کشاورزی معیشتی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ایجاد
(بدون تفاوت)

نسخهٔ ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۱۳

این دهقان کامرونی در کوه‌پایه‌های کامرون نیز مانند بسیاری دیگر از ساکنان جنوب و غرب صحرای آفریقا یک کشاورز معیشتی است.

کشاورزی معیشتی ((به انگلیسی: Subsistence agriculture)) یک کشاورزی پایدار است که در آن کشاورز (یا مصرف‌کننده) برای تأمین نیازهای خود و خانوادهٔ خود، محصولات غذایی را پرورش می‌دهد. در کشاورزی معیشتی، تولید با هدف بقا صورت می‌گیرد و بیشتر مربوط به نیازهای محلی با/ یا داد و ستد ناچیز مازاد است. مزرعهٔ معیشتی معمولی می‌تواند طیف گسترده‌ای از محصولات کشاورزی و حیوانی مورد نیاز خانواده برای تغذیه و پوشاک در طول سال را شامل شود. تصمیمات مربوط به کاشت عمدتاً با توجه به آنچه خانواده در طول سال آینده به آن نیاز خواهند داشت، و سپس با توچه به قیمت‌های بازار انجام می‌شود. تونی واترز[۱] می‌نویسد: «دهقانان معیشتی افرادی هستند که آنچه می‌خورند را پرورش می‌دهند، خانه‌های خود را می‌سازند و بدون اینکه مرتباً از بازار خرید کنند زندگی می‌کنند.»

با وجود اولویت خودکفایی در کشاورزی معیشتی، امروزه بیشتر کشاورزان معیشتی به گونه‌ای و تا حدی نیز در داد و ستد شرکت می‌کنند؛ هرچند که این معمولاً برای کالاهایی است که چندان برای بقا ضروری نیستند.

تاریخچه

شیوه‌های کنونی

گونه‌های کشاورزی معیشتی

جستارهای وابسته

منابع

  1. Tony Waters. The Persistence of Subsistence Agriculture: life beneath the level of the marketplace. Lanham, MD: Lexington Books. 2007.