هشدار برای کبرا ۱۱: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
اصلاح اشتباه
برچسب‌ها: ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۰: خط ۳۰:
'''مردان کبرا - 11'''
'''مردان کبرا - 11'''


سریال هشدار برای کبرا - 11 ابتدا با بازی یوناس براندراپ و رنه اشتاینکه آغاز شد. از قسمت سوم سریال اردوگان آتالای جایگزین اینگو فیشر شد که حضور او تاکنون ادامه دارد.
سریال هشدار برای کبرا - 11 ابتدا با بازی یوناس براندراپ و رنه اشتاینکه آغاز شد. از قسمت سوم سریال اردوغان آتالای جایگزین اینگو فیشر شد که حضور او تاکنون ادامه دارد.


در انتهای ساخت فصل اول براندارپ نیز از مجموع بازیگران سریال خارج شد و مارک کلر جایگزین او شد. بازی کلر نیز تا اواخر فصل ششم ادامه پیدا کرد و پس از آن [[ رنه اشتینک]] در نقش تام کرانیش به گروه مردان کبرا - 11 پیوست.
در انتهای ساخت فصل اول براندارپ نیز از مجموع بازیگران سریال خارج شد و مارک کلر جایگزین او شد. بازی کلر نیز تا اواخر فصل ششم ادامه پیدا کرد و پس از آن [[ رنه اشتینک]] در نقش تام کرانیش به گروه مردان کبرا - 11 پیوست.
خط ۱۴۰: خط ۱۴۰:
بدل‌کار این مجموعه، یک [[ایران|ایرانی]] به نام [[پیمان ابدی]] بود. او در سال ۱۳۸۶ به ایران آمد و در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در زمان اجرای نقش بدل‌کاری در زمان فیلم‌برداری فیلم [[چشم‌های نامحسوس]] بر اثر حادثه، جان خود را از دست داد.
بدل‌کار این مجموعه، یک [[ایران|ایرانی]] به نام [[پیمان ابدی]] بود. او در سال ۱۳۸۶ به ایران آمد و در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در زمان اجرای نقش بدل‌کاری در زمان فیلم‌برداری فیلم [[چشم‌های نامحسوس]] بر اثر حادثه، جان خود را از دست داد.


== فهرست قسمت‌ها ==
== فهرست بازیگرانا ==
{| class="wikitable" width="100%"
{| class="wikitable" width="100%"
! rowspan="2" |نقش
! rowspan="2" |نقش

نسخهٔ ‏۲۸ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۲:۲۷

هشدار برای کبرا ۱۱ – پلیس بزرگراه
پرونده:Alarm fuer Cobra11 new.png
ژانراکشن, جنایی
بازیگراناردوغان آتالای
تام بک
یوهانس براندروپ
رینر استرکر
الموت اگرت
مارک کلر
رنه اشتینک
کریستیان اولیور
گادیون بورکهارد
وینزنز کیفر
کشور سازندهآلمان
زبان اصلیآلمانی
شمار فصل‌ها۲۱
شمار قسمت‌ها۲۹۸
تولید
مدت۴۵ دقیقه
پخش
شبکهٔ اصلیRTL Television
انتشار اولیهمارس ۱۲, ۱۹۹۶ –
اکنون
وبگاه

هشدار برای کبرا ۱۱ – پلیس بزرگراه (به انگلیسی: Alarm for Cobra 11 – The Highway Police) یک سریال تلویزیونی محبوب آلمانی است که داستانش درباره یک تیم دو نفره از پلیس بزرگراه است. این سریال در بیش از ۱۲۰ کشور به نمایش در آمده است.

دربارهٔ سریال

این سریال شروع موفقیت‌آمیز خود را سال 1996 در شبکه RTL آلمان آغاز کرد. 2 شخصیت اصلی سریال 2 افسر پلیس بزرگراه آلمان هستند که کار تعقیب مجرمان در بزرگراه‌ها و تامین امنیت در جاده‌های اطراف شهر را به عهده دارند. حادثه؛ برخورد، تصادف؛ پرواز ‌خودروها در هوا و انفجار تقریبا پای ثابت تمام قسمت‌های این سریال آلمانی است. به طور متوسط در هر قسمت در این سریال 2 تا 3 نفر کشته می شوند و 5 تا 6 خودرو نابود می‌شوند.

