یورش (فیلم ۲۰۱۸): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۴۴: خط ۴۴:
[[رده:فیلم‌های تی-سریز]]
[[رده:فیلم‌های تی-سریز]]
[[رده:فیلم‌های جنایی-درام هند]]
[[رده:فیلم‌های جنایی-درام هند]]
[[رده:فیلم‌های جنایی اقتباس شده از رویدادهای واقعی]]
[[رده:فیلم‌های جنایی اقتباس‌شده از رویدادهای واقعی]]
[[رده:فیلم‌های جنایی دهه ۲۰۱۰ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های جنایی دهه ۲۰۱۰ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های جنایی هیجانی دهه ۲۰۱۰ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های جنایی هیجانی دهه ۲۰۱۰ (میلادی)]]

نسخهٔ ‏۲ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۵۹

یورش
کارگردانراج کومار گوپتا
تهیه‌کنندهAbhishek Pathak
Kumar Mangat Pathak
بوشان کومار
Krishan Kumar Dua
فیلمنامه‌نویسRitesh Shah
داستانRitesh Shah
بازیگراناجی دیوگن
ایلیانا دی‌کروز
سراب شوکلا
موسیقیOriginal Music and Background Score:
Amit Trivedi
Revamp Composer:
Tanishk Bagchi
فیلم‌بردارAlphonse Roy
تدوین‌گرBodhaditya Banerjee
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهUFO Moviez
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-03-۱۶)
مدت زمان
۱۱۵ دقیقه
کشورهند
زبانزبان هندی
فروش گیشه 142.81 crore[۱]

یورش نام یک فیلم به کاگردانی راج کومار گوپتا محصول کشور هند در سال ۲۰۱۸ می‌باشد.[۲][۳] از بازیگران این فیلم می‌توان به اجی دیوگن، ایلیانا دی کروز، سراب شوکلا و شبا چادها اشاره کرد.[۴][۵] این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده‌است.

داستان

آمی پاتنایاک (اجی دیوگن) یک مأمور اداره مالیات است در دهه ۸۰ میلادی او با گزارشی از سوی فردی ناشناس مواجه می‌شود که مردی به نام رامشوار سینگ(سراب شوکلا) که سیاستمداری پر نفوذ است ثروت زیادی را در خانه اش مخفی کرده‌است. او مجوز بازرسی خانه را می‌گیرد اما پس از بازرسی خانه ابتدا چیزی نمی‌یابد اما نقشه ای از فرد ناشناس دریافت می‌کند که محل جواهرات و پول‌های پنهان شده را نشان می‌دهد.

رانشوار سینگ شروع به تهدید پاتنایاک می‌کند اما او که مأموری وظیفه‌شناس است به این تهدیدها اهمیتی نمی‌دهد، او هرچه بیشتر در خانه می‌گردد و دیوارها را خراب می‌کند پول بیشتری پیدا می‌کند. رامشوار سینگ با تحریک پاتنایاک موفق می‌شود از او اجازه خروج از خانه را بگیرد، رامشوار پس از خروج از خانه به دفتر تمام مقامات مهم سیاسی مراجعه می‌کند و حتی در مرحله آخر به دفتر نخست‌وزیر مراجعه می‌کند همه آن‌ها به پاتنایاک توصیه می‌کنند تا از این کار دست بردارد اما او که مأموری وظیفه‌شناس است این حرف را قبول نمی‌کند.

رامشوار حتی نقشه ای برای قتل و ربودن همسر پاتنایاک می‌کشد ولی این نقشه هم شکست می‌خورد. در پایان رامشوار سینگ که ناامید شده‌است به خانه اش بازمی‌گردد او با تحریک مردم و طرفدارانش به آن‌ها می‌گوید که فردی درستکار است و مأموران می‌خواهند برایش پاپوش درست کنند، آن‌ها به خانه رامشوار حمله می‌کنند تا مأموران را بکشند پاتنایاک موفق می‌شود از در پشتی همکارانش را فراری دهد ولی در آخرین لحظه خودش به خانه رامشوار سینگ بازمی‌گردد تا از اموال توقیفی حفاظت کند. درحالی که او در اتاقی که اموال هست از سوی طرفداران رامشوار محاصره شده و هر لحظه احتمال مرگش هست مأموران سر می‌رسند و جان او را نجات می‌دهند و رامشوار به زندان می‌افتد. پاتنایاک تا زمان زنده بودن کسیکه اطلاعات را لو داده‌است نام او را محفوظ نگه می‌دارد.

منابع

  1. Bollywood Hungama News Network (17 March 2018). "Box Office: Worldwide collections and day wise break up of Raid". Bollywood Hungama. Hungama Digital Media Entertainment. Retrieved 21 March 2018.
  2. Raid: Bollywood Hungama
  3. Raid: Metacritic
  4. Kotwanil, Hiren. "Ajay Devgn: Ajay Devgn to 'Raid' theatres with a real story". Times of India. The Times Group. Retrieved 11 September 2017.
  5. Express Web Desk. "Ajay Devgn to play a non-nonsense UP Income Tax officer in his next". The Indian Express. Retrieved 11 September 2017.

پیوند به بیرون