گوست داگ: سلوک سامورایی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: اصلاح فاصله مجازی + اصلاح نویسه با ویرایشگر خودکار فارسی
جز درج خلاصه داستان
خط ۲۵: خط ۲۵:
}}
}}
'''''گوست داگ: سلوک سامورایی''''' {{به انگلیسی|ghost dog:The Way of the Samurai}} فیلمی به کارگردانی و نویسندگی [[جیم جارموش]] و بازی [[فارست ویتاکر]] محصول سال ۱۹۹۹ است. داستان فیلم در مورد قاتلی حرفه‌ای است که سبک زندگی و دیدگاهی خاص دارد.
'''''گوست داگ: سلوک سامورایی''''' {{به انگلیسی|ghost dog:The Way of the Samurai}} فیلمی به کارگردانی و نویسندگی [[جیم جارموش]] و بازی [[فارست ویتاکر]] محصول سال ۱۹۹۹ است. داستان فیلم در مورد قاتلی حرفه‌ای است که سبک زندگی و دیدگاهی خاص دارد.

== خلاصه داستان ==
گوست داگ آدم کشی حرفه ایست که زندگی‌ش را بر پایه اصول [[هاگاکوره]]، راهنمای عملی و معنوی جنگجویان [[سامورایی]]، تنظیم می‌کند. او گهگاه به دستور لویی، یک عضو قدیم گروه های مافیایی که زمانی جان گوست داگ را نجات داده، آدم می‌کشد. گوست داگ خود را مدیون لویی و او را استاد خودش می‌داند و تحت آموزه‌های هاگاکوره از او تبعیت می‌کند.

در یکی از ماموریتها، گوست داگ یکی از اعضای خانواده مافیایی، فرانک (ریچارد پورتنو) را که با لوئیز ، دختر آقای وارگو رئیس خانواده رابطه دارد، به قتل می رساند. دستور قتل بوسیله سونی نفر دوم خانواده، که خودش به لوئیز علاقه دارد، و به واسطه لویی به گوست داگ داده می شود. اما چون لوئیز گوست داگ را در زمان به قتل رساندن فرانک می بیند و از طرفی فرانک توسط فردی خارج از خانواده به قتل رسیده، طبق قانون خانواده قاتل باید کشته شود. اعضای خانواده در نهایت محل زندگی گوست داگ را پیدا می‌کنند و تمامی کبوترهای او را می‌کشند. تا پایان فیلم گوست داگ از تمام اعضای خانواده انتقام می‌گیرد تا جایی که فقط لویی و لوئیز باقی می‌مانند. در سکانس پایانی، لویی در یک رویارویی شبه وسترن و در حالیکه گوست داگ برای احترام به استادش بی‌دفاع در برابر او قرار می‌گیرد، گوست داگ را از پای در می‌آورد. در سکانس پایانی پرلین دوست کوچک گوست داگ در حال خواندن هاگاکوره است.<ref>{{یادکرد وب|عنوان=نقدی بر فیلم گوست داگ: منش سامورایی|نشانی=http://parsine.com/fa/news/185162|وبگاه=fa|تاریخ=|بازبینی=2020-02-19|کد زبان=fa|نام=Parsine com {{!}} پایگاه خبری-تحلیلی|نام خانوادگی=پارسینه|نویسنده=}}</ref>‌


== منابع ==
== منابع ==
<references />
{{پانویس}}
{{پانویس}}



نسخهٔ ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۵:۵۲

گوست داگ: سلوک سامورایی
پوستر فیلم
کارگردانجیم جارموش
تهیه‌کنندهریچارد گای
جیم جارموش
نویسندهجیم جارموش
بازیگرانفارست ویتاکر
کامیل وینبوش
موسیقیآر زد ای
فیلم‌برداررابی مولر
تدوین‌گرجی رابینوویتز
مدت زمان
۱۱۶ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲ میلیون دلار
فروش گیشه۹٬۳۸۰٬۴۷۳ دلار

گوست داگ: سلوک سامورایی (به انگلیسی: ghost dog:The Way of the Samurai) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جیم جارموش و بازی فارست ویتاکر محصول سال ۱۹۹۹ است. داستان فیلم در مورد قاتلی حرفه‌ای است که سبک زندگی و دیدگاهی خاص دارد.

خلاصه داستان

گوست داگ آدم کشی حرفه ایست که زندگی‌ش را بر پایه اصول هاگاکوره، راهنمای عملی و معنوی جنگجویان سامورایی، تنظیم می‌کند. او گهگاه به دستور لویی، یک عضو قدیم گروه های مافیایی که زمانی جان گوست داگ را نجات داده، آدم می‌کشد. گوست داگ خود را مدیون لویی و او را استاد خودش می‌داند و تحت آموزه‌های هاگاکوره از او تبعیت می‌کند.

در یکی از ماموریتها، گوست داگ یکی از اعضای خانواده مافیایی، فرانک (ریچارد پورتنو) را که با لوئیز ، دختر آقای وارگو رئیس خانواده رابطه دارد، به قتل می رساند. دستور قتل بوسیله سونی نفر دوم خانواده، که خودش به لوئیز علاقه دارد، و به واسطه لویی به گوست داگ داده می شود. اما چون لوئیز گوست داگ را در زمان به قتل رساندن فرانک می بیند و از طرفی فرانک توسط فردی خارج از خانواده به قتل رسیده، طبق قانون خانواده قاتل باید کشته شود. اعضای خانواده در نهایت محل زندگی گوست داگ را پیدا می‌کنند و تمامی کبوترهای او را می‌کشند. تا پایان فیلم گوست داگ از تمام اعضای خانواده انتقام می‌گیرد تا جایی که فقط لویی و لوئیز باقی می‌مانند. در سکانس پایانی، لویی در یک رویارویی شبه وسترن و در حالیکه گوست داگ برای احترام به استادش بی‌دفاع در برابر او قرار می‌گیرد، گوست داگ را از پای در می‌آورد. در سکانس پایانی پرلین دوست کوچک گوست داگ در حال خواندن هاگاکوره است.[۱]

منابع

  1. پارسینه، Parsine com | پایگاه خبری-تحلیلی. «نقدی بر فیلم گوست داگ: منش سامورایی». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۱۹.

پیوند به بیرون