ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
به درخواست کاربر:Huji این بخش حذف شد
خط ۲۴۰: خط ۲۴۰:
سلام، [https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=%D8%A8%D8%AD%D8%AB_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%3ABehzad.Modares&type=revision&diff=26518707&oldid=26500588 اینجا] را ببینید. '''مدیر بهزاد مدرس''' خودش به خودش تذکر داده و خودش را یکسال بسته است. شاید هم کاربر:Iranfootballofficiall صفحه کاربری بهزاد را کپی کرده است.[[کاربر:Keshtgar|Keshtgar]] ([[بحث کاربر:Keshtgar|بحث]]) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)
سلام، [https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=%D8%A8%D8%AD%D8%AB_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%3ABehzad.Modares&type=revision&diff=26518707&oldid=26500588 اینجا] را ببینید. '''مدیر بهزاد مدرس''' خودش به خودش تذکر داده و خودش را یکسال بسته است. شاید هم کاربر:Iranfootballofficiall صفحه کاربری بهزاد را کپی کرده است.[[کاربر:Keshtgar|Keshtgar]] ([[بحث کاربر:Keshtgar|بحث]]) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)
:سلام. به‌جز این موضوع، مشارکت‌های محتوایی [[کاربر:Iranfootballofficiall|ایشان]] از نظر بنده نیاز به بازبینی توسط یکی از کاربران آشنا به موضوع دارد. [[کاربر:Ahmad252|احمد]]<sup>[[بحث کاربر:Ahmad252|گفتگو]]</sup> ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)
:سلام. به‌جز این موضوع، مشارکت‌های محتوایی [[کاربر:Iranfootballofficiall|ایشان]] از نظر بنده نیاز به بازبینی توسط یکی از کاربران آشنا به موضوع دارد. [[کاربر:Ahmad252|احمد]]<sup>[[بحث کاربر:Ahmad252|گفتگو]]</sup> ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)
[[کاربر:Ehsartem|Ehsartem]] ([[بحث کاربر:Ehsartem|بحث]]) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)


== حذف کردن پی در پی صفحه فهرست و اسامی مشاهیر ==
با سلام
{{پینگ|Behzad39}} {{پینگ|ماني}} {{پینگ|وهمن}} {{پینگ|Darafsh}} {{پینگ|Fatemi}} {{پینگ|مهرنگار}} {{پینگ|Ariobarzan}} {{پینگ|Mardetanha}} {{پینگ|Ladsgroup}} {{پینگ|Ebrahim}} {{پینگ|Ebrahim}} {{پینگ|Arash}}
متاسفانه مدتی است که یک کاربر غیرایرانی (ارمنی) با نام [[کاربر:Modern_Sciences]] با سوءاستفاده از ابزارهای مدیریتی [[وپ:سوءمدیریت]] در پی حذف کردن [[فهرست مشاهیر فراهان]] و اسامی ایرانی [[فراهان]] است، (هربار به بهانه‌ای) که اگر به سوابق بحث و تاریخچهٔ مقاله نگاهی بیاندازید متوجه موضوع خواهید شد. اینطور به نظر می‌رسد که او سایر مقالات ویکی‌پدیا را رها کرده و صرفاً به این مقاله گیر داده است و آنچنان در پی حذف است که واقعاً نمی‌داند چه دلیلی را طبق چه قانونی ارائه دهد! و درحدّ توان خود به دنبال حذف افتخارات ایران در ویکی‌پدیای فارسی است. گذشته از اینکه این کاربر خود را متعهد به اصول ویکی‌پدیا می‌داند یا خیر که البته همهٔ ما نیز خود را متعهد قوانین می‌دانیم، چند سوالی وجود دارد که از مدیران محترم باسابقه در ویکی‌پدیا خواهشمند پاسخ هستم:

'''۱-''' اگر یک کاربر فارسی‌زبان غیرایرانی (ارمنی) که مشاهیر ایران را متعلق به خود نمی‌داند و فقط به دنبال معرفی افراد ارمنی‌تبار است (که البته به این خاطر قابل سرزنش نیست) اما تصمیم به حذف اسامی مشاهیر ایرانی از ویکی‌پدیای فارسی می‌گیرد، تکلیف چیست؟؟ آیا باید ایستاد و تماشا کرد یا برخوردی با ایشان صورت می‌گیرد؟

'''۲-''' اینبار دلیل حذف برخی از اسامی مقاله را چنین نوشته است: '''«تنها افرادی که در ویکی مقاله دارند»''' اما نگفته که کجای ویکی‌پدیا چنین قانونی درج شده! یا اینکه چطور مقاله‌های دیگر از فهرست مشاهیر شهرها و شهرستان‌ها اسامی افرادی که در ویکی‌پدیا صفحه ندارند وجود دارد اما این کاربر با آنها کاری ندارد و فقط به این مقاله گیر داده است! به عنوان مثال: [[فهرست ارمنی‌های ایران]] - [[فهرست مشاهیر بوکان]] - [[فهرست اهالی سبزوار]] - [[درچه]] - [[شهرستان سرخه]] - [[فهرست اهالی لاهیجان]] - [[فهرست اهالی لنگرود]] و… بسیاری فهرست دیگر. و جالب‌تر اینکه خودش به [[فهرست ارمنی‌های ایران]] اسامی افرادی را اضافه کرده که در ویکی‌پدیا صفحه ندارند!!

'''۳-''' اگر کسی با قوانین من‌درآوردی و دلایل واهی بخشی از مقاله‌ای را که برای نوشتن آن زحمت کشیده شده و منابع معتبر آورده شده را حذف کند، آیا امکان پیگیری یا برخورد با ایشان وجود دارد؟ چطور می‌شود کسی مدیر در ویکی‌پدیا باشد اما از قوانین پایه اطلاعی نداشته باشد؟

'''۴-''' اگر به تاریخچه [[فهرست ارمنی‌های ایران]] رجوع نمائید، خواهید دید که اسامی [[لیدا ماطاوسیان]] و [[ژاسمن ژوزف]] (که در ویکی‌پدیا صفحه ندارند) توسط همین کاربر {{پینگ|Modern_Sciences}} اضافه شده‌اند و خودش قوانین کذایی و خودساخته‌اش را زیرپا می‌گذارد!!!!

'''۵-''' اگر شخصی با سرخوردگی‌ها و کمپلکس‌های سرشار اجتماعی، ویکی‌پدیا را محل عقده‌گشایی خود انتخاب کند، تکلیف دیگر کاربران چیست؟ آیا باید همگی بایستند و تماشا کنند یا برخوردی با ایشان صورت می‌گیرد؟

* واقعا نمی‌دانم حذف اسامی مشاهیر ایران چه سودی می‌تواند برای یک شخص داشته باشد، اگر که او عقده‌ای از ایرانیان نداشته باشد.

بزرگی می‌گوید: «یافتن دیکتاتورها آسان است، تنها لازم است افراد حقیر و فرومایه را به قدرت برسانیم».

در مجموع ابراز احترام به جامعه ویکی‌پدیا داشته و دارم.

