زندایا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۸۱: خط ۸۱:
| ان
| ان
| ''Post-production''<ref>{{cite news|first=Erin|last=Jensen|url=https://www.usatoday.com/story/life/entertainthis/2017/06/28/see-zendaya-mesmerize-zac-efron-in-the-first-greatest-showman-trailer/103251676/|title=See Zendaya enthrall Zac Efron in the first 'Greatest Showman' trailer|work=USA Today|date=June 28, 2017 |accessdate=July 8, 2017}}</ref>
| ''Post-production''<ref>{{cite news|first=Erin|last=Jensen|url=https://www.usatoday.com/story/life/entertainthis/2017/06/28/see-zendaya-mesmerize-zac-efron-in-the-first-greatest-showman-trailer/103251676/|title=See Zendaya enthrall Zac Efron in the first 'Greatest Showman' trailer|work=USA Today|date=June 28, 2017 |accessdate=July 8, 2017}}</ref>
|-
|2018
|''[[انتقام جویان جنگ ابدیت]]''
|میشل
|-
|2018
|''[[مرد عنکبوتی دور از خانه]]''
|میشل(m j)
|}
|}



نسخهٔ ‏۱۲ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۰

زندیا
زندایا در کامیک کان در ۲۰۱۷
زندایا در کامیک کان در ۲۰۱۷
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدزندیا مارستومر کلمن
نام(های) دیگرزندیا
زاده۱ سپتامبر ۱۹۹۶ (۲۱ سال)، اوکلند، کالیفرنیا
ژانرپاپ، آر اند بی، هیپ هاپ
سال‌های فعالیت۲۰۰۹–تاکنون
ناشر(ان)از سال ۲۰۱۲–تاکنون هالیوود (کالیفرنیا) هالیود
امضا
وبگاه

زندیا کلمن (متولد ۱ سپتامبر ۱۹۹۶)، که بیشتر به عنوان زندیا (به انگلیسی: Zendaya) شناخته می‌شود، بازیگر، خواننده و رقصنده آمریکایی است. در سال ۲۰۱۳ او در طنز تلویزیونی کانال دیزنی تکونش بده به عنوان راکی بلو (Rocky Blue) بازی می‌کند. او در دو فیلم نقش اول را داشته و در یکی از نقش‌های رهبر(lead roles) در فیلم Frenemies به عنوان هالی براندون(Halley Brandon) بازی کرده‌است. او نقش فرن(Fern) را در بازی‌های Pixie Hollow Games صداگذاری کرده‌است. او در چارلی موفق باشی (Good Luck Charlie) به عنوان راکی بلو(Rocky Blue) و در قسمت مخلوط شیک آیت آپ(shake it up) و چارلی موفق باشی(Good Luck Charlie) به اسم چارلی تکونش میده (Charlie Shakes It Up) خوب ظاهر شد. او در PrankStars به عنوان خودش در قسمت "Walk The Prank" و در A.N.T. Farm به عنوان سکویا جونز(Sequoia Jones) در قسمت "Creative ConsultANT" ظاهر شده.

زندیا یک موسیقیدان نیز هست. او یک معامله با شرکت Hollywood Records در تاریخ ۸ اوت ۲۰۱۲ امضا کرد و به ضبط آهنگ برای اولین آلبومش در تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۱۲ پرداخت. او یک آهنگ با برچسب مستقل به نام "swag it out" و یک تک آهنگ دیگر با بلا تورن به نام "watch me" منتشر کرده‌است که در آلبوم "Break it down" مشترک است. در ۲۰ مارس ۲۰۱۲، زندیا آهنگ "Something to Dance For"را به عنوان آهنگ تبلیغاتی از شیک آیت آپ منتشر کرد: رقص زنده ۲، موسیقی متن فیلم.

