سنت (دین): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: اصلاح فاصله مجازی با استفاده از AWB
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: اصلاح فاصله مجازی با استفاده از AWB
خط ۱: خط ۱:
'''سنت''' در [[مکتب سنت گرایی]] و [[دین شناسی تطبیقی]]، به معنای حقایق یا اصولی است که ریشه در [[خرد جاویدان]] دارد و از طریق شخصیت هایی مقدس در تاریخ بشریت متجلی و در شئونات مختلف زندگی جاری شده است. این معنای از سنت، با آنچه در [[علوم اجتماعی]] [[سنت]] نامیده می‌شود و مقصود سبک زندگی پیشینیان یا قواعد نهادینه شده در جامعه است، افتراق دارد. سنتِ نخستین و پیشین، امری الهی است که در صورت ها و قالب های متعددی در جوامع پدیدار شده است. سنت انسان را با عالم بالا مرتبط می سازد و انسان با سیر در مسیر سنت می تواند به اصل الهی خویش برسد.
'''سنت''' در [[مکتب سنت گرایی]] و [[دین شناسی تطبیقی]]، به معنای حقایق یا اصولی است که ریشه در [[خرد جاویدان]] دارد و از طریق شخصیت هایی مقدس در تاریخ بشریت متجلی و در شئونات مختلف زندگی جاری شده است. این معنای از سنت، با آنچه در [[علوم اجتماعی]] [[سنت]] نامیده می‌شود و مقصود سبک زندگی پیشینیان یا قواعد نهادینه شده در جامعه است، افتراق دارد. سنتِ نخستین و پیشین، امری الهی است که در صورت ها و قالب های متعددی در جوامع پدیدار شده است. سنت انسان را با عالم بالا مرتبط می سازد و انسان با سیر در مسیر سنت می‌تواند به اصل الهی خویش برسد.


==منبع==
==منبع==

نسخهٔ ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۲۳

سنت در مکتب سنت گرایی و دین شناسی تطبیقی، به معنای حقایق یا اصولی است که ریشه در خرد جاویدان دارد و از طریق شخصیت هایی مقدس در تاریخ بشریت متجلی و در شئونات مختلف زندگی جاری شده است. این معنای از سنت، با آنچه در علوم اجتماعی سنت نامیده می‌شود و مقصود سبک زندگی پیشینیان یا قواعد نهادینه شده در جامعه است، افتراق دارد. سنتِ نخستین و پیشین، امری الهی است که در صورت ها و قالب های متعددی در جوامع پدیدار شده است. سنت انسان را با عالم بالا مرتبط می سازد و انسان با سیر در مسیر سنت می‌تواند به اصل الهی خویش برسد.

منبع

جستارهای وابسته