رمز موفقیت سریال حضور معروف‌ترین بدلکاران آمریکایی در سریال بود. مایکل بی و جری بروخ‌هایمر که تجربه ساخت صحنه‌های اکشن در فیلم‌هایی چون جان سخت و سرعت و سری فیلم‌های اسلحه مرگبار را در کارنامه خود داشتند، از همان ابتدا همکاری با این سریال را آغاز کردند.

دیگر ویژگی مثبت این سریال، دیالوگ‌های طنز 2 شخصیت اصلی در آن است که گفته شده از فضای دانی گلاور و مل گیبسون در فیلم‌های اسلحه مرگبار الهام گرفته شده است. البته سهم خودروهای درب و داغان شده در سریال را که اکثرا از مدل‌های بالای بنز و بی‌ام‌و آلمانی هستند، نمی‌توان نادیده گرفت.

طبق آمار گرفته شده در آلمان، کبرا - 11 بیش از 6 میلیون بیننده دارد و سال 2003 این تعداد به بیش از 8 میلیون نفر هم رسید. وقتی کبرا - 11 روی صفحه تلویزیون می‌آید، همه منتظر صحنه‌های برخورد بزن بزن سرعت و در نهایت انفجار در بزرگراه‌های اطراف فرانکفورت هستند و فیلم پر از هیجان و دسیسه است، بهترین بدلکاران برای این فیلم کار می‌کنند.

اتفاقات فیلم گاهی خیلی جالب و گاهی خنده‌آورند ولی در نهایت تمام قسمت‌های این سریال به یک صورت تمام می‌شوند. دشمن خود را نشان می‌دهد، زد و خوردهایی صورت می‌گیرد، قهرمانان طبق معمول سر وقت در محل حاضر می‌شوند، دشمن ضربه می‌زند، قهرمانان دشمن را تعقیب می‌کنند و در آخر این تعقیب و گریز به انفجارهای وسیع و وحشتناکی منتهی می‌شود و همیشه نیز پلیس‌های چابک و فرز در آخرین ثانیه‌ها از این خطرات جان سالم به در می‌برند.

دسیسه‌ها و اتفاقات فیلم همیشه تقریبا به یک صورت تکرار می‌شوند و بیشتر دقایق فیلم در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و درون خودرو اتفاق می‌افتد. با وجود این، کبرا  11 هنوز هم سریالی موفق است و ببینندگان را پای تلویزیون میخکوب می کند و این الگوی تکراری، چیزی از محبوبیت این سریال کم نکرده است.

مردان کبرا - 11

سریال هشدار برای کبرا - 11 ابتدا با بازی یوناس براندراپ و رنه اشتاینکه آغاز شد. از قسمت سوم سریال اردوغان آتالای جایگزین اینگو فیشر شد که حضور او تاکنون ادامه دارد.

در انتهای ساخت فصل اول براندارپ نیز از مجموع بازیگران سریال خارج شد و مارک کلر جایگزین او شد. بازی کلر نیز تا اواخر فصل ششم ادامه پیدا کرد و پس از آن رنه اشتینک در نقش تام کرانیش به گروه مردان کبرا - 11 پیوست.

همکاری نیز تا فصل 14 بیشتر ادامه پیدا نکرد تا این که کریستن اولیور به عنوان همکار جدید سمیر به جمع بازیگران سریال اضافه شد، اما این تغییر با مخالفت زیادی روبه‌رو شد. بینندگان تلویزیون معتقد بودند زوج تام و سمیر جذابیت بیشتری داشته و خواهان برگشت رنه اشتاینکه به سریال هشدار برای کبرا - 11 بودند. در ابتدای فیلمبرداری فصل 17 اشتینک به سریال برگشت، اما این حضور او تا فصل بیستم بیشتر طول نکشید.

