سیگار برگ: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
DejaVu (بحث | مشارکت‌ها)
جز ویرایش‌های 5.126.249.210 (بحث) با فرض حسن نیت خنثی‌سازی شد. (T)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Four cigars.jpg|بندانگشتی|چهار سیگار از برندهای مختلف]]
سیگار برگ از برگ گیاه یا درختچه ای ساخته میشود.بدون استفاده از تنباکو.فقط برگ درخت را بصورت لوله ای در میاورند وو استعمال میکنند.

'''سیگار برگ''' به لوله بزرگی مجتمع از [[تنباکو|تنباکوی]] خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند [[سیگار]] استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط [[سرخ‌پوست|سرخ پوستان]] کشف شد.
البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار تلفظ می‌شود. سیگار برگ بهترین سیگار دنیا است.


== تاریخچهٔ سیگار برگ ==
== تاریخچهٔ سیگار برگ ==

نسخهٔ ‏۲۳ اوت ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۳۱

چهار سیگار از برندهای مختلف

سیگار برگ به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط سرخ پوستان کشف شد. البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار تلفظ می‌شود. سیگار برگ بهترین سیگار دنیا است.

تاریخچهٔ سیگار برگ

جهانگرد معروف کریستف کلمب برای اولین بار توتون را به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریستف کلمب که در بسیاری از سفرها او را همراهی می‌کردند رودریگو دی جرز و و لوئیس دی تورز برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده مخدر برای آنها بوده‌است.

از آن پس توتون و تنباکو به‌طور گسترده‌ای در جزیره کارائیب مرسوم گشت. سپس همین ملوانان دوباره این ماده مخدر را در کوبای امروزی مشاهده کردند. در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ‌های پیچیده شده در هم که خشک گردیده‌اند و از آن دود زیادی بلند می‌شود یاد شده‌است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریستف کلمب از سیگار استفاده می‌کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال گردید. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد. در سده نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده‌است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه‌ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می‌شدند.

در آغاز از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می‌شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید. پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پروپا قرص سیگار به‌شمار می‌آید. البته در حال حاضر کارخانه‌ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ می‌باشد. گرانت رئیس‌جمهور آمریکا، زیگموند فروید و وینستون چرچیل و مارک توین را می‌توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریباً در تمام عکس‌های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.

تفاوت‌های سیگار و سیگار برگ

طریقهٔ مصرف: سیگارت را از طرف فیلترش میان دو لب می‌گذارند و مانند قلیان، با پک زدن، دود آن را به داخل ریه‌ها می‌کشند؛ سیگار برگ را نیز میان دو لب می‌گذارند، اما دود آن را به داخل ریه‌ها نمی‌کشند. بلکه با چرخاندن آن و پک‌های بسیار آرام آن را به داخل دهان می‌کشند و پس از چند ثانیه رها می‌کنند. بو و مزه: اغلب، بو و مزهٔ یک سیگارت، تفاوتی با سیگارتِ دیگر ندارد و بیشتر، وزن آنها (سنگینی و سبکی) معیار است. اما در سیگار (از این پس سیگار برگ را سیگار می‌نویسم) طعم و بوی آلبالو، وانیل، قهوهٔ ساده و موکا و… را داریم. اندازه: شاید قطر سیگارت‌ها گوناگون باشد اما به ندرت مشاهده می‌شود که طول آنها متفاوت باشد. این در حالی است که سیگارها علاوه بر عرض، در طول هم متفاوت هستند.

طریقه کشیدن سیگار برگ

مرحله 1: کات کردن (Cut) یا برش دادن کلاهک سیگار

سیگارهای برگی که به صورت دست پیچ توسط استادکاران سیگار و عموما در کشورهای آمریکای لاتین همچون کوبا تهیه می شود دارای یک طرف بسته و یک طرف باز می باشند. قسمتی که باز است محلی است که باید آنرا روشن کنید. اما قسمت بسته که با عنوان کلاهک (Cap) شناخته می شود بایستی به کمک وسیله ای تحت عنوان کاتر (Cutter) که عموما به شکل گیوتین است و یا توسط ابزار مخصوصی پانچ شود. این قسمت به عنوان نگهدارنده برگ های پیچیده شده درهم تعبیه می شود.