با سپاس. [[کاربر:Ehsartem|Ehsartem]] ([[بحث کاربر:Ehsartem|بحث]]) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)
:{{پینگ|Ehsartem}}این اولین و آخرین هشدار به شماست: [[وپ:نزاکت]] را رعایت کنید. این که یک نفر قومیتش چیست (ارمنی، چینی، هر چی) ربطی به بحث ندارد و پیش کشیدنش به دور از نزاکت است. این که یک فرد راجع به یک قومیت خاص ویرایش می‌کند هم باز به این بحث نامربوط است. حقیر و فرومایه نامیدن افراد، دیکتاتور خواندنشان، یا برچسب «سرخوردگی و کمپلکس» به آن‌ها زدن هم نه فقط با نزاکت مغایرت دارد که نشان از شخصیت خود حضرتعالی دارد.
:اگر نسبت به ویرایش کاربری مشکل دارید، همان ویرایش مشکل‌دار را پیش بکشید. این که قومیتش چیست و شخصیتش چیست و غیره به شما هیچ ربطی ندارد.
:اگر این را می‌فهمید، این بخش را کلاً پاک کنید و از اول به روش درست مشکلتان را طرح کنید. — [[کاربر:Huji|حجت]]/[[بحث_کاربر:Huji|<sup>بحث</sup>]] ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۷ (UTC)


== 5.116.137.253 ==
== 5.116.137.253 ==

نسخهٔ ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۰۹



بایگانی‌های سه سال اخیر تابلوی اعلانات مدیران
۲۰۲۴ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۳ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۲ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
بایگانی‌ کامل سال‌های گذشته
دیگر پیوندهای مفید
درخواست بازرسی کاربر
تابلوی اعلانات حل اختلاف
تابلوی اعلانات منابع معتبر
تابلوی اعلانات دیوان‌سالاران
تابلوی اعلانات ربات‌ها
گزارش قفل آبی
راهنمای فنی مدیران

سلام صفحه هادی قادری بدون بررسی کافی حذف شده (با وجود اینکه با این حذف مخالفت شده بود و دلایل کافی در بحث مربوطه ارائه شده بود) مدیران محترم مرحمت کرده و این مورد را بررسی کنند. با احترام خواستار بازگردانی این صفحه هستم

خرابکاری

در مقاله بهنوش صادقی کاربر:Arashn2020 خرابکاری می‌کند و با وجود هشدار باز هم توجهی نمی‌کند. کاربر:Fariddorostkar دقیقاً اعمال ایشان روی مقاله تکرار می‌کند. با احترام خاچی ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]

متأسفانه کاربر:خاچی با سوءاستفاده از جایگاه خود در ویکی‌پدیا دیکتاتوری می‌کند و اجازهٔ ویرایش را از صفجه‌ای که خود به دلیل نزدیکی به آن شخص ایجاد نموده به هیچ‌کس نمی‌دهد. کاربر:Modern Sciences بدون اطلاع از واقعیت موجود صفحه بهنوش صادقی را قفل کرده‌است. کاربر:خاچی حتی قالب بندی درست صفحهٔ یک بازیگر را نمی‌داند و از قرار دادن لینک نقد آن فیلم که گویا به مذاقش خوش نیامده، جلوگیری می‌کند. لطفاً مدیران بررسی کنند. ویکی‌پدیا محل تسویه حساب شخصی و ایجاد صفحه برای نزدیکان نیست. با احترام Fariddorostkar Fariddorostkar (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۰ (UTC)[پاسخ]

مطابق وپ:نیت‌یابی و وپ:دررفتن درخواست رسیدگی به رفتار و ویرایش‌های کاربر را دارم. با احترام خاچی ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۰ (UTC)[پاسخ]
مطابق وپ:نیت‌یابی و وپ:دررفتن درخواست رسیدگی به رفتار و ویرایش‌های کاربر:خاچی را دارم. با احترام Fariddorostkar (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۷ (UTC)[پاسخ]

لطفاً مدیران محترم رفتار کاربر:خاچی را که درصدد تسویه حساب شخصی برآمده و صفحات مشکوک و فاقد قالب صحیح ایجاد می‌کند را بررسی کنند. در صورت تکرار این رفتار، دیگران نسبت به استقلال ویکی‌پدیا دچار تردید خواهند شد. لطفاً ویرایش (خرابکاری) کاربر:خاچی در صفحه بهنوش صادقی مورد بررسی قرار بگیرد. همین‌طور دیگر صفحات ویرایش شده توسط وی. با سپاس از توجه مدیران که اجازه استفاده نابجا از جایگاه تصاحب شده را به اشخاص نمی‌دهند. Arashn2020 Arashn2020 (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۰ (UTC)[پاسخ]

مطابق وپ:اختلاف درخواست مشارکت دیگر مدیران و اعضا را دارم. Fariddorostkar (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)[پاسخ]

بررسی مشارکت‌های کاربر:Aerospc

سلام. کاربر:Aerospc اخیراً دو صفحه باشگاه والیبال دخانیات تهران و جام پاسارگاد را ساخته‌اند که هر دوی این صفحه‌ها پیش از این توسط کاربر:Ir92، از زاپاس‌های کاربر:پارسا آملی، ایجاد شده و سپس حذف شده‌بود. بررسی نسخه حذف‌شده مقاله جام پاسارگاد، نشان می‌دهد که یکی از جملات عیناً مشابه نسخه حذف‌شده‌است (در جدول). لطفاً مشارکت‌های ایشان را از این لحاظ بررسی کنید. احمدگفتگو ‏۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]

@Ahmad252: سلام. جدول مقالهٔ جام پاسارگاد، عیناً در Special:Permalink/25978796#پیشینه لیگ والیبال ایران موجود است. رتور (بحث) ‏۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۷ (UTC)[پاسخ]
@رتور: ممنون. این را ندیده بودم. احمدگفتگو ‏۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۹ (UTC)[پاسخ]

گرفتن دسترسی گشت خودکار به خاطر یک فهرست و اختلاف نظر راجع به آن

رده:مجموعه‌های تلویزیونی خارجی در ایران برای حذف نامزد شده‌است و چون احتمال حذفش زیاد بود من همه موارد لیست (۲۵ مورد) را به یک فهرست تبدیل کردم و با استفاده از اطلاعات خود آن مقالات، ستون‌های فهرست را پر کردم: فهرست مجموعه‌های تلویزیونی خارجی پخش‌شده از صدا و سیمای ایران، سپس با این فرض که آن رده به زودی از مقالات حذف خواهد شد و با نیت کمک به بردم برای یافتن و آشنا شدن آسان‌تر و سریع‌تر سایر سریال‌هایی که از تلویزیون ایران پخش شده‌اند، فهرست مذکور را به تمام آن ۲۵ مقاله افزودم، سپس Arash.pt به سرعت تمام ویرایش‌های من را خنثی سازی کردند و درخواست توضیح کردند ولی قبل از اینکه من فرصت توضیح دادن به ایشان را بکنم فقط ۱۵ دقیقه پس از درخواست توضیح، دسترسی گشت خودکار را از من گرفتند، در رابطه با چرایی افزودن آن لیست به مقالات، من توضیحات کامل و جامعی به ایشان دادم و از قوانین نقل قول کردم که لطفاً مطالعه کنید ولی ایشان پاسخ‌های سربالا می‌دهند و من رو به یافتن مورد مشابه در مقالات مشهور فیلم/سریال ویکی انگلیسی و فارسی ارجاع می‌دهند تا افزودن این فهرست به مقالات توجیه‌پذیر شود.

من برای این اختلاف نظر و گرفتن دسترسی درخواست نظر و راهنمایی در همین ریسه را دارم و هر چه قدر نظرات بیشتر باشند بهتر است و به شناسایی ریشه‌های اختلاف نظر و حل این مشکلات کمک بیشتری خواهد کرد پس لطفاً از دادن نظر امتناع نکنید. باسپاس.

گرفتن دسترسی گشت خودکار آن هم به خاطر افزودن یک فهرست به مقالات آن، برای من مشکل ایجاد کرده و آن مشکل این است که توضیحات خلاصه ویرایش را نمی‌توانم مفصل و طولانی ثبت کنم، پالایه خطا می‌دهد که «خلاصه ویرایش بلند توسط غیرگشت خودکار» و می‌گوید خلاصه ویرایش را کوتاه‌تر کن در حالیکه پیش از این، از آن هم بیشتر می‌نوشتم و می‌توانستم از تمام ظرفیت جعبه خلاصه ویرایش استفاده کنم، این محدودیت مشکل ساز است چون من در ویرایش‌های عمده و بزرگ یا هنگام خنثی‌سازی، خیلی جزئی تغییرات و دلایل را توضیح می‌دهم. همچنین گرفتن این دسترسی تنها زحمت کاربران گشت‌زن را زیاد می‌کند؛ لذا درخواست دارم که این دسترسی به من برگردانده شود، البته اگر هم برگردانده نشود برای من اهمیت خاصی ندارد، فقط می‌خوام زحمت کاربران گشت‌زن کم شود.

