فیفا ۱۹: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱۴: خط ۱۴:
|}}
|}}
'''''فیفا ۱۹''''' {{به انگلیسی|FIFA 19}} یک [[بازی ویدئویی]] شبیه‌سازی و مرتبط با ورزش [[فوتبال]] در سبک [[بازی ورزشی|ورزشی]] است که توسط [[الکترونیک آرتس کانادا|ای‌اِی ونکوور]] توسعه یافته و به وسیله [[ای‌ای اسپورتس]] در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برای [[مایکروسافت ویندوز]]، [[نینتندو سوئیچ]]،
'''''فیفا ۱۹''''' {{به انگلیسی|FIFA 19}} یک [[بازی ویدئویی]] شبیه‌سازی و مرتبط با ورزش [[فوتبال]] در سبک [[بازی ورزشی|ورزشی]] است که توسط [[الکترونیک آرتس کانادا|ای‌اِی ونکوور]] توسعه یافته و به وسیله [[ای‌ای اسپورتس]] در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برای [[مایکروسافت ویندوز]]، [[نینتندو سوئیچ]]،
[[پلی استیشن ۳]]، [[پلی‌استیشن ۴]]، [[اکس‌باکس ۳۶۰]]، [[اکس‌باکس وان]]، [[اندروید]] و [[آی‌اواس|آی او اس]] منتشر شده‌است. در این نسخه از بازی از موتور گرافیکی [[فراست‌بایت (موتور بازی)|فراست‌بایت ۳]] استفاده شده و همچنین [[لیگ قهرمانان اروپا]] به بازی اضافه شده‌است.و یکی از بخش های جالب و مورد توجه ان که از چند نسخه پیش وجود داشته و بهتر شده carerr mode است
[[پلی استیشن ۳]]، [[پلی‌استیشن ۴]]، [[اکس‌باکس ۳۶۰]]، [[اکس‌باکس وان]]، [[اندروید]] و [[آی‌اواس|آی او اس]] منتشر شده‌است. در این نسخه از بازی از موتور گرافیکی [[فراست‌بایت (موتور بازی)|فراست‌بایت ۳]] استفاده شده و همچنین [[لیگ قهرمانان اروپا]] به بازی اضافه شده‌است.و یکی از بخش های جالب و مورد توجه ان که از چند نسخه پیش وجود داشته و بهتر شده carerr mode است


== روند بازی ==
== روند بازی ==

نسخهٔ ‏۱۵ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۰۰

فیفا ۱۹
جلد نسخه استاندارد به همراه کریستیانو رونالدو
توسعه‌دهنده(ها)ئی‌ای ونکوور
ئی‌ای رومانی
ناشر(ها)ای‌ای اسپورتس
آهنگساز(ان)هانس زیمر
لورن بالفه
سریفیفا
موتورفراست‌بایت ۳
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز
پلی‌استیشن ۳
نینتندو سوئیچ
پلی‌استیشن ۴
اکس‌باکس ۳۶۰
اکس‌باکس وان
تاریخ(های) انتشار۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸
ژانر(ها)ورزشی
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره

فیفا ۱۹ (به انگلیسی: FIFA 19) یک بازی ویدئویی شبیه‌سازی و مرتبط با ورزش فوتبال در سبک ورزشی است که توسط ای‌اِی ونکوور توسعه یافته و به وسیله ای‌ای اسپورتس در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برای مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوئیچ، پلی استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس ۳۶۰، اکس‌باکس وان، اندروید و آی او اس منتشر شده‌است. در این نسخه از بازی از موتور گرافیکی فراست‌بایت ۳ استفاده شده و همچنین لیگ قهرمانان اروپا به بازی اضافه شده‌است.و یکی از بخش های جالب و مورد توجه ان که از چند نسخه پیش وجود داشته و بهتر شده carerr mode است