برای برش دادن این بخش، کلاهک سیگار را به داخل کاتر گذاشته و آنرا برش دهید. توجه داشته باشید که برش این قسمت از سیگار به اندازه ۱٫۵ تا ۵ میلیمتر باشد. در صورتی که اندازه بزرگتری از کلاهک سیگار را برش بزنید، کل برگ های سیگار از هم جدا شده و عملا سیگار قابل استعمال نمی باشد. عمل برش کلاهک باید سریع و با فشار یکباره انجام شود. در صورت انجام این کار به آرامی و تدریجی، ممکن است برگ های سیگار از هم جدا شوند.

مرحله 2: روشن کردن سیگار

برای روشن کردن سیگار برگ توصیه می شود که از فندک های اتمی و یا کبریت های بلند استفاده شود. استفاده از فندک های گازی، فندک های بنزینی همچون فندک زیپو (Zippo)، کبریت های معمولی و یا شمع های عطری توصیه نمی شود. چون روی عطر و رایحه سیگار برگ شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

حال سیگار در دست خود را در مجاورت فندک و یا کبریت مناسب قرار داده و سعی کنید بدون گذاشتن بر لب های خود آنرا گرم کنید. در حین گرم کردن سیگار، آنرا به طور مداوم با دستان خود بچرخانید تا همه طرف آن به یک میزان حرارت بگیرد.

در مرحله بعدی سیگار را بر لب گذاشته و سعی کنید با کمک شعله فندک یا کبریت، به آن پک زده و آنرا روشن کنید. پس از چند پک، سیگار شما به طور کامل روشن شده و قابل استعمال است.

توصیه می شود که دود ناشی از پک های اول را به طرف انتهای سیگارتان بازدم کنید تا بتواند در شعله گرفتن بهتر و متناسب تر سیگار کمک کند.

اما مهمترین نکته که باید به آن توجه کرد تفاوت کشیدن سیگار برگ با سیگارت ها می باشد. به گزارش مجله سبک زندگی لاکچری دات کش (Luxury.cash)، دود ناشی از استعمال سیگار برگ به هیچ عنوان نباید به داخل ریه داده شود. بلکه تنها باید دود را برای چند ثانیه در درون دهان خود چرخانده و سپس به بیرون بازدم کنید. عطر و مزه سیگار برگ و همچنین نیکوتین مورد نظر از طریق سیستم چشایی جذب خواهد شد. وارد کردن دود سیگار برگ بسیار خطرناک می باشد و عوارض جبران ناپذیری را برای ریه خواهد داشت.

عمل پک زدن سیگار را ادامه دهید و به صورت تقریبی هر ۳۰ ثانیه یکبار سیگار را در دستان خود بچرخانید تا سیگار به صورت مساوی در همه سمت شعله بگیرد و بسوزد.

سیگار برگ با سایزهای استاندارد ذکر شده که از کیفیت مناسب برخوردار هستند تا ۲ الی ۳ ساعت طول خواهند کشید تا به طور کامل کشیده شود. برخلاف سیگارت ها، شما می توانید پس از کشیدن هر اندازه از سیگار، به کمک کاتر (Cutter) ته آنها برش داده و مابقی آنرا بعدا استعمال کنید.

معمولا سیگارهای برگ دارای یک نوار با اسم و برند شرکت سازنده هستند که در لبه ای که با آن سیگار می کشید قرار دارد. این نوار به عنوان نگهدارنده برگ های سیگار بکار می رود و پس از ۱۲ پک بر سیگارتان، آنرا برداشته و به دور بیاندازید.

[۱]

منابع

  1. «راهنمای کشیدن سیگار برگ برای تازه کارها - مجله لاکچری دات کش». مجله لاکچری دات کش. ۱۳۹۷-۰۵-۱۹T02:28:56+00:00. دریافت‌شده در 2018-08-19. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)