فئانور: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatranslator (بحث | مشارکت‌ها)
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز اصلاح فاصله مجازی + اصلاح نویسه با استفاده از AWB
خط ۹: خط ۹:
| کتاب(ها) = [[سیلماریلیون]]
| کتاب(ها) = [[سیلماریلیون]]
}}
}}
'''فئانور''' یک شخصیت داستانی از رشته افسانه‌های [[جی.آر.آر تالکین]] می باشد که نقش مهمی در [[سیلماریلیون]] ایفا می‌کند. او پسر ارشد [[فینوه]] شاه برین [[نولدور]] بود. مادر فئانور میریل سرینده همسر اول فینوه بود. میریل مدت کوتاهی پس از تولد فئانور درگذشت.
'''فئانور''' یک شخصیت داستانی از رشته افسانه‌های [[جی.آر.آر تالکین]] می‌باشد که نقش مهمی در [[سیلماریلیون]] ایفا می‌کند. او پسر ارشد [[فینوه]] شاه برین [[نولدور]] بود. مادر فئانور میریل سرینده همسر اول فینوه بود. میریل مدت کوتاهی پس از تولد فئانور درگذشت.


== تاریخچه داخلی ==
== تاریخچه داخلی ==
فینوه دوباره ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. برادران ناتنی فئانور [[فینگولفین]] و [[فینارفین]] بودند. فیندیس و ایریمه دو دختر فینوه بودند.
فینوه دوباره ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. برادران ناتنی فئانور [[فینگولفین]] و [[فینارفین]] بودند. فیندیس و ایریمه دو دختر فینوه بودند.


فئانور بیشتر به عنوان خالق سیلماریل سه گوهرشناخته شده که به شکل برجسته در سیلماریلیون و به طور خلاصه در ارباب حلقه ها ذکر شده است. نام اون در زبان ابداعی تالکین ([[زبان سینداری]]) به معنای ''روح آتش'' می‌باشد.
فئانور بیشتر به عنوان خالق سیلماریل سه گوهرشناخته شده که به شکل برجسته در سیلماریلیون و به‌طور خلاصه در ارباب حلقه‌ها ذکر شده‌است. نام اون در زبان ابداعی تالکین ([[زبان سینداری]]) به معنای ''روح آتش'' می‌باشد.


=== اوایل زندگی ===
=== اوایل زندگی ===

نسخهٔ ‏۲۹ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۰۴:۱۵

فئانور

فئانور یک شخصیت داستانی از رشته افسانه‌های جی.آر.آر تالکین می‌باشد که نقش مهمی در سیلماریلیون ایفا می‌کند. او پسر ارشد فینوه شاه برین نولدور بود. مادر فئانور میریل سرینده همسر اول فینوه بود. میریل مدت کوتاهی پس از تولد فئانور درگذشت.

تاریخچه داخلی

فینوه دوباره ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. برادران ناتنی فئانور فینگولفین و فینارفین بودند. فیندیس و ایریمه دو دختر فینوه بودند.

فئانور بیشتر به عنوان خالق سیلماریل سه گوهرشناخته شده که به شکل برجسته در سیلماریلیون و به‌طور خلاصه در ارباب حلقه‌ها ذکر شده‌است. نام اون در زبان ابداعی تالکین (زبان سینداری) به معنای روح آتش می‌باشد.

اوایل زندگی

فئانور از شاگردان ماهتان بود که او شاگرد آئوله یکی از والاها بود. او هنرمند و یک جواهر ساز و مخترع الفبای تنگوار نیز بود.[۱]

جستارهای وابسته

منابع

  1. "Palantíri". The Encyclopedia of Arda. Mark Fisher. 28 April 2008. Retrieved 30 August 2012.