روند بازی

یکی از ویژگی‌های جدید گیم‌پلی فیفا ۱۹، اضافه شدن سیستم شوتی به نام Timed Finishing به بازی است. این ویژگی، به این منظور در بازی قرار گرفته تا شوت زدن، به چیزی فراتر از صرفاً زدن یا نگه داشتن یک کلید تبدیل شود و درست مثل یک بازی فوتبال واقعی، گل کردن توپ‌ها کار ساده‌ای نباشد. برای مثال در فیفا ۱۸، کافی بود تا بازیکنان مهارت استفاده از شوت‌های زمینی را یاد بگیرند تا بتوانند اکثر توپ‌ها را با این نوع شوت تبدیل به گل کنند. اما سیستم جدید، این کار را سخت‌تر از قبل کرده‌است؛ چرا که وقتی بازیکن شوتی روانه دروازه می‌کند، این فرصت را خواهد داشت تا کلید شوت را برای دومین بار هم بزند و زمان‌بندی این کار، می‌تواند تأثیر زیادی روی شوت داشته باشد. اگر گزینه Trainer را فعال کند، هنگام زدن شوت مشاهده خواهد شد که یک نوار بالای سر بازیکن ظاهر می‌شود و این نوار، مربوط به زمان‌بندی زدن کلید شوت برای دومین بار است. اگر بازیکن بتواند کلید شوت را برای بار دوم در قسمت سبز رنگ نوار بزند، شوت شانس بیش‌تری خواهد داشت تا به سمت دروازه و نقطه‌ای برود که مد نظر است. با این حال اشتباه کردن در زدن کلید شوت برای بار دومث می‌شود تا درصد خطای شوت بالا برود.

یکی از مهمترین و پرطرفدارترین بخش‌های فیفا طی دو سال اخیر که The Journey نام دارد است. در امسال به باشگاه رئال مادرید پیوسته و قرار است ماجراجویی‌های وی در این باشگاه را دنبال کنیم که به‌لطف اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا، شامل این مسابقات هم می‌شود. جدا از این، در بخش داستانی بازی، دو شخصیت دیگر هم وجود دارند: دنی ویلیامز و کیم هانتر. سازندگان اعلام کرده‌اند که بازیکنان قادر هستند تا هر زمان که خواستند بین این سه شخصیت سوییچ کنند و ماجراهای مربوط به هرکدام را پیش ببرند. این موضوع تنوع خوبی به بازی خواهد بخشید و انتظار می‌رود که شاهد یک قسمت داستانی جذاب باشیم که در آن، داستان‌های مختلفی مثل تلاش کیم هانتر برای بازی در تیم ملی بانوان آمریکا را دنبال خواهیم کرد. همچنین گفته می‌شود که در بخش داستانی، نگاهی هم به دوران بازی پدربزرگ الکس هانتر خواهید داشت و احتمالاً این بخش‌ها حالتی شبیه به بازی‌های کلاسیک فوتبال خواهند بود.

سازندگان این بازی تصمیم گرفته‌اند که در بخش دوستانه این بازی هم تغییراتی ایجاد دهند که یکی از این تغییرات مربوط به بخش داوری است. بازیکن قادر است در این سری قوانین داوری بخش دوستانه را به میل خود تغییر دهد که یکی از این گزینه‌ها غیرفعال کردن تمامی قوانین است.

فیفا ۱۹ در این نسخه با گرفتن مجوز طراحی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، دو مجوزی که قبلاً در اختیار کونامی بود، گامی رو به جلو در عرصه بازی‌های ورزشی برداشت.

۲۰ بازیکن برتر بازی

  1. پرتغال کریستیانو رونالدو (۹۴)
  2. آرژانتین لیونل مسی (۹۴)
  3. برزیل نیمار (۹۲)
  4. کرواسی لوکا مودریچ (۹۱)
  5. بلژیک کوین دی بروینه (۹۱)
  6. بلژیک ادن هازارد (۹۱)
  7. اسپانیا سرخیو راموس (۹۱)
  8. اروگوئه لوییس سوارز (۹۱)
  9. اسپانیا داوید د خیا (۹۱)
  10. آلمان تونی کروس (۹۰)
  11. لهستان رابرت لواندوفسکی (۹۰)
  12. آلمان مانوئل نویر (۹۰)
  13. اروگوئه دیه‌گو گودین (۹۰)
  14. بلژیک تیبو کورتوا (۹۰)
  15. اسلوونی یان اوبلاک (۹۰)
  16. فرانسه انگولو کانته (۸۹)
  17. انگلستان هری کین (۸۹)
  18. فرانسه آنتوان گریزمان (۸۹)
  19. ایتالیا جورجو کیلینی (۸۹)
  20. فرانسه پل پوگبا (۸۹)

۱۰ دروازه‌بان برتر بازی

  1. اسپانیا داوید د خیا (۹۱)
  2. آلمان مانوئل نویر (۹۰)
  3. بلژیک تیبو کورتوا (۹۰)
  4. اسلوونی یان اوبلاک (۹۰)
  5. آلمان مارک-آندره تر اشتگن (۸۹)
  6. ایتالیا جانلوییجی بوفون (۸۸)
  7. اسلوونی سمیر هندانوویچ (۸۸)
  8. فرانسه هوگو لوریس (۸۸)
  9. کاستاریکا کیلور ناواس (۸۷)
  10. برزیل ادرسون مورائس (۸۶)

سیستم بازی

در این نسخه جدید ئی‌ای اسپورتس تصمیم به استفاده مجدد از موتور بازی فراست‌بایت ۳ گرفته‌است. آب و هوای بازی در این نسخه کمی واقعی تر به‌نظر می‌رسد و حرکات بازیکنان نیز واقعی و دقیق‌تر طراحی شده‌است.

