دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۵۱°۳۱′۱۹″شمالی ۰°۰۷′۴۴″غربی / ۵۱٫۵۲۲۰۵°شمالی ۰٫۱۲۹۰۰°غربی / 51.52205; -0.12900
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
Kargar123 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۸: خط ۲۸:
{{Coord|51.52205|N|0.12900|W|source:placeopedia|display=title}}
{{Coord|51.52205|N|0.12900|W|source:placeopedia|display=title}}
{{ایران‌شناسی}}
{{ایران‌شناسی}}
'''سواس، دانشگاه لندن''' ('''مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی''' {{انگلیسی|School of Oriental and African Studies}}) <ref group=نکته>مخفف ''SOAS" به‌صورت «سواس/ سوآس» یا «سواز/ سوآز» تلفظ می‌شود.</ref> یک دانشگاه دولتی پژوهشی در [[لندن]] [[انگلستان]] و از کالج های تشکیل دهنده [[دانشگاه لندن]] است که در زمینهٔ [[حقوق]]، [[زبان]]، [[علوم انسانی]] و [[اقتصاد]] کشورهای [[قاره آسیا|قارهٔ آسیا]] (و منطقهٔ [[خاورمیانه]]) و [[آفریقا]] تخصص دارد. بیش از ۳۰۰ دانشجو در مقطع [[کارشناسی]] و ۷۰ دانشجو در مقاطع [[کارشناسی ارشد]] و [[دکتری]] در این دانشگاه به تحصیل و پژوهش مشغولند. گاردین سواس را در زمره ۲۵ دانشگاه برتر بریتانیا رتبه بندی کرده است.
'''سواس، دانشگاه لندن''' ('''مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی''' {{انگلیسی|School of Oriental and African Studies}}) <ref group=نکته>مخفف ''SOAS" به‌صورت «سواس/ سوآس» یا «سواز/ سوآز» تلفظ می‌شود.</ref> یک دانشگاه دولتی پژوهشی در [[لندن]] [[انگلستان]] و از کالج های تشکیل دهنده [[دانشگاه لندن]] است که در زمینهٔ [[حقوق]]، [[زبان]]، [[علوم انسانی]] و [[اقتصاد]] کشورهای [[قاره آسیا|قارهٔ آسیا]] (و منطقهٔ [[خاورمیانه]]) و [[آفریقا]] تخصص دارد. بیش از ۳۰۰ رشته در مقطع [[کارشناسی]] و ۱۰۰ رشته در مقاطع [[کارشناسی ارشد]] و [[دکتری]] در این دانشگاه ارائه می‌شوند. گاردین سواس را در زمره ۲۵ دانشگاه برتر بریتانیا رتبه بندی کرده است.


سواس یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزش عالی دنیا برای آموزش و پژوهش در موضوعات مربوط به آفریقا و آسیا به‌ویژه خاورمیانه است.
سواس یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزش عالی دنیا برای آموزش و پژوهش در موضوعات مربوط به آفریقا و آسیا به‌ویژه خاورمیانه است.

نسخهٔ ‏۲۳ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۱۸

سواس، دانشگاه لندن
نشان سواس
شعارKnowledge is Power
نوعدانشگاه دولتی
بنیانگذاری شده۱۹۱۶
موقوفه مالی£ 35.4 million
رئیس دانشگاهان، شاهدخت پادشاهی (دانشگاه لندن)
رئیسگراسا ماچل رتبه امپراتوری بریتانیا
گردانندهBaroness Valerie Amos
دانشجویان۵٬۹۱۰ (۲۰۱۴/۱۵)
کارشناسی۳٬۰۱۵ (۲۰۱۴/۱۵)
تحصیلات تکمیلی۲٬۸۹۰ (۲۰۱۴/۱۵)
موقعیتلندن، United Kingdom
پردیسUrban
شگون‌نماشتر یک‌کوهانه و فیل آسیایی
تعلق ورزشی بهدانشگاه لندن
ACU
وبگاه

سواس، دانشگاه لندن (مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی (به انگلیسی: School of Oriental and African Studies)) [نکته ۱] یک دانشگاه دولتی پژوهشی در لندن انگلستان و از کالج های تشکیل دهنده دانشگاه لندن است که در زمینهٔ حقوق، زبان، علوم انسانی و اقتصاد کشورهای قارهٔ آسیا (و منطقهٔ خاورمیانه) و آفریقا تخصص دارد. بیش از ۳۰۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ارائه می‌شوند. گاردین سواس را در زمره ۲۵ دانشگاه برتر بریتانیا رتبه بندی کرده است.