اوایل زندگی

در ۱ سپتامبر ۱۹۹۶ در اوکلند کالیفرنیا برای Kazembe Ajamu Coleman(پدرش) و Claire Stoermer(مادرش) به دنیا آمد، زندیا به عنوان بخشی از تئاتر شکسپیر نزدیک کالیفرنیا در Orinda رشد کرد، جایی که مادرش در آن به عنوان مدیرخانه کار می‌کند علاوه بر آموزش در برنامه تئاتر دانش آموزان دبیرستان هنر. زندیا در صحنه‌های متعددی اجرا کرده‌است. زندیا همچنین به مادرش در فروش صندلی و بلیت بخت آزمایی به نفع تئاتر کمک کرده‌است. در حالیکه او در مدرسهٔ اوکلند برای هنرش حضور داشت او به عنوان "Little Ti Moune" در "Once on This Island" در تئاتر برکلی بازی کرد و در نقش بریک اوت "breakout" شخصیت مرد جو در "Caroline, or Change" در تئاتر Palo Alto's TheaterWorks بازی کرد.

او مهارت خود را در برنامه هنرستان CalShakes و در هنرستان تئاتر آمریکا مورد مطالعه قرار داد. اعتبارات دیگر او در صحنه‌ها عبارتند از ریچارد سوم، شب دوازدهم، و هرطور شما دوست دارید. (Richard III, Twelfth Night, and As You Like It). زندیا اعلام کرده‌است که نام او به معنای دادن لطف(to give thanks)در شونا (بومی زبان بانتو برای مردم شونا از زیمبابوه). او همچنین ۳ سال در گروه سابق رقص به نام شوک آینده اوکلند(Future Shock Oakland) رقصید. آن‌ها رقصهایی مانند هیپ هاپ و هولا(Hip Hop and Hula) می‌رقصیدند. در سال ۲۰۰۸ او توسط همان عامل کشف مایلی سایرس کشف شد.

شغل

(۲۰۰۹–۲۰۱۲):آغاز شغل

زندیا همراه بلا تورن در ۲۰۱۱

زندیا شغل حرفه‌ای خود را با کار کردن به عنوان یک مدل فشن در میسی مروینز و نیروی دریایی قدیم(Macy's, Mervyns and Old Navy) شروع کرد. او در تبلیغ اسباب بازی iCarly همراه با Stefanie Scott بود. او همچنین به عنوان یک رقاص پشتیبان در تیزر تجاری کانال دیزنی بازی سلنا گومز ظاهر شد. در سال ۲۰۰۹، او مجری برجسته‌ای در Kidz BOP موزیک ویدئو بود برای کاور آهنگ آن "Hot n Cold" توسط کتی پری که در Kidz Bop ۱۵ منتشر شد. او در نوامبر ۲۰۰۹ برای نقش سی سی جونز(CeCe Jones) امتحان داد برای پیوستن به بازیگران رقص رقص شیکاگو(Dance Dance Chicago) (که بعدها به shake it up تغییر نام داد). برای امتحان او آهنگ مایکل جکسون "leave me alone" را اجرا کرد.

در سال ۲۰۱۱ زندیا آهنگ "Swag It Out" را منتشر کرد، یک آهنگ مستقل تبلیغاتی. این آهنگ توسط Bobby Brackins تشکیل شده و توسط Glenn A. Foster تولید شد. او همچنین در تریلر تبلیغ کتاب "از بد به لعنت شده"(From Bad To Cursed) توسط Katie Alender بازی کرد. در همان سال او آهنگ "Watch Me" را به همراه بلا تورن (bella thorne) در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۱ منتشر کرد. این آهنگ در جایگاه ۶۳ از آهنگ‌های داغ دیجیتال روی بیلبورد انتخاب شد و ۸۶ در Billboard Hot۱۰۰ و ۹ در USA Top Heatseekers. فصل ۲ Shake It Up در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۱ اعلام شد و برای اولین بار در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۱ Shake It Up یک قسمت همراه با Good Luck Charlie داشت. زندیا میزبان امتیازت رو بساز(Make Your Mark)بود: رقص نهایی ۲۰۱۱.

اولین نقش او در فیلم در سال ۲۰۱۲ فیلم "دوست‌های دشمن"(Frenemies) یک فیلم اورجینال کانال دیزنی بود. در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۱۲،"Something to Dance For" به عنوان آهنگ تبلیغاتی live 2 dance منتشر شد. برای موسیقی متن زندیا همچنین ۳ آهنگ "Made In Japan" "Same Heart"و "Fashion In Krytonite" را به عنوان تک آهنگ تبلیغاتی منتشر کرد. در سپتامبر ۲، ۲۰۱۲ او در Hollywood Records را امضا کرد. در اکتبر زندیا در Teen Music Festival و Operation Smile benefit اجرا کرد.

