چیتگر (قوچان): تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۷°۰۶′۵۵″ شمالی ۵۸°۱۶′۴۱″ شرقی / ۳۷٫۱۱۵۲۸°شمالی ۵۸٫۲۷۸۰۶°شرقی / 37.11528; 58.27806
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
InternetArchiveBot (بحث | مشارکت‌ها)
نجات ۱ منبع و علامت‌زدن ۰ به‌عنوان مرده.) #IABot (v2.0
جز جایگزینی با اشتباه‌یاب: وشهرستان⟸و شهرستان، وتهران⟸و تهران، ودلیل⟸و دلیل، وقدیمی⟸و قدیمی، روستابه⟸روستا به، روستااز⟸روستا از
خط ۵۳: خط ۵۳:
و سایر [[میوه]]ها
و سایر [[میوه]]ها


این روستا در 35کیلومتری [[قوچان]] و در مسیر فرعی جاده اسفراین قرار دارد. در این روستا امامزاده بابا نیشابور قرار دارد هم چنین این روستااز شرایط خاص جغرافیایی برخوردار است وان قرار گرفتن در امتداد کوه‌های محمد بگ است و چون از لحاظ زمین ساختی در سرزمین‌های مخروط افکنه‌ای قرار گرفته‌است دارای قنوات پر آب وقدیمی فراوانی است که روستاهای جرتوده محمودی چیتگر کلاته میرزا رجب گنبد جق تقی آباد جعفر آباد از این قنوات استفاده می‌کنند ودلیل پا برجایی این روستاها بی شک این نعمت لایزال الهی می‌باشد. اما متأسفانه به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و زمین کشاورزی و همچنین خشکسالی‌های پی در پی، در چند سال اخیر روند مهاجرت جوانان بسیاری از این روستابه اطراف شهرهای مشهد وتهران وشهرستان قوچان افزایش یافته‌است. این روستا برخوردار از امکانات و [[خدمات عمومی]] از قبیل آب آشامیدنی بهداشتی، راه آسفالته، برق، تلفن بوده و در سال 1396 نیز از نعمت گاز برخوردار شد. این روستا به دلیل مرکزیت آن در مقایسه با روستاهای اطراف در گذشته از رونق مناسبی برخوردار بوده ولی به دلیل مهاجرت و کاهش جمعیت این موقعیت را از دست داده است.
این روستا در 35کیلومتری [[قوچان]] و در مسیر فرعی جاده اسفراین قرار دارد. در این روستا امامزاده بابا نیشابور قرار دارد هم چنین این روستا از شرایط خاص جغرافیایی برخوردار است وان قرار گرفتن در امتداد کوه‌های محمد بگ است و چون از لحاظ زمین ساختی در سرزمین‌های مخروط افکنه‌ای قرار گرفته‌است دارای قنوات پر آب و قدیمی فراوانی است که روستاهای جرتوده محمودی چیتگر کلاته میرزا رجب گنبد جق تقی آباد جعفر آباد از این قنوات استفاده می‌کنند و دلیل پا برجایی این روستاها بی شک این نعمت لایزال الهی می‌باشد. اما متأسفانه به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و زمین کشاورزی و همچنین خشکسالی‌های پی در پی، در چند سال اخیر روند مهاجرت جوانان بسیاری از این روستا به اطراف شهرهای مشهد و تهران و شهرستان قوچان افزایش یافته‌است. این روستا برخوردار از امکانات و [[خدمات عمومی]] از قبیل آب آشامیدنی بهداشتی، راه آسفالته، برق، تلفن بوده و در سال 1396 نیز از نعمت گاز برخوردار شد. این روستا به دلیل مرکزیت آن در مقایسه با روستاهای اطراف در گذشته از رونق مناسبی برخوردار بوده ولی به دلیل مهاجرت و کاهش جمعیت این موقعیت را از دست داده است.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۴ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۰۴

چیتگر
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخراسان رضوی
شهرستانقوچان
بخشبخش مرکزی
دهستانقوچان عتیق
مردم
جمعیت۲۷۱ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۱۵۶۷۷۱

چیتگر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان قوچان عتیق قرار داشته و براساس سرشماری سال 1395 جمعیت آن 271نفر (92خانوار) می‌باشد ..[۱]

محصولات و تولیدات این روستا به ترتیب فراوانی تولید عبارتند از:

و سایر میوهها

این روستا در 35کیلومتری قوچان و در مسیر فرعی جاده اسفراین قرار دارد. در این روستا امامزاده بابا نیشابور قرار دارد هم چنین این روستا از شرایط خاص جغرافیایی برخوردار است وان قرار گرفتن در امتداد کوه‌های محمد بگ است و چون از لحاظ زمین ساختی در سرزمین‌های مخروط افکنه‌ای قرار گرفته‌است دارای قنوات پر آب و قدیمی فراوانی است که روستاهای جرتوده محمودی چیتگر کلاته میرزا رجب گنبد جق تقی آباد جعفر آباد از این قنوات استفاده می‌کنند و دلیل پا برجایی این روستاها بی شک این نعمت لایزال الهی می‌باشد. اما متأسفانه به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و زمین کشاورزی و همچنین خشکسالی‌های پی در پی، در چند سال اخیر روند مهاجرت جوانان بسیاری از این روستا به اطراف شهرهای مشهد و تهران و شهرستان قوچان افزایش یافته‌است. این روستا برخوردار از امکانات و خدمات عمومی از قبیل آب آشامیدنی بهداشتی، راه آسفالته، برق، تلفن بوده و در سال 1396 نیز از نعمت گاز برخوردار شد. این روستا به دلیل مرکزیت آن در مقایسه با روستاهای اطراف در گذشته از رونق مناسبی برخوردار بوده ولی به دلیل مهاجرت و کاهش جمعیت این موقعیت را از دست داده است.

منابع

  1. «درگاه ملی آمار ایران». بایگانی‌شده از اصلی در ۸ اکتبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۸.