پس از ترک وی تهیه‌کنندگان با گئودون بوخارد وارد مذاکره شدند. او از بازیگران معروف تلویزیون اتریش است که سریال بازرس رکس را بازی کرده است. با انتخاب او مجددا سریال کبرا - 11 به دوران اوج محبوبیت خود برگشت.

البته تغییرات تا اینجا نیز به پایان نرسید و در سال 2008 بوخارد هم از سریال کنار رفت و تام بک جایگزین او شد تا در سری جدید در نقش بن یگر نقش‌آفرینی کند.

فصل بیست و پنجم با بازی تام بک در اواخر سال 2008 و اوایل سال 2009 روی آنتن رفت.

تام بک نیز در فصل ۳۴ مجموعه را ترک کرد و وینزنز کیفر در نقش الکس برندت وارد سریال شد اما او هم در فصل ۳۸ از سریال جدا شد و دنیل روزنز در پقش کمیسر پاول رنر وارد سریال شد.

گاف‌های کبرا - 11

سریال هشدار برای کبرا - 11 از همان ابتدا زیر نظر تیزبین بینندگان تلویزیونی بود و به همین دلیل در هنگام فیلمبرداری آن از دیده‌ها پنهان نماند.

ازجمله اشتباهات سریال که به دفعات تکرار شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- در بسیاری از قسمت‌ها اتومبیل سمیر عوض می‌شود. در سال 1998 در حالی که سمیر سوار بی‌ام‌وی سری 3 بود در حالی به تعقیب مجرمان می‌پرداخت که بیننده او را سوار بر خودروی مدل 1992 می‌دید.

- در بسیاری از قسمت‌های سریال بخصوص از سال 2000 تاکنون پلاک‌های تکراری روی خودروهای مختلف دیده می شود.

- سال 1998 در حالی که خودروی آندره فاک مرسدس بنز مدلCLK بود مدام او سوار بر خودروهای بنز مختلف دیده می‌شد.

- در یکی از قسمت‌های سریال در فصل چهارم کارآگاهان کبرا  11 قصد ورود به یک پایگاه نظامی را داشتند که با منع ورود مواجه شدند. این در حالی است که طبق قوانین در آلمان تمام افسران پلیس اجازه ورود به هر پایگاه نظامی را دارند.

نقش‌آفرینان کبرا - 11

سمیر دوست‌داشتنی: اردوگان آتالای بازیگر نقش سمیر بی‌شک محبوب‌ترین و معروف‌ترین نقش‌آفرین سریال کبرا  11 است. اردوگان آتالای 22 سپتامبر 1966 در شهر هانوفر آلمان متولد شد. پدر او اهل ترکیه و مادرش آلمانی است. او از سال 1984 وارد عرصه بازیگری شد. پس از گذراندن کلاس بازیگری در مدرسه موسیقی و هنرهای نمایشی، نقش کوچکی به عنوان چراغ جادو در فیلم علاءالدین به او محول شد.

پس از آن در فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌های مختلفی به عنوان هنرپیشه مهمان بازی کرد. اردوگان در کنار بازیگری در فیلم‌ها در چند نمایشنامه رادیویی هم به ایفای نقش پرداخته است. او همراه چند هنرپیشه دیگر آلمانی برنامه‌ای با عنوان «ما همه مثل هم هستیم» را ساختند. او در سال 2003 به طور افتخاری در 2 فیلم بازی کرد که عواید آنها به یونیسف رسید. در یکی از این فیلم‌ها با کریستن اولیور هم بازی بود.

بالاخره در سال 1996 بود که او را برای شخصیت اصلی فیلم (هشدار برای کبرا  11 پلیس اتوبان) یعنی نقش سمیر گرکان که یک کارآگاه پلیس زبده است، انتخاب کردند. آتالای قبل از شروع فیلمبرداری مدت‌ها همراه پلیس اتوبان به گشت‌زنی می‌پرداخت و حمله‌ها و زد و خوردها را تماشا می‌کرد. او همچنین تیراندازی را به طور کامل فرا گرفت.

