هری کین: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز ۱ ویرایش از 164.138.148.191 (بحث) به آخرین نسخه توسط Samuel T.Owen برگردانی شد (Tw)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۸: خط ۸:
| birth_place = [[والتامستو]]، انگلستان
| birth_place = [[والتامستو]]، انگلستان
| height = {{Convert|1.88|m|order=flip}}<ref name=Profile>{{cite web |url=https://www.premierleague.com/players/3960/Harry-Kane/overview |title=Harry Kane: Overview |publisher=Premier League |accessdate=13 December 2017}}</ref>
| height = {{Convert|1.88|m|order=flip}}<ref name=Profile>{{cite web |url=https://www.premierleague.com/players/3960/Harry-Kane/overview |title=Harry Kane: Overview |publisher=Premier League |accessdate=13 December 2017}}</ref>
| position = [[مهاجم دروازه‌بان (فوتبال)|مهاجم]]
| position = [[مهاجم (فوتبال)|مهاجم]]
| currentclub = [[باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر|تاتنهام هاتسپر]]
| currentclub = [[باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر|تاتنهام هاتسپر]]
| clubnumber = ۱۰
| clubnumber = ۱۰

نسخهٔ ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۱۰

هری کین
اطلاعات شخصی
زادروز ۲۸ ژوئیهٔ ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)[۱]
زادگاه والتامستو، انگلستان
قد ۶ فوت ۲ اینچ (۱٫۸۸ متر)[۲]
پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی تاتنهام هاتسپر
شمارهٔ پیراهن ۱۰
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۹–۲۰۰۱ ریجوی رورز
۲۰۰۱–۲۰۰۲ آرسنال
۲۰۰۲–۲۰۰۴ ریجوی رورز
۲۰۰۴ واتفورد
۲۰۰۴–۲۰۱۰ تاتنهام هاتسپر
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۹– تاتنهام ۲۱۸ (۱۵۱)
۲۰۱۱لیتون اورینت (قرضی) ۱۸ (۵)
۲۰۱۲میلوال (قرضی) ۲۲ (۷)
۲۰۱۲–۲۰۱۳نوریچ سیتی (قرضی) ۳ (۰)
تیم ملی
۲۰۱۰ زیر ۱۷ سال انگلستان ۳ (۲)
۲۰۱۰–۲۰۱۲ زیر ۱۹ سال انگلستان ۱۴ (۶)
۲۰۱۳ زیر ۲۰ سال انگلستان ۳ (۱)
۲۰۱۳–۲۰۱۵ زیر ۲۱ سال انگلستان ۱۴ (۸)
۲۰۱۵– انگلستان ۵۰ (۳۲)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۰۰:۲۰, ۲۳ مارس ۲۰۱۹ (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۰۰:۲۰, ۲۳ مارس ۲۰۱۹ (UTC)

هری اِدوارد کِین (انگلیسی: Harry Edward Kane؛ زاده ۲۸ ژوئیهٔ ۱۹۹۳) معروف به هری کین یک بازیکن فوتبال است. وی با درخشش در تیم تاتنهام به تیم ملی انگلیس دعوت شد.

