مرد مورچه‌ای (فیلم): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏داستان: اصلاح فاصله مجازی + اصلاح نویسه با استفاده از AWB
خط ۱۰۹: خط ۱۰۹:
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در آتلانتا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در آتلانتا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در استودیوهای پاین‌وود آتلانتا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در استودیوهای پاین‌وود آتلانتا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در جورجیا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری‌شده در جورجیا]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در سان‌فرانسیسکو]]
[[رده:فیلم‌های فیلم‌برداری شده در سان‌فرانسیسکو]]
[[رده:فیلم‌های کمدی-اکشن آمریکایی]]
[[رده:فیلم‌های کمدی-اکشن آمریکایی]]

نسخهٔ ‏۲۰ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۵۸

مرد مورچه‌ای
پوستر تیزر
کارگردانپیتون رید
تهیه‌کنندهکوین فیگ
فیلمنامه‌نویس
داستانادگار رایت
جو کرنیش
بر پایهانت‌من
اثر استن لی
لری لیبر
جک کربی
بازیگران
موسیقیکریستوف بک
فیلم‌بردارراسل کارپنتر
تدوین‌گر
  • دن لبنتال
  • کالبی پارکر جونیور
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-۰۷-۱۷) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۷ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۳۰ میلیون دلار
فروش گیشه۵۱۹٫۴ میلیون دلار

مرد مورچه‌ای (به انگلیسی: Ant-Man) نام فیلمی ابرقهرمانی بر پایهٔ شخصیت‌های کتاب‌های کامیکی به همین نام: اسکات لنگ و هنک پیم از انتشارات شرکت مارول کامیکس است. این فیلم توسط مارول استودیوز تولید و استودیو سینمایی والت دیزنی مسئولیت توزیع آن را بر عهده داشت. این فیلم دوازدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. پیتون رید کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و آدام مک‌کی و پل راد فیلم‌نامهٔ فیلم را بر پایهٔ داستانی از ادگار رایت و جو کرنیش نوشته‌اند. پل راد، اوانجلین لیلی، کوری استول، بابی کاناوله، مایکل پنیا، جودی گریر، تی. آی.، دیوید دستمالچیان، وود هریس، جوردی مویا و مایکل داگلاس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مقدمات ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۶ شروع شد و ادگار رایت برای کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه به همراه جو کُرنیش استخدام شد. تا آوریل ۲۰۱۱، رایت و کُرنیش سه نسخه از فیلم‌نامه را آماده کردند. پیش‌تولید در اکتبر ۲۰۱۳ و انتخاب بازیگران در دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شد. در مه ۲۰۱۴، رایت پروژه را به علت اختلاف سلیقه ترک کرد. یک ماه بعد رید برای کارگردانی فیلم و مک‌کی برای نوشتن فیلم‌نامه استخدام شدند. فیلم‌برداری این فیلم بین اوت و دسامبر ۲۰۱۴ در سان فرانسیسکو، پاینوود آتلانتا، فایت، جورجیا و آتلانتا انجام شد.

مرد مورچه‌ای ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۵ به صورت سه‌بعدی و سه‌بعدی آی‌مکس در آمریکای شمالی اکران شد.

داستان

در سال ۱۹۸۹ هنک پیم که یک دانشمند است از سازمان شیلد استعفا می‌دهد چرا که متوجه می‌شود کمپانی قصد دارد تا تکنولوژی کوچک کردن مرد مورچه‌ای که او اختراع کرده‌است را تکثیر کند و او معتقد است که این تکنولوژی خطرناک است و تصمیم می‌گیرد تا زمانی که زنده است این اختراع را مخفی نگه دارد. در سال ۲۰۱۵ پیم توسط دخترش هوپ و شاگرد سابقش درن کراس مجبور به ترک شرکت خودش می‌شود. کراس مشغول تکمیل کردن تکنولوژی لباس کوچک‌کننده‌ای موسوم به لباس زرد است و این موضوع پیم را نگران کرده‌است.

