شاهد احمدلو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Shaheddirector (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
Shaheddirector (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: متن دارای ویکی‌متن نامتناظر ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۱: خط ۳۱:
| جوایز =
| جوایز =
}}
}}
'''شاهد احمدلو'''، (زاده [[۱۳۵۳]] در [[تهران]]) [[بازیگر]] و [[کارگردان فیلم|کارگردان]] است.
'''شاهد احمدلو'''، (زاده [[۱۳۵۳]] در [[تهران]]) [[بازیگر]] و [[کارگردان فیلم|کارگردان]] و [[مدرس جوان سينما|| در آموزشگاههاى مختلف است.


پدر وی [[محمدولی احمدلو]]، بازیگر سینما است. وی دانشجوی رشته [[نقاشی]] در [[ هنرستان هنرهای زیبای پسران]] بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم [[سرب (فیلم)|سرب]] - ۱۳۶۷ ساخته [[مسعود کیمیایی]] بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. وی [[فیلم کوتاه|فیلم‌های کوتاه]] بسیاری از جماه سينما سگ را ساخته که تعدادی از آن‌ها موفق به اخذ جوایز از جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز شده‌اند( از جمله مدال طلاى يونيكا، جابزه اول جشنواره فيلم كوتاه تهرتن براى بهترين فيلم به مفهوم مطلق. جايزه اول فستيوال جهان اوبان فرانسه، تنديس جشن خانه سينما براى بهترين فيلم كوتاه و ...شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از [[پشت صحنه]] ی یک فیلم گرفت و فیلم [[پس از سکوت (فیلم)|پس از سکوت]] را که پشت صحنهٔ فیلم [[کاغذ بی‌خط]] بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک [[فیلم داستانی]] خلق می‌کند كه همچنان مورد اقبال قرار دارد. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت سه فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او ([[چند می‌گیری گریه کنی]]) مورد استقبال تماشاگران و [[منتقد سینما|منتقدان]] قرار گرفت. او براى اين فيلم ديپلم افتخار بهترين كارگردانى را از جشنواره فجر بخود اختصاص داده است.
پدر وی [[محمدولی احمدلو]]، بازیگر سینما است. شاهد نسبت نزديك و فاميلى با [[ناصر چشم إذر]]آهنگساز بنام كشورمان وی دانشجوی رشته [[نقاشی]] در [[ هنرستان هنرهای زیبای پسران]] بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم [[سرب ]] - ۱۳۶۷ ساخته [[مسعود کیمیایی]] بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. وی [[فیلم کوتاه|فیلم‌های کوتاه]] بسیاری از جمله سينما سگ را ساخته که تعدادی از آن‌ها موفق به اخذ جوایز از جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز شده‌اند( از جمله مدال طلاى يونيكا، جابزه اول جشنواره فيلم كوتاه تهرتن براى بهترين فيلم به مفهوم مطلق. جايزه اول فستيوال جهان اوبان فرانسه، تنديس جشن خانه سينما براى بهترين فيلم كوتاه و ...شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از [[پشت صحنه]] ی یک فیلم گرفت و فیلم [[پس از سکوت (فیلم)|پس از سکوت]] را که پشت صحنهٔ فیلم [[کاغذ بی‌خط]] بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک [[فیلم داستانی]] خلق می‌کند كه همچنان مورد تحسين همگان قرار گرفت و همچنان اقبال دارد. اقبال قرار دارد. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت سه فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او ([[چند می‌گیری گریه کنی]]) مورد استقبال تماشاگران و [[منتقد سینما|منتقدان]] قرار گرفت. او براى اين فيلم ديپلم افتخار بهترين كارگردانى را از جشنواره فجر بخود اختصاص داده است.
يكى از سريالهاى محبوب مخاطبان تلويزيون مجموعه سه دنگ سه دنگ است كه بسيار تماسايى بود و خاطره انكيز شد.
يكى از سريالهاى محبوب مخاطبان تلويزيون مجموعه سه دنگ سه دنگ است كه بسيار تماسايى بود و خاطره انكيز شد.
در طول سالهاى زياد تجربه و كار از نوجوانى تا جوانى با كارگردانان صاحب سبك و بنام سينماى ايران از جمله؛ مسعود كيميايى. ناصر تقوايى، عليرضا داود نژاد، داوود ميرباقرى و ساموئل خاچيكيان در سمتهاى گوناگون از دستيار و برنامه ريز كارها تا بازيگرى خاطرات و نام مشترك و به ياد ماندنى از خود ثبت كرده است.
در طول سالهاى زياد تجربه و كار از نوجوانى تا جوانى با كارگردانان صاحب سبك و بنام سينماى ايران از جمله؛ مسعود كيميايى. ناصر تقوايى، عليرضا داود نژاد، داوود ميرباقرى و ساموئل خاچيكيان در سمتهاى گوناگون از دستيار و برنامه ريز كارها تا بازيگرى خاطرات و نام مشترك و به ياد ماندنى از خود ثبت كرده است.

نسخهٔ ‏۱۸ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۰۲:۲۹

شاهد احمدلو
زمینه فعالیت کارگردان، بازیگر
تولد ۱۳۵۳
تهران ایران
والدین محمدولی احمدلو
ملیت  ایران
سال‌های فعالیت ۱۳۶۵ تاکنون
همسر(ها) بهار دانش
صفحه در وبگاه سوره

شاهد احمدلو، (زاده ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر و کارگردان و [[مدرس جوان سينما|| در آموزشگاههاى مختلف است.

پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما است. شاهد نسبت نزديك و فاميلى با ناصر چشم إذرآهنگساز بنام كشورمان وی دانشجوی رشته نقاشی در هنرستان هنرهای زیبای پسران بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب - ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. وی فیلم‌های کوتاه بسیاری از جمله سينما سگ را ساخته که تعدادی از آن‌ها موفق به اخذ جوایز از جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز شده‌اند( از جمله مدال طلاى يونيكا، جابزه اول جشنواره فيلم كوتاه تهرتن براى بهترين فيلم به مفهوم مطلق. جايزه اول فستيوال جهان اوبان فرانسه، تنديس جشن خانه سينما براى بهترين فيلم كوتاه و ...شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بی‌خط بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک فیلم داستانی خلق می‌کند كه همچنان مورد تحسين همگان قرار گرفت و همچنان اقبال دارد. اقبال قرار دارد. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت سه فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند می‌گیری گریه کنی) مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. او براى اين فيلم ديپلم افتخار بهترين كارگردانى را از جشنواره فجر بخود اختصاص داده است. يكى از سريالهاى محبوب مخاطبان تلويزيون مجموعه سه دنگ سه دنگ است كه بسيار تماسايى بود و خاطره انكيز شد. در طول سالهاى زياد تجربه و كار از نوجوانى تا جوانى با كارگردانان صاحب سبك و بنام سينماى ايران از جمله؛ مسعود كيميايى. ناصر تقوايى، عليرضا داود نژاد، داوود ميرباقرى و ساموئل خاچيكيان در سمتهاى گوناگون از دستيار و برنامه ريز كارها تا بازيگرى خاطرات و نام مشترك و به ياد ماندنى از خود ثبت كرده است.



[۱]

بازیگر

سینمایی

تلویزیونی

فیلم کوتاه

کارگردان

منابع