روایت فتح: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
InternetArchiveBot (بحث | مشارکت‌ها)
نجات ۱ منبع و علامت‌زدن ۰ به‌عنوان مرده.) #IABot (v2.0
اصلاح اشتباه تایپی
برچسب‌ها: افزودن القاب ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۵۵: خط ۵۵:
| production_website_title =
| production_website_title =
}}
}}
'''روایتِ فتح''' نام مجموعه فیلم‌های مستندی بود که در رابطه با رویدادهای نظامی-سیاسی [[جنگ ایران و عراق|جنگ هشت ساله ایران و عراق]]، توسط گروه تلویزیونی جهاد ساخته شد. کارگردانی این مجموعه مستند به وسیله [[مرتضی آوینی]]، از اولین سال‌های [[جنگ ایران و عراق]] شروع شد و تا هنگام کشته شدن وی ادامه داشت و پخش آن به‌طور مستمر از [[شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران|شبکه یک سیما]] انجام می‌گرفت.
'''روایتِ فتح''' نام مجموعه فیلم‌های مستندی بود که در رابطه با رویدادهای نظامی-سیاسی [[جنگ ایران و عراق|جنگ هشت ساله ایران و عراق]]، توسط گروه تلویزیونی جهاد ساخته شد. کارگردانی این مجموعه مستند به وسیله [[مرتضی آوینی]]، از اولین سال‌های [[جنگ ایران و عراق]] شروع شد و تا هنگام شهید شدن وی ادامه داشت و پخش آن به‌طور مستمر از [[شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران|شبکه یک سیما]] انجام می‌گرفت.


این مستند تلویزیونی به بررسی مستند اتفاقات جبهه و مصاحبه با سربازان ایرانی پرداخته می‌پردازد.
این مستند تلویزیونی به بررسی مستند اتفاقات جبهه و مصاحبه با سربازان ایرانی پرداخته می‌پردازد.

نسخهٔ ‏۲۲ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۵۱

روایتِ فتح
نماد رسمی مؤسسهٔ فرهنگی روایت فتح
نمادِ رسمیِ مؤسسهٔ فرهنگی روایت فتح
طراح: رضا عابدینی
ژانرمستندِ جنگ
کارگردانمرتضی آوینی
راویمرتضی آوینی
کشور سازندهایران
زبان اصلیزبان فارسی
شمار فصل‌ها۵
تولید
مکان تولیدجنگ ایران و عراق (خطِ مقدم)
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه ۱ سیما
انتشار
پس ازمجموعهٔ حقیقت

روایتِ فتح نام مجموعه فیلم‌های مستندی بود که در رابطه با رویدادهای نظامی-سیاسی جنگ هشت ساله ایران و عراق، توسط گروه تلویزیونی جهاد ساخته شد. کارگردانی این مجموعه مستند به وسیله مرتضی آوینی، از اولین سال‌های جنگ ایران و عراق شروع شد و تا هنگام شهید شدن وی ادامه داشت و پخش آن به‌طور مستمر از شبکه یک سیما انجام می‌گرفت.

این مستند تلویزیونی به بررسی مستند اتفاقات جبهه و مصاحبه با سربازان ایرانی پرداخته می‌پردازد. در هر قسمت بنا بر موقعیت‌های زمانی به بررسی یکی از فرماندهان ایرانی یا عملیات‌های نیروهای ایران اقدام می‌شد. مجموعه روایت فتح در قالب پنج مجموعه تولید شد.[۱]

مجموعه‌های روایت فتح

مجموعه اول

این مجموعه دربارهٔ عملیات بزرگ والفجر ۸ که در غروب روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ آغاز گردید، ساخته شد. این مجموعه شامل یازده برنامه دربارهٔ عملیات بزرگ والفجر هشت است.

مجموعه دوم

این مجموعه دربارهٔ عملیات کربلای ۱ که در تابستان ۱۳۶۵ آغاز گردید، تهیه شد.

مجموعه سوم

این مجموعه دربارهٔ عملیات کربلای ۵ که در زمستان ۱۳۶۵ و در شلمچه روی داد، ساخته شد.

مجموعه چهارم

این مجموعه علاوه بر وقایع جبهه‌های جنگ به اتفاقات سیاسی فرهنگی سال ۱۳۶۶ نیز می‌پردازد.

مجموعه پنجم

در این مجموعه ضمن مرور عملیات‌های گذشته نیروهای ایرانی مانند عملیات کربلای ۱۰ و برخی عملیات‌ها در غرب کشور، حوادث جنگ را تا پایان آن مرور می‌کند. چهار قسمت برنامهٔ مربوط به عملیات مرصاد با عنوان «درخششی دیگر» و دو مجموعهٔ «شهری در آسمان» و «با من سخن بگو دوکوهه» هم برنامه‌هایی است که مرتضی آوینی پس از پایان جنگ ساخت.[۲]

منابع

  1. «روایت فتح؛ اثری ماندگار از سید شهیدان اهل قلم». خبرگزاری جمهوری اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۹ نوامبر ۲۰۱۱.
  2. «فیلم‌های روایت فتح شهید مرتضی آوینی». وبگاه آوینی.

پیوند به بیرون