI. Archived from the original on 2 August 2012. Retrieved 17 April 2012.
  3. «ویدیو و تصویر جدید Spectre جیمز باند را در عمل نشان می‌دهد!». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۵.
  4. ««جیمز باند» سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد». فیلم‌نت‌نیوز. دریافت‌شده در ۳ مرداد ۱۳۹۶.
  5. "Bond 25 start of production". 007.com (به انگلیسی). 25 April 2019. Retrieved 25 April 2019.
  6. «دکتر نو». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  7. «دکتر نو (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  8. «از روسیه با عشق». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  9. «از روسیه با عشق (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  10. «پنجه طلایی». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  11. «پنجه طلایی (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  12. «گلوله‌آتشین». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  13. «گلوله‌آتشین (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  14. «شما فقط دوبار زندگی می‌کنید». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  15. «شما فقط دوبار زندگی می‌کنید (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  16. «در خدمت سرویس‌مخفی علیاحضرت». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  17. «در خدمت سرویس‌مخفی علیاحضرت (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  18. «الماس‌ها ابدیند». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  19. «الماس‌ها ابدیند (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  20. «زنده بمان و بگذار بمیرد». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  21. «زنده بمان و بگذار بمیرد (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  22. «مردی با طپانچه طلایی». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  23. «مردی با طپانچه طلایی (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  24. «جاسوسی که دوستم داشت». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  25. «جاسوسی که دوستم داشت (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  26. «مون راکر». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  27. «مون راکر (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  28. «فقط بخاطر چشمان تو». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  29. «فقط بخاطر چشمان تو (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  30. «اختاپوس». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  31. «اختاپوس (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  32. «A View to a Kill». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  33. «نمایی از یک کشتار (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  34. «The Living Daylights». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  35. «روزهای روشن زندگی (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  36. «Licence to Kill». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  37. «جواز قتل (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  38. «GoldenEye». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  39. «چشم طلایی (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  40. متاکریتیک.com/movie/goldeneye «چشم طلایی» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). متاکریتیک. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  41. «Tomorrow Never Dies». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  42. «فردا هرگز نمی‌میرد (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  43. متاکریتیک.com/movie/tomorrow-never-dies «فردا هرگز نمی‌میرد» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). متاکریتیک. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  44. «The World Is Not Enough». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  45. «دنیا کافی نیست (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  46. متاکریتیک.com/movie/the-world-is-not-enough «دنیا کافی نیست» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). متاکریتیک. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  47. «Die Another Day». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  48. «روز دیگر بمیر (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  49. متاکریتیک.com/movie/die-another-day «Die Another Day» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). Metacritic. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  50. بی‌اف‌سی‌ای.org/movie/movie.php?id=774 «روز دیگر بمیر» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). bcfa.org. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  51. «Casino Royale (2006)». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  52. «کازینو رویال (۲۰۰۶) (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  53. متاکریتیک.com/movie/casino-royale «Casino Royale» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). Metacritic. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  54. بی‌اف‌سی‌ای.org/movie/movie.php?id=2029 «کازینو رویال» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). بی‌اف‌سی‌ای.org. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  55. «Quantum of Solace». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  56. «ذره‌ایی از آرامشی (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  57. متاکریتیک.com/movie/quantum-of-solace «Quantum of Solace» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). Metacritic. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  58. بی‌اف‌سی‌ای.org/movie/movie.php?id=2634 «ذره‌ایی از آرامشی» مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). بی‌اف‌سی‌ای.org. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  59. ۵۹٫۰ ۵۹٫۱ "Skyfall". Rotten Tomatoes. Retrieved 16 November 2012.
  60. "Skyfall". Metacritic. Retrieved 10 November 2012.
  61. «Casino Royale (1967)». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  62. «کازینو رویال (۱۹۶۷) (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  63. «Never Say Never Again». Rotten Tomatoes. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  64. «هرگز نگو هرگز (برترین نقدها)». راتن تومیتوس. دریافت‌شده در ژوئیه ۲۰۱۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)