باشگاه خبرنگاران جوان: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Amin khandan (بحث | مشارکت‌ها)
جز خنثی‌سازی ویرایش 21964123 توسط Arash.pt (بحث)،لینکهایی که مصداق تبلیغ داشتند حذف شد
برچسب: خنثی‌سازی
Amin khandan (بحث | مشارکت‌ها)
جز لینکی که مصداق تبلیغات داشت حذف شد
خط ۲۶: خط ۲۶:
== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}

* [http://irib.ir صدا و سیما]


== پیوند به بیرون ==
== پیوند به بیرون ==

نسخهٔ ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۵۴

باشگاه خبرنگاران جوان
گونه وبگاه
خبرگزاری
در دسترس به زبانفارسی و انگلیسی و عربی
ستادتهران – خیابان ولیعصر– بالاتر از جام جم [۱]
مالکصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
بنیانگذار(ان)معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
وبگاه
تجاری؟خیر
راه‌اندازی۱۳۷۸
وضعیت کنونیفعال

الگو:خبر

باشگاه خبرنگاران جوان یکی از خبرگزاری‌های ایران است که به «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» تعلق دارد. این مجموعه سازمانی زیر نظر معاونت سیاسی صداوسیما اداره و رییس آن به صورت مستقیم توسط معاون سیاسی آن انتخاب می‌شود. این مجموعه به همراه خبرگزاری صدا و سیما «که قبلاً واحد مرکزی خبر نامیده می‌شد» و همین‌طور شبکه خبر وظیفه تأمین گزارش‌های خبری این سازمان را بر عهده دارند.باشگاه خبرنگاران جوان دو بخش خبری مستقل برای خود دارد.اولین بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه یک و دیگری ساعت ۱۷ شبکه خبر می‌باشد.همچنین این مجموعه گزارش‌های خود را در سایر بخش‌های خبری از جمله «اخبار ۲۰:۳۰»و ۲۱ هم پخش می‌کند.اعضای این مجموعه از طریق مراجعه علاقمندان جوان و برگزاری دوره های آموزشی انتخاب می شوند و بسیاری از نیروهای آن پس از طی مراحل در این مجموعه تامین کننده نیروی انسانی خبرگزاری صدا و سیما و شبکه خبر هم هستند.هم اکنون بسیاری از گویندگان و خبرنگاران «خبرگزاری صدا و سیما» و «شبکه خبر» از محصولات باشگاه خبرنگاران جوان هستند. این مجموعه علاوه بر فعالیت تصویری در بخش مکتوب و فضای مجازی هم حضور جدی دارد و تقریبا بیش از سایر بخش های خبری صدا و سیما در فضای مجازی حضور دارد.این رسانه خود نیز مدعی است بزرگترین خبرگزاری فارسی زبان دنیاست. تقریبا در تمام ایران نمایندگی دارد و گزارش های استانی آن پخش می شود. ضمن اینکه در سایت هم تمامی استانها دارای صفحه می باشند.دفاتر استانی این مجموعه در ادارات کل صدا و سیمای استانها فعال است و برای بخش های خبری این مراکز هم تولید محتوا می کند. باشگاه خبرنگاران جوان در بسیاری از پیام رسان ها هم حضور جدی دارد. هم اکنون کانال این باشگاه در «تلگرام» بالای ۸۰۰ هزار مخاطب دارد و کانال آن در نرم افزار بومی «پیام‌رسان سروش» پرمخاطب ترین کانال ایران است.ضمن اینکه این مجموعه در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، ویسپی، گوگل پلاس و آی گپ هم حضور جدی دارد.این رسانه همچنین برای اولین بار بخش شهروند خبرنگار را به درون تلویزیون برد و تقریبا یکی از بخش های ثابت آن است.شهروند خبرنگار در سایت باشگاه خبرنگاران جوان هم دارای صفحه اختصاصی است. سایت باشگاه خبرنگاران جوان به دو زبان عربی و انگلیسی هم فعال است و برای مخاطبین افغانستانی خود هم صفحه اختصاصی دارد.

حواشی

ماجرای برخورد آخوندی وزیر راه و شهرسازی با خبرنگار این مجموعه[۳]در حاشیه جلسه هسات دولت یکی از خبرسازترین حاشیه های این مجموعه بود. در این حادثه آخوندی بعد از اینکه خبرنگار زن این مجموعه از او درباره صحت و یا سقم هواپیماهای وارد شده می پرسد عصبانی شده و میکروفن او را به دست می گیرد. انتشار عکس های این اتفاق حاشیه های زیادی را برای وزیر راه ایجاد کرد و در نهایت باعث شد او در این باره توضیحاتی ارائه دهد[۴].

منابع

  1. تماس با ما، باشگاه خبرنگاران جوان
  2. yjc در alexa.com
  3. «ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان». باشگاه خبرنگاران جوان. 16 فروردین 1396. بایگانی‌شده از اصلی در 07 آوریل 2017. تاریخ وارد شده در |تاریخ بایگانی= را بررسی کنید (کمک)
  4. «توضیح وزیر راه در خصوص رفتار عجیب خود با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان». باشگاه خبرنگاران جوان. 17 فروردین 1396. بایگانی‌شده از اصلی در 08 آوریل 2017. تاریخ وارد شده در |تاریخ بایگانی= را بررسی کنید (کمک)


پیوند به بیرون

اخبار باشگاه خبرنگاران جوان