بازخوردها

این بازی توسط وبگاه متاکریتیک و در نسخه‌های کنسول نینتندو سوئیچ، پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان مورد بررسی قرار گرفته. نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان بیشترین و نسخه نینتندو سوئیچ کمترین امتیاز را بین نسخه‌های بازی دریافت نموده‌است.

جوایز

سال مراسم دسته‌بندی نتیجه منبع
۲۰۱۸ گیم کریتیکز اواردز بهترین بازی ورزشی برنده [۵]
گیمزکام برنده [۶]
جایزه اهرمک طلایی بهترین بازی رقابتی نامزدشده [۷][۸]
جوایز بازی بهترین بازی ورزشی نامزدشده [۹]
جواب انتخاب بازی کنان بازی محبوب ورزشی نامزدشده [۱۰]
۲۰۱۹ جوایز نویسندگان بزرگ بریتانیا بهترین فیلمنامه در یک بازی نامزدشده [۱۱][۱۲]
جوایز دی.آی.سی.ای. بهترین بازی ورزشی سال نامزدشده [۱۳]
فرهنگستان ملی داوران تجارت بازی ویدئویی بهترین بازی فرانچایز ورزشی نامزدشده [۱۴][۱۵]
بهترین اجرا در بازی ورزشی برنده
جوایز بازی اس‌اکس‌اس‌دبلیو برترین نقطه مشترک نامزدشده [۱۶]

منابع

  1. "FIFA 19 for Switch Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved 9 May 2019.
  2. "FIFA 19 for PC Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved 9 May 2019.
  3. "FIFA 19 for PlayStation 4 Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved 15 January 2019.
  4. "FIFA 19 for Xbox One Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved 9 May 2019.
  5. Watts, Steve (5 July 2018). "Resident Evil 2 Wins Top Honor In E3 Game Critics Awards". GameSpot. Retrieved 19 November 2018.
  6. Keane, Sean (22 August 2018). "Gamescom 2018 award winners include Marvel's Spider-Man, Super Smash Bros. Ultimate". CNET. Retrieved 19 November 2018.
  7. Hoggins, Tom (24 September 2018). "Golden Joysticks 2018 nominees announced, voting open now". The Daily Telegraph. Retrieved 19 November 2018.
  8. Sheridan, Connor (16 November 2018). "Golden Joystick Awards 2018 winners: God of War wins big but Fortnite gets Victory Royale". GamesRadar+. Retrieved 19 November 2018.
  9. McWhertor, Michael (13 November 2018). "The Game Awards 2018 nominees led by God of War, Red Dead Redemption 2". Polygon. Retrieved 19 November 2018.
  10. Glyer, Mike (19 November 2018). "2018 Gamers' Choice Awards Nominees". File 770. Retrieved 13 January 2019.
  11. "WRITERS' GUILD OF GREAT BRITAIN AWARDS 2019: SHORTLISTS ANNOUNCED". ALCS. 5 December 2018. Retrieved 11 December 2018.
  12. "Writers' Guild Award winners 2019". Writers' Guild of Great Britain. 14 January 2019. Retrieved 15 January 2019.
  13. Makuch, Eddie (10 January 2019). "God Of War, Spider-Man Lead DICE Awards; Here's All The Nominees". GameSpot. Retrieved 13 January 2019.
  14. "Nominee List for 2018". National Academy of Video Game Trade Reviewers. 11 February 2019. Archived from the original on 13 February 2019. Retrieved 14 February 2019.
  15. "Winner list for 2018: God of War breaks record". National Academy of Video Game Trade Reviewers. 13 March 2019. Archived from the original on 14 March 2019. Retrieved 14 March 2019.
  16. Trent, Logan (11 February 2019). "Here Are Your 2019 SXSW Gaming Awards Finalists!". South by Southwest. Retrieved 15 February 2019.