همسر اردوگان هنرپیشه دیگر آلمانی به نام (آشترید آن ماری پلمان) است. آشترید تا به حال در 2 قسمت از سریال کبرا  11 به عنوان هنرپیشه مهمان حضور داشته است. یک بار در اپیزودی به نام کیش و مات در نقش یک پزشک و یک بار در اپیزود سقوط بزرگ در نقش یک راهبه بازی کرد. او در فیلم نهایت سرعت نیز با همسرش همکار بود. آنها در 22 نوامبر 2002 صاحب دختری به نام آمیرا پولت ملیسانده شدند. اردوگان عاشق ورزش است و همیشه در ورزش‌های اسب‌سواری، شمشیربازی، آکروبات، تیراندازی، شیرجه و چتربازی فعالیت می‌کند.

آتالای درباره دلایل موفقیت هشدار برای کبرا  11 می‌گوید: کبرا  11 نخستین مجموعه اکشن آلمانی بود. در آغاز بینندگان کنجکاو بودند بدانند محصول اکشن خود آلمان چگونه است. اکشن آلمان در اتوبان‌های آلمان با ماشین‌های آلمانی و بازیگران آلمانی با استقبال داخلی خوبی روبه‌رو شد. چنین استقبالی امروزه دیگر ممکن نیست چون وقتی مجموعه اکشن جدیدی قرار است به نمایش درآید باید کامل باشد.

وی درباره شخصیت‌های کبرا  11 می‌گوید: من از قهرمان‌های اکشنی که نمی‌ترسند خوشم نمی‌آید یا به عبارتی برایم جذابیت ندارند. باید فراتر از شخصیت یک انسان را به تصویر بکشی با تمام ضعف‌ها و قوت‌هایش. وقتی دری را می‌شکنیم و وارد خانه‌ای می‌شویم می‌ترسیم و این ترس را در شخصیت مذکور نشان می‌دهیم یا وقتی از دیوار ساختمانی بالا می‌رویم، می‌توانی ببینی که این کار را براحتی و با بی‌خیالی انجام نمی‌دهیم. این کار را برای نجات جان کسی انجام می‌دهیم، نه به این علت که از اکشن لذت می‌بریم.

تام همراه سمیر

رنه اشتاینکه بازیگر نقش تام کرانیش 16 نوامبر سال 1963 متولد شد. او در مدرسه نمایش ارنست بوش در برلین تحصیل کرد. در کنار این تحصیلات، مدرک مهندسی ارتباطات گرفت و همچنین مدتی راننده آمبولانس بود. او بعد از ورود به عالم بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی ایفای نقش کرد، ازجمله فیلم «عشق پرنسس» و «قاتل را بگیرید» اوج بازیگری او همچون اردوگان در «فیلم هشدار برای کبرا  11» است. اشتاینکه از خستگی‌های کار در سریال چنین می‌گوید: بعد از اتمام فیلمبرداری، روز که به خانه می‌رسم مثل جنازه روی تخت می‌افتم تا روز بعد که دوباره بروم سر صحنه. او عاشق فیلم‌های ترسناک است.

رئیس سمیر

شارلوت شواب به نقش آنا انگل هارت، متولد 17 دسامبر 1952 و فارغ‌التحصیل مدرسه هنرهای نمایشی سوئیس است. او از سال 1978 تا 1998 در تعداد زیادی از نمایش‌های آلمانی زبان روی صحنه رفته و از سال 1999 تا 2004 نیز در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی بازی کرده است. در ضمن او متاهل بوده و مادر 2 فرزند پسر است.

