مرد عنکبوتی (بازی ویدئویی ۲۰۱۸): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۴۳: خط ۴۳:
{{پانویس}}
{{پانویس}}


== بازتاب ها ==
بازی با نقد های بسیار مثبتی مواجه شد.منتقدان عموماً داستان،گرافیک و موسیقی بازی تمجید کردند.میانگین امتیازات این بازی در ویگاه [[متاکریتیک]] 87 است.
{| class="wikitable"
|-
! سایت !! امتیاز
|-
| Gaming Age || 100
|-
| Dualshoccers || 100
|-
| IGN || 87
|-
| Metacritic || 87
|}


[[رده:اینسومنیاک گیمز]]
[[رده:اینسومنیاک گیمز]]

نسخهٔ ‏۲۳ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۵۶

مرد عنکبوتی spiderman
توسعه‌دهنده(ها)اینسومنیاک گیمز
ناشر(ها)سونی اینتراکتیو انترتینمنت
کارگردان(ـان)Bryan Intihar
Ryan Smith
نویسنده(ها)Jon Paquette
سریSpider-Man ویرایش این در ویکی‌داده
سکو(ها)پلی‌استیشن ۴
تاریخ(های) انتشار۷ سپتامبر ۲۰۱۸
ژانر(ها)اکشن-ماجراجویی
حالت(ها)تک‌نفره

مارول اسپایدرمن یک بازی ویدیوئی در سبک اکشن-ماجراجویی است که بر اساس ابرقهرمانی به همین نام از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است. این بازی توسط اینسومنیاک گیمز توسعه یافته‌است و بوسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ و به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴(PS4)منتشر شد. این اولین بازی مجوزی است که توسط اینسومنیاک گیمز توسعه یافته‌است. این بازی یک داستان جدید از مرد عنکبوتی را روایت می‌کند و به فیلم یا کتاب کمیک ارتباط ندارد. این بازی هر دو جنبه‌های شخصیت پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را پوشش می‌دهد و از ویژگی‌های یک مرد عنکبوتی با تجربه‌تر برخوردار است.

روند بازی

مرد عنکبوتی یک بازی اکشن-ماجراجویی است که در یک جهان باز در شهر نیویورک روایت می‌شود و با ژرفانمایی سوم شخص دنبال می‌شود. بازیکنان قادر خواهند بود از توانایی‌های مرد عنکبوتی شامل پرتاب تار، و خزیدن بر روی دیوار و همچنین از عناصر جدید دیگری در روند بازی استفاده کنند که یکی از آنها توانایی عبور از موانع با استفاده و به شکل پارکور است. مبارزه محیطی، رویداد فوری و مخفی‌کاری نیز از ویژگی‌های دیگر این بازی است.

داستان

پیتر پارکر (یوری لاونتال) جوانی ۲۳ ساله است که در آزمایشگاه در حال تحصیل است و در حال فارغ‌التحصیل شدن از کالج است. هشت سال است که پیتر در نقش مرد عنکبوتی است و به عنوان محافظ شهر نیویورک نقش خود را ایفا کرده‌است. در اوایل داستان مرد عنکبوتی ویلسون فیسک (کینگ‌پین) را شکست می‌دهد، اما یک گروهی جدید ملقب به درونی‌های شیطان ظاهر می‌شوند که اکنون از قلمرو فیسک استفاده می‌کنند.

مرد عنکبوتی پس از آن وارد سایت ساختمانی متعلق به کینگ‌پین می‌شود و باید از مردان او که تحت کنترل شیاطین‌های داخلی هستند، محافظت کند. پیتر متوجه می شود که مارتین لی، یکی از برجسته‌ترین بشر دوستان نیویورک، بیگانه‌های داخلی را تحت نام خود دیگر ، مستر نگاتیو رهبری می‌کند. مارتین مسئول شرکت F.E.A.S.T می باشد که به دادن پناهگاه‌ به بی خانه مان ها در سراسر شهر می پردازد اما این قضیه زندگی شخصی پیتر را پیچیده می‌کند، زیرا زن عمو او در F.E.A.S.T کار کند.