او تاکنون در دو فصل پیاپی ۲۰۱۵–۲۰۱۶ و ۲۰۱۶–۲۰۱۷ توانسته با درخشش با پیراهن تاتنهام دو بار آقای گل لیگ جزیره شود و همچنین در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ با پیراهن تاتنهام نایب قهرمانی لیگ جزیره را نیز تجربه کرده‌است. وی در سال ۲۰۱۷ با ۵۶ گل، بهترین گلزن این سال لقب گرفت. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به تیم ملی انگلیس دعوت شد و در مسابقات یورو ۲۰۱۶ نیز به همراه تیم حضور داشت. او در سال ۲۰۱۷ پس از خداحافظی وین رونی از تیم ملی فوتبال انگلستان، به کاپیتانی این تیم ملی برگزیده شد و هم‌اکنون نیز می‌باشد. همچنین او در سال ۲۰۱۷–۲۰۱۸ کفش برنزی را بعد از لیونل مسی (کفش طلا) و محمد صلاح (نقره‌ای) با زدن ۳۰ گل تصاحب کرد. او همچنین بهترین بازیکن سال ۲۰۱۷ کشور انگلیس شد. او ۴۷ گل در مجموع رقابت‌ها در فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸ به ثمر رساند که ۱۵ تای آن را با پای چپ و ۱۶ تای آن را با پای راست و ۹ تای آن را با سر زد و به همین دلیل خیلی از کارشناسان او را بهترین ماشین گلزنی جهان می‌دانند.[۴] او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۸ آقای گل شد.

دوران باشگاهی

هری کین در ابتدا در یک باشگاه کوچک و محلی به نام «ریدجی رورز» بازی کرد، و در سن هشت سالگی به آکادمی فوتبال باشگاه آرسنال پیوست؛ ولی پس از یک سال از آکادمی اخراج شد. مربی آکادمی آرسنال دلیل اخراج او را اضافه وزن و گم تحرکی عنوان کرد، بعدها آرسن ونگر از این اتفاق اظهار تاسف کرد. هری کین سپس یک آزمون استعداد یابی نیز در تاتنهام هاتسپرز پشت سر گذاشت، اما موفقیت چشمگیری کسب نکرد و به ریدجی رورز برگشت. در سال ۲۰۰۴ در ۹ سالگی، هری در آزمون استعداد یابی ۴ تا ۶ هفته آیه واتفورد شرکت کرد، و پس از انجام یک بازی قابل توجه مقابل تاتنهام، نظر مسئولین این باشگاه را به خود جلب کرد. در فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹ هری کین در ۲۲ بازی برای تیم زیر ۱۸ ساله‌های تاتنهام به میدان رفت و ۱۸ گل نیز به ثمر رساند. همچنین کین در این فصل دو بار به ترکیب ۱۸ نفره تیم اصلی راه پیدا کرد و روی نیمکت نشست. او اولین قرارداد حرفه ایش را با باشگاه در ژوئیه ۲۰۱۰ امضا کرد.

۲۰۱۰–۲۰۱۱

در ۷ ژانویه ۲۰۱۱، هری کین تا پایان فصل به تیم «لیتون اورینت» قرض داده شد. او اولین بازی خود را برای تیم جدیدش به عنوان بازیکن تعویضی انجام داد که با تساوی ۱–۱ خاتمه یافت. یک هفته بعد، هری کین اولین گلش را برای لیتون در مقابل «شفیلد ونزدی» ثبت کرد، آن مسابقه در نهایت با نتیجه ۰–۴ به نفع هری کین و یارانش به پایان رسید. در پایان فصل کین موفق به ثبت آمار ۵ گل در ۱۸ بازی شد.

۲۰۱۱–۲۰۱۲

هری کین در ابتدای فصل ۶ بازی در لیگ اروپا برای تاتنهام انجام داد که اولین گلش برای تاتنهام در پیروزی مقتدرانه ۴ بر ۰ دور از خانه در مقابل «شمراک راورز» به ثمر رسید. در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۱، هری کین به همراه هم تیمی اش رایان میسون به صورت قرضی به باشگاه میلوال در چمپیونشیپ فرستاده شدند. کین موفق شد در ۱۴ بازی پایانی فصل، ۷ گل برای میلیوال بزند. کین در مجموع، ۹ گل در ۲۷ بازی به ثمر رساند که باعث شد به عنوان بهترین بازیکن جوان فصل میلیوال انتخاب شود، کین در آن فصل در کمک به میلیوال برای سقوط از چمپیونشیپ، نقش پررنگی را ایفا کرد.

