پیمان یوسفی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
تست
←‏زندگی شخصی: اصلاح اشتباه تایپی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۹: خط ۹:


== زندگی شخصی ==
== زندگی شخصی ==
او اصالتاً از طرف پدری اهل شهر [[خوی]] در استان [[استان آذربایجان غربی|آذربایجان غربی]] است. او متأهل و دارای بیست یک فرزند پسر است. به گفته خودش، او از دوران کودکی مجله‌های ورزشی نظیر [[دنیای ورزش]] و [[کیهان ورزشی (روزنامه)|کیهان ورزشی]] را دنبال می‌کرد.
او اصالتاً از طرف پدری اهل شهر [[خوی]] در استان [[استان آذربایجان غربی|آذربایجان غربی]] است. او متأهل و دارای یک فرزند پسر است. به گفته خودش، او از دوران کودکی مجله‌های ورزشی نظیر [[دنیای ورزش]] و [[کیهان ورزشی (روزنامه)|کیهان ورزشی]] را دنبال می‌کرد.


== ممنوع‌التصویری ==
== ممنوع‌التصویری ==

نسخهٔ ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۳۹

پیمان یوسفی (زاده ۱۳۴۸ در تهرانگزارشگر فوتبال، مجری تلویزیون و تهیه‌کننده ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست‌شناسی است.[۱]

او یکی از چند گزارشگر فوتبال برتر ایران در کنار عادل فردوسی‌پور، جواد خیابانی، مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی است.

ورود به گزارشگری

پیمان یوسفی در سال ۱۳۷۷ وارد سازمان صدا و سیما شد و یکسال بعد اولین گزارش خود را در جام جهانی جوانان در سال ۱۹۹۹ بین آرژانتین و کلمبیا را گزارش کرد.

وی در آن روز شدیدا سرما خورده بود.

زندگی شخصی

او اصالتاً از طرف پدری اهل شهر خوی در استان آذربایجان غربی است. او متأهل و دارای یک فرزند پسر است. به گفته خودش، او از دوران کودکی مجله‌های ورزشی نظیر دنیای ورزش و کیهان ورزشی را دنبال می‌کرد.

ممنوع‌التصویری

در سال ۱۳۹۶ هنگام گزارش بازی ایران و سوریه با دیدن تصاویر حضور زنان سوری در ورزشگاه آزادی، حرف از حضور زنان در ورزشگاه را به میان آورد، او ابراز امیدواری کرد تا در آینده اقداماتی شود تا شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در ایران فراهم شود، همین اظهار نظر باعث شد به یکباره مدتی از مجری گری و گزارشگری کنار گذاشته شود و به دلیل اینکه وی در برنامه فوتبال برتر در آن زمان حضور مستمر داشت، جای خالی او به شدت قابل حس بود تا این غیبت مورد توجه مردم قرار گرفت.

سید مرتضی میرباقری، معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیمای ایران دربارهٔ شایعه ممنوع‌الکاری پیمان یوسفی با توجه به اظهار نظرش نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیان داشت:

پیمان یوسفی ممنوع‌التصویر نشده‌است، با این حال ما به دوستان مجری خود توصیه کرده‌ایم که بر اساس مصالح ملی و شبکه و برنامه ای که در آن کار می‌کنند مطالب شان را بیان کنند. وقتی ما به کسی تریبون می‌دهیم آن شخص مأموریت معینی دارد و اگر بخواهد بدون کار کارشناسی نکته ای را بیان کند در نظر نمی‌گیرند که این حرف چه ابعادی را دربردارد و چه هزینه ای را برای شبکه و برنامه ایجاد می‌کند. اگر قرار باشد افراد دربارهٔ همه چیز اظهارنظر کنند کاری غیرحرفه ای است. پیمان یوسفی کار غیرحرفه ای انجام داد اما اینگونه نبود که ممنوع‌التصویر شده باشد.[۲]

اما غیبت او تا چند وقت از گزارش بازی‌ها و اجرای برنامه‌های فوتبالی، این شایعه را قوت بخشید.

یوسفی چندی بعد با گزارش دیدار انگلیس - اسلوونی به تلویزیون بازگشت ولی تنها به عنوان گزارشگر دیده می‌شد و حضور تصویری به عنوان مجری برنامه دیگر به او داده نشد. وی سرانجام پس از مدتی تقریباً کوتاه دوری از دوربین مجدداً اجرای یک برنامه فوتبال را بر عهده گرفت.[۳]

منابع

  1. smhsharifi_vsv47z55 (۲۰۱۹-۰۱-۲۱). «بیوگرافی پیمان یوسفی مجری و گزارشگر». موج باز. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۲-۰۳.
  2. «اعلام موضع رسمی صدا و سیما دربارهٔ پیمان یوسفی». ana.ir. ۲۰۱۷-۰۹-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۲-۰۳.
  3. «پیمان یوسفی به رسانه ملی برگشت». خبرگزاری ایلنا. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۲-۰۳.