مرورگر همراه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Motahhari (بحث | مشارکت‌ها)
تعییرات Motahhari به نسخهٔ 2304307 Tanhabot واگردانده شد.
خط ۶: خط ۶:
== معروفترین ریز کاوشگر ها ==
== معروفترین ریز کاوشگر ها ==
*[[گوگل اندروید]] محصول شرکت [[گوگل]]
*[[گوگل اندروید]] محصول شرکت [[گوگل]]
مرورگر وب گوگل android برای نمایش صفحات پیچیده وب بسیار مناسب است اما فلش را ساپورت نمی کند.اما با این برنامه می توانید به راحتی در صفحات وب با Zoom in و Zoom out کردن حرکت کنید. متاسفانه دانلود این برنامه هم همانند بسیاری از امکانات دیگر گوگل برای ایرانیا ممنوع می باشد !
امکانات اصلی: نمایش صفحات وبی غنی، زوم کردن، رابط صفحه نمایش لمسی
سیستم عامل پشتیبان: گوکل آندروئید
*[[بلیزر]] محصول شرکت [[پالم]]
*[[بلیزر]] محصول شرکت [[پالم]]
رورگر وب Blazer برای گوشی های palm ( و یا PDA ها ) که تحت سیستم عاملی با همین نام کار می کنند طراحی شده است. از نکات برجسته ی این مرورگر می توان به دانلود سریع تر – استفاده از VPN بهمراه یک plug-in جدا و محیط کاربری بسیار پیشرفته تر و در عین حال راحت تر اشاره کرد. این مرورگر وب می تواند صفحات وب HTML ، XHTML , WML , CSS ,SSL و جاوا اسکریپت را نمایش دهد.
*[[اینترنت اکسپلورر]] محصول شرکت [[مایکروسافت]]
*[[اینترنت اکسپلورر]] محصول شرکت [[مایکروسافت]]

*[[اپرا مینی]] محصول شرکت [[اپرا]]
*[[اپرا مینی]] محصول شرکت [[اپرا]]
اپرا یک مرورگر وب ساده تری نیز ساخته است که این مرورگر برای همه گوشی ها قابل استفاده است. این برنامه نیز امکان بزرگ کردن صفحه Zoom in و کوچک کردن آن Zoom out را دارد . اپرا مینی یک برنامه ی تحت جاوا هست که برای گوشی های موبایلی که نمی توانند از یک مرورگر وب واقعی استفاده کنند ساخته شده است. کارکرد آن بدین صورت است که تمامی صفحات وب درخواست شده ابتدا توسط سرور اپرا فیلتر می شوند که در این حالت صفحات فشرده شده و برای نمایش به روی موبایل شما آماده می شود. اپرا مینی رایگان است.
*[[سافاری]] محصول شرکت [[اپل]]
*[[سافاری]] محصول شرکت [[اپل]]
رورگر Safari به روی گوشی های Iphone پیشرفته ترین مرورگر وب می باشد که به تمام افرادی که از اینترنت به روی موبایل خود استفاده می کنند نشان می دهد که اینترنت روی موبایل چیزی فراتر از WAP که اکثرا از آن استفاده می کنیم می باشد. توسط این مرور گر نیز می توان با Zoom in و Zoom out صفحات وب را در اندازه ی دلبخواه خود مشاهده کنید که این عمل فقط با اشاره ی آرامی به صفحه نمایش امکان پذیر می باشد. با توجه به اینکه این مرورگر به روی گوشی های آیفون کار می کند ، می توان صفحات وب را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی دید.


== منبع ==
== منبع ==

نسخهٔ ‏۹ اکتبر ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۱۰

کاوشگر همراه ( همچنین به نام ریز کاوشگر یا کاوشگر مینی ) نام گونه‌ای از کاوشگرها که برای تجهیزات پرتابل مانند تلفنهای همراه و پی دی ای ها طراحی می‌شود می‌باشد.این نوع کاوشگر ها برای کار بر روی ال سی دی های کوچک بهینه شده است. همچنین این گونه از کاوشگر ها باید از نظر نرم افزاری بتواند با حداقل حافظه و پهنای باند حداکثر کارایی را داشته باشد.

تکنولوژی

ریز کاوشگر اغلب بوسیله شبکه تلفن همراه و نوعاً توسط شبکه‌های بی سیم به اینترنت وصل می‌شود و از HTTP در بستر TCP/IP برای نمایش صفحات وب استفاده می‌کند.

معروفترین ریز کاوشگر ها

منبع