او درباره جذابیت نقش خود در هشدار برای کبرا  11 می‌گوید: انتخاب این نقش برای یک زن، کار نویسنده داستان است و علت این انتخاب نیز دراماتیک‌تر شدن داستان است. جایی که شخصیت مافوق زن و شخصیت‌های زیردست مرد باشند، به علت شکسته شدن قواعد رایج جامعه مسائل دراماتیک‌تر می‌شوند. بیشتر جذابیت شخصیت «آنا انگل هارت» برای من رابطه دوستانه و در عین حال مقتدرانه او با افراد گروهش بود.

او نیز از بازیگرانی است که در سال 2008 از جمع بازیگران سریال هشدار برای کبرا  11 خارج شد. پسرش ماکسیمیلیان سیمونچک از بازیگران معروف سینما و تلویزیون آلمان است. البته او در اولین قسمت از فصل ۳۹ به عنوان بازیگر افتخاری حضور دارد.

بازرس رکس در کنار سمیر

گئودون بوخارد که در فصل‌های جدید سریال به عنوان همکار جدید سمیر ایفای نقش می‌کند، متولد 1969 در مونیخ است. با وجود بازی در بیشتر سریال‌ها و فیلم‌های اروپایی و آمریکایی بسیاری او را با بازی در نقش اصلی سریال بازرس رکس می‌شناسند. او فرزند یکی از بازیگران معروف سینمای آلمان الیزابت فون مولو است. کار بازیگری را از سال 1979 آغاز کرد و در دهه 1990 درآمریکا زندگی می‌کرد. او برای فیلمبرداری بازرس رکس 5 سال ساکن وین شد. قرارداد او برای بازی در سریال هشدار برای کبرا  11 در نقش کریس ریتر در اواخر سال 2007 به اتمام رسید و او از کلن محل فیلمبرداری هشدار برای کبرا  11 به برلین برگشت.درام جنگی «لعنتی‌های بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو جدیدترین نقش‌آفرینی بوخارد است که براد پیت نقش اصلی را در آن ایفا می‌کند.

در حاشیه کبرا  11

- سریال هشدار برای کبرا  11 تاکنون به بیش از 100 کشور دنیا فروخته شده است.

- پخش اپیزودهای جدید از کانال RTL آلمان از مارس 2009 آغاز شده است.

- آدرین سانتیل یکی از رانندگان مسابقات فرمول یک در این سریال بازی کرد.

- تاکنون چند بازی کامپیوتری با الهام از فضا و داستان هشدار برای کبرا  11 و زمان تصادف ۱ تا ۵ ساخته و وارد بازار شده است.

- سریال هشدار برای کبرا  11 هنگام فیلمبرداری چند تلفات و مجروح نیز داشته است. در سال 2008 بدلکار سمیر دچار سانحه شد و به بیمارستان انتقال یافت.

- آئودی، فورد و پورشه از دیگر مدل‌های خودرو هستند که از آنها در فیلمبرداری و ساخت این سریال استفاده شده است.

- تاکنون بیش از ۳۰۰ قسمت از این سریال ساخته شده است.

- تعداد افراد حاضر پشت صحنه برای فیلمبرداری یک صحنه از سریال گاه به 100 نفر می‌رسید.

- صحنه‌های اکشن و برخورد خودرو‌ها با 16 دوربین فیلمبرداری می‌شد.

- جدیدترین قسمت سریال هشدار برای کبرا  11 در آلمان در سال 2017 به نمایش درآمد.

- سریال هشدار برای کبرا  11 چندین جایزه ازجمله جایزه بدلکاران جهان و جایزه شیر طلاییRTL را دریافت کرده است.

شخصیت‌ها

سمیر گِرکان

اصلی‌ترین شخصیت مجموعه، سمیر گِرکان (با بازی اردوغان آتالای) است که از سومین قسمت سریال در سال ۱۹۹۶ تا کنون (۲۰۱۷) در نقش خود باقیست. او صاحب یک ب ام و نقره‌ای سری ۳ است که از آن برای گشت نامحسوس در بزرگراه استفاده می‌کند. افزون بر آن، دارای خودروهای اعجاب‌انگیزی چون فراری اسپایدر ۳۵۵ است. البته گاهی پیشامدهای ناگواری برای برخی از خودروهای سمیر رخ می‌دهند. برای نمونه ب ام و در بسیاری از از مأموریت‌ها آسیب می‌بیند و فراری نیز دزدیده می‌شود. سمیر هرچند شوخ‌طبع است، در کارش جدی است و برای انجام مأموریتش از هیچ تلاشی فرونمی‌گذارد.