(۲۰۱۳):رقص با ستاره‌ها و اولین آلبوم

در ۲۰۱۳ زندیا نامزد دریافت جایزه بود و یک مسابقه دهنده در فصل ۱۶ از رقص با ستاره‌ها است. او به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده‌ای که تا به حال در برنامه بوده Shawn Johnson را کنار زد! او اولین رقص خود را در ۱۸ مارس ۲۰۱۳ با Val Chmerkovskiy تا اکنون داشت و او نمرهٔ ۲۴ گرفت. او نمرهٔ ۲۶ را در ۲۵ مارس ۲۰۱۳ با رقص سوینگ (the jive) گرفت و مجموع نمرات خود را به ۵۰ رساند، بالاترین نمره و Val و خودش را از حذف شدن در ۲۶ مارس ۲۰۱۳ محافظت کرد. او همچنین نمره‌ای عالی در قسمت ۲۰می ۲۰۱۳ در هر رقص گرفت ولی در مقام دوم را گرفت در نتایج برنامه در شب متوالی.

برنامه رقص با ستاره‌ها

اولین آلبوم او به تک‌آهنگ "Replay" جلو می‌رود، منتشر شده در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۳. این آهنگ توسط Tiffany Fred و Paul "Phamous" Sheltonنوشته شده‌است. در ژوئن ۲۰۱۳ فیلم برداری کلمن برای موزیک ویدئواش خاتمه یافت. در تاریخ ۲۵ ژوئیه، کانال دیزنی تأیید که Shake it up پس از پایان فصل سوم تمام خواهد شد.

کتاب

در ۶ اوت ۲۰۱۳ زندیا اولین کتابش را منتشر کرد "بین تو و من":چطور سال‌های نوجوانی تون رو بترکونید! (Between U and Me: How to Rock Your Tween Years with Style and Confidence). او در مورد این کتاب گفت:من در واقع این معاملهٔ این کتاب را بیشتر از یکسال پیش امضا کردم. من تمام تابستان و پاییز را روی این کتاب کار کردم!

فشن

در ۲۰۱۳ زندیا کار بر روی یک خط لباس را شروع کرد، الهام گرفته از لباس‌هایش در shake it up؛ خط لباس رقص Shake It Up توسط زندیا. لباس‌های مخصوص شاد و باحال برای دختران فعال. شلوارهای گرمکن، شورتک‌ها، کت‌ها، هدبندها و پوشاک ورزشی و لوازم جانبی.

زندگی شخصی

زندیا ۳ سال را در گروه رقص شوک آینده اوکلند(Future Shock Oakland) رقصید. گروه هیپ هاپ و حولا می‌رقصید وقتی او ۸ ساله بود. زندیا با خانواده و سگش در لوس آنجلس زندگی می‌کند. سگ 'تری یر' المانی نژاد غول پیکر به نام نیمه شب(midnight). علاقه‌مندی‌های او عبارتند از خواندن و رقصیدن و طراحی لباس.



فیلم‌شناسی

زندایا به همراه تیم بازیگری مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه در کامیک کان در ۲۰۱۷
سال عنوان نقش یادداشت
۲۰۱۳ Super Buddies لالی‌پاپ Voice role
۲۰۱۷ مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه میشل [۱]
۲۰۱۷ برترین شومن ان Post-production[۲]
2018 انتقام جویان جنگ ابدیت میشل
2018 مرد عنکبوتی دور از خانه میشل(m j)

منابع

  1. "Tom Holland: 'I've been saying that I'm Spider-Man since I was five … now it's the truth'". Belfast Telegraph (به انگلیسی). July 5, 2017. Retrieved July 7, 2017. Zendaya also stars as Michelle Jones, one of Parker's classmates, referred to as 'MJ' by her friends, as a nod to Mary Jane Watson.
  2. Jensen, Erin (June 28, 2017). "See Zendaya enthrall Zac Efron in the first 'Greatest Showman' trailer". USA Today. Retrieved July 8, 2017.