کاربر:Mostafazizi/کارگاه پیش‌تولید مقاله: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۵۱: خط ۵۱:


== فعالیتهای هنری ==
== فعالیتهای هنری ==
کیان امامی از بنیانگذاران سازمان هنری غیر انتفاعی آیکات (ICOT) در تورنتو و مدیر هنری این تشکل است. {{یادکرد خبر|= |عنوان= مصاحبه آیکات با بی بی سی فارسی |نشانی= https://www.youtube.com/watch?v=bVgX7ChdqzI&feature=youtu.be |تاریخ= ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ |ناشر= بی‌بی‌سی فارسی |}}

== معرفی آثار ==
== معرفی آثار ==



نسخهٔ ‏۲ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۹

{

کیان امامی
زاده۱۳۵۹
تهران
ژانرموسیقی کلاسیک معاصر

موسیقی فیلم

موسیقی الکترونیک
پیشهآهنگساز، مدیر هنری آیکات (ICOT)
ساز(ها)پیانو
اعضاعضو اتحادیه آهنگسازان حرفه ای کانادا
تحصیلاتدکترا
دانشگاهدانشگاه تورنتو
استاد(ها)کریستُس هَتزیس (Christos Hatzis)
وبگاه
www.keyan.ca

کیان امامی (به انگلیسی: Keyan Emami) ‏ (زادهٔ ۱۳۵۹ در تهران) آهنگساز، نوازنده پیانو و موسیقی‌دان ایرانی-کانادایی است که در تورنتو زندگی می‌کند.

زندگی‌نامه

وی فراگیری موسیقی را از کودکی با نواختن پیانو آغاز کرد. پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه پلی‌تکنیک تهران، امامی به دلیل علاقه وافر به موسیقی، تصمیم به ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی گرفت. او موفق به کسب رتبه برتر در آزمون سراسری رشته آهنگسازی گشت و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران ادامه داده و با کسب رتبه اول فارغ‌التحصیل شد. از اساتید او در ایران می‌توان به احمد پژمان، مهران روحانی، حسین دهلوی و حمیدرضا دیبازر در اصول آهنگسازی و همچنین شریف لطفی، تامارا دولیدزه و فرمان بهبود در اصول اجرای موسیقی و پیانو اشاره کرد. پس از اتمام تحصیل، وی به ساخت آثار موسیقی در سبکهای معاصر و آموزش موسیقی در دانشگاه هنر تهران، دانشگاه آزاد، هنرستان عالی و هنرستان موسیقی تهران پرداخت. پس از مهاجرت به کانادا با دریافت بورس کامل تحصیلی به دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو راه یافت و سپس موفق به دریافت دکترای آهنگسازی خود از دانشگاه تورنتو در سال ۱۳۹۹ گردید.[۱] استاد راهنمای وی در دوره دکترا کریستُس هَتزیس (Christos Hatzis) بوده و در زمینه آهنگسازی از آموزش اساتیدی چون الکساندر راپُپُرت (Alexander Rapoport)، نُربِرت پَلِی (Norbert Palej) و رابرت رایوال (Robert Rival) نیز بهره مند گردید. او در حین تحصیل دکترا افتخار همکاری به عنوان استادیار با اساتید این دانشگاه رايان مَك‌لِلَند (Ryan McClelland)، مارک سالمِن (Mark Sallmen) و سباستیانو بیسیلیا (Sebastiano Bisciglia) را داشته است.[۲]

فعالیتهای هنری

کیان امامی از بنیانگذاران سازمان هنری غیر انتفاعی آیکات (ICOT) در تورنتو و مدیر هنری این تشکل است. «مصاحبه آیکات با بی بی سی فارسی». بی‌بی‌سی فارسی. ۲۸ فوریه ۲۰۱۳.

معرفی آثار

منابع و پانویس

  1. ثابت، پریسا (۲۲ ژوئیه ۲۰۱۳). «هزار آوا: معرفی کیان امامی، آهنگساز و نوازنده پیانو». رادیو زمانه.
  2. "Music students make soundtracks for video by computer science undergrads" (به انگلیسی). 2018-04-02. {{cite news}}: Unknown parameter |= ignored (help)


پیوند به بیرون