۲۰۱۲–۲۰۱۳

کین پیش فصل خود را با تاتنهام سپری کرد و اولین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس در برابر نیوکاسل یونایتد در ۱۸ اوت انجام داد، ولی طولی نکشید که در ۳۱ اوت مجدداً به صورت قرضی به نوریچ سیتی قرض داده شد؛ ولی در همان بازی اولش برای نورویچ، با بدشانسی دچار شکستگی استخوان متاتارس شد. هری کین ۱۹ ساله، دوران ریکاوری اش را در تاتنهام پشت سر گذاشت، ولی در ۲۹ دسامبر، مجدداً برای نورویچ مقابل منچستر سیتی به میدان رفت که آن بازی با پیروزی ۴ بر ۳ی سیتیزن‌ها پایان یافت. تاتنهام به علت ناتوانی در جذب مهاجم ذخیره، در یک فبریه ۲۰۱۳، یعنی ۴ ماه پیش از موعد مقرر، هری کین را به تیم اصلی بازخواند. ۲۰ روز پس از بازگشت به «اسپرز»، (اسپرز نام اختصاصی و دیگر باشگاه تاتنهام هاتسپر است) کین برای مابقی فصل، به لستر سیتی قرض داده شد، تا به آن‌ها برای راه‌یابی مستقیم به لیگ جزیره کمک کند. در پیروزی ۳ بر ۰ خانگی برابر باشگاه بلک برن راورز، وی اولین بازی به همراه اولین گلش را برای لستر به ثمر رساند. هری تا پایان فصل، در ۱۳ بازی برای لستر به میدان رفت که ۸ تا از آن‌ها به عنوان بازیکن تعویضی بود. لستر در آن فصل به نیمه نهایی به پلی آف لیگ قهرمانان رسید اما با شکست از واتفورد از صعود به لیگ جزیره بازماند.

۲۰۱۳–۲۰۱۴

هری کین اولین گلش را برای تاتنهام در وایت هارت لین، در جام اتحادیه انگلیس در مصاف با هال سیتی به ثمر رساند، آن دیدار در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه ۷–۸ به سود اسپرز خاتمه یافت. در ۷ آوریل ۲۰۱۴، هری برای نخستین بار در بازی مقابل ساندرلند به عنوان یار ثابت برای تاتنهام به میدان رفت، او موفق شد یکی از پنج گل تاتنهام را در برد قاطع ۵ بر ۱ مقابل ساندرلند به ثمر برساند. او همچین در کامبک فوق‌العاده تاتنهام مقابل وست برومویچ آلبیون، یک گل دیگر نیز به نام خود ثبت کرد. او در سومین بازی متوالی نیز، برای اسپرز در برتری ۳ بر ۱ مقابل تیم همشهری، فولام، گلزنی کرد.

