ورزشگاه تختی دورود: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ImanFakhri (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۵: خط ۵:
{{تمیزکاری}}
{{تمیزکاری}}


'''استادیوم تختی شهرستان دورود''' مکان برگزاری بازیهای خانگی تیم گهر در دوازدهمین دوره [[لیگ برتر فوتبال ایران]] می‌باشد. این ورزشگاه در مرکز شهر [[دورود]] واقع شده‌است و مالک این استادیوم وزارت ورزش و جوانان می‌باشد. مساحت کلی استادیوم ۵۰ هکتار می‌باشد؛ و در یک طبقه ساخته شده‌است؛ و ابعاد زمین چمن طبیعی این ورزشگاه بین ۱۰۸ تا ۷۵ متر مربع می‌باشد و گنجایش تقریبی آن بین ۵ تا ۱۰ هزار تماشاگر است.
'''استادیوم تختی شهرستان دورود''' مکان برگزاری بازیهای خانگی تیم گهر در دوازدهمین دوره [[لیگ برتر فوتبال ایران]] می‌باشد. این ورزشگاه در مرکز شهر [[دورود]] واقع شده‌است و مالک این استادیوم [[وزارت ورزش و جوانان]] می‌باشد. مساحت کلی استادیوم ۵۰ هکتار می‌باشد؛ و در یک طبقه ساخته شده‌است؛ و ابعاد زمین [[چمن طبیعی]] این ورزشگاه بین ۱۰۸ تا ۷۵ متر مربع می‌باشد و گنجایش تقریبی آن بین ۵ تا ۱۰ هزار تماشاگر است.
تا قبل از بازسازی سال۱۳۹۱، گنجایش رسمی ورزشگاه مشخص نبود با این حال رکود حضور تماشاگران در آن حدود ۱۲ هزار نفر اعلام شده بود؛ که در مسابقات لیگ دسته اول کشور ([[جام آزادگان]]) به ثبت رسیده‌است. پس از بازسازی به دلیل نصب صندلی ظرفیت ورزشگاه کاهش یافت و به ۳هزار نفر رسید. با تکمیل و باسازی و نصب صندلی‌ها در سه قسمت دیگر استادیوم در سال ۱۳۹۲، احتمالاً گنجایش ورزشگاه به ۱۵٫۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
تا قبل از بازسازی سال۱۳۹۱، گنجایش رسمی ورزشگاه مشخص نبود با این حال رکود حضور تماشاگران در آن حدود ۱۲ هزار نفر اعلام شده بود؛ که در مسابقات لیگ دسته اول کشور ([[جام آزادگان]]) به ثبت رسیده‌است. پس از بازسازی به دلیل نصب صندلی ظرفیت ورزشگاه کاهش یافت و به ۳هزار نفر رسید. با تکمیل و باسازی و نصب صندلی‌ها در سه قسمت دیگر استادیوم در سال ۱۳۹۲، احتمالاً گنجایش ورزشگاه به ۱۵٫۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.


زمین فوتبال این ورزشگاه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و دارای چمن طبیعی است که به صورت رول اجرا گردیده. سیستم آبیاری چمن بصورت اتوماتیک می‌باشد.
[[زمین فوتبال]] این ورزشگاه مطابق با [[استانداردهای بین‌المللی]] و دارای چمن طبیعی است که به صورت رول اجرا گردیده. سیستم آبیاری چمن بصورت اتوماتیک می‌باشد.


