کاربر:Hosein shahsevan/صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Hosein shahsevan (بحث | مشارکت‌ها)
شیلد
(بدون تفاوت)

نسخهٔ ‏۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۹

شیلد با نام مدال جعبه ای نیز شناخته میشود برای تجلیل از افراد استفاده می شود و  عموما  به برگزیدگان در جشنواره ها و مسابقات سازمانی اهدا می شود. علاوه بر جنبه معنوی و یادبود معمولا شیلد ها نیز همانند مدال دارای ارزش مادی متریال اولیه نیز هستند. شیلد معمولا منقش به نشان سازمان ، جشنواره یا مسابقاتی است که این مدال برای برگزیده شدن فرد در آن به او اعطا شده است.

شیلد ها در جعبه های وزینی قرار می گیرند که جنس این جعبه نیز بنا به انتخاب سفارش دهنده می تواند مخمل ، ماهوت ،جیر  و چرمی  باشد. گاها روی جعبه ها نیز پیام های تبلیغاتی درج می شود که برای مشخص شدن جشنواره ، سازمان و به طور کلی اهدا دهنده هدیه استفاده می شود.

به نمونه های گردن آویز این نوع از یادبود ها مدال می گویند .مدال های جعبه ای  با دو روش قالبگیری و برش دستی تولید می شوند. در روش قالبگیری طرح مد نظر به روش ریخته گری با فلز سرب ساخته می شود و با یکی از فلز های طلا، نیکل، مس یا برنج آبکاری می شود. در روش برش دستی پس از فرایند های پرداخت، کپی و اسید کاری بر روی ورق برنز، طرح مورد نظر با اره برش خورده و با یکی از فلز های طلا، نیکل یا مس آبکاری می شود.