یاسر الحبیب: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
رفع خطاهای ظاهری
Tbtb (بحث | مشارکت‌ها)
لینک غیر فعال حذف شد.
خط ۳۱: خط ۳۱:


== تالیفات ==
== تالیفات ==
* الفاحشة الوجه الآخر لعائشة (فاحشه چهرهٔ دیگر عایشه). در سال ۲۰۱۰ میلادی در لندن چاب شده‌است.<ref>{{یادکرد وب
* الفاحشة الوجه الآخر لعائشة (فاحشه چهرهٔ دیگر عایشه). در سال ۲۰۱۰ میلادی در لندن چاب شده‌است.
| عنوان=الفاحشة الوجه الآخر لعائشة
| ناشر=بنیاد محقق طباطبایی
| نشانی=http://mtif.ir/p/book/10558/الفاحشة-الوجه-الآخر-لعائشة
| تاریخ بازدید=}}</ref>
* تحریر الإنسان الشیعی.
* تحریر الإنسان الشیعی.



نسخهٔ ‏۲۱ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۲

یاسر حبیب
زادهٔ۱۹۷۹ (میلادی)
کویت،  کویت
محل زندگیلندن،  انگلستان
وبگاه

یاسر الحبیب (متولد ۱۹۷۹ میلادی) روحانی با نفوذ شیعه[۱] اهل کویت و صاحب شبکه تلویزیونی «فدک» و نیز مؤسس «هیئت خدام‌المهدی» است. الحبیب توسط دولت کویت سلب تابعیت کویتی شد، اقدامی که با انتقاد نمایندگان مجلس کویت مواجه شد.[۱] وی در سال ۲۰۰۱ به عضویت «هیئت خدام‌المهدی» در کویت درآمد، اما در سال ۲۰۰۴ به دلیل بروز مشکلاتی میان او و دولت کویت، دفتر این هیئت پلمپ شده و شیخ الحبیب بازداشت و سپس آزاد شد و بعد از آن به انگلیس تبعید شد.[۱]

فعالیت‌ها

به نوشته روزنامه دیلی میل یاسر الحبیب یک کلیسا را در دهکده فلومر به قیمت دو میلیون پوند خریده و به مرکز فعالیت‌هایش تبدیل ساخته.

الحبیب شبکه ماهواره‌ای فدک را با هدف ترویج مذهب شیعه راه اندازی کرد. یاسر الحبیب از سال ۲۰۰۱ هیئتی بنام «خدام المهدی» در کویت تأسیس کرد و در سال ۲۰۰۴ به نوشته وبگاه تابناک به دلیل تندروی‌هایش زندان و پس از مدتی آزاد و از این کشور اخراج شد. وی سپس به لندن رفت جایی که سید مجتبی حسینی شیرازی یکی از خاندان شیرازی‌ها و برادر کوچکتر صادق شیرازی از سال‌های دهه پنجاه در آن سکونت دارد . به نوشته روزنامه دیلی میل وی در دهکده ثروتمند فولمر در اطراف باکینگهام‌شر جنوبی یک کلیسای متروکه را به قیمت ۲ میلیون پوند خریداری کرده و آن را به مرکز فعالیت‌های خود از جمله شبکه تلویزیونی اش (تلویزیون فدک) تبدیل کرده‌است.[۲]

وی در رمضان سال ۱۳۸۹ از کانال تلویزیونی خود ضمن جشن گرفتن سالگرد مرگ عایشه همسر پیامبر اسلام انتقادات صریحی به عایشه روا داشت و سپس با انتشار کتابی که به ادعای خود تمام مطالب آن از منابع اهل سنت ثابت شده‌اند به بازنشر انتقادات پرداخت.[نیازمند منبع] او همچنین در شبکه تلویزیونی خود انتقاداتی هم به گرایش‌های عرفانی و سیاسی افرادی همچون «سید محمدباقر صدر، ناصر مکارم شیرازی و خامنه‌ای» ابراز داشت.[نیازمند منبع]

انتقادات به وی

همچنین کمیسیون نظارت بر رسانه‌ها در انگلیس ofcom اعلام کرد که به دلیل پخش برنامه‌های این شبکه در خارج از انگلیس امکان برخورد با این کانال را ندارد. دفتر خیریه خدام المهدی در انگلیس نیز مورد تحقیق دولتی قرار گرفت.[۳][۴] برخی از روحانیون شیعه از جمله ناصر مکارم شیرازی انتقادات شدیدی به او کرده و وی را متهم به برهم زدن وحدت شیعه و سنی کرده‌اند.[۵]

تالیفات

  • الفاحشة الوجه الآخر لعائشة (فاحشه چهرهٔ دیگر عایشه). در سال ۲۰۱۰ میلادی در لندن چاب شده‌است.
  • تحریر الإنسان الشیعی.

جستارهای وابسته

منابع

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ (www.dw.com)، Deutsche Welle. «فشار بر شیعیان در شیخ‌نشین‌های خلیج فارس | DW | 21.09.2010». دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۵-۱۷. از پارامتر ناشناخته |وب‌گاه= صرف نظر شد (|وبگاه= پیشنهاد می‌شود) (کمک)
  2. «He's the only hate preacher in the village: Firebrand Muslim cleric buys church hall in heart of Midsomer Murder country to broadcast vile rants to Middle East». DAILY MAIL. ۲۶ مارس ۲۰۱۴.
  3. «Charity probed after link with 'Mullah of Fulmer' hate preacher». Daily star. 13th April 2014. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «Sunni vs Shia... in Gerrard's Cross: New mosque highlights growing tensions among British Muslims». Independent. Monday 24 June 2013. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. «آیت الله العظمی مکارم شیرازی: یاسر الحبیب، سفیه‌است و وهابی‌ها نادان‌تر از او». پایگاه خبری، تحلیلی اهل بیت علیهم السلام (ابنا).

پیوند به بیرون