آکتسین‌گزلشافت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویرایش 185.170.237.159 (بحث) به آخرین تغییری که FreshmanBot انجام داده بود واگردانده شد
برچسب: واگردانی
خط ۱: خط ۱:
'''آکتینگزلشافت''' ({{lang-en|Aktiengesellschaft}}) (مخفف '''آگ''' '''AG''') واژهٔ [[زبان آلمانی|آلمانی]] برای [[ابرشرکت]]ی است که با مالکیت [[سهم]] محدود شده‌است (یعنی متعلق به [[سهامدار]]انش است) و ممکن است در یک [[بازار سهام]] داد و ستد شود. این اصطلاح در [[آلمان]]، [[اتریش]]، [[سوئیس]]، [[آلتو آدیجه]] و برای شرکت‌های ثبت شده در منطقه آلمانی زبان [[بلژیک]] مورد استفاده قرار می‌گیرد. در [[لوکزامبورگ]] هم استفاده می‌شود هر معادل فرانسه اش [[S. A. (شرکت)|Société Anonyme]] شایع تر است.
'''آکتسینگزلشافت''' ({{lang-en|Aktiengesellschaft}}) (مخفف '''آگ''' '''AG''') واژهٔ [[زبان آلمانی|آلمانی]] برای [[ابرشرکت]]ی است که با مالکیت [[سهم]] محدود شده‌است (یعنی متعلق به [[سهامدار]]انش است) و ممکن است در یک [[بازار سهام]] داد و ستد شود. این اصطلاح در [[آلمان]]، [[اتریش]]، [[سوئیس]]، [[آلتو آدیجه]] و برای شرکت‌های ثبت شده در منطقه آلمانی زبان [[بلژیک]] مورد استفاده قرار می‌گیرد. در [[لوکزامبورگ]] هم استفاده می‌شود هر معادل فرانسه اش [[S. A. (شرکت)|Société Anonyme]] شایع تر است.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۴ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۰

آکتسینگزلشافت (انگلیسی: Aktiengesellschaft) (مخفف آگ AG) واژهٔ آلمانی برای ابرشرکتی است که با مالکیت سهم محدود شده‌است (یعنی متعلق به سهامدارانش است) و ممکن است در یک بازار سهام داد و ستد شود. این اصطلاح در آلمان، اتریش، سوئیس، آلتو آدیجه و برای شرکت‌های ثبت شده در منطقه آلمانی زبان بلژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در لوکزامبورگ هم استفاده می‌شود هر معادل فرانسه اش Société Anonyme شایع تر است.

منابع