وال‌استریت ژورنال: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جستار افزوده شد
خط ۳۶: خط ۳۶:
== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==
* [[ایکانامیک تایمز]]
* [[ایکانامیک تایمز]]
* [[شاخص آزادی اقتصادی]]
* [[فرناز فصیحی]]
* [[فرناز فصیحی]]



نسخهٔ ‏۱۰ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۵

وال‌استریت جورنال
border
جلد وال‌استریت جورنال۱ (۲۳ مارس ۲۰۱۶) سرتیتر خبرها و گزارش‌ها بمب‌گذاری ۲۰۱۶ بروکسل
نوعروزنامه
قطعروزنامه قطع بزرگ
صاحب(ان) امتیازنیوز کورپ (۲۰۱۳–تاکنون)
بنیانگذار(ان)
ناشرآلمار لاتور
سردبیرمت موری (خبرنگار)
مدیر ویراستاریکارن میلر پنسیرو
دبیر دیدگاهپل گیگوت
بنیان‌گذاری۸ ژوئیه ۱۸۸۹؛ ۱۳۴ سال پیش (۱۸۸۹-08}})
زبانانگلیسی
دفتر مرکزیخیابان آمریکا شماره ۱۲۱۱, نیویورک، ایالات متحده.
کشورایالات متحده
شمارگان۲٬۸۳۴٬۰۰۰ روزانه[۱] (تا تاریخ اوت ۲۰۱۹)
شمارهٔ اُسی‌ال‌سی۷۸۱۵۴۱۳۷۲
وبگاهwsj.com

وال‌استریت جورنال (به انگلیسی: The Wall Street Journal) یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی-سیاسی در جهان است، که مرکز آن در خیابان وال استریت در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. وال‌استریت جورنال پرتیراژترین روزنامه بعد از یو اس ای تودی در سطح ایالات متحده آمریکا است و پرمخاطب‌ترین روزنامهٔ انگلیسی‌زبان، با موضوع تجاری، در جهان است.

روزنامهٔ وال‌استریت جورنال به‌طور هم‌زمان در تمامی دنیا، ازجمله چاپ مخصوص برای آسیا و اروپا، منتشر می‌شود. شمارگان روزنامهٔ وال‌استریت جورنال در سال ۲۰۰۶ میلادی برابر با ۲ میلیون نسخه در روز، به‌اضافهٔ یک‌میلیون مشترک وبگاه اینترنتی خود بود، که حق اشتراک می‌پردازند. بدین نحو روزنامه وال‌استریت جورنال پرفروش‌ترین روزنامهٔ اقتصادی در جهان به‌شمار می‌آید. رقیب اصلی وال‌استریت جورنال، روزنامهٔ فایننشیال تایمز است که مقر اصلی آن در شهر لندن و در کشور بریتانیا قرار دارد.

مالک پیشین نشریهٔ وال‌استریت جورنال، شرکت داوجونز بود که در سال ۲۰۰۷ آن را به قیمت ۵ میلیارد دلار به شرکت نیوز کورپوریشن (به مالکیت روپرت مرداک) فروخت.[۲] این روزنامه تا سال ۲۰۱۹ میلادی توانسته ۳۷ جایزه پولیتزر را کسب نماید.[۳]

هیئت تحریریه

اعضای هیئت تحریریه وال استریت ژورنال به تحریر روزنامه نظارت داشته و به‌طور عام سرمقاله آن را ارائه می‌کنند. وال استریت ژورنال جزئیاتی دربارهٔ وظایف دقیق اعضای هیئت تحریریه ارائه نمی‌کند.

هر شنبه و یکشنبه، سه نویسنده صفحه سرمقاله به ریاست پل گیگوت، ویراستار صفحه سرمقاله، در بخش تحریریه روزنامه کانال فاکس نیوز حاضر می‌شوند و در مورد مسائل روز با مهمانان مختلف بحث می‌کنند. ورمونت سی. رویستر (۱۹۵۸تا ۱۹۷۱) و رابرت ال بارتلی (۱۹۷۲تا ۲۰۰۰) به عنوان ویراستار صفحه سرمقاله به ویژه در ارائه تفسیر محافظه کارانه و تأثیرگذار در اخبار روزانه نقش دارند.

جستارهای وابسته

منابع

  1. "Form 10-K August, 2019". SEC. Retrieved August 15, 2019.
  2. Salwen, Michael B.; Garrison, Bruce; Driscoll, Paul D. (December 13, 2004). Online News and the Public (به انگلیسی). Routledge. ISBN 978-1-135-61679-3.
  3. "The Wall Street Journal". dowjones.com. Retrieved April 7, 2019.