تفنگ سرپر (مجموعه تلویزیونی): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۲: خط ۱۲:


== داستان ==
== داستان ==
تفنگ سرپر داستان مرد جوانی به نام غیبیش (با بازی [[حمیدرضا پگاه]]) است که در زمان جنگ جهانی اول زندگی می‌کند. در این دوران به دلیل خودکامگی خان‌ها، حکام محلی، رجال درباری، شاهزادگان قاجار و بیگانگان اشغالگر، روزگار مردم به سختی و تیرگی می‌گذرد.
تفنگ سرپر داستان مرد جوانی به نام غیبیش (با بازی [[حمیدرضا پگاه]]) است که در زمان جنگ جهانی اول زندگی می‌کند. در این دوران به دلیل خودکامگی خان‌ها، حکام محلی، رجال درباری، شاهزادگان قاجار و بیگانگان اشغالگر، روزگار مردم به سختی و تیرگی می‌گذرد اما با این حال مردم تلاش می کنند آبرو و زندگی خود را حفظ کنند.


== جوایز و نامزدها ==
== جوایز و نامزدها ==

نسخهٔ ‏۶ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۰۷

تفنگ سرپر
سازندهمحمود فلاح
کارگردانامرالله احمدجو
بازیگرانحمیدرضا پگاه
خسرو شکیبایی
ژاله علو
محمد فیلی
انوشیروان ارجمند
فتحعلی اویسی
محسن قصابیان
پرویز شاهین خو
منوچهر آذر
مصطفی طاری
صدرالدین حجازی
عباس امیری
محبوبه بیات
مهری مهرنیا
پروین سلیمانی
مینا جعفرزاده
آتش تقی‌پور
فردوس کاویانی
خسرو دستگیر
شهین علیزاده
تولید
تهیه‌کنندهمحمود فلاح
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه اول سیما

تفنگ سرپر عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی است که در فاصله سالهای ۱۳۷۷ الی ۱۳۸۱ در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران به کارگردانی امرالله احمدجو ساخته شد و در سال ۱۳۸۱ پخش گردید.[۱]

داستان

تفنگ سرپر داستان مرد جوانی به نام غیبیش (با بازی حمیدرضا پگاه) است که در زمان جنگ جهانی اول زندگی می‌کند. در این دوران به دلیل خودکامگی خان‌ها، حکام محلی، رجال درباری، شاهزادگان قاجار و بیگانگان اشغالگر، روزگار مردم به سختی و تیرگی می‌گذرد اما با این حال مردم تلاش می کنند آبرو و زندگی خود را حفظ کنند.

جوایز و نامزدها

سال جایزه رده دریافت‌کننده نتیجه
۱۳٨٢
هفتمین جشن حافظ
بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی انوشیروان ارجمند نامزدشده

محل فیلمبرداری

این سریال در شهرک سینمایی واقع در شهر میمه اصفهان در دههٔ ۷۰ خورشیدی فیلمبرداری شده است. بیشتر قسمت های این فیلم در خسرو آباد ضبط شده است.

پانویس

  1. «مروری بر بازآفرینی گذشته در تلویزیون- تفنگ سرپر». پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پژوهش سیما. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۸ آذر ۱۳۹۲.

منابع