ورزشگاه پیر شهر دورود زمانی که صعود تیم گهر به لیگ برتر مسجل شد. در فصل ۹۰/۹۱ تا حدودی ارتقاء یافت. نصب صندلی، اسکوربرد، نیمکت ذخیره‌ها، میکسدزون و باسازی قسمت شرقی ورزشگاه و رختکن استادیوم و ترمیم چمن ورزشگاه و نصب نورافکن با قدرت روشنایی بیش از ۱۲۰۰ لوکس که برای نخستین بار در ایران، نورافکن‌های با قدرت بالا و مصرف کمتر به نسبت نورافکن‌های قبلی در۴ عدد برج و دکل فلزی که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار داده شده روشنایی استادیوم در شب تأمین شده‌است. در بالای این برج‌ها از چراغ‌های گازی و مری کوری و تنگستن هالوژن استفاده شده که سطح نوری برابر ۱۲۰۰ لوکس در سطح زمین تولید می‌کنند. سیستم صوتی ورزشگاه غیرمتمرکز و برای هر جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت‌های مختلف استفاده شده‌است. اسکوربرد یا نمایشگر ورزشگاه پس بازسازی و به صورت یک نمایشگر رنگی درآمد و همزمان با بازی گهر-[[استقلال]] مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ابعاد کل این نمایشگر ۵٫۷ در ۲۰ متر و قسمت نمایشگر رنگی ۲۰٫۷ × ۴٫۱۴ متر است و تفکیک‌پذیری آن ۲۷۸× ۵۷۶ است، همچنین این نمایشگر قابلیت نمایش ۷٫۱۶ میلیون رنگ را دارد و در داخل استادیوم تختی دورود نصب شده‌است. از جمله برخی از فعالیت‌هایی بود که جهت جلب رضایت ناظران [[کنفدرسیون فوتبال آسیا]](afc) در این ورزشگاه صورت گرفت؛ و از کنفدراسیون فوتبال آسیا درجه c دریافت کرد.
ورزشگاه پیر شهر دورود زمانی که صعود تیم گهر به لیگ برتر مسجل شد. در فصل ۹۰/۹۱ تا حدودی ارتقاء یافت. نصب صندلی، اسکوربرد، نیمکت ذخیره‌ها، میکسدزون و باسازی قسمت شرقی ورزشگاه و رختکن استادیوم و ترمیم چمن ورزشگاه و نصب نورافکن با قدرت روشنایی بیش از ۱۲۰۰ لوکس که برای نخستین بار در ایران، نورافکن‌های با قدرت بالا و مصرف کمتر به نسبت نورافکن‌های قبلی در۴ عدد برج و دکل فلزی که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار داده شده روشنایی استادیوم در شب تأمین شده‌است. در بالای این برج‌ها از چراغ‌های گازی و مری کوری و تنگستن هالوژن استفاده شده که سطح نوری برابر ۱۲۰۰ لوکس در سطح زمین تولید می‌کنند. سیستم صوتی ورزشگاه غیرمتمرکز و برای هر جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت‌های مختلف استفاده شده‌است. اسکوربرد یا نمایشگر ورزشگاه پس بازسازی و به صورت یک نمایشگر رنگی درآمد و همزمان با بازی گهر-[[استقلال]] مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ابعاد کل این نمایشگر ۵٫۷ در ۲۰ متر و قسمت نمایشگر رنگی ۲۰٫۷ × ۴٫۱۴ متر است و تفکیک‌پذیری آن ۲۷۸× ۵۷۶ است، همچنین این نمایشگر قابلیت نمایش ۷٫۱۶ میلیون رنگ را دارد و در داخل استادیوم تختی دورود نصب شده‌است. از جمله برخی از فعالیت‌هایی بود که جهت جلب رضایت ناظران [[کنفدرسیون فوتبال آسیا]](afc) در این ورزشگاه صورت گرفت؛ و از [[کنفدراسیون فوتبال آسیا]] درجه c دریافت کرد.