۲۰۱۴–۲۰۱۵

۲۰۱۵

کین در اولین بازی فصلش به عنوان یار تعویضی در مصاف با وستهم یونایتد به میدان رفت، و در دقایق واپسین بازی با پاس گل طلایی خود، اریک دایر را صاحب فرصت کرد تا او گل پیروزی بخش تاتنهام را به ثمر برساند. در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴، کین اولین هتریکش را در بازی‌های رسمی مقابل تیم گمنام «آستراس تریپولی» در دور گروهی لیگ اروپا ثبت کرد. نکته جالب این مسابقه این بود که کین شد در دقایق آخر این بازی، پس از اخراج هوگو لوریس و عدم وجود گزینه تعویض، به عنوان دروازه‌بان بازی کرد و در همان دقایق اندک یک گل دریافت کرد. در ۲ نوامبر ۲۰۱۴، هری در نیمه دوم مقابل استون ویلا به میدان رفت، و موفق شد در دقایق اضافی آن دیدار، گل پیروزی بخش و تعیین‌کننده را برای تاتنهام و مائوریسیو پوچتینو به ثمر برساند. یک هفته بعد، کین برای اولین بار در ترکیب اصلی تاتنهام در لیگ جزیره به میدان رفت، اما توفیقی نداشت و به همراه تیمش، ۲ بر ۱ مغلوب استوک سیتی شد. او مجدداً در مقابل هال سیتی، از ابتدا به میدان رفت و موفق شد گل تساوی بخش تاتنهام را در جریان پیروزی ۲ بر ۱ مقابل هال سیتی، به ثمر برساند. در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۶ دسامبر، هری کین در سه پیروزی متوالی اسپرز که هر سه نیز با نتیجه ۲ بر ۱ بود، موفق به گلزنی شد. در ۱ ژانویه ۲۰۱۵، هری کین در برابر رقیب همشهری چلسی (که در آن زمان صدرنشین لیگ بود) دو بار دروازه را گشود و یک پنالتی نیز برای تیمش گرفت، همچین در ۳۱ ژانویه دو گل برابر وست برومویچ ثبت کرد. کین در نیمه نهایی جام اتحادیه، پاس گل حساسی را برای کریستین اریکسن ارسال کرد. هری و تیمش در پایان آن دیدار به فینال این جام راه یافتند. عملکرد درخشان او باعث شد او عنوان بهترین بازیکن ماه ژانویه لیگ برتر را تصاحب کند. در ۲ فبریه ۲۰۱۵، کین قراردادی جدید به مدت پنج و نیم سال با تاتنهام به ثبت رساند. پنج روز بعد، هری کین هر دو گل تیمش را در پیروزی ۲ بر ۱ خانگی مقابل رقیب سنتی و دیرینه، آرسنال به ثمر رساند. بعد از گلزنی مقابل آرسنال، لیورپول، و وست هم یونایتد، کین برای دومین ماه پیاپی، بازیکن ماه لیگ برتر لقب گرفت. تنها سه بازیکن پیش از موفق به کسب این جایزه در دو ماه متوالی شده بودند. او و تاتنهام در یک مارس، در فینال جام اتحادیه، مغلوب چلسی آماده تحت رهبری ژوزه مورینیو شدند، و از رسیدن به جام بازماندند. کین پس از بازی از این شکست به عنوان «بدترین حس در دنیا» یاد کرد. ۲۰ روز بعد، هری کین اولین هتریک لیگ برتری اش را در پیروزی ۴ بر ۳ مقابل لستر سیتی ثبت کرد، و با ۱۹ گل بالاتر از دیگو کوستا، در صدر گلزنان لیگ برتر قرار گرفت. در ۵ آوریل، هری کین برای نخستین بار، در عین جوانی، بازوبند کاپیتانی اسپرز را به بازو بست. دو هفته بعد، او سی امین گل فصلش (در تمامی رقابت‌ها) را در برد ۳ بر ۱ مقابل نیوکاسل در سنت جیمز پارک به ثمر رساند. آخرین بازیکنی که در تاتنهام ۳۰ گل در یک فصل زده بود، گری لینکر در فصل ۱۹۹۲–۱۹۹۱ بود. مدتی بعد، هری کین عنوان «بهترین بازیکن جوان لیگ برتر» را به دست آورد. در ۲۴ می ۲۰۱۵، هری کین در بازی پایانی تاتنهام در لیگ، روی سانتر اریک دایر، تک گل تیمش را زد و رتبه پنجمی اسپرز را تثبیت کرد. تاتنهام با این رتبه به‌طور مستقیم به لیگ اروپا راه پیدا کرد. در پایان فصل، هری کین اذعان داشت که او تنها در یک فصل به دستاوردهای بیشتر از آنچه در کل دوران حرفه ایش انتظار داشت، دست یافته‌است.

