بنی‌هاشم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز اصلاح فاصله مجازی + اصلاح نویسه با استفاده از AWB
خط ۱: خط ۱:
'''بنی‌هاشم''' از طوایفِ ''مُستَعربه'' بودند. مُستَعربه به عرب‌هایی اطلاق می‌شود که اصالتاً [[عرب]] نیستند. این دودمان، از تیره‌های مشهورِ قبیلهٔ [[قریش]] بوده و به [[هاشم]] پسرِ [[عبد مناف]] منسوب اند. [[پیامبر اسلام]] از همین تیره بوده است.بنابرین پیامبر اسلام عرب اصلی نیست.
'''بنی‌هاشم''' از طوایفِ ''مُستَعربه'' بودند. مُستَعربه به عرب‌هایی اطلاق می‌شود که اصالتاً [[عرب]] نیستند. این دودمان، از تیره‌های مشهورِ قبیلهٔ [[قریش]] بوده و به [[هاشم]] پسرِ [[عبد مناف]] منسوب‌اند. [[پیامبر اسلام]] از همین تیره بوده‌است.بنابرین پیامبر اسلام عرب اصلی نیست.
<ref>http://www.jamnews.ir/TextVersionDetail/260511</ref>
<ref>http://www.jamnews.ir/TextVersionDetail/260511</ref>


خط ۹: خط ۹:
نسب طایفه فرزندان هاشم (بنی هاشم) و قبیله قریش به [[اسماعیل]] پسر ابراهیم می رسد که عرب نبودند(همسر اسماعیل از اعراب بود).
نسب طایفه فرزندان هاشم (بنی هاشم) و قبیله قریش به [[اسماعیل]] پسر ابراهیم می رسد که عرب نبودند(همسر اسماعیل از اعراب بود).


[[ابراهیم]] از مردم [[میان رودان]] بوده است. اجداد قوم قریش مربوط به تمدن کهن [[تمدن بابل|بابل]] بودند که بعدها با توجه به تاثیر پذیری از فرهنگ محیط اطرافشان زبانشان عربی شد و این ها به اعراب ''''''مستعربه'''''' یعنی اعرابی که اصالتاً عرب نیستند معروف شدند.
[[ابراهیم]] از مردم [[میان رودان]] بوده‌است. اجداد قوم قریش مربوط به تمدن کهن [[تمدن بابل|بابل]] بودند که بعدها با توجه به تأثیرپذیری از فرهنگ محیط اطرافشان زبانشان عربی شد و این‌ها به اعراب ''''''مستعربه'''''' یعنی اعرابی که اصالتاً عرب نیستند معروف شدند.
<ref>http://www.hawzah.net/fa/Question/View/11004/</ref>
<ref>http://www.hawzah.net/fa/Question/View/11004/</ref>


=== درباره فرزندان هاشم ===
=== درباره فرزندان هاشم ===
فرزندان هاشم طایفه بنی هاشم را ساختند. افراد این طایفه غالباً ریاست مکه و ریاست دارالندوه که مجلس قریش بود را بر عهده داشتند. هم چون این، آب رسانی (سقایت)، رفادت و پرده داری (سدانت) خانه [[کعبه]]، که مورد احترام همگان بود، برعهده داشتند.
فرزندان هاشم طایفه بنی هاشم را ساختند. افراد این طایفه غالباً ریاست مکه و ریاست دارالندوه که مجلس قریش بود را بر عهده داشتند. هم چون این، آب‌رسانی (سقایت)، رفادت و پرده داری (سدانت) خانه [[کعبه]]، که مورد احترام همگان بود، برعهده داشتند.
<ref>http://www.porseman.org/q/vservice.aspx?id=448679</ref>
<ref>http://www.porseman.org/q/vservice.aspx?id=448679</ref>


==== درباره بزرگان هاشمی دین اسلام ====
==== درباره بزرگان هاشمی دین اسلام ====
[[محمد بن عبدالله]]، [[علی]] پسر ابی‌طالب و [[بنی عباس]] و عباس بن علی از نوادگان هاشم بوده اند.
[[محمد بن عبدالله]]، [[علی]] پسر ابی‌طالب و [[بنی عباس]] و عباس بن علی از نوادگان هاشم بوده‌اند.


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۲۹ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۰۲:۵۶

بنی‌هاشم از طوایفِ مُستَعربه بودند. مُستَعربه به عرب‌هایی اطلاق می‌شود که اصالتاً عرب نیستند. این دودمان، از تیره‌های مشهورِ قبیلهٔ قریش بوده و به هاشم پسرِ عبد مناف منسوب‌اند. پیامبر اسلام از همین تیره بوده‌است.بنابرین پیامبر اسلام عرب اصلی نیست. [۱]

درباره هاشم پسر عبدمناف

هاشم از قبیله قریش بود. وی در دوره قبل از ظهور اسلام به نجابت شهرت داشت.

درباره نیاکان هاشم

نسب طایفه فرزندان هاشم (بنی هاشم) و قبیله قریش به اسماعیل پسر ابراهیم می رسد که عرب نبودند(همسر اسماعیل از اعراب بود).

ابراهیم از مردم میان رودان بوده‌است. اجداد قوم قریش مربوط به تمدن کهن بابل بودند که بعدها با توجه به تأثیرپذیری از فرهنگ محیط اطرافشان زبانشان عربی شد و این‌ها به اعراب 'مستعربه' یعنی اعرابی که اصالتاً عرب نیستند معروف شدند. [۲]

درباره فرزندان هاشم

فرزندان هاشم طایفه بنی هاشم را ساختند. افراد این طایفه غالباً ریاست مکه و ریاست دارالندوه که مجلس قریش بود را بر عهده داشتند. هم چون این، آب‌رسانی (سقایت)، رفادت و پرده داری (سدانت) خانه کعبه، که مورد احترام همگان بود، برعهده داشتند. [۳]

درباره بزرگان هاشمی دین اسلام

محمد بن عبدالله، علی پسر ابی‌طالب و بنی عباس و عباس بن علی از نوادگان هاشم بوده‌اند.

پانویس