باارادت. --Editor-1 (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۴۷ (UTC)[پاسخ]

بخش مهمی را ناگفته باقی گذاشته‌اند. من هم همان موقع که مشغول افزودن فهرست به «تمام» مقالات موجود در آن و همچنین سایر مقالات بودند با خنثی‌سازی ویرایش ایشان (۲ مرتبه) اعتراضم را اعلام کردم. ایشان بدون توجه به اعتراض Arash.pt و من و بدون پاسخ‌گویی همچنان به انجام این ویرایش‌ها اصرار داشتند و ویرایش‌های من را خنثی کردند ویژه:تفاوت/26403456 ویژه:تفاوت/26403457. در مقالهٔ فهرست هم دو بار برچسب بدون منبع را بدون گفتگو برداشته‌اند ویژه:تفاوت/26403385 ویژه:تفاوت/26401381.
این فهرست که خودشان هم اذعان دارند که «بی‌ارزش» است نهایتاً باید به چند مقاله افزوده می‌شد نه تمام مجموعه‌ها. «فرصت» پاسخگویی داشتند، همان‌موقع که مشغول افزودن و خنثی‌سازی بودند. Hanooz ‏۱۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)[پاسخ]
  • آن عبارت اولیه «لیست بی‌ارزش» به اشتباه ثبت شد، یعنی در حین نوشتن پیام بحث، قصد داشتم عنوان را تغییر دهم که فراموش کردم و منظور از بی‌ارزش این بود که ارزش اینجور بحث‌ها و اختلاف‌ها را ندارد نه اینکه خودش ارزش نداشته باشد. واقعیت این بود که من تمام صفحات مقاله‌های آن فهرست را باز کرده بودم و صفحه فهرست را هم بسته بودم، سپس لینک به آن فهرست را به همراه ویکی‌متن بخش «نوشتارهای مرتبط» نوشته و کپی کرده بودم و در حال افزودن به تک-تک مقالات بودم و چون گرمِ کار بودم و عجله داشتم پیغام‌ها و اعلان‌ها را نگاه کردم. فقط ۲ خنثی‌سازی شما را که واگردانیشان زمان زیادی نمی‌برد سریع خنثی کردم و اصلاً فرصت نکردم پیغام‌های صفحه بحث را بخوانم چون عجله داشتم. نکته مهم این است خنثی سازی و پیغام‌های شما و کاربر:Arash.pt زمانی رخ داد که من به بیشتر مقالات، آن فهرست را افزوده بودم و فقط ۴–۵تای آخری باقی مانده بود برای همین فقط تو فکر تمام کردنش بودم.

    حذف آن تگ منبع هم به خاطر سوء تفاهم بود، من فکر کردم منظور شما این است یک منبع برای کل فهرست ارائه شود که چون چنین منبعی وجود خارجی ندارد فکر کردم دارید سنگ اندازی می‌کند چون رده مذکور را شما نامزد کرده‌اید، برای پی‌بردن به واقعیت ماجرا خواندن ویژه:تاریخچه/فهرست مجموعه‌های تلویزیونی خارجی پخش‌شده از صدا و سیمای ایران توصیه می‌شود. Editor-1 (بحث) ‏۱۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۳۸ (UTC)[پاسخ]
کاربر:Editor-1 با وپ:فهرست آشنا نیست. کلمه "جستارهای وابسته" که چند بار در مورد آن نظرخواهی کرده‌ایم را در مقالات مختلف تغییر داده بود. خودشان هم در نظرخواهی‌های مربوطه شرکت کرده بودند. در بحثشان فقط اعتراض داشتند و حتی وقتی من از ایشان درخواست چند مثال از مقالات خوب و برگزیده و معروف کردم ایشان نداشتن وقت را بهانه کرده‌اند. به نظر من ایشان کاربر مفیدی است و مشارکت‌های خوبی در دانشنامه داشته اما ویرایش‌هایشان نیاز به گشت خوردن دارد. تعامل مناسبی با دیگران هم ندارند و شکایت دیگری از ایشان در همین صفحه مطرح شده‌است. چند وقت پیش هم بحث رده‌های زنان را با ایشان داشتیم که پس از چند شکایت و تذکر منجر به قطع دسترسی ایشان شد. امیدوارم تذکرها را جدی گرفته و روندشان بهبود یابد. ARASH PT بحث ‏۱۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۵ (UTC)[پاسخ]

محافظت

درود بر شما

با توجه به اینکه مطلب با منیع معتبر در رابطه با مقاله نگار جواهریان نوشتم ولی کاربری با دسترسی بیشتر از انتشار ان خودداری می‌کند از مدیران و دیوان سالاران درخواست محافظت برای جلوگیری از حذف واقعیت منتشر شده با منبع بسیار معتبر را بگیرد. این کاربر با استناد به بند از ویکی‌پدیا:زندگی‌نامه زندگان اقدام به خنثی سازی می‌نماید درحالی که هدف من ثبت واقعه بارداری از زندگی ایشان در بخش زندگی شخصی بود است نه چیر دیگر آن هم با ارجاع به منبع معتبر.

سپاس بی پایان Rambodfake (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۰۶ (UTC)[پاسخ]

@Rambodfake: در چنین مواردی به جای جنگ ویرایشی مسئله را در صفحه بحث مقاله مطرح کنید. در زمانی که با کاربری اختلاف نظر دارید هم کافیست طبق وپ:حل اختلاف عمل کنید و درخواست وپ:نظر سوم کنید. در مقاله وپ:سه برگردان نقض شده و اگر بخواهم سختگیری کنم باید هر دو حساب را ببندم. در آینده بیشتر دقت کنید. ARASH PT بحث ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۸ (UTC)[پاسخ]
@Arash.pt: مدیر Arash.pt درود بر شما، از توصیه‌های شما سپاس گزارم امیدوارم در آینده چنین حوادث رخ ندهد. بنده آشنایی لازم را نداشتم و اقدام به خنثی سازی می‌نمودم و دچار چنین تعارضی شدم. از بابت شما و کاربر Mr.Robot-ER28-0652 پوزش می‌طلبم. اکنون درخواست دارم تا من برای در برگداندن ویرایش‌هایم پیشینم در مقاله نگار جواهریان یاری نمایید. سپاس بی پایان. Rambodfake (بحث) ‏۱۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۵۷ (UTC)[پاسخ]

بررسی ویرایشات

لازم است تمامی ویرایشات کاربر:Alijamal1357 در مقالات توسط ویکی بانان مدیران و گشت زنان بررسی دقیق صورت بگیرد در مطالب منبع دار دستکاری می‌کند و به صورت فله ای مطالب بدون منبع وارد می‌کند

MSes T / C ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)[پاسخ]

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکت‌ها/Alialvi13570000

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکت‌ها/Alijamal1357

کاربر با ایجاد حساب زاپاس در مقالات ویرایشات همسو نیز انجام می‌دهد MSes T / C ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)[پاسخ]

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکت‌ها/Wikiwriten

ین حساب هم احتمالاً باشدMSes T / C ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۴۴ (UTC)[پاسخ]

  • بصورت مشخص در گویش‌های کردی مطلب را بدون کپی رایت اضافه کرده‌اند. بقیه موارد نیاز دارد که صحت آنان تأیید شود. بخصوص در تغییرات مربوط به مناطق جغرافیایی و زبان‌ها Zoairani (بحث) ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۰۹ (UTC)[پاسخ]

بررسی فوری مدیریتی حمله شخصی

لطفا حمله شخصی که کاربر Alijamal1357 در صفحه بحثم بنده نموده است و هم اکنون پنهان شده است بررسی فوری مدیریتی لازم صورت گیرد در ادامه حمله شخصی دیگری صورت گرفته است Special:Diff/26446900/next تخلفات دیگر کاربر همچنین وپ تعقیب / وپ آزار و اذیت و وپ جارزنی (در صفحات کاربران مختلف) صورت گرفته است با تشکرMSes T / C ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)[پاسخ]