تام کرانیش

تام کرانیش (با بازی رنه اشتینک) محبوب‌ترین همکار سمیر در تمام طول سریال است. او جوانی اجتماعی و شوخ است و طبعی بخشنده دارد. در اولین روز کاری خود، با دوچرخه سر کار می‌رود و قبل از رسیدن به ایستگاه پلیس، درگیر یک تصادف می‌شود و از همان‌جا با سمیر آشنا می‌شود. او در کنار سمیر، وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد. تام صاحب یک مرسدس بنز کلاس سی‌ال کی ۳۲۰ است که این خودرو نیز بارها آسیب می‌بیند.

سرانجامِ تام کرانیش

تام بعد از مرگ نامزدش، از نیروی پلیس خداحافظی می‌کند و همکار جدید سمیر، «یان» مدتی در کنار او خدمت می‌کند تا اینکه «یان» نیز از پلیس بزرگراه به واحد دیگری منتقل می‌شود و سمیر مجدداً به دنبال تام می‌رود و در اپیزود «بازگشت» تام مجدداً به سریال اضافه می‌شود. اما سرانجام، مدتی بعد در اپیزود «مرگ و زندگی» در حین عملیات، کشته می‌شود. مرگ تام بزرگترین ضربه‌ای است که در طول سریال به سمیر وارد می‌شود.

کریس ریتر

کریس ریتر (با بازی گادیون بورکهارد) بلافاصله بعد از مرگ تام، وارد داستان می‌شود. او یک پلیس مخفی است و در جریان مرگ تام، با سمیر همراه می‌شود. در زمان انتقام مرگ تام، تبدیل به همکاری دوست داشتنی برای سمیر می‌شود. اما کریس هم بیش از ۲۲ اپیزود دوام نمی‌آورد و به دست یک باند مافیایی کشته می‌شود. سمیر باز هم ضربه روحی بزرگی از این اتفاق می‌خورد و به دنبال انتقام مرگ کریس، باند مافیایی را متلاشی می‌کند.

بن یِگر

بن یگر (با بازی تام بک) همکار فعلی سمیر است که بعد از مرگ کریس، به داستان اضافه می‌شودکه با کمک او عامل قتل کریس را طی داستان‌هایی به دادگاه می‌رسانند. در ابتدا سمیر اصلاً از رفتارها و طرز عملکرد او خوشش نمی‌آید و بن را فردی جاه طلب و خودرأی می‌داند (که البته همین‌طور هم هست). اما بعد از انتقام مرگ کریس، بن و سمیر، دوستان بسیار خوبی برای یکدیگر می‌شوند. بن، یک مرسدس بنز E500 دارد. بن نیز پس از مدتی از پلیس بزرگراه خداحافظی کرد به این سریال وارد شد. زیرا تام بک (بازیگر این نقش) عازم هالیوود بود. البته شایعه شده بود که بن در اواخر سال ۲۰۱۴ به این سریال بازمی‌گردد که محقق نشد.

هوته و دیتر

هوته هرزبرگر و دیتر بونرات، تیم پشتیبانی کبرا ۱۱ هستند که از ایستگاه پلیس بزرگراه، عملیات این تیم را پشتیبانی می‌کنند. هوته و دیتر، به عبارتی، چاق و لاغرِ سریال محسوب می‌شوند و بهترین دوستان یکدیگر هستند و جدا کردن این ۲ از یکدیگر، نشدنی است. آنها معمولاً سوار بر یک پورشه سبز و نقره‌ای که خودروی گشت بزرگراه است، دیده می‌شوند.

