قلات (شیراز): تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۲۸°۳۶′ شمالی ۵۳°۱۹′ شرقی / ۲۸٫۶۰۰°شمالی ۵۳٫۳۱۷°شرقی / 28.600; 53.317
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۵: خط ۵:
[[File:3قلات در پاییز.jpg|thumb|منطقه زیبای قلات در نزدیکی شیراز]]
[[File:3قلات در پاییز.jpg|thumb|منطقه زیبای قلات در نزدیکی شیراز]]


در این روستا بناهایی وجود دارد که قابل ضبط و حفظ می‌باشد از جمله کلیسای روستا است که این کلیسا توسط [[میسیونر]]<nowiki/>های مذهبی بین دو جنگ جهانی اول و دوم ایجاد شده که دیوار خارجی آن در شرف تخریب است.<ref name="کلیسا">[http://www.iranchamber.com/monuments/historical_churches_iran.php کلیسای روستا]</ref> از آثار به‌جاماندۀ دیگر حمامی است که پیرمردان قدیمی معتقدند سعدی در آن استحمام کرده که آن هم در آستانۀ خراب شدن است.این روستا بخاطر فروش ماریجوانا در بین شیرازی ها محبوبیت زیادی دارد.<ref name="آمار">{{یادکرد درگاه ملی آمار|۱۳۸۵}}</ref>.
در این روستا بناهایی وجود دارد که قابل ضبط و حفظ می‌باشد از جمله کلیسای روستا است که این کلیسا توسط [[میسیونر]]<nowiki/>های مذهبی بین دو جنگ جهانی اول و دوم ایجاد شده که دیوار خارجی آن در شرف تخریب است.<ref name="کلیسا">[http://www.iranchamber.com/monuments/historical_churches_iran.php کلیسای روستا]</ref> از آثار به‌جاماندۀ دیگر حمامی است که پیرمردان قدیمی معتقدند سعدی در آن استحمام کرده که آن هم در آستانۀ خراب شدن است.این روستا بخاطر فروش ماریجوانا و رستوران های شیک در بین جوانان شیرازی محبوبیت زیادی دارد.<ref name="آمار">{{یادکرد درگاه ملی آمار|۱۳۸۵}}</ref>.


==گالری==
==گالری==

نسخهٔ ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۵۲

'قلات نام روستایی ۲۰۰۰ ساله است که در کوهپایه کوه قلات در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شیراز و در منطقه‌ای باصفا و با آب و هوایی خنکتر از شیراز و در کنار چشمه‌ای زیبا و در انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز قرار دارد. مردم این روستا با زندگی نیمه‌سنتی به کشاورزی، دامداری و باغداری و بعضی‌ها به کسب‌وکار و حرفهٔ گیوه‌بافی مشغول هستند. گویش مردم این روستا بازماندهٔ فارسی میانۀ جنوب غربی است.[۱].

منطقه زیبای قلات در نزدیکی شیراز

در این روستا بناهایی وجود دارد که قابل ضبط و حفظ می‌باشد از جمله کلیسای روستا است که این کلیسا توسط میسیونرهای مذهبی بین دو جنگ جهانی اول و دوم ایجاد شده که دیوار خارجی آن در شرف تخریب است.[۲] از آثار به‌جاماندۀ دیگر حمامی است که پیرمردان قدیمی معتقدند سعدی در آن استحمام کرده که آن هم در آستانۀ خراب شدن است.این روستا بخاطر فروش ماریجوانا و رستوران های شیک در بین جوانان شیرازی محبوبیت زیادی دارد.[۳].

گالری

منابع

  1. جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز
  2. کلیسای روستا
  3. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.