۲۰۱۵–۲۰۱۶

۲۰۱۶

هری کین در این فصل پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرد که پیش از این بر تن امانوئل آدبایور بود. در یک مصاحبه با دیلی تلگراف، او اذعان کرد که شماره اش را عوض کرده‌است تا با یک اسطوره در تاریخ باشگاه تبدیل شود. عملکرد بی نظیر او در فصل پیش، باعث شد تا آدبایور و روبرتو سولدادو، دیگر مهاجم نوک اسپرز، در لیست فروش باشگاه قرار گیرند، همچنین او به عنوان کاپیتان سوم تیم پس از هوگو لوریس و یان فرتونگن انتخاب شد. پس از ۷۴۸ دقیقه ناکامی در گلزنی که موجب انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان شد و بسیاری از آن‌ها حتی هری کین را یک «جرقه یک فصلی» نامیدند، او اولین گل فصلش را در پیروزی قاطع ۴ بر ۱ مقابل منچستر سیتی به ثمر رساند. در ۲۵ اکتبر، هری کین موفق به ثبت هتریک در پیروزی ۵ بر ۱ تیمش مقابل بورنموث شد. هشت روز بعد او پنجمین گل فصلش را مقابل استون ویلا در خانه زد. در ۸ نوامبر، در دربی لندن مقابل رقیب دیرینه آرسنال، وی تک گل خودش و تیمش را در تساوی ۱–۱ به ثمر رساند. هجده روز بعد هری کین به آمار شگفت‌انگیز ۹ گل در ۶ بازی دست پیدا کرد. در ۱۹ دسامبر، کین برای ۱۰۰ بار با پیراهن تاتنهام به میدان رفت، وی در آن دیدار یک بار دروازه ساوت همپتون را بازی کرد و به آمار ۱۰ گل در ۱۰ بازی رسید. یک هفته بعد، هری این بار مقابل نورویچ سیتی دبل کرد و شمار گل‌هایش در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۲۷ رساند، و به این ترتیبرکورد تدی شرینگهام را شکست. در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶، هری ۵۰ اُمین گلش را برای تاتنهام در دور سوم جام حذفی اف ای کاپ مقابل لستر سیتی به ثمر رساند. هری در ماه مارس ۲۰۱۶، هری کین با آمار ۵ گل در ۴ بازی، که یکی از آن‌ها مقابل آرسنال بود، برای سومین بهترین بازیکن ماه لیگ شد. هری کین بعد از ثبت کردن ۲۲ گل فصل خود مقابل لیورپول در آنفیلد، بالاترین آمار گلزنی در یک فصل را برای تاتنهام ثبت کرد، در حالی که هنوز ۶ بازی تا پایان فصل باقی بود. کین فصل عالی اش را با آقای گلی در لیگ برتر، با ۲۵ گل، (یک گل بالاتر از سرخیو آگوئرو و جیمی واردی) به پایان رساند. او همچنین برای دومین فصل متوالی، در تیم منتخب فصل لیگ جای گرفت.

