مارکو آسنسیو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Wolf old 20 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
پیوندهای اضافه شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
خط ۵۴: خط ۵۴:
'''مارکو آسنسیو ویلمسن''' ({{lang-es|Marco Asensio Willemsen}}؛ زادهٔ [[۲۱ ژانویه]] [[۱۹۹۶ (میلادی)|۱۹۹۶]] در [[پالما د مایورکا|پالما]]) [[بازیکن فوتبال]] اهل [[اسپانیا]] است. او هم‌اکنون عضو باشگاه [[باشگاه فوتبال رئال مادرید|رئال مادرید]] و [[تیم ملی فوتبال اسپانیا|تیم ملی اسپانیا]] می‌باشد.
'''مارکو آسنسیو ویلمسن''' ({{lang-es|Marco Asensio Willemsen}}؛ زادهٔ [[۲۱ ژانویه]] [[۱۹۹۶ (میلادی)|۱۹۹۶]] در [[پالما د مایورکا|پالما]]) [[بازیکن فوتبال]] اهل [[اسپانیا]] است. او هم‌اکنون عضو باشگاه [[باشگاه فوتبال رئال مادرید|رئال مادرید]] و [[تیم ملی فوتبال اسپانیا|تیم ملی اسپانیا]] می‌باشد.


آسنسیو جزئی از ترکیب مایورکا بود که از سال ۱۱ سالگی با این باشگاه همراه بود. او در ۱۷ سالگی در دسته دوم اسپانیا به میدان رفت. در آن فصل، او ۵۶ بازی انجام داد و ۷ گل برای مایورکا به ثمر رساند. رئال مادرید مارکو آسنسیو را در دسامبر ۲۰۱۴ وقتی ۱۸ ساله بود و فقط ۱۴ ماه برای مایورکا بازی کرده بود، به خدمت گرفت. قیمت انتقال وی به رئال مادرید او ۳٫۵ میلیون یورو بود. او در به مدت دو فصل در تیم‌های [[مایورکا]] و [[اسپانیول]] به صورت قرضی بازی کرد و دوباره به تیم رئال مادرید بازگردانده شد. آسنسیو در ابتدای کار با حضور یک فصلی خود به عنوان پدیده لالیگا فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ انتخاب شد. آسنسیو در ادامه تا پیش فصل ۲۰۱۷ [[لالیگا]] در هر سه تورنمنت معتبر [[سوپرجام اروپا]]، [[سوپر جام فوتبال اسپانیا]] و [[فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷]] که حضور داشت، موفق به گلزنی شد. وی در تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا نیز خوش درخشید و در یورو زیر ۲۱ سال اروپا ۲۰۱۷ به عنوان بهترین مهاجم مسابقات انتخاب شد.
آسنسیو جزئی از ترکیب مایورکا بود که از سال ۱۱ سالگی با این باشگاه همراه بود. او در ۱۷ سالگی در دسته دوم اسپانیا به میدان رفت. در آن فصل، او ۵۶ بازی انجام داد و ۷ گل برای مایورکا به ثمر رساند. رئال مادرید مارکو آسنسیو را در دسامبر ۲۰۱۴ وقتی ۱۸ ساله بود و فقط ۱۴ ماه برای مایورکا بازی کرده بود، به خدمت گرفت. قیمت انتقال وی به رئال مادرید او ۳٫۵ میلیون یورو بود. او در به مدت دو فصل در تیم‌های [[مایورکا]] و [[اسپانیول]] به صورت قرضی بازی کرد و دوباره به تیم رئال مادرید بازگردانده شد. آسنسیو در ابتدای کار با حضور یک فصلی خود به عنوان پدیده لالیگا فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ انتخاب شد. آسنسیو در ادامه تا پیش فصل ۲۰۱۷ [[لالیگا]] در هر سه تورنمنت معتبر [[سوپرجام اروپا]]، [[سوپر جام فوتبال اسپانیا]] و [[فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷]] که حضور داشت، موفق به گلزنی شد. وی در تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا نیز خوش درخشید و در یورو زیر ۲۱ سال اروپا ۲۰۱۷ به عنوان بهترین مهاجم مرکزی مسابقات انتخاب شد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۳ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۴

مارکو آسنسیو
اطلاعات شخصی
نام کامل مارکو آسنسیو ویلمسن
زادروز ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۹۶ ‏(۲۸ سال)
زادگاه پالما، اسپانیا اسپانیا
قد ۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)
پست هافبک هجومی / وینگر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن ۲۰
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۳–۲۰۰۶ پلاتچس د کالویا
۲۰۰۶–۲۰۱۳ مایورکا
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۳–۲۰۱۴ مایورکا بی ۱۴ (۳)
۲۰۱۳–۲۰۱۴ مایورکا ۳۷ (۴)
۲۰۱۴– رئال مادرید ۷۴ (۱۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۵مایورکا (قرضی) ۱۹ (۴)
۲۰۱۵–۲۰۱۶اسپانیول (قرضی) ۳۴ (۴)
تیم ملی
۲۰۱۲ زیر ۱۶ سال اسپانیا ۲ (۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۵ زیر ۱۹ سال اسپانیا ۱۲ (۸)
۲۰۱۵– زیر ۲۱ سال اسپانیا ۱۸ (۷)
۲۰۱۶– اسپانیا ۱۸ (۱)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۷.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷

مارکو آسنسیو ویلمسن (اسپانیایی: Marco Asensio Willemsen‎؛ زادهٔ ۲۱ ژانویه ۱۹۹۶ در پالما) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. او هم‌اکنون عضو باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا می‌باشد.

آسنسیو جزئی از ترکیب مایورکا بود که از سال ۱۱ سالگی با این باشگاه همراه بود. او در ۱۷ سالگی در دسته دوم اسپانیا به میدان رفت. در آن فصل، او ۵۶ بازی انجام داد و ۷ گل برای مایورکا به ثمر رساند. رئال مادرید مارکو آسنسیو را در دسامبر ۲۰۱۴ وقتی ۱۸ ساله بود و فقط ۱۴ ماه برای مایورکا بازی کرده بود، به خدمت گرفت. قیمت انتقال وی به رئال مادرید او ۳٫۵ میلیون یورو بود. او در به مدت دو فصل در تیم‌های مایورکا و اسپانیول به صورت قرضی بازی کرد و دوباره به تیم رئال مادرید بازگردانده شد. آسنسیو در ابتدای کار با حضور یک فصلی خود به عنوان پدیده لالیگا فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ انتخاب شد. آسنسیو در ادامه تا پیش فصل ۲۰۱۷ لالیگا در هر سه تورنمنت معتبر سوپرجام اروپا، سوپر جام فوتبال اسپانیا و فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷ که حضور داشت، موفق به گلزنی شد. وی در تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا نیز خوش درخشید و در یورو زیر ۲۱ سال اروپا ۲۰۱۷ به عنوان بهترین مهاجم مرکزی مسابقات انتخاب شد.

منابع