حاجی‌آباد (بروجرد): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱: خط ۱:
'''حاجی‌آباد''' یکی از روستاهای [[شهرستان بروجرد]] در [[استان لرستان]] است. این روستا در [[دهستان همت‌آباد]] در [[بخش مرکزی شهرستان بروجرد|بخش مرکزی]] این شهرستان قرار دارد. حاجی‌آباد بر کوهپایه‌های [[کوه میش پرور]] در جنوب غربی شهر [[بروجرد]] قرار گرفته و با جاده آسفالته به راه بروجرد - [[چغلوندی]] - [[خرم‌آباد]] می‌پیوندد. فاصله آن تا شهر بروجرد پنج کیلومتر است. این روستا در مجاورت روستای [[زرشکه (شهرستان بروجرد)|زرشکه]] قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است. به دلیل نزدیکی جغرافیای و پیوندهای فرهنگی و فامیلی، این روستا بیشتر با نام '''حاجی‌آباد زرشکه''' شناخته می‌شود.
'''حاجی‌آبادزرشه''' یکی از روستاهای [[شهرستان بروجرد]] در [[استان لرستان]] است. این روستا در [[دهستان همت‌آباد]] در [[بخش مرکزی شهرستان بروجرد|بخش مرکزی]] این شهرستان قرار دارد.این روستا بر کوهپایه‌های [[کوه میش پرور]] در جنوب غربی شهر [[بروجرد]] قرار گرفته و با جاده آسفالته به راه بروجرد - [[چغلوندی]] - [[خرم‌آباد]] می‌پیوندد. فاصله آن تا شهر بروجرد پنج کیلومتر است. این روستا در مجاورت روستای [[زرشکه (شهرستان بروجرد)|زرشه]] قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است.


== مردمشناسی ==
== مردمشناسی ==

نسخهٔ ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۰

حاجی‌آبادزرشه یکی از روستاهای شهرستان بروجرد در استان لرستان است. این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.این روستا بر کوهپایه‌های کوه میش پرور در جنوب غربی شهر بروجرد قرار گرفته و با جاده آسفالته به راه بروجرد - چغلوندی - خرم‌آباد می‌پیوندد. فاصله آن تا شهر بروجرد پنج کیلومتر است. این روستا در مجاورت روستای زرشه قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است.

مردمشناسی

ساکنان بومی حاجی‌آباد ،صفر بیرانوند ،موسیوند،عزیزی،بیرانوندو دیگر طوایف می باشند که. ظرف 50 سال اخیر طوایفی از ایل بیرانوند نیز در روستا ساکن شده اند زبان آنها لری است. کار اهالی حاجی‌آباد دامپروری و کشاورزی است که بیشتر شامل کاشت گندم و حبوبات می‌شود.دکتر صیده و رضا الهویجه از شاهیر حاجی اباد می باشند.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت حاجی‌آباد در سال ۱۳۹۵، برابر با ۱۲۰۰ نفر بوده‌است.[۱]

منابع