۲۰۱۶–۲۰۱۷

در غیاب هوگو لوریس، هری کین در بازی آغازین تاتنهام در مقابل کریستال پالاس، بازوبند کاپیتانی اسپرز را بر بازو بست و با دادن یک پاس گل به ویکتور وانیاما، در پیروزی ۱ بر ۰ تیمش مؤثر بود. او نخستین گل فصلش را در چهارمین بازی تاتنهام مقابل استوک سیتی به ثمر رساند. در ۱۴ سپتامبر، هری کین نخستین بازی اش را در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل موناکو انجام داد، اما نتوانست مانع شکست ۲ بر ۱ تیمش شود. چهار روز بعد، هری گل پیروزی بخش تاتنهام را در مصاف با موناکو به ثمر رساند، اما دقایقی پیش از پایان بازی، با تکل خطرناک یکی از مدافعان ساندرلند دچار پیچ خوردگی مچ پا شد. این مصدومیت باعث شد هری پنج بازی از لیگ برتر و سه بازی از دور گروهی لیگ قهرمانان را از دست بدهد. هری کین در ۶ نوامبر، در دربی لندن مقابل ارسنال به میادین بازگشت و تک گل تاتنهام را از روی نقطه پنالتی زد تا آن دیدار ۱–۱ مساوی خاتمه یابد. در ۲۲ نوامبر، وی نخستین گلش را در لیگ قهرمانان مقابل موناکو ثبت کرد اما این گل نتوانست مانع از شکست ۲ بر ۱ و متعاقباً حذف تاتنهام از لیگ قهرمانان شود. در ۱ دسامبر ۲۰۱۷، هری کین قراردادش را با تاتنهام تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرد. در ۱ ژانویه ۲۰۱۷، هری کین برای صدمین بار در لیگ برتر به میدان رفت، همچنین او در آن مسابقه اولین گل سال نوی میلادی را در مقابل واتفورد به ثمر رساند. در پیروزی ۴ بر ۰ تاتنهام مقابل وست بروم، هری که به تازگی صاحب فرزند دختری شده بود، ۳ گل به ثمر رساند. در دور پنجم رقابت‌های جام حذفی انگلیس، هری کین یک هتریک دیگر را این بار مقابل فولام ثبت کرد، این پنجمین هتریک وی در کل دوران فوتبالش و دومین در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌شمار می‌آمد. در ۲۶ فبریه، هری کین مجدداً و این بار مقابل استوک سیتی هتریک کرد، تا به آمار فوق‌العاده ۳ هتریک در ۹ بازی برسد، همچنین گل اول او در آن دیدار، ۱۰۰ اُمین گل وی در لیگ برتر بود. جای تعجبی نداشت که هری کین با عملکرد فوق‌العاده اش در ماه فبریه، برای چهارمین بار، بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد. در مارس ۲۰۱۷، هری کین در جام حذفی انگلیس مقابل میلیوال، مجدداً دچار آسیب دیدگی مچ پا شد. در ۱۵ آوریل، هری کین با ریکاوری از مصدومیت، بیستمین گل فصلش را مقابل بورنموث به ثمر رساند. او بعد از آلن شیرر، تیری آنری و رود فن نیستلروی، چهارمین بازیکن در تاریخ لیگ برتر بود که در سه فصل پیاپی بیست گل یا بیشتر به ثمر می‌رساند. در ۲۰ آوریل، هری کین برای سومین فصل متوالی در تیم منتخب فصل لیگ قرار گرفت، همچین نام او در بین ۶ نامزد کسب عنوان بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان و همچنین بازیکن جوان فصل لیگ برتر انگلستان به چشم می‌خورد. دو روز بعد، هری کین در شکست تلخ ۴ بر ۲ مقابل چلسی در نیمه نهایی جام حذفی موسوم به اف ای کاپ (FA Cup)، یک گل زد. در آخرین بازی تاتنهام در وایت هارت لِین، هری کین گل دوم تاتنهام را در جریان برد ۲ بر ۱ آن‌ها مقابل منچستر یونایتد ثبت کرد. دو بازی مانده به پایان فصل، هری کین با ۲۲ گل، دو گل پایین‌تر از روملو لوکاکو قرار داشت. با به ثمر رساندن هفت گل در این دو بازی، که یک از آن‌ها با نتیجه ۶ بر ۱ مقابل لستر سیتی و دیگری با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل هال سیتی به دست آمد، هری کین با ۲۹ گل زده، بالاتر از لوکاکو فصل را با بردن کفش طلا به پایان برد. این دومین آقای گلی پیاپی هری کین بود و او پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر بود که موفق این کار می‌شد.