هردوی آنها در سریال کشته شده اند

جدایی هوته و دیتر

هوته بعد از ۴۳ سال خدمت در نیروی پلیس، در شرف بازنشستگی است. در اپیزود «۷۲ ساعت اضطراب» در روزهای آخر خدمت و در آخرین پرونده خود، برای نجات بن از تیررس یک تک‌تیرانداز، اورا هل می‌دهد و گلوله به سینه خودش اصابت می‌کند. لحظاتی بعد، در حالی که سمیر، بن، دیتر و کیم کروگر (رئیس پلیس بزرگراه) در کنار او هستن، جان می‌دهد. دیتر نیز در چند فصل بعد در حین نجات جان جین جان خود را بوسیله تک تیرانداز و انفجار ماشین از دست می‌دهد.

بدل‌کار

بدل‌کار این مجموعه، یک ایرانی به نام پیمان ابدی بود. او در سال ۱۳۸۶ به ایران آمد و در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در زمان اجرای نقش بدل‌کاری در زمان فیلم‌برداری فیلم چشم‌های نامحسوس بر اثر حادثه، جان خود را از دست داد.

فهرست بازیگرانا

نقش هنرپیشه شغل فصل‌ها
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲
فرانک اِشتولته یوهانس براندروپ کارآگاه نقش اصلی نقش مهمان
اینگو فیشر رنه اِشتِرِکِر کارآگاه نقش اصلی
سِمیر گِرکان اردوغان آتالای کارآگاه نقش اصلی
کاتارینا لامپرِخت آلموت اِگِرت رئیس پلیس نقش اصلی برخی قسمت‌ها
آندره فوکس مارک‌کلر کارآگاه نقش اصلی نقش مهمان
تام کرانیش رنه اشتینک کارآگاه نقش اصلی نقش اصلی
یان ریشتِر کریستیان اولیور کارآگاه نقش اصلی
کریس ریتِر گادیون بورکهارد کارآگاه نقش اصلی
بن یِگِر تام بک کارآگاه نقش اصلی
الکس برَندِت وینزنز کیفر کارآگاه نقش اصلی
پاول رِنِر دنیل روزنر کارآگاه نقش اصلی
کیم کروگز کاتیا وی‌وود رئیس پلیس برخی قسمت‌ها نقش اصلی
جنیفر دُرن کاتِرینا هِس کارآگاه برخی قسمت‌ها نقش اصلی
هارتموت فرُیند نیلز کِروین واحد صحنه جرم برخی قسمت‌ها نقش اصلی
سوزان کُنیش دنیلا ووته منشی برخی قسمت‌ها نقش اصلی
آنا اِنگِلهارت شارلوت شواب رئیس پلیس نقش اصلی یک قسمت

کشورهای پخش کننده


در ایران

صداپیشگان

دوبلر نقش
افشین ذی نوری مدیر دوبلاژ
بهمن هاشمی گوینده متن
افشین ذی نوری بازرس سمیر گرکان
امیر منوچهری بازرس پاول رنر
کسری کیانی بازرس الکس برندت
بهروز علی محمدی بازرس بن یگر
جواد پزشکیان هرمان هرزبرگر (هوته)
رضا آفتابی دیتر بونرات
مریم رادپور آندریا شافر گرکان (همسر سابق سمیر)
آرزو روشناس کمیسر کیم کروگر (رئیس پایگاه)
علی منانی هارتموت فرویند (رئیس آزمایشگاه)
فریبا رمضان پور سوزانه کانیش (منشی پایگاه)
پرویز ربیعی رل های منفی
ناصر احمدی
غلامرضا الماسی
ناصر احمدی
علی‌همت مومی‌وند
شهاب عسگری
اکبر منانی
میثم نیکنام
بهروز علی محمدی
نازنین یاری
امیر حکیمی
علیرضا شایگان

پانویس

  1. شبکه5. «هشدار برای کبری 11».

منابع