@Modern Sciences: سلام بر شما، آنطور که من بررسی کردم متوجه شدم تمام رفتار ایشان ناشی از عدم آگاهی است. رفتاری که بسیاری از کاربران در بدو ورود از خود نشان می‌دهند. می‌توان کاربر را جریمه کرد و حسابش را مسدود کرد یا می‌توان با آموزش یک کاربر خوب ساخت. این نظر شخصی من است اگر مدیری نظر دیگری دارد مخالفتی ندارم.(متاسفانه فرصت آموزش کامل ندارم)--Behzad39 (بحث) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)[پاسخ]

@Behzad39: سلام همکار گرامی توهین قومیتی و فحاشی ربطی به آگاهی ندارد ربطی به عدم آگاهی نیست در تمامی صفحات و خلاصه ویرایشات کاربر مورد نظر تخلف نموده است از وپ تعقیب گرفته تا وپ اذیت و آزار و وپ حمله شخصی / وپ جارزنی و سایر تخلفات MSes T / C ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۲ (UTC)[پاسخ]

@Modern Sciences: عرض کردم این وپ‌ها که آوردید را شما می‌دانید. یک تذکر به ایشان دادم، همچنان هم تاکید می‌کنم این نظرم به عنوان یک کاربر است. اصراری ندارم اما امیدوارم آن تذکر مفید واقع شود.--Behzad39 (بحث) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۴ (UTC)[پاسخ]

@Behzad39: برای توهین قومیتی پنهان شده و Special:Diff/26446900/next باید کنش مناسب صورت گیرد مابقی وپ ها را با وپ:فحن میشود چشم پوشی شود ولی برای دو مورد اول نهMSes T / C ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۷ (UTC)[پاسخ]

با توجه به تذکری مدیر Behzad39 به کاربر در صفحه بحثش داده است کاربر همچنان در خلاصه ویرایشات ادامه حملات شخصی خود را ادامه داده است نمونه / Special:Diff/26447756 / Special:Diff/26448477 / Special:Diff/26447554

MSes T / C ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۳ (UTC)[پاسخ]

فیلم نگاه

با سلام و درود و عرض احترام بی مقدمه می روم سراغ اصل موضوع: چرا باید بی هیچ دلیلی نام و لینک یک سایت قدیمی که با زحمت و مشکلات فراوان اداره می شود توسط یک شخص و طبق ادعای شخصی و کاملا غلط در فهرست هرزه نگاری قرار گیرد؟ کدام هرزه نگاری؟ این بی احترامی و هتک حرمت برای چیست؟ مگر ویکی پدیا قانون ندارد؟ از کِی تا حالا یک سایت تحلیل و خبری سینما را هرزه نگار می نامند؟! لطفا این مورد را برای من مشخص کنید تا بتوانم در ویکی پدیا فعالیت داشته باشم و به همکاری و دوستی با شما عزیزان ادامه دهم. با احترامات فراوان

Peyman 008 (بحث) ‏۱۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۵۶ (UTC)[پاسخ]
@Peyman 008: سلام. اگر آدرس وبگاه را بدهید نام وبگاه را بفرمایید، می‌توان دقیق بررسی کرد. احمدگفتگو ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]

نام سایت مورد نظر «فیلم نگاه» / Filmnegah.com است. قرار دادن نام همچین سایتی در فهرست سیاه ویکی پدیا را از هر نظر که نگاه کنیم غلط و غیراخلاقی ست. در حالی سایتهای مشابه که واقعا کیفیت پایینی نیز دارند نام شان در تمامی مطالب سینمایی ویکی پدیا دیده می شود. با احترامات فراوان Peyman 008 (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)Peyman 008 (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۴ (UTC)[پاسخ]

@Peyman 008: سلام. من هیچ نقشی ندارم و این سایت را نمیشناختم. ولی اینطور که بنظر میاد اگه درست باشد این سایت سال های زیادی است فعالیت دارد. (مطلب فوق برای سال 1392 است) http://film negah .com/Articles/Criticism/431 Samira.H1989 (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۴۸ (UTC)[پاسخ]
@Peyman 008: سلام مجدد. جهت اطمینان مجدد بررسی کردم بله درست است این سایت از سال 2011 فعالیت خودش را آغاز کرده است. https://web.archive.org/web/20110218045100/http://film negah.com Samira.H1989 (بحث) ‏۱۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)[پاسخ]

بیدارزنی

سلام چرا سایت بیدازنی در فهرست هرزنگاری است؟ این سایت از سال ۱۳۸۸ تا به حال فعال است و مقالات آموزنده در مورد کنشگری اجتماعی و حقوق زنان دارد. من دارم سعی می کنم از مقاله‌‌ای که در این سایت است برای ویرایش استفاده کنم و نمی توانم. با تشکر

Libertyaddict (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]
@Libertyaddict: کدام وب‌سایت؟ آدرس آن را در میان <nowiki> و </nowiki> قرار دهید. ‎محمدحسین ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)[پاسخ]
www.bidarzani.com Libertyaddict (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]

کپی‌کاری مداوم. تذکر قبلی: بحث_کاربر:Amir.smt#ممنوعیت_کپی‌کاری. Hanooz ‏۲۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۳۱ (UTC)[پاسخ]

طبق ویکی‌پدیا:حذف_نسخه#معیارهای استفاده نسخه‌های کپی‌شده باید حذف شوند. Hanooz ‏۲۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۳۹ (UTC)[پاسخ]

@Hanooz: تشخیص کپی‌کاری چندان آسان نیست، چند نمونه می‌دهید؟ ‎محمدحسین ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)[پاسخ]
ویژه:تفاوت/26475673، ویژه:تفاوت/26475493 و ویژه:تفاوت/26475358 کپی خط به خط از منبع هستند. Hanooz ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۲۶ (UTC)[پاسخ]

حمله شخصی توسط کاربر Hadi.anani

سلام. کاربری با نام @Hadi.anani: در صفحه بحث من این جمله رو نوشته: «حذف و اضافه هایی که در مقاله صورت گرفته، به رغم استفاده از منابع موافق و مخالف، طوری کنار هم چیده شده و از مطالبی استفاده شده تا خواننده را به عقیده ی مورد نظر نگارنده که ضدیت با محمد است، برساند.» مطابق وپ:نیت‌یابی و وپ:حمله شخصی ممنوع خواستار برخورد با این کاربر هستم. Yazdegerd IV (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۰۱ (UTC)[پاسخ]

سلام. اگر برای مدیران و طبق قوانین سایقه‌دار بودن شخص متهم در این مورد مهم است، با این که من در گذشته پس از عذرخواهی انجام شده، از جناب @Hadi.anani: گذشتم، ولی اگر این گفته ایشان نقض موارد مطرح شده از سوی جناب @Yazdegerd IV: محسوب می‌شود، لطفا در نظر داشته باشید: «سلام. بخش تحریم شراب را می توانید حذف کنید. همچنین بخشهای دیگری که به نظرتان بنا بر سیاستهای ویکی قابل حذف است. این مقاله انباشته بود از مطالب به قول جنابعالی جاهلانه که عقل سلیم تناقض یا اشکالی در آن نمی بیندT منتهی از ترس اعتراض سایر کاربران به خودم اجازه حذف همه آنها را ندادم. مثل همین بخش "استدلالهای قرآن" که بنده مخالفتی با حذف آن ندارم. در ضمن اگر بتوانید نقل قولهای مستقیم را خلاصه و بازنویسی بفرمایید، کمک بزرگی کردید. با تشکر فراوان.» (تفاوت‌های مرتبط: ایشان، من) Masood L (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]
  • سلام. موضوع بحث بنده با شاکی، انتقال مقاله نقد محمد است که قرار است از صفحه تمرین ایشان [۱] به صفحه نقد محمد، که عمدتا توسط بنده ایجاد شده، منتقل شود و جوری که مشخص است قرار است باعث حذف حجم عمده ای از منابع فارسی مقاله موجود شود. همانطور که در صفحه بحث ایشان[۲] مشخص است، بنده اصراری ندارم که خطایی مرتکب نشدم یا برداشت بنده از برچسب عدم بی طرفی یا حمله شخصی به برداشت ایشان ترجیح دارد، فقط اصرار دارم که در ضمن انتقال مقاله نباید مطالب معتبر مقاله موجود حذف شود. در مورد جناب Masood L هم همانطور که در صفحه بحث نقد قرآن [۳]مشخص است به رغم اینکه مورد خطاب بنده، ایشان نبودند از ایشان معذرت خواهی شده و سوء تفاهم پیش آمده رفع شده است. با تشکر Hadi.anani (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۱۳ (UTC)[پاسخ]
این مقاله بدین شکل مقاله بررسی "تاریخچه نقد بر محمد" نیست بلکه عنوان صحیح تر آن "نقدی بر محمد است" که جایگاه آن در ویکی پدیا نیست. بسیاری از دوستان کاملا مشخص و با لفاظی سعی در القای عقاید خود در دانشنامه دارند و این "سعی در نیت یابی!!!" نیست بلکه هدف از ابتدا مشخص است. -- Mortezarahimi3rd (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۴۵ (UTC)[پاسخ]
اگر همین مقاله را در زبان انگلیسی مطالعه کنید متوجه تفاوتهای یک مقاله بی ارزش با یک مقاله با شیوه نامه علمی خواهید شد. طبقه بندی نقدها بر اساس زمان، طبقه بندی نقدها بر اساس سایر مذاهب. برای مثال در مقاله فارسی نقدی از یک یهودی از اسلام در کنار نقدی از مسلمان قرار داده شده است و قطعا انگیزه افراد در نقد موضوعی با توجه به گرایشات خود فرد می تواند متفاوت باشد. خواننده باید متوجه باشد نقد کننده یک اسیر است؟، یک مخالف است؟، یک خودی است؟، یک متاخر است؟ یک متقدم است؟ یک عرب است؟ یک مسیحی است؟ نقد کننده ها مذهبی بوده اند یا سکولار؟ اینها مسائلی است که به هیچ عنوان در این مقاله موجود نیست و از آنجایی که یک موضوع بحث برانگیز است بهتر است یا نباشد یا اگر میخواهد باشد یکطرفه نباشد.
-- Mortezarahimi3rd (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۵۷ (UTC)[پاسخ]
  • در ضمن مقاله صفحه تمرین شاکی، ترجمه مقاله انگلیسی ویکی پدیا است اما نوع ترجمه ایشان این ظن را ایجاد کرد که ممکن است ایشان واقعا مغرض باشند. به عنوان نمونه به بخش برده داری[۴] مقاله توجه بفرمایید و ترجمه ایشان که:

"و مردان را از ازدواج با زنانی که بردگی گرفته بودند یا در جنگ‌ها اسیر کرده بودند، نهی کرد؛[۱۵۷][۱۵۸] هرچند پیروانش را در رابطه‌جنسی با آنان آزاد گذاشت."

در حالی که در نسخه انگلیسی [۵] آمده است:

"He made it legal for his men to marry their slaves and the women they captured in war.[66][65]"

که درست برعکس ترجمه شده است. بماند که ایشان ادامه این بخش یعنی "Muhammad would send his companions like Abu Bakr and Uthman ibn Affan to buy slaves to free. Many early converts to Islam were the poor and former slaves like Bilal ibn Rabah al-Habashi.[67][68][69]"

را ترجیح داده اند اصلا ترجمه نکنند.Hadi.anani (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۴ (UTC)[پاسخ]

با توجه به اینکه کاربر Yazdegerd IV با داشتن فقط ۴۷ ویرایش تسلط نسبی به ویکی پدیای فارسی و ضوابط دارند از مدیران درخواست دارم در مورد حساب زاپاس بودن کاربر بررسی انجام دهند. -- Mortezarahimi3rd (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)[پاسخ]
مطابق وپ:کاربری جایگزین بخش محرمانگی، ساختن حساب جایگزین در این موارد کاملا مشروع هست دوست عزیز :) Yazdegerd IV (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)[پاسخ]

حذف اشتباه مقاله سعید احمدی کریانی (از قهرمانان کاراته جهان)

با سلام خدمت مدیران ارجمند. تصمیمات معقول پذیرفتنی و قابل احترام هستند . گاهی اوقات مقالاتی کاندیدای حذف می شوند و مدیران عزیز دلایلی منطقی در خصوص عدم سرشناسی و منابع معتبر ذکر میکنند و کاملا رواست و در نهایت طبق آرا و مصلحت جمع بندی انجام می شود (می ماند یا نمی ماند) اما در خصوص این مقاله (سعید احمدی کریانی)این مسائل رعایت نشده ...این مقاله سرشناسی در سطح جهان دارد. یکی از قهرمانان کاراته جهان هستند سه مدال طلا و نقره مسابقات جهانی -بیش از ده مدال طلا و نقره و برنز مسابقات لیگ های جهانی- مدال های قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی- دانشجویان جهان- المپیک هنرهای رزمی ،همچنین نامبرده از اعضای سازمان یونیسف ، برای حمایت از کودکان بی سرپرست هستند ، برنامه های بسیار زیاد اموزشی در سطح بین المللی برگزار کرده و تمامی عوائدی که حاصل زا صرف حمایت ازین کودکان کرده اند.خانه کاراته استان کرمانشاه با نام ایشان نامگذاری شده و تمامی منابع مطالب مذکور در مقاله ایشان درج شده.همچنین مطالب زیادی در ویکی پدیای انگلیسی موجوده که سرشناسی را محرز میکنه- خواهشمندم مقاله رو مجدد بررسی بفرمایید - مجدد در این باره تصمیم گیری بفرمایید. این بحث برای بنده مطرح نیست که مقاله من بماند یا نه...بحث درباره مفاخر این مملکت هست و مردم بایستی این افراد که موجب غرورشون در سطح جهان هستند رو بشناسند. شآن قهرمانان باید حفظ بشه. ضمنا لازم به یادآوری است که جمع بندی این مقاله طبق روال منطقی انجام نشده، در مجموع این مقاله دو رای را در نظرخواهی بدست آورده (یک رای مثبت/یک رای منفی) و عزیزی مقاله رو حذف کردن. - با مهر،کرمانشاهی «بحث» ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۸ (UTC)[پاسخ]

@ImanFakhri: نظرخواهی جمع‌بندی شما بوده است، بررسی می‌کنید؟ با احترام. ‎محمدحسین ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۵۸ (UTC)[پاسخ]

خرابکاری یک کاربر و حذف منبع و مطلب منبع دار در مقاله لواسان

درود به مدیران گرامی

یک کاربر در مقاله لواسان مدام اخلال گری میکند . در بخش زبان مقاله مطلبی با سه لینک مرده وجود داشت و لینک ها باز نمیشدند . ضمنا منابع برای استناد درباره زبان باید آکادمیک باشند . من منبع از دانشنامه ایرانیکا آوردم و عینا از روی همین منبع[۱] متن ویرایش کردم . منبع از کتاب بررسی خرده گویش های منطقه قصران اثر گیتی دیهیم آوردم . مضافا خود مقاله ایرانیکا نیز استنادش به اثر گیتی دیهیم بوده است . لکن کاربر @Dailamite: دست برادر از تخریب در مقاله نیست و مطلب منبع دار را با استناد های بی منبع و برداشت شخصی خود بارها خنثی سازی کرده و مقاله را بصورت سلیقه خود ویرایش میکند . از مدیران گرامی درخواست رسیدگی فوری دارم با سپاس سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)[پاسخ]

