سونیک خارپشت (فیلم): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بروزرسانی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
اصلاح مجدد
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خط ۱۵: خط ۱۵:
* جاش میلر
* جاش میلر
}}
}}
| based on = {{{Based on|''[[سونیک خارپشت (مجموعه بازی)|سونیک خارپشت]]''|[[سگا]]{{سخ}}سونیک تیم{{سخ}}[[یوجی ناکا]]{{سخ}}هیروکازو یاسوهررا}}
| based on = {{Based on|''[[سونیک خارپشت (مجموعه بازی)|سونیک خارپشت]]''|[[سگا]]{{سخ}}سونیک تیم{{سخ}}[[یوجی ناکا]]{{سخ}}هیروکازو یاسوهررا}}
| starring = {{Plainlist|
| starring = {{Plainlist|
* [[بن شوارتز]]
* [[بن شوارتز]]

نسخهٔ ‏۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۰

سونیک خارپشت
Sonic the Hedgehog
پوستر (اصلاح شده) فیلم
کارگردانجف فاولر
تهیه‌کننده
نویسنده
بر پایهسونیک خارپشت
اثر سگا
سونیک تیم
یوجی ناکا
هیروکازو یاسوهررا
بازیگران
موسیقیجانکی ایکس ال
فیلم‌برداراستیفن فید ویندون
تدوین‌گر
  • استیسی شرودر
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-02-۱۴) (آمریکا)
کشورآمریکا
ژاپن
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۹۵ میلیون دلار [۱]
فروش گیشه۲۰۳ میلیون دلار

سونیک خارپشت (به زبان انگلیسی: Sonic the Hedgehog) یک فیلم سینمایی در ژانر علمی–تخیلی و کمدی به کارگردانی جفری فاولر است و داستان آن درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده است و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا میشود و به او کمک میکند تا دکتر رباتنیک به قدرت او دست پیدا نکند این فیلم در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

در سال ۲۰۱۳، سونی پیکچرز حق فیلم را برای ساخت به دست آورد، و تا سال ۲۰۱۴، اقتباسی از فیلم در توسعه داشت. فاولر برای کارگردانی در سال ۲۰۱۶ استخدام شده‌است. پس از اینکه سونی این پروژه را به نوبت معکوس کرد، پارامونت پیکچرز آن را در سال ۲۰۱۷ به دست آورد و اکثر بازیگران تا اوت سال ۲۰۱۸ امضا کردند. این فیلم تولید مشترک بین ایالات متحده و ژاپن است. Sonic the Hedgehog در ابتدا قرار بود در ۸ نوامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده اکران شود، اما پس از واکنشی کاملاً منفی به اولین تریلر، که در ۳۰ آوریل منتشر شد، پارامونت این فیلم را به تأخیر انداخت تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ به منظور طراحی مجدد Sonic، که طراحی اصلی بیشترین انتقاد را به دنبال داشت. طراحی مجدد که در تریلر جدیدی برای این فیلم رونمایی شد، واکنشی مثبت از سوی طرفداران به دست آورد.

داستان

داستان این فیلم درباره ی خارپشتی با سرعت مافوق صوتی به نام سونیک است، که در سیاره ی خود زندگی میکرد که در بچگی توسط جغدی به نام Longsclaw نجات پیدا میکند، بعد از گذشت سال ها سونیک نمیتواند این شرایط را تحمل کند چون متوجه میشود که همه به دنبال قدرت او هستند و برای همین با استفاده از حلقه های طلایی پرتال که او را از جهانی به جهانی دیگر منتقل میکند خود را به زمین میفرستد و تصمیم میگیرد که در آنجا به زندگی خود ادامه دهد اما سرعت بالای او که باعث جریان انرژی مغناطیسی و برق میشود باعث قطع شدن برق و انرژی در ایالات متحده میشود و برای همین سران ارتش و دولت جلسه ای برای رفع این مشکل برگذار میکنند که این ماجرا شخصی به نام دکتر ایوو رباتنیک که دانشمندی فوق هوشمند در زمینه ی ساخت ربات و سلاح های هوشمند است خود را وارد این ماجرا کرده و تصمیم میگیرد که مشکل را حل کند و دولت هم نظامیان و ارتش را در اختیار او قرار میدهند، اما هدف دکتر رباتنیک دست یافتن به قدرت سونیک برای تسلط یافتن بر کل جهان است. و در این هنگام وقتی سونیک متوجه میشود که دکتر رباتنیک در پی او است اتفاقی با پلیسی شهری به نام تام واچوفسکی که در گرین هیلز است، آشنا میشود و سونیک او را از حیله ی دکتر رباتنیک آگاه میکند و تام تصمیم میگیرد که به سونیک کمک کند و جلوی حیله و نقشه ی شیطانی دکتر رباتنیک را بگیرد.

بازیگران

بن شوارتز صداپیشه ی سونیک خارپشت

جیمز مارسدن در نقش تام واچوفسکی

جیم کری در نقش دکتر رباتنیک

لی مجدوب در نقش اگنت استون

تیکا سومپتر در نقش در نقش مِدی واچوفسکی

نیال مک‌دوناف در نقش سروان بِنی

آدام پالی در نقش بیلی راب

فرنک سی. ترنر

منابع

  1. Sharf, Zack (November 18, 2019). "'Sonic' Redesign Cost Paramount Nowhere Near the $35 Million That's Been Rumored". IndieWire. Retrieved November 18, 2019.
  2. "Sonic the Hedgehog". DJ2 Entertainment. Archived from the original on August 22, 2018. Retrieved August 27, 2018.

پیوند به بیرون