جنگ ستارگان: قسمت سوم – انتقام سیت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatemi (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۵۹: خط ۵۹:
[[رده:فیلم‌های درباره دورجنبی]]
[[رده:فیلم‌های درباره دورجنبی]]
[[رده:فیلم با موضوع ربات‌ها]]
[[رده:فیلم با موضوع ربات‌ها]]
[[رده:فیلم‌ها درباره سایبورگ]]
[[رده:فیلم با موضوع سایبورگ‌ها]]
[[رده:فیلم‌نامه‌های جورج لوکاس]]
[[رده:فیلم‌نامه‌های جورج لوکاس]]
[[رده:فیلم‌های ۲۰۰۵ (میلادی)]]
[[رده:فیلم‌های ۲۰۰۵ (میلادی)]]

نسخهٔ ‏۱۵ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۰

جنگ ستارگان: اپیزود سوم - انتقام سیت
پرونده:EP3 Poster.jpg
کارگردانجرج لوکاس
تهیه‌کنندهریک مک‌کالوم
جرج لوکاس
نویسندهجرج لوکاس
بازیگرانایوان مک‌گرگور
هایدن کریستنسن
ناتالی پورتمن
ایان مک‌دیارمید
فرانک اوز
ساموئل ال. جکسون
کریستوفر لی
سیلاس کارسن
موسیقیجان ویلیامز
فیلم‌برداردیوید تاترسال
تدوین‌گرراجر بارتون
بن برت
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
۱۵ مه ۲۰۰۵ (۲۰۰۵-0۵-۱۵) (کن ۲۰۰۵)
۱۹ مه ۲۰۰۵ (۲۰۰۵-0۵-۱۹)
مدت زمان
۱۴۰ دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۱۳ میلیون دلار
فروش گیشه۸۴۸٬۷۵۴٬۷۶۸ دلار

جنگ ستارگان: اپیزود سوم - انتقام سیت (به انگلیسی: Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith)، فیلم سینمایی سال ۲۰۰۵ در ژانر حماسی اپرای فضایی می‌باشد که کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آن جورج لوکاس است. این فیلم، ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان بوده و از لحاظ ترتیب زمانی وقایع داستان، سومین فیلم می‌باشد.[۱]

داستان

اپیزود سوم از نظر داستان، ۳ سال پس از داستان اپیزود دوم رخ می‌دهد. اکنون پس از گذشت ۳ سال جنگ جمهوری کهکشانی با جدایی‌طلب‌ها، آن‌ها در آستانهٔ شکست در برابر جمهوری قرار گرفته‌اند. ژنرال گریوس(Grievous)، رهبر اصلی ارتش عظیم جدای طلب‌ها، هم‌اکنون بزرگ‌ترین و نیز آخرین لشکرکشی‌های خود را علیه جمهوری و به امید تسلط یافتن بر آن، می‌کند. صدراعظم جمهوری، پالپاتین، الان می‌خواهد آرزویی که بیش از ۱۴ سال است برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، عملی سازد. شیو پالپاتین، برای رسیدن به هدف خود، با کنت دوکو، شاگرد خود و لرد سیت معروف و بزرگ‌ترین رئیس جدای‌خواه‌ها، نقشه کشیده‌است. او در صدد برآمده است تا امپراتوری کهکشان خود را که سال‌ها برای تأسیس آن برنامه‌ریزی کرده‌است، به وجود آورد. کنت دوکو به خواست او، خود او را در یک ناو جنگی در مدار کوروسانت دستگیر کرده‌است تا جمهوری را بیشتر به جنگ جذب کند. در نتیجه، جمهوری در مدار کوروسانت، به ناچار با جدایی‌طلب‌ها وارد جنگ می‌شود و از این مهمتر این که دو شوالیه جدای، اوبی‌وان کنوبی و آناکین اسکای‌واکر را برای نجات پالپاتین، به آن آنجا اعزام می‌کند. هنگامی که به آنجا می‌رسند و صدر اعظم را می‌بینند، ناگهان دوکو وارد می‌شود و با آن‌ها درگیر جنگ می‌شود. سرانجام پس از چند دقیقه نبرد، آناکین به تنهایی هر دو دست دوکو را در جلوی چشمان پالپاتین، قطع کرده و به دستور پالپاتین او را می‌کشد. پالپاتین بعدها از طریق تحریک کردن آناکین اسکای واکر به سمت تاریک نیرو هویت اصلی خود را فاش می‌کند و در دستور شماره ۶۶ به کمک اسکای واکر و ارتش کلون‌ها تمام جدای‌ها به جز تعداد انگشت شماری را یافته و قتل‌عام می‌کند؛ و بالاخره بعد از نزدیک به ۱۵سال انتظار در حضور سناتورها در تالار سنا جمهوری را کنار زده و اولین امپراطوری کهکشان را تاُسیس می‌کند و قول کشتار بقیهُ جدای‌ها، صلح و آرامش را به مردم می‌دهد. در همین هنگام اوبی وان، آناکین را شکست داده و به درون مواد مذاب می اندازد. امپراتور پالپاتین او را نجات می‌دهد و با ترمیم بدن او و ماسک گذاشتن روی صورتش دارث ویدر متولد می‌شود و همزمان ابر سلاح امپراتور، ستاره مرگ ساختش آغاز می‌شود.

بازیگران

منابع

  1. Wikipedia contributors, "Star Wars Episode III: Revenge of the Sith," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Star_Wars_Episode_III:_Revenge_of_the_Sith&oldid=376745904 (accessed August 5, 2010).

پیوند به بیرون

الگو:ژانر اکشن هالیوود