۲۰۱۷–۲۰۱۸

۲۰۱۷

بعد از ناکامی در گلزنی در ۳ بازی نخست تاتنهام، هری کین در سه بازی از چهار بازی بعدی تاتنهام دبل کرد. گل اول او مقابل اورتون در ۹ سپتامبر، صدمین گل او برای تاتنهام در ۱۶۹ بازی اش به‌شمار می‌آمد. در ۲۶ سپتامبر، کین اولین هتریکش را در لیگ قهرمانان مقابل آپوئل نیکوزیا قبرس ثبت کرد. او برای پنجمین بار عنوان بازیکن ماه انگلیس را تصاحب کرد و در مجموع ۱۰ بازی ملی و باشگاهی در ماه سپتامبر، ۱۳ گل به ثمر رساند. هری کین از این ماه به عنوان بهترین ماه دوران فوتبالش یاد کرد. در ۲۳ دسامبر، با هتریک مقابل برنلی، کین با ثبت آمار ۳۶ گل در یک سال میلادی لیگ جزیره، با رکورد آلن شیرر برابری کرد. پس از ثبت یک هتریک دیگر در برد ۵ بر ۲ خانگی مقابل ساوت همپتون، او با عبور از رکورد شیرر، سال ۲۰۱۷ را با رکورد ۳۹ گل در لیگ تمام کرد. او همچنین با ثبت ۶ هتریک، رکورد بیشترین هتریک در یک سال لیگ برتر را از آن خود کرد. همچنین باآمار بی نظیر ۵۶ گل در آن سال، او بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین گلزن سال ۲۰۱۷ در اروپا لقب گرفت. در ژانویه ۲۰۱۸، با زدن ۲ گل مقابل اورتون، هری بهترین گلزن تاریخ تاتنهام در لیگ برتر شد، پیش از او تدی شرینگهام با ۹۷ گل صاحب این عنوان بود. در ۴ فبریه، هری کین با گل کردن پنالتی دیر هنگام تاتنهام در مقابل لیورپول به ۱۰۰اُمین گل لیگ برتریش دست یافت. کین تنها به ۱۴۱ بازی برای ۱۰۰ گله شدن نیاز داشت و تنها آلن شیرر بود که با ۱۲۴ بازی و ۱۰۰ گل، میانگین بهتری از او داشت. مطابق انتظار او برای چهارمین فصل متوالی در تیم منتخب فصل جزیره قرار گرفت. در ۸ ژوئن، کین قرارداد جدیدی با اسپرز امضا کرد که او را تا سال ۲۰۲۴ در تاتنهام نگه می‌داشت.

۲۰۱۸–۲۰۱۹

کین بازی بدون گلی را برابر نیوکاسل سپری کرد، اما یک هفته بعد با گلزنی مقابل فولهام، او طلسم گل نزدنش را در ماه اوت شکست. او همچنین برای نخستین بار در ورزشگاه الدترافورد، در جریان برد ۳ بر۰ مقابل منچستر یونایتد موفق به گلزنی شد. با گلزنی مقابل کاردیف سیتی در ۱ ژانویه ۲۰۱۹، او نخستین بازیکن لیگ انگلیس شد که در مقابل تمام تیم‌های لیگ برتری موفق به گلزنی می‌شود. در ۱۳ ژانویه، هری کین در جریان بازی مقابل منچستر یونایتد دچار مصدومیت از ناحیه رباط مچ پا شد. با این که تشخیص پزشکان تاتنهام دو ماه دوری او از میادین بود، اما او توانست زودتر از موعد در ۲۳ فوریه مقابل برنلی در ترکیب فیکس قرار بگیرد، او یک بار موفق به گلزنی شد اما نتوانست مانع باخت ۲ بر ۱ تیمش شود.

منابع

  1. "Harry Kane". 11v11.com. AFS Enterprises. Retrieved 6 December 2017.
  2. "Harry Kane: Overview". Premier League. Retrieved 13 December 2017.
  3. "هری کین". Barry Hugman's Footballers. Retrieved 31 March 2016.
  4. "The 100 best footballers in the world 2017 – interactive". The Guardian. London. 19 December 2017. Retrieved 4 January 2018.
  • «Harry Kane». دریافت‌شده در ۲۷ فوریه ۲۰۱۹.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون