استروتاس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ایجاد شده توسط ترجمهٔ صفحهٔ «Struthas»
برچسب‌ها: عدم استفاده از یادکرد و پانویس ترجمهٔ محتوا ترجمه محتوا ۲
 
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Satrapy_of_Lydia.jpg|بندانگشتی|استروتاس ساتراپ [[لیدیه]] بود که سرزمین [[ایونیا]] را نیز شامل می شد.]]
'''استروتاس''' یک [[ساتراپ]] [[شاهنشاهی هخامنشی|هخامنشی]] بود که برای مدت کوتاهی در طول [[نبرد قرنتیان|جنگ قرنتیان]] حضور داشت . در سال ۳۹۲ پ.م ، او توسط [[اردشیر دوم (هخامنشی)|اردشیر دوم]] اعزام شد تا فرماندهی ساتراپی [[سارد|سارد را به دست آورد]] ، جایگزین [[تیروز|تیروز شود]] و یک سیاست ضد [[اسپارت|اسپارت را]] دنبال کند. بر این اساس ، استروتاس به سرزمینی که توسط اسپارتها و متحدانشان در دست بود حمله کرد و باعث شد اسپارتها دستور دهند فرمانده خود در منطقه ، تبرون ، فعالیت تهاجمی را علیه استروتاس آغاز کند. تیبرون برای مدتی با موفقیت حمله کرد ، اما سرانجام استروتاس موفق شد در یکی از لشکرکشی های خود کمین کند. استروتاس قبل از اینکه سواره نظام او را نابود کند ، در جنگ شخصی تبرون را کشت و بقیه نیروهای ارتش اسپارت را منهدم کرد برای چند بازمانده که به شهرهای اطراف فرار کردند و بیشتر آنها که به دلیل عدم اطلاع به موقع از لشکر کشی ، در اردوگاه مانده بودند.
'''استروتاس''' یک [[ساتراپ]] [[شاهنشاهی هخامنشی|هخامنشی]] بود که برای مدت زمان کوتاهی در [[نبرد قرنتیان|جنگ قرنتیان]] نقش داشت . در سال ۳۹۲ پ.م ، او توسط [[اردشیر دوم (هخامنشی)|اردشیر دوم]] اعزام شد تا فرماندهی ساتراپی [[سارد]] را به عهده بگیرد و جایگزین [[تیروز]] شود تا یک سیاست ضد [[اسپارت|اسپارت را]] دنبال کند. بر این اساس، استروتاس به سرزمینی که تحت کنترل اسپارتها و متحدانشان بود حمله کرد و باعث شد اسپارتها به فرمانده خود تیبرون در منطقه دستور دهند، فعالیت تهاجمی را علیه استروتاس آغاز کند. برای مدتی حملات تیبرون موفقیت آمیز بود، اما سرانجام استروتاس موفق شد در یکی از لشکرکشی های خود کمین کند و پیش از آنکه سواره نظامش نابود بشود، در جنگ تن به تن تیبرون را کشته و بقیه نیروهای ارتش اسپارت را منهدم کند سایر افراد بازمانده ارتش اسپارت به شهرهای اطراف فرار کردند.


سپس تبرون با دیفیداس جایگزین شد ، او ارتش خود را از بقایای تبرون بازسازی کرد و با موفقیت به قلمرو استروتاس حمله کرد ، حتی داماد خود را نیز به تصرف خود درآورد ، اما موفقیت چشمگیری کسب نکرد. اگرچه وقایع خاص برکناری اشتروتاس از سمتش مشخص نیست ، اما در اوایل دهه 380 قبل از میلاد وی با [[تیروز|تیریبازوس]] جایگزین شد و دیگر هیچ سابقه ای در پرونده تاریخی ندارد.
پس از کشته شدن تیبرون دیفیداس جایگزین او شد ، او ارتش خود را از بقایای ارتش تیبرون بازسازی کرد و با موفقیت به قلمرو استروتاس حمله کرد، حتی داماد او را نیز به اسیر کرد، اما موفقیت چشمگیری کسب نکرد. اگرچه دلیل اصلی برکناری استروتاس از سمتش مشخص نیست، اما در اوایل دهه ۳۸۰ پ.م وی با [[تیروز]] جایگزین شد و دیگر هیچ سابقه ای در پرونده تاریخی ندارد.


== منابع تاریخی ==
== منابع تاریخی ==

نسخهٔ ‏۱۰ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۷:۲۷

استروتاس ساتراپ لیدیه بود که سرزمین ایونیا را نیز شامل می شد.

استروتاس یک ساتراپ هخامنشی بود که برای مدت زمان کوتاهی در جنگ قرنتیان نقش داشت . در سال ۳۹۲ پ.م ، او توسط اردشیر دوم اعزام شد تا فرماندهی ساتراپی سارد را به عهده بگیرد و جایگزین تیروز شود تا یک سیاست ضد اسپارت را دنبال کند. بر این اساس، استروتاس به سرزمینی که تحت کنترل اسپارتها و متحدانشان بود حمله کرد و باعث شد اسپارتها به فرمانده خود تیبرون در منطقه دستور دهند، فعالیت تهاجمی را علیه استروتاس آغاز کند. برای مدتی حملات تیبرون موفقیت آمیز بود، اما سرانجام استروتاس موفق شد در یکی از لشکرکشی های خود کمین کند و پیش از آنکه سواره نظامش نابود بشود، در جنگ تن به تن تیبرون را کشته و بقیه نیروهای ارتش اسپارت را منهدم کند سایر افراد بازمانده ارتش اسپارت به شهرهای اطراف فرار کردند.

پس از کشته شدن تیبرون دیفیداس جایگزین او شد ، او ارتش خود را از بقایای ارتش تیبرون بازسازی کرد و با موفقیت به قلمرو استروتاس حمله کرد، حتی داماد او را نیز به اسیر کرد، اما موفقیت چشمگیری کسب نکرد. اگرچه دلیل اصلی برکناری استروتاس از سمتش مشخص نیست، اما در اوایل دهه ۳۸۰ پ.م وی با تیروز جایگزین شد و دیگر هیچ سابقه ای در پرونده تاریخی ندارد.

منابع تاریخی