درود به مدیران گرامی و کابر سینما بدون رنگ

جدا از اینکه اولین بار این منبع ایرانیکا توسط خودم در مقاله ایرا آورده شده و شما هم از طریق من به آن ارجاع شده اید لازم به ذکر است. شما با ارجاع به کتاب خانم گیتی دیهیم مدعی هستید این مطلب از ایشان است : ((البته زبان رایج در لالان مانند اوشان، فشم، میگون و لواسان، کاملاً تاتی نیست و زبان مازندرانی بسیار در آن نفوذ یافته است. گویش مردم لالان به گویش روستاهای امامه، زایگان، آبنیک، گرمابدر، میگون و شمشک در قصران بسیار نزدیک است. نفوذ مازندرانی در زبان تاتی قصران به این دلیل است که قصران در گذشته تحت حاکمیت طبرستان قرار داشته اما در تقسیمات کشوری معاصر جزو استان تهران محسوب می‌شود)) لطفا اثبات کنید ایشان درباره حاکمیت طبرستان و تاثیر آن بر گویش لواسانات و رودبارقصران چنین مطلبی نوشته باشند. در کجای کتاب ایشان درباره زبان روستای لالان نوشته مثل اوشان و فشم و میگون و لواسان کاملا تاتی نیست. جالب اینجاست که شما در همین متن کپی شده از ویکی پدیا که آنرا به خانم دیهیم نسبت داده اید اقرار کرده اید که زبان لواسان کاملا تاتی است و با تکمیل صحبت درباره روستای لالان زبان لالانی را دارای نفوذ زبان مازندرانی دانسته اید نه لواسانی را ... جدای از مطالب اشتباهی که نوشته اید عارضم که زبان میگون تاتی نیست بلکه مازندرانی است زبان لالان هم کاملا مازندرانی است و شبیه لهجه نور و نوشهر هستند اما در امامه شبیه آمل و بابل و باز هم کاملا مازنی صحبت میکنند اینها را گفتم که بدانید تعصبی در کار نیست و صرفا موضوع علمی است اما انچه شما بی دلیل به آن اصرار دارید پاک کردن مطلب مقاله درباره زبان لواسان و اصرار بر نوشتن درباره روستای لالان که جزو رودبارقصران است  نه لواسان همچنین اصرار بر تمرکز بر نواحی رودبارقصران در مقاله لواسان !!! بسیار جای تعجب دارد از اینکه اولا گویش مردم لواسان بدلیل اینکه امروزه اکثریت غیربومی هستند و اصولا امروزه کاملا تهرانی حرف میزنند و حذف مطلب درباره گویش اکثریت مردم لواسان که تهرانی است ناعادلانه است . لطفا با خودداری از ویرایش متعصبانه و جنگ ویرایشی در مقاله لواسانبه قوانین احترام بگذارید و متعاقباعرض میکنم در هیچ جای کتاب خانم دیهیم حرفی از سلطه طبرستان و وجود آن بعنوان دلیلی بر نفوذ مازندرانی در این منطقه سخنی آورده نشده است. در منبع ایرانیکا که خودم قبل از شما آنرا بعنوان منبع قرار داده ام از مردم بومی لواسان صحبت کرده آنهم با تاکید بر صحبت به زبان فارسی نه مازنی و موکدا درباره اکثریت مردم لواسان حرفی نزده ضمنا در آن مقاله هم درباره روستای ایرا تحت عنوان مازندرانی صحبت شده نه کل لواسان ضمنا ایرانیکا تمام مطالبش دقیق نیست مثلا روستای امامه را جزو لواسان معرفی کرده حال آنکه در زمان ویرایش مقاله ایرانیکا درباب امامه این روستا جزو رودبارقصران بوده است. ضمنا عنوان کاسپین میتواند به گیلکی هم اطلاق کند نه فقط مازندرانی مثلا در گویش لواسان برای فعل امری برو از کلمه بوشو که عینا در گیلکی هم بکار میرود استفاده میشود حال آنکه در مازندرانی برای برو از (بور) استفاده میشود و این خود اصرار بر تاثیر صرف زبان مازندرانی را بی دلیل میکند. مجددا درخواست من از مدیران اینست که چرا بجای صحبت از زبان و گویش یک منطقه باید درباره زبان و گویش منطقه دیگر در آن مقاله مطلب نوشت؟؟ بخش رودبارقصران از بخش لواسانات مجزاست مضافااینکه مقاله مزبور درباره شهر لواسان است که خود جزوی از بخش لواسانات است و تمام مساحت آن را در بر نمیگیرد. دوستان با پیگیری ویرایش های این دوست عزیز دقت فرمایند تلاش ایشان در مقاله های متعدد موید چیست!!؟؟؟؟ در پایان عرض میکنم تصویر منابعی که ایشان معرفی کرده و منابعی که بنده معرفی کرده ام را به زودی همینجا بارگذاری میکنم تا مغایرت ادعای ایشان با متن منابع ارجاع شده اثبات گردد. ضمنا به تاریخچه مقاله توجه کنید تا متوجه خرابکاری و جنگ ویرایشی ایشان شوید. باتشکر  Dailamite (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۳۵ (UTC)[پاسخ]

کل ویرایش من در مقاله لواسان از دو منبع بود . اولی منبع ایرانیکا که عینا از متن انگلیسی مقاله لواسان ایرانیکا ویرایش کردم . دوم از کتاب بررسی خرده گویش های منطقه قصران اثر گیتی دیهیم . ولی شما بدون هیچ منبعی ، صرفا سه لینک مرده در مقاله که اصلا باز نمیشود و بدون هیج منبع آکادمیک ویرایش های من را خنثی میکنید و میخواهید برایتان اثبات کنم ؟ چه چیزی را اثبات کنم ؟ منبع هست و پاک میکنید . مگر منبع ایرانیکا آنلاین نیست ؟ پس چرا منبع ایرانیکا لواسان را پاک میکنید ؟ آن هم غیر مرتبط هست ؟ در همین منبع بررسی خرده گویش های منطقه قصران اثر گیتی دیهیم هم به نام لواسان در کنار آبادی های قصران اشاره شده و پژوهشگر قید کرده که زبان شان کاملا تاتی نیست و زبان مازندرانی بسیار در آنها نفوذ کرده است . من دقیقا هرچه در منبع بود قید کردم . ولیکن شما فقط دارید خنثی سازی میکنید و من را به جعل منبع متهم میکنید ؟ شاید منبع ایرانیکا را هم من جعل کردم ! سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)[پاسخ]

کاربر گرامی @Dailamite: ، شما همین الان ویرایش داشتید و مثلا منبع ایرانیکا را در مقاله قرار دادید ولی هیچ چیزی از متن منبع ایرانیکا لواسان در مقاله قید نکردید ! بفرمائید ویرایش از روی منبع بدون قید مطلب اصولا جه تاثیری دارد ؟! دیگر اینکه در کدام منبع آکادمیک زبان لواسان دقیقا تاتی قید شده است ؟ مثلا چرا در همین ایرانیکا آنلاین لواسان ، نام زبان لواسان تاتی قید نشده است ؟ شما هیچ دلیلی برای پاک کردن مطلب و منبع از کتاب بررسی خرده گویش های منطقه قصران اثر گیتی دیهیم ندارید . اگر احساس میکنید مطلب از کتاب بدرستی قید نشده یا کامل قید نشده اصلاح کنید ، نه ایمکه کل مطلب و منبع را پاک کنید !!! سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

کاربر گرامی سینما بدون رنگ اولا وقتی موضوع را اینجا مطرح کرده اید دلیلی بر جنگ ویرایشی و پاک کردن مطالب مقاله وجود ندارد. دوما عرض کردم بزودی تصویر کتب منبع را بارگزاری خواهم کرد و اثبات مغایرت منابع شما با آنچه نوشته اید راانجام خواهم داد چون در حال حاضر در محل کارم هستم و به کتب که در منزل است دسترسی ندارم . سوما اگر شما به قوانین احترام میگزارید چرا مطالب درباره زبان مردم لواسان بویژه غیربومیان که تهرانی صحبت میکنند را پاک کردید جدای از اینکه بومیان نسل جدید هم تهرانی زبانند؟ چرا مطالب را کلا حذف و با مطلب غلط جایگزین میکنید؟ آنچه خود میکنید به دیگران نسبت ندهید و خرده مگیرید. در پایان عارضم که بعد از قرار دادن منبع در مقاله چنانچه مجددا مطلب را حذف کردید از دوستان مدیر تقاضای رسیدگی و ایجاد محدودیت برای شما را خواستار خواهم شد . باتشکر و تجدید احترام Dailamite (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۲۵ (UTC)[پاسخ]