پس از بازسازی مجدد و کش و قوسهای فراوان این ورزشگاه مجدداً در دی ماه ۱۳۹۱ آماده میزبانی از مسابقات شد.
پس از بازسازی مجدد و کش و قوسهای فراوان این ورزشگاه مجدداً در دی ماه ۱۳۹۱ آماده میزبانی از مسابقات شد.<ref>http://www.varzesh11.com/fa/soccer_stadiums/show/استادیوم_تختی_دورود/354</ref>
[[رده:ویکی‌سازی رباتیک]]
<ref>http://www.varzesh11.com/fa/soccer_stadiums/show/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%85_%D8%AA%D8%AE%D8%AA%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF/354</ref>

نسخهٔ ‏۲۷ اوت ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۰۳

استادیوم تختی شهرستان دورود مکان برگزاری بازیهای خانگی تیم گهر در دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد. این ورزشگاه در مرکز شهر دورود واقع شده‌است و مالک این استادیوم وزارت ورزش و جوانان می‌باشد. مساحت کلی استادیوم ۵۰ هکتار می‌باشد؛ و در یک طبقه ساخته شده‌است؛ و ابعاد زمین چمن طبیعی این ورزشگاه بین ۱۰۸ تا ۷۵ متر مربع می‌باشد و گنجایش تقریبی آن بین ۵ تا ۱۰ هزار تماشاگر است. تا قبل از بازسازی سال۱۳۹۱، گنجایش رسمی ورزشگاه مشخص نبود با این حال رکود حضور تماشاگران در آن حدود ۱۲ هزار نفر اعلام شده بود؛ که در مسابقات لیگ دسته اول کشور (جام آزادگان) به ثبت رسیده‌است. پس از بازسازی به دلیل نصب صندلی ظرفیت ورزشگاه کاهش یافت و به ۳هزار نفر رسید. با تکمیل و باسازی و نصب صندلی‌ها در سه قسمت دیگر استادیوم در سال ۱۳۹۲، احتمالاً گنجایش ورزشگاه به ۱۵٫۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

زمین فوتبال این ورزشگاه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و دارای چمن طبیعی است که به صورت رول اجرا گردیده. سیستم آبیاری چمن بصورت اتوماتیک می‌باشد.

ورزشگاه پیر شهر دورود زمانی که صعود تیم گهر به لیگ برتر مسجل شد. در فصل ۹۰/۹۱ تا حدودی ارتقاء یافت. نصب صندلی، اسکوربرد، نیمکت ذخیره‌ها، میکسدزون و باسازی قسمت شرقی ورزشگاه و رختکن استادیوم و ترمیم چمن ورزشگاه و نصب نورافکن با قدرت روشنایی بیش از ۱۲۰۰ لوکس که برای نخستین بار در ایران، نورافکن‌های با قدرت بالا و مصرف کمتر به نسبت نورافکن‌های قبلی در۴ عدد برج و دکل فلزی که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار داده شده روشنایی استادیوم در شب تأمین شده‌است. در بالای این برج‌ها از چراغ‌های گازی و مری کوری و تنگستن هالوژن استفاده شده که سطح نوری برابر ۱۲۰۰ لوکس در سطح زمین تولید می‌کنند. سیستم صوتی ورزشگاه غیرمتمرکز و برای هر جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت‌های مختلف استفاده شده‌است. اسکوربرد یا نمایشگر ورزشگاه پس بازسازی و به صورت یک نمایشگر رنگی درآمد و همزمان با بازی گهر-استقلال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ابعاد کل این نمایشگر ۵٫۷ در ۲۰ متر و قسمت نمایشگر رنگی ۲۰٫۷ × ۴٫۱۴ متر است و تفکیک‌پذیری آن ۲۷۸× ۵۷۶ است، همچنین این نمایشگر قابلیت نمایش ۷٫۱۶ میلیون رنگ را دارد و در داخل استادیوم تختی دورود نصب شده‌است. از جمله برخی از فعالیت‌هایی بود که جهت جلب رضایت ناظران کنفدرسیون فوتبال آسیا(afc) در این ورزشگاه صورت گرفت؛ و از کنفدراسیون فوتبال آسیا درجه c دریافت کرد.

پس از بازسازی مجدد و کش و قوسهای فراوان این ورزشگاه مجدداً در دی ماه ۱۳۹۱ آماده میزبانی از مسابقات شد.[۱]

  1. http://www.varzesh11.com/fa/soccer_stadiums/show/استادیوم_تختی_دورود/354