شرکت ملی گاز ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
اين مطلب صحت ندارد و صحبت هاي مدير عامل اسبق شركت ملي گاز ايران تحريف شده است
برچسب‌ها: حذف حجم زیادی از مطالب منبع‌دار ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
اطلاعات بخشی از شرکت درج شده بود.
برچسب‌ها: حذف حجم زیادی از مطالب منبع‌دار ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۱: خط ۳۱:


در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران دارای بیش از 18000 نیروی شاغل رسمی بوده و اندکی بیش از این تعداد نیروهای غیر رسمی در خدمت آن می باشند.
در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران دارای بیش از 18000 نیروی شاغل رسمی بوده و اندکی بیش از این تعداد نیروهای غیر رسمی در خدمت آن می باشند.

شركت گاز استان بوشهر


شرکت گاز استان بوشهر (سهامی خاص) به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۶ شرکت گاز کرج ( سهامی خاص) با تغییر نام شرکت مذکور به شرکت گاز بوشهر (سهامی خاص) تشکیل و مرکز اصلی آن از تهران به بوشهر منتقل و تحت شماره ۶۴۹۳ ( انتقالی) در اداره ثبت و املاک استان بوشهر به ثبت رسیده است و فعالیت های خود را در دی ماه سال ۸۶ شروع و از ابتدای سال ۱۳۸۷ با دریافت ردیف بودجه جداگانه عملیات اجرایی آغاز کردیده است. درحال حاضر شرکت گاز بوشهر جزء شرکت های فرعی شرکت توزیع گاز ایران می باشد. مرکز فعالیت در بوشهر و نواحی گازرسانی و فروش آن در شهرهای مختلف استان در قالب ناحیه واقع شده است.
شرکت گاز استان بوشهر در راستای تحقق برنامه ها و اهداف ترسیم شده در مسیر تعالی قرار داشته وکلیه فعالیت ها و اقدام های بهبود خود را با سرلوحه قراردادن برنامه استراتژیک شرکت اجرا می نماید که در همین رابطه با تمام توان تلاش می نماید تا به افق چشم انداز ترسیم شده که قرار گرفتن در میان پنج شرکت گاز سرآمد در بین شرکت های گاز استانی تا افق ۱۴۰۴ می باشد، دست یابد.
شرح وظایف شرکت

دریافت، توزیع و خرید و فروش گاز طبیعی، مطالعه فنی و مهندسی طراحی، اجرای طرح های گازرسانی، حفظ و نگهداری از شبکه ها، ایستگاه ها و سایر تاسیسات و ابنیه، ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی، مشارکت در تهیه و تنظیم مقررات و استاندارد های فنی و ایمنی، کوشش در اداره شرکت بر مبنای بنگاه اقتصادی.
<ref>[http://www.mop.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=Event&ID=1e6b907a-d9cd-4033-b027-35f2ac600d9f&LayoutID=63343e70-4d2d-424a-8232-64746f58279a&CategoryID=4bd7d587-34c9-4985-9d2a-2b724685e2b9 شرکت ملی گاز ایران]</ref><ref>http://www.photius.com/rankings/energy/natural_gas_production_2013_0.html</ref><ref>http://www.photius.com/rankings/energy/natural_gas_proved_reserves_2013_0.html</ref><ref>[http://www.nigec.ir/default.aspx?PID=معرفی%20شرکت&GuidPage=D692EE44-A906-4E9B-88EA-EC9ABDD73CD4&GuidLanguage=B52185A0-3B16-4E08-B4E9-3DAEF8DF07A2&GuidPageTitle=398432ED-517A-4304-890F-5D86869314E0 موقعیت ایران در صنایع گازی جهان]</ref>


== میزان تولید ==
== میزان تولید ==

نسخهٔ ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۶:۲۱

شرکت ملی گاز ایران
نوعشرکت دولتی
بنا نهاده۱۳۴۴
بنیانگذارانشرکت ملی نفت ایران
دفتر مرکزیتهران، ایران
محدودهٔ فعالیتایران
مدیر عامل اجراییحسن منتظر تربتی
محصولاتگاز طبیعی، مایعات گازی، اتان، پروپان،بوتان،گوگرد
تعداد کارکنان۱۸۰۰۰ رسمی
شرکت‌های وابسته۵۱ شرکت و منطقه عملیات انتقال گاز


شرکت ملی گاز ایران

کاربرد گاز طبیعی به عنوان سوخت حرارتی تنها قسمتی از موارد متنوع کارآیی این ماده گرانقدر به شمار می رود. اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت پتروشیمی ظاهر می شود. نیاز روزافزون به گاز برای تامین انرژی و سوخت و همینطور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیر بنایی در کشور، اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیتهای مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد و در این رابطه طبق اساسنامه قانونی، شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از چهار شرکت اصلی وابسته به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اولیه 25 میلیارد ریال در سال 1344 هجری خورشیدی مطابق با 1965 میلادی تاسیس گردید.

این شرکت از بدو تأسیس تا کنون متناسب با روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و بهره گیری از گاز به عنوان یکی از منابع مهم در تامین سوخت و تولید انرژی و تحصیل بخشی از ارز مورد نیاز تدریجاً با قابلیتها و توانمندی ها و منابع و امکانات مختلفی از جمله نیروی انسانی متخصص و کارآمد با دانش و بینش علمی و نظری و نیز ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات و کارگاه های متعدد و متنوع پیشرفته و مدرن برای اجرای عملیات شرکت دست یافته، به طوری که امروز قادر است کلیه امور مربوط را مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی قابل قبول راساً انجام دهد.

اکنون شرکت ملی گاز ایران یکی از ده شرکت بزرگ فعال در عرصه گاز در خاورمیانه و یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت با سابقه بیش از 53 سال است که وظیفه تامین بیش از 75 درصد از سوخت مورد نیاز کشور را بر عهده دارد. از این نظر شرکت ملی گاز ایران از جایگاه مهمی در داخل و خارج کشور برخوردار است که به تناسب نیازها و گسترش فعالیتهای خود در داخل و خارج از کشور، نسبت به تغییر ساختار خود اقدام نموده است. این شرکت ضمن حفظ و تقویت توان خود در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری، نسبت به جذب نیروهای متخصص یا با آموزش و به روز رسانی توان نیروهای مجرب اقدام نموده است.

در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران دارای بیش از 18000 نیروی شاغل رسمی بوده و اندکی بیش از این تعداد نیروهای غیر رسمی در خدمت آن می باشند.

میزان تولید

پس از راه‌اندازی فاز ۱۲ پارس جنوبی توسط شرکت ملی نفت ایران، سپس واگذاری تأسیسات در قالب پالایشگاه هفتم مجتمع گازی پارس جنوبی، تولید گاز شرکت ملی گاز ایران، به روزانه ۷۷۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.

جستارهای وابسته

پانویس

منابع