پیتر در آزمایشگاهی زیر نظر اتو اکتاویوس در حال انجام تحقیقات اکتاویوس بر روی اندام های پروتز و رباتی هستند که بودجه آن توسط هری آزبورن تامین می شود. در حین انجام آزمایش‌ها پیتر متوجه می شود که اکتاویوس در ایجاد اندامهای تقویت شده که بیش از محدودیت های بدن انسان هستند ، وسواس می کند و چهار شاخک مکانیکی ایجاد می کند که از پشت وی کار می کنند و از طریق رابط عصبی کنترل ذهنی می شوند. او به پیتر می گوید که از بیماری عصبی عضلانی رنج می برد که به ناچار او را در سال های آینده بی تحرک می کند و این اندام های تقویت شده به وی اجازه می دهد تا در صورت عدم موفقیت بدن ، کار خود را ادامه دهد. پیتر به اکتاویوس هشدار می دهد که این رابط می تواند بر ذهن و شخصیت او تأثیر بگذارد. اکتاویوس استفاده خود را پنهانی ادامه می دهد و توجهی به حرف های پیتر نمی کند.

از سمت دیگر پیتر متوجه می شود که مارتین لی با داشتن یک ویروس کشنده که توسط شرکت نورمن آزبورن به طور سهوی ساخته شده است می تواند شهر را به نابودی بکشد. پیتر با کمک زن عموی خود مری جی که در دفتر F.E.A.S.T کار می کند موفق می شود تلاش های مارتین لی را بی اثر کند. و مارتین لی را به زندان بفرستد.

پس از مدتی اندام ها بر شخصیت اتو اکتاویوس تاثیر می گذارد و وی را به یک شرور تبدیل می کند. همین باعث می شود تا دیگر دشمنان مرد عنکبوتی یعنی کرکس، الکترو، راینو، اسکورپیون و همچنین مستر نگاتیو را از زندان آزاد کند و به اتحاد اکتاویوس که تبدیل به دکتر اختاپوس شده است در بیایند و با همکاری هم نیویورک را به نابودی بکشند.

به جز داستان اصلی این بازی شامل چندین مراحل فرعی می باشد که در آن مرد عنکبوتی می تواند و دشمنانی همچون شوکر، تومستون و تسک‌مستر مبارزه کند.

توسعه

در سال ۲۰۱۴، مارول اینترتینمنت به سونی اینتراکتیو انترتینمنت نزدیک شد و خواستار انتشار یک بازی مارول شد و بازی را مانند یک عنوان SIE اول شخص معرفی کرد. این بازی اولین بازی مجوزی است که توسط اینسومنیاک گیمز توسعه یافته‌است پس از ۲۲ سال توسعه خواص معنوی ایجاد شده، مانند اسپایرو، رچت و کلنک و رزیستنس. برایان Intihar، تهیه‌کنندهٔ بازی «Sunset Overdrive» و مدیر سابق انجمن اینسومنیاک گیمز، مدیر خلاق این پروژه است و رایان اسمیت مدیر بازی است. این اولین بار است که Intihar در این نقش در یک بازی کار می‌کند. مدیر انجمن اینسومنیاک گیمز تأیید کرد که از موتور بازی اصلاح شده Sunset Overdrive استفاده می‌کند. این بازی بزرگترین تیم تولید برای بازی اینسومنیاک است. این بازی در کنفرانس مطبوعاتی ای۳ ۲۰۱۶ سونی در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ اعلام شد. این بازی برای اولین بار در سری بازی‌های اینسومنیاک و سونی تولید خواهد شد و آغاز استراتژی جدید مارول گیمز برای کار با بهترین شرکت‌های بازی است که از شخصیت‌هایشان پرشور هستند.

رایان پنانگ، معاون رئیس‌جمهور و مدیر اجرایی Marvel Digital Media در آوریل ۲۰۱۷ اعلام کرد که این بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. در کنفرانس ای۳ ۲۰۱۷ سونی، نمایش نسخهٔ اول گیم پلی نشان داده شد و اعلام شد که این بازی در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. شاون لیدن، رئیس SIE America و رئیس SIE Worldwide Studios بعدها تأیید کرد که مرد عنکبوتی، و بازی‌های SIE دیگر برای ۲۰۱۸ در کنفرانس اعلام شده، در نیمه اول سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. بازی در نهایت در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در بازار ها روانه شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت .

منابع