سواس یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزش عالی دنیا برای آموزش و پژوهش در موضوعات مربوط به آفریقا و آسیا به‌ویژه خاورمیانه است.

این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو یکی از دانشکدههای کوچک دانشگاه لندن است، و در رده‌بندی دانشگاهی در بریتانیا رتبهٔ بالایی دارد.

همکاری با جامعه فرهنگی و مذهبی ایران

این دانشگاه از قدیم همکاری خوبی با دانشگاه‌های رسمی ایران داشته و دارد همچون دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه رشته زبان و ادبیات فارسی،[۱] یا مرکز طلاب و اسلامی-حوزوی مرکز پژوهشی جامعه المصطفی (به عربی: جامعة المصطفي العالمية) که این مرکز دربارهٔ این دانشگاه اینچنین می‌گوید:[۲]

برای آشنا شدن با عناوین برخی از دروس ارائه شده در رشته مطالعات اسلامی ما دروس ارائه شده مدرسهی مطالعات مشرق زمین و آفریقا (به انگلیسی: School of Oriental and African Studies) که با مخفف SOASنیز نامیده می‌شود. –یکی از دانشکده‌های صاحب نام در زمینهی شرق‌شناسی در جهان - را در نظر گرفتهایم.[۲] این دانشکده یکی از دانشکده‌های زیر مجموعهی دانشگاه لندن است که در زمینهی حقوق، زبان، علوم انسانی و اقتصاد کشورهای قاره آسیا (و منطقه خاورمیانه) و آفریقا تخصص دارد و در آن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان به تحصیل و پژوهش مشغول هستند. دانشکدهی مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا یکی از شناخته شده‌ترین مراکز آموزش عالی دنیا برای آموزش و پژوهش در موضوعات مربوط به آفریقا و آسیا به ویژه خاورمیانه است.

و برخی از اساتید دانشگاهی مانند سیّد کمال حاج سیّد جوادی استادیار مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سال ۱۳۸۱ و ۸۲ با این دانشگاه همکاری داشته یا تحصیل کرده‌اند.[۳] با یک جستجوی ساده گوگل روی وبگاه‌های دانشگاه‌های ایران می‌توان به سادگی حجم انبوهی از سوابق استناد یا همکاری متقابل دانشگاه‌های ایران و انگلستان به منظور پیشبرد مطالعات فرهنگی یا مذهبی[۴] بواسطه این دانشگاه را مشاهده کرد:
[SOAS OR "سواز"] site:ac.ir از جمله کارآفرینی و اشتغال زنان،[۵]و مطالعات اسلامی.[۶]

دانش‌آموختگان

جستارهای وابسته

نکات

  1. مخفف SOAS" به‌صورت «سواس/ سوآس» یا «سواز/ سوآز» تلفظ می‌شود.

پانویس و منابع

  1. «برگزاری دوره آموزشی مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سواز لندن». دانشگاه فردوسی مشهد. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶.
  2. «نگاهی گذرا به رشته اسلام‌شناسی در دانشگاه لندن». جامعةالمصطفی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷.
  3. «سید حسن صدرالدین حاج سید جوادی». مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ اوت ۲۰۱۶.
  4. «کمپین "استعمارزدایی" در دانشگاه‌های لندن». پایگاه خبری جامعةالمصطفی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷.
  5. «رتبه‌بندی عوامل مؤثر در اشتغال‌زایی زنان کارآفرین با استفاده از تکنیک تاپسیس». پژوهشنامه زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. بهار 92. بایگانی‌شده از اصلی در 26 نوامبر 2017. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. «نخستین جلسه کارگاه علمی «روش‌ها و چالش‌های پیشروی مطالعات اسلامی در UK»». جامعةالمصطفی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷.

پیوند به بیرون