اسکات لنگ که دزدی خوش نیت است پس از آزادی از زندان به خانه هم سلولی قدیمی‌اش لوییز می‌رود. او یک روز برای ملاقات دخترش به خانه همسر سابقش می‌رود و به دلیل اینکه مخارج دخترش را فراهم نکرده‌است توسط همسرش بشدت سرزنش می‌شود. لنگ به دلیل سوابق بدی که دارد نمی‌تواند شغلی اختیار کند و اجباراً به گروه لوییز ملحق می‌شود تا با آن‌ها به سرقت برود. در اولین سرقت لنگ وارد خانه‌ای می‌شود و با باز کردن گاو صندوق یک دست لباس پیدا می‌کند و تصور می‌کند که لباس موتور سواری کهنه است و آن را برمی‌دارد و با خود به خانه می‌برد و آن لباس را می‌پوشد. پس از پوشیدن لباس به یکباره به اندازه یک حشره کوچک می‌شود. لنگ که از این تجربه وحشت زده می‌شود قصد دارد تا لباس را سرجایش برگرداند ولی توسط پلیس بازداشت می‌شود.

صاحبخانه که پیم است لباس را بطور مخفی به زندان می‌برد و در ملاقات با لنگ لباس را به او می‌دهد تا لنگ از زندان فرار کند. پیم از لنگ می‌خواهد تا مرد مورچهٔ جدید بشود تا بتواند لباس زرد را از کراس بدزدد. هوپ که از کراس برای پدرش جاسوسی می‌کند به لنگ کمک می‌کند تا با مورچه‌ها مبارزه کند و آن‌ها را به کنترل خودش دربی آورد. سپس لنگ برای یک دستگاه به مرکز فرماندهی انتقام‌جویان فرستاده می‌شود. هوپ که هنوز پدرش را در مرگ مادرش مقصر می‌داند دل خوشی از پدرش ندارد. پیم اعتراف می‌کند که همسرش جنت برای از کار انداختن یک موشک اتمی در روسیه به یک منطقه کوانتمی اعزام شده بود ناپدید شده‌است. پیم به لنگ هشدار می‌دهد که اگر تنظیم‌کننده لباسش را از کار نیندازد به سرنوشت همسرش دچار خواهد شد.

کراس لباس زرد را تکمیل می‌کند و در مقر فرماندهیش مهمانی برپا می‌کند. لنگ به همراه افرادش و دسته مورچه‌های بالدار در حین مهمانی وارد ساختمان می‌شوند و سرورهای کمپانی را خراب کرده و مواد منفجره را کار می‌گذارند اما زمانی‌که سعی دارند تا لباس زرد را بدزدند اسیر کراس می‌شوند. کراس تصمیم می‌گیرد تا لباس زرد و لباس مرد مورچه‌ای را به شرکت هیدرا بفروشد که مدیریت آن بر عهده میچل کارسون است اما پس از درگیری‌هایی که بین طرفین درمی‌گیرد لنگ از ساختمان فرار می‌کند و ساختمان را منفجر می‌کند. کراس لباس زرد را می‌پوشد و با به اسارت گرفتن کیسی، لنگ را مجبور به مبارزه می‌کند. لنگ تنظیم‌کننده لباس را خنثی می‌کند و به اندازه اتم کوچک می‌شود و با نفوذ به لباس زرد سیستم آن را خراب می‌کند و کراس کشته می‌شود اما خودش درناحیه کوانتومی ناپدید می‌شود ولی با یک حرکت قهرمانانه اثر آن را برعکس می‌کند و به اندازه میکروسکوپی می‌رسد. پیم با آگاهی از این موضوع کنجکاو می‌شود که آیا همسرش هم اکنون زنده است یا خیر!

بازیگران

جستارهای وابسته

منابع

پیوند به بیرون