کاربر گرامی @Dailamite: جنگ ویرایشی را من آغاز نکردم بلکه شما مداوم نسبت به خنثی سازی مطلب منبع دار اقدام کردید . حال اگر به متن استنادی از منبع کتاب بررسی خرده زبان های منطقه قصران شک دارید ، اشکالی نیست تشریف ببرید اگر متن در دسترس هست بنگرید و در صورتی که اشکال وارد بود ویرایش کنید ، در صورت اشکال من از این منبع صرف نظر میکنم ولیکن چرا منبع از ایرانیکا آنلاین لواسات را مداوم پاک کردید ؟ مگر متن منبع از ایرانیکا لواسان قابل بررسی آنلاین نیست ؟ پس جنگ ویرایشی را شما آغاز کردید که متن شفاف و واضح که از ایرانیکا آنلاین بود را پاک کردید . در مورد زبان غیر بومیان لواسان هم میتوانید مطلب در این باره قید کنید ولی نه اینکه مطلب منبع دار را پاک کنید ولی توصیه من این هست هرچه قید میکنید منبع داشته باشد ، مطلب غیربومیان ، پیش از ویرایش های من ، منبع نداشته پس میتوانستم به چالش بکشم یا پاک کنم . تا جایی که کاملا روشن است شما بارها اقدام به پاک کردن مطلب منبع دار و منبع و ویرایش سلیقه ای کردید و نه من . وگرنه صرف نظر از ویرایش های من ، مطلب پیش از ویرایش های من شامل سه لینک مرده بوده که صد البته ارزش آکادمیک هم نداشتند . پس اگر کسی مستحق ایجاد محدودیت باشد ، من نیستم شما هستید که مطلب منبع دار و بویژه منبع ایرانیکا را بارها و بارها پاک کردید . سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۸ (UTC)[پاسخ]


درو به شما @Mohamadr za: ، واقعا شگفت انگیز هست این سطح از جانبداری . شما بدون اینکه کتاب منبع را بررسی کرده باشید ، به این راحتی به مقاله گرمابدر تشریف بردید و از جعل منبع خبر میدهید ؟ پس بفرمائید از کجا برای شما مسلم شده که در منبع که کتاب هست زبان تاتی قید شده ؟ از کجا مطمئ هستید که پیش از ویرایش من مقاله ذستکاری نشده باشد ؟ پس اجازه بدهید منبع درباره زبان گرمابدر از کتاب قصران کوهسران اثر حسین کریمان ارائه کنم به این ترتیب : حسین کریمان در جلد دوم کتاب قصران کوهسران آورده است :منطقه قصران باستانی شامل مناطق اوشان، فشم، شمشک، گاجره و روستاهای کوهپایه‌ای توچال تا مناطق غربی رودخانه جاجرود. زبان عمومی مردم قصران لهجه‌ای از زبان باستانی پهلوی است که زبان طبری یا مازندرانی، که از ریشه‌ی زبانهای دیرین ایرانی است، و عربی و اندکی ترکی، بدان درآمیخته و از زبان دری نیز در قرون اسلامی تاثیر یافته است، و هر چه از ری به مازندران نزدیک تر شوند بر میزان لهجه‌ی مازندرانی به همان نسبت افزوده می‌شود، چنانکه در لهجه‌ی میگون و شهرستانک و لالان و زایگان و روته و گرمابدر و شمشک و دربندسر لهجه‌ی مازندرانی غلبه دارد[۲] . آیا جز این هست که در این منبع دقبیقا قید شده که در گرمابدر زبان مازندرانی غلبه دارد ؟ آیا این هم جعل منبع هست ؟!!! ضمنا در مقاله وسکاره نامی از زبان تاتی نیست . بلکه قید شده میرسد به زبان مازندرانی در جنوب شرق لواسان روستاهایی چون وسکاره و ایرا یعنی این ویرایش شما این ویرایش . کجای این منبع ایرانیکا نامی از زبان تاتی آورده شده است ؟ منبع ایرانیکا به زبان مازندرانی در وسکاره و ایرا در جنوب شرق لواسان اشاره دارد . واقعا چه دارید میکنید ؟!!! سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]

من در همینجا به مدیران محترم اعلام میکنم نسبت به قضاوت ناعادلانه @Mohamadr za: کمال اعتراض را دارم و متاسفانه ایشان منبع واضح و شفاف را تحریف مینمایند . خواستار رسیدگی به این وضع هستم . از مدیران محترم و بی طرف خواهشمندم تنها به این ویرایش این ویرایش جناب @Mohamadr za: توجه بفرمایند . بنگرند که چطور در یک مقاله ایرانیکا مطلب شفاف از زبان مازندرانی در وسکاره و ایرا در جنوب شرق لواسان منبع داده و نامی هم از زبان تاتی در هیچ کجای مقاله ایرانیکا لواسان نیست ، ولیکن جناب @Mohamadr za: تشریف برده و متعاقب قضاوت عحولانه و ناعادلانه در تابلوی اعلانات مدیران ، مقاله را دستکاری کرده و زبان وسکاره را تاتی قید کرده است . کدام منبع ؟ کجای منبع چنین چیزی گفته ؟ آخر این ویکی پدیا کی میخواهد بی طرف باشد ؟! سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)[پاسخ]

@سینما بدون رنگ: در مقاله ایرانیکا گفته شده که در مناطق ایرا و وسکاره زبان رایج در لواسان به سمت مازندرانی نزدیک میشود. در ان نوشته هم گفته د زبان مورد نظر، مازندارنی نفوذ یافته! کاملا شفاف است پس با این حساب چون عربی در زبان فارسی نفوذ یافته پس زبان رسمی ایران، عربی است!! ویرایش شما مصداق تحقیق اول است چون منیات و ذهنیات و نتیجه گیری های خودتان را در نوشتار داخل میکنید.--MohamadReza(بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۵۷ (UTC)[پاسخ]

جناب @Mohamadr za: ، اگر قصد دارید من را دست بندازید ، راه های بهتری هست . این لینک منبع :

http://www.iranicaonline.org/articles/lavasan

این هم متن انگلیسی :

The natives of Lavāsānāt are of Caspian stock and the local vernacular is a blend of Persian and Caspian, approaching Māzandarāni in the southeastern villages of Irā and Veskāra

شخصا بعنوان کسی که توانایی گویش به زبان انگلیسی دارد ترجمه میکنم ، اگر شما نمیتوانید لطف کرده به گوگل ترانسلیت تشریف ببرید :

بومیان لواسان کاسپینی هستند و زبان بومی آمیخته ای از فارسی و کاسپینی هست میرسد به زبان مازندرانی در روستاهای جنوب شرق چون ایرا و وسکاره . واژه approaching به معنای نزدیک شدن قید مکان هست . ضمنا در کجای این مقاله ایرانیکا از زبان تاتی در لواسان گفته شده که شما ویرایش کردید تاتی ؟ اگر چیزی قید شده آن مازندرانی در وسکاره و ایرا هست و کاسپینی بودن مردم لواسان که سانسور فرمودید . خسته نباشید . آیا بازهم من را به جعل منبع متهم میکنید ؟!!! سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۰ (UTC)[پاسخ]

من از دیگر مدیران بی طرف ویکی پدیا سوال میکنم ، آیا این قضاوت و این ویرایش عادلانه هست ؟ وقتی یک مطلب شفاف و واضح به این راحتی تحریف و جعل میشود آنهم از جانب یک اکانت که اختیارات گشتزنی دارد . فقط کافی هست که به ویرایش ایشان این ویرایش در همین مقاله وسکاره بنگرید . فاتحه اعتبار ویکی پدیا فارسی خوانده است . سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)[پاسخ]

