حبیب‌الله بهمنی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۵۷: خط ۵۷:


== زندگی‌نامه ==
== زندگی‌نامه ==
او متولد ۱۳۳۶ در [[شیراز]] است. او لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس ادبیات نمایشی می‌باشد. همزمان با پایان جنگ به تحصیل، تحقیق، نگارش و نقادی سینما پرداخت و با نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه ویدئویی و ۱۶ م م کارش را ادامه داد که ساخت سری برنامه‌های آموزشی برای نیروهای نظامی و انتظامی از آن جمله‌اند. فعالیت در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم [[وصل نیکان]] شروع کرد. با مشارکت [[شفیع آقا محمدیان]] دفتر تولید «بصیرفیلم» را تأسیس کرده‌است.
او متولد ۱۳۳۶ در [[شیراز]] است. او دارای مدرک لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس ادبیات نمایشی می‌باشد. همزمان با پایان جنگ به تحصیل، تحقیق، نگارش و نقادی سینما پرداخت و با نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه ویدئویی و ۱۶ م م کارش را ادامه داد که ساخت سری برنامه‌های آموزشی برای نیروهای نظامی و انتظامی از آن جمله‌اند. فعالیت در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم [[وصل نیکان]] شروع کرد. با مشارکت [[شفیع آقا محمدیان]] دفتر تولید «بصیرفیلم» را تأسیس کرده‌است.


== فیلمشناسی ==
== فیلمشناسی ==

نسخهٔ ‏۱۰ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۹:۲۱

حبیب‌الله بهمنی
زادهٔ۸ آبان ۱۳۳۶
شیراز
ملیتایرانی
پیشهکارگردان و نویسنده سینما

حبیب‌الله بهمنی (۸ آبان ۱۳۳۶، شیراز) کارگردان و نویسنده اهل ایران است.

زندگی‌نامه

او متولد ۱۳۳۶ در شیراز است. او دارای مدرک لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس ادبیات نمایشی می‌باشد. همزمان با پایان جنگ به تحصیل، تحقیق، نگارش و نقادی سینما پرداخت و با نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه ویدئویی و ۱۶ م م کارش را ادامه داد که ساخت سری برنامه‌های آموزشی برای نیروهای نظامی و انتظامی از آن جمله‌اند. فعالیت در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم وصل نیکان شروع کرد. با مشارکت شفیع آقا محمدیان دفتر تولید «بصیرفیلم» را تأسیس کرده‌است.

فیلمشناسی

  • رانندگان سفیر (۱۳۷۲ نویسنده با همکاری شفیع آقا محمدیان و کارگردان با همکاری شفیع آقا محمدیان)
  • آنسوی خط کیست؟ (۱۳۷۲ کارگردان / ویدئویی)
  • مروارید سیاه (۱۳۷۳ نویسنده با همکاری شفیع آقا محمدیان و بیژن همدرسی و کارگردان با همکاری شفیع آقا محمدیان)
  • تارهای نامرئی (۱۳۷۶ کارگردان و بازنویس فیلمنامه و مجری طرح با همکاری شفیع آقا محمدیان و داوود رسولیان)
  • فرار از جهنم (۱۳۷۴ نویسنده با همکاری شفیع آقا محمدیان براساس فیلمنامه‌ای به همین نام نوشتهٔ هادی صابر)
  • فیلم کوتاه کجایید ای شهیدان خدایی (بازیگر/کلیپ)

منابع

  • حبیب‌الله بهمنی در بانک جامع اطلاعات سينماى ايران
  • سید مرتضی سید محمدی (۱۳۷۸فرهنگ کارگردانان سینمای ایران ۱۳۷۷–۱۳۰۹، تهران: نشر سیمرو، شابک ISBN ۹۶۴-۵۶۸۵-۳۵-۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: invalid character (کمک)