سید یونس عرفانی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۴۳: خط ۴۳:
* [[فهرست نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی]]
* [[فهرست نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی]]
* [[فهرست نمایندگان مجلس شورای اسلامی]]
* [[فهرست نمایندگان مجلس شورای اسلامی]]
* [[رده:نمایندگان تالش در مجلس شورای ملی]]

{{نماینده مجلس شورای اسلامی-خرد}}
{{نماینده مجلس شورای اسلامی-خرد}}



نسخهٔ ‏۲ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۲۷

سید یونس عرفانی
نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۱۳
تالش،  ایران
فرزندانسیدمجتبی عرفانی

سید یونس عرفانی، از روحانیون شیعه ایران (زاده ۱۳۱۳) در روستای شیرآباد شهرستان تالش از استان گیلان است. وی در سمت‌های عضو مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، رئیس کمیته منطقه ۸ انقلاب اسلامی، نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان طوالش فعالیت داشته‌است.

تحصیلات

تحصیلات ابتدایی را در روستای شیر آباد در مکتب خانه انجام داد. برای ادامه تحصیلات به شهر اردبیل رفت و در رشته ادبیات به تحصیل پرداخت. برای تحصیلات تکمیلی به شهر قم مهاجرت نمود. از اساتید وی می‌توان به آیت الله بروجردی، روح‌الله موسوی خمینی، نام برد. سید یونس عرفانی با تحصیل در حوزه علمیه قم با بسیاری از بزرگان آشنا شد. دوستی و ارتباط با علما و روحانیون ایرانی و خارجی که در شهر قم تحصیل یا تردد می‌کردند باعث شناخته شدن عرفانی در بیشتر کشورهای اسلامی شد

فعالیت‌های قبل از انقلاب

سخنرانی در دانشگاه الازهر مصر و مباحثه با علما و روحانیون شیعه و اهل تسنن از فعالیت‌های او بود. همراهی و همکاری با امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و رهبر جنبش آمل اسلامی، شرکت در موتمرهای اسلامی کشورهای سوریه، پاکستان، عراق، مصر و دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ایشان در کارنامه ایشان قبل از انقلاب اسلامی ثبت است.

فعالیت‌های بعد از انقلاب

عضو جامعه روحانیت مبارز

رئیس کمیته منطقه ۸ انقلاب اسلامی

سید یونش عرفانی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۱٫۶۰ درصد آراء از کل ۳۹٬۱۴۵ رای موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شد[۱]

وفات

سانحه رانندگی هنگام عزیمت به شهرستان طوالش

جستارهای وابسته

منابع

  1. http://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/762749. دریافت‌شده در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)