در کتاب فرهنگ جغرافیایی رزم ارا به گویش وری به زبان تاتی اشاره شده در ضمن در مقاله ایرانیکا خانواده زبانی کاسپین مورد اشاره است که زبان تاتی هم جزوی از این خانواده است. ترجمه نوشته با سواد اندک من به اینصورت است: مخلوطی از فارسی و کاسپینی که در روستاهای جنوب شرقی ایرا و وسکاره به مازندارنی نزدیک میشود. شما هم خسته نباشید. --MohamadReza(بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۵ (UTC)[پاسخ]
@سینما بدون رنگ: اگر کسی فاتحه این دانشنامه را خوانده کاربرهای قومیت گرایی هستند که درپی حذف دیگر اقلیت ها به نفع قومیت خودشان هستند و وقت و انرژی را از کاربران محتوایی و گشت زنان ویکی میگیرند. --MohamadReza(بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)[پاسخ]

گرامی @Mohamadr za:

اولا که کتاب فرهنگ جغرافیایی رزم آرا منبع زبان شناسی آکادمیک نیست . چون مرحوم سرهنگ رزم آرا هرگز زبان شناس نبوده و کتاب از این لحاظ کاملا مشکل دارد . برای زبان شناسی باید صرفا به منابع آکادمیک زبان شناسی و ایرانیکا استناد کرد . مثل کاری که من کردم . دوم اینکه گویشور تاتی کاسپینی هست یا نه ربطی به ویرایش از این منبع ایرانیکا لواسان ندارد . در مقاله ایرانیکا لواسان و رودبار قصران ، ما آنچه که دقیقا در منبع قید شده را می آوریم و نه برداشت خودمان را . سوم اینکه کجای مقاله ایرانیکا لواسان نامی از تاتی آورده است ؟ ضمنا یکبار دیگر به متن انگلیسی دقت کنید :

approaching Māzandarāni in the southeastern villages of Irā and Veskāra


یعنی میرسد به مازندرانی در جنوب شرق ایرا و وسکاره . شما واژه approaching را از این جمله حذف کن . میشود مازندرانی در روستاهای ایرا و وسکاره این دیگر ساده ترین ترجمه موجود هست . شما تشریف ببرید کتاب قصران کوهسران نوشته مرحوم دکتر حسین کریمان را بخوانید ، مشخص هست که زبان بیشتر مناطق بومی قصران و کوهسران چه بود و همین امروز چه هست . تقسیمات کشوری امروزی دلیل بر این نمیشود که بیائید و مدعی این بشوید که مثلا من قصد حذف دیگر قومیت ها را دارم . آنهم منطقه ای که از دیرباز و طبق متون تاریخی همیشه بخشی از خاک طبرستان بوده است . بلکه تقسیمات چهارم اینکه زدن برچسب قومگرایی به این شکل طعنه آمیز که به من زدید ، واقعا جای سپاس دارد . جونکه من شخصا یک ایرانگرای متعصب بودم و هستم که همیشه در فضای مجازی از میهنم ایران دفاع کردم . نمیدانم از قومیت مازندرانی چه قومگراهایی را دیده اید و اصولا چه کرده اند که تا این حد مغضوب شماها شده اند که همه جا میخواهید نام مان را پاک کنید . قصد طرح چنین مسائلی را نداشتم ولیکن خودتان مطرح کردید . سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC)[پاسخ]

اگر قرار بر این باشد که من بخواهم اینهمه از وقتم را برای یک ویرایش ساده صرف قانع کردن یک ویراستار ویکی پدیا درباره یک ترجمه ساده از یک متن کوتاه مثل این بکنم  :


Māzandarāni in the southeastern villages of Irā and Veskāra

اصولا با فرض حسن نیت ، آیا ویرایش در ویکی پدیا هیچ اعتبار و ارزشی دارد ؟ از همه جالبتر اینکه ویراستار محترم در لفافه و بدون اینکه شناختی از من داشته باشد ، برچسب قومگرایی بر من بزند . آنهم کسی مثل من که در مبارزه با قومگرایی مقالات نوشتم . جای بسی تاسف سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۰ (UTC)[پاسخ]

وقت و حوصله بیشتری برای نوشتن در اینجا ندارم اگر در ان مقاله ایرانیکا صحبتی از تاتی نشده از مازنی بودن مردم این مناطق هم نشده. بروید بخوانید که چه بوده و فلان! چه بوده ؟ خود لهجه مازنی که خودش به چندین شاخه تکه تکه شده مشتق شده از زبان منقرض شده طبری است و زبان های سمنانی، مازنی، تاتی مشتق از طبری اند. اینکه کجا چه بوده و تقسیمات چه است را ربطش را شما میدانید که به این بحث چه ربطی دارد! ویرایش بالا نشان دهنده قومیت گرایی شما به نفع مازنی است. اینکه میخواهید وجود گروهی از مردم را در جنوب کوه های البرز انکار کنید و به تاریخ های خود نوشته عده ای ادرس میدهید نشانه چیست؟ --MohamadReza(بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)[پاسخ]

واپسین سخن با شما @Mohamadr za:

اینکه شما زبان مازندرانی در ایرا و وسکاره که در مقاله ایرانیکا هست و من متن انگلیسی اش را هم همینجا گذاشتم را نمی خواهید ببینید و اینکه زبان مازندرانی امروز را ادامه زبان طبری نمیدانید (یعنی یکسره زبان شناس هم شده اید) بلکه طبری را زبانی منقرض شده میپندارید و ویرایش من با استناد به مقاله ایرانیکا را نشان از قومگرایی من میدانید ، قضاوت در این باره را به مدیران محترم ویکی پدیا فارسی واگذار میکنم و یکبار دیگر از مدیران گرامی خواهشمندم که تنها این ویرایش را ببینند تا به عمق بی عدالتی و فاجعه پی ببرند . تنها ایکاش کسی که قصد دارد درباره ویرایش های منبع دار از کتاب ، تحقیق صحت و سقم منبع را بکند ، انقدر زحمت به خود بدهد و برود اصل منبع را بخواند تا وضعیت مانند ویرایش گرمابدر نشود که در منبع هیچکدام از دو منبع نامی از تاتی نیست و بویژه در منبع از کتاب قصران کوهسران اثر دکتر حسین کریمان خبر از غلبه زبان مازندرانی در گرمابدر داده ولی شما ویرایش کردید تاتی . برای همین مقاله باید بشود یک مقاله پرتناقض چون شما خواستید مثلا با قومگرایی مبارزه کنید . واقعا فاتحه اعتبار ویکی پدیای فارسی خوانده است سینما بدون رنگ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۶ (UTC)[پاسخ]

  1. [http://www.iranicaonline.org/articles/lavasan=The natives of Lavāsānāt are of Caspian stock and the local vernacular is a blend of Persian and Caspian, approaching Māzandarāni in the southeastern villages of Irā and Veskāra, Giti Deyhim and EIr., “LAVĀSĀN,” Encyclopædia Iranica, online edition
  2. کریمان، حسین (۱۳۸۶). قصران (کوهسران). تهران: وزیری (کالینگور). ص. جلد دوم صفحه ۷۵۸. شابک ۹۷۸۹۶۴۵۲۸۱۰۱۲.

ویرایش عجیب

سلام، اینجا را ببینید. مدیر بهزاد مدرس خودش به خودش تذکر داده و خودش را یکسال بسته است. شاید هم کاربر:Iranfootballofficiall صفحه کاربری بهزاد را کپی کرده است.Keshtgar (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)[پاسخ]

سلام. به‌جز این موضوع، مشارکت‌های محتوایی ایشان از نظر بنده نیاز به بازبینی توسط یکی از کاربران آشنا به موضوع دارد. احمدگفتگو ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)[پاسخ]
Ehsartem (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)[پاسخ]

5.116.137.253

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.

درود متاسفانه این کاربر محترم 5.116.137.253 در حال اضافه نمودن نام خود به مقالات است خواهشمند است زحمت کشیده اقدام بایسته به عمل آید با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۶ (UTC)[پاسخ]

یک روز قطع دسترسی شد — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۳ (UTC)[پاسخ]