دانشگاه فودان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز با فرض حسن نیت ویرایش شاهین67 (بحث) خنثی‌سازی شد: منبع تاییدپذیر نیست.مطلب به منبع معتبری ارجاع داده نشد. (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
ماکسیم (بحث | مشارکت‌ها)
تعداد دانشجویان کارشناسی و رشته های این دوره و دوره کارشناسی ارشد همچنین پردیس این دانشگاه
خط ۴۹: خط ۴۹:
|footnotes =
|footnotes =
}}
}}
'''دانشگاه فودان''' (复旦大学, Fudan University) [[دانشگاه دولتی]] [[چین|چینی]] مستقر در شهر [[شانگهای]] است، که در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد. در حال حاضر دانشگاخ فودان  ۳۰،۰۰۰  جمعیت دانشجویی دارد  که تقریبا ۱۵ درصد دانشجویان دوره کارشناسی آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه ۷۰ رشته کارشناسی را در گروه های انسانی ، هنر ، تجربی و ریاضی ارائه می دهد. ۱۵رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، دیپلماسی و سیاست چین و اقتصاد چین جزئی از آنها هستند. بیشتر دانشجویان در پردیس مرکزی هاندان (Handan) مشغول به تحصیل هستند. زندگی در پردیس به عنوان مهم ترین قسمت رشد شخصیتی شناخته می شود، از این رو گستره ی وسیعی از انجمن ها وجود دارد که در مجموع ۳۱۰ انجمن دانشجویی را شکل می دهد و شامل ۲۶۰ تشکیلات کارشناسی، ۳۰ انجمن دانشجویان فارغ التحصیل، و ۱۹ انجمن دانشجویان بین الملل می باشد. بعضی از آنها مانند گروه اُپرا فودان (Fudan Opera Troupe) که در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد، یا جامعه نقاشی و خوشنویسی (Painting and Calligraphy Society)، قدمت طولانی دارند.
'''دانشگاه فودان''' (复旦大学, Fudan University) [[دانشگاه دولتی]] [[چین|چینی]] مستقر در شهر [[شانگهای]] است، که در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۵ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۵۵

دانشگاه فودان
复旦大学
شعار博学而笃志,切问而近思 (Scientia et studium, quaestīo et cogītātīo)[۱]
نوعدانشگاه دولتی
بنیانگذاری شده۱۹۰۵
رئیسشو نینگشن (许宁生)
اعضای هیئت علمی۲٬۷۰۰
کارمندان مدیریتی۵٬۸۰۰
دانشجویان۳۱٬۹۰۰
کارشناسی۱۴٬۱۰۰
تحصیلات تکمیلی۱۴٬۸۰۰
دیگر دانشجویان۳٬۰۰۰
موقعیتیانگپو، شانگهای،  چین
وبگاه

دانشگاه فودان (复旦大学, Fudan University) دانشگاه دولتی چینی مستقر در شهر شانگهای است، که در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد. در حال حاضر دانشگاخ فودان  ۳۰،۰۰۰  جمعیت دانشجویی دارد  که تقریبا ۱۵ درصد دانشجویان دوره کارشناسی آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه ۷۰ رشته کارشناسی را در گروه های انسانی ، هنر ، تجربی و ریاضی ارائه می دهد. ۱۵رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، دیپلماسی و سیاست چین و اقتصاد چین جزئی از آنها هستند. بیشتر دانشجویان در پردیس مرکزی هاندان (Handan) مشغول به تحصیل هستند. زندگی در پردیس به عنوان مهم ترین قسمت رشد شخصیتی شناخته می شود، از این رو گستره ی وسیعی از انجمن ها وجود دارد که در مجموع ۳۱۰ انجمن دانشجویی را شکل می دهد و شامل ۲۶۰ تشکیلات کارشناسی، ۳۰ انجمن دانشجویان فارغ التحصیل، و ۱۹ انجمن دانشجویان بین الملل می باشد. بعضی از آنها مانند گروه اُپرا فودان (Fudan Opera Troupe) که در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد، یا جامعه نقاشی و خوشنویسی (Painting and Calligraphy Society)، قدمت طولانی دارند.

منابع

  1. "复旦标志". Fudan University. Retrieved June 25, 2014.

پیوند به بیرون