میدان هوایی بین‌المللی نیمروز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ←‏جایگزینی با [[وپ:اشتباه|اشتباه‌یاب]]: دالر⟸دلار، استندرد⟸استاندارد، موقیعت⟸موقعیت
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Nimroz international airport.jpg|300px|بندانگشتی|میدان هوایی بین‌المللی نیمروز]]
[[پرونده:Nimroz international airport.jpg|300px|بندانگشتی|میدان هوایی بین‌المللی نیمروز]]
'''میدان هوایی بین‌المللی نیمروز''' کار ساخت خط پرواز میدان هوایی جدید و بین‌المللی [[ولایت نیمروز]] در سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود <ref>[http://www.jomhornews.com/doc/news/fa/39923/ خبرګذاری جمهور/ اغاز کار اسفالت و جغل ریزی میدان هوایی بین‌المللی نیمروز]</ref> در سال ۲۰۱۵ با مصرف سه و نیم میلیون دلار تقریباً ۴۰ درصد کار ساخت آن تکمیل شده بود.
'''میدان هوایی بین‌المللی نیمروز''' کار ساخت خط پرواز میدان هوایی جدید و بین‌المللی [[ولایت نیمروز]] در سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود<ref>[http://www.jomhornews.com/doc/news/fa/39923/ خبرګذاری جمهور/ آغاز کار آسفالت و جغل ریزی میدان هوایی بین‌المللی نیمروز]</ref> در سال ۲۰۱۵ با مصرف سه و نیم میلیون دلار تقریباً ۴۰ درصد کار ساخت آن تکمیل شده بود.


قرار است خط رنوی میدان هوای نیمروز به طول ۲۵۰۰ متر و عرض ۶۰ متر به شکل استاندارد جهانی و به گونه ی معیاری ساخته شود .<ref>[http://da.azadiradio.com/a/27452768.html رادیو ازادی/ تکمیل شدن ۴۰ ٪ از کار بالای میدان هوایی نیمروز]</ref>.این میدان هوایی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر زرنج قرار دارد.
قرار است خط رنوی میدان هوای نیمروز به طول ۲۵۰۰ متر و عرض ۶۰ متر به شکل استاندارد جهانی و به گونهٔ معیاری ساخته شود.<ref>[http://da.azadiradio.com/a/27452768.html رادیو ازادی/ تکمیل شدن ۴۰ ٪ از کار بالای میدان هوایی نیمروز]</ref>این میدان هوایی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر زرنج قرار دارد.


ولایت نیمروز در حال حاضر دارای یک میدان هوایی داخلی بنام [[میدان هوایی زرنج]] می باشد که در شهر [[زرنج]] موقعیت دارد و فقط برای پروازهای داخلی میباشد.
ولایت نیمروز در حال حاضر دارای یک میدان هوایی داخلی بنام [[میدان هوایی زرنج]] می‌باشد که در شهر [[زرنج]] موقعیت دارد و فقط برای پروازهای داخلی می‌باشد.


== تکمیل شدن کار بالای میدان هوایی ==
== تکمیل شدن کار بالای میدان هوایی ==
مسئولان اداره محلی ولایت نیمروز میگویند که میدان هوایی این ولایت در ابتدای سال نو (۱۹۹۵ ه. ش) ، پروازهای خود را به داخل و خارج از کشور به صورت رسمی آغاز میکند.به بیان آنان، آسفالت بخش بزرگی از محل باند فرود هواپیماها در این میدان هوایی به پایان رسیده و تنها ترمینال آن باقی مانده است<ref>[http://kokchapress.com/30932 کوګچه/ساخت فرودگاه مجهز در نیمروز / سال نو، میدان نو، پرواز نو]</ref>.
مسئولان اداره محلی ولایت نیمروز می‌گویند که میدان هوایی این ولایت در ابتدای سال نو (۱۹۹۵ ه‍. ش)، پروازهای خود را به داخل و خارج از کشور به صورت رسمی آغاز می‌کند. به بیان آنان، آسفالت بخش بزرگی از محل باند فرود هواپیماها در این میدان هوایی به پایان رسیده و تنها ترمینال آن باقی مانده‌است.<ref>[http://kokchapress.com/30932 کوګچه/ساخت فرودگاه مجهز در نیمروز / سال نو، میدان نو، پرواز نو]</ref>


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۴۴

پرونده:Nimroz international airport.jpg
میدان هوایی بین‌المللی نیمروز

میدان هوایی بین‌المللی نیمروز کار ساخت خط پرواز میدان هوایی جدید و بین‌المللی ولایت نیمروز در سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود[۱] در سال ۲۰۱۵ با مصرف سه و نیم میلیون دلار تقریباً ۴۰ درصد کار ساخت آن تکمیل شده بود.

قرار است خط رنوی میدان هوای نیمروز به طول ۲۵۰۰ متر و عرض ۶۰ متر به شکل استاندارد جهانی و به گونهٔ معیاری ساخته شود.[۲]این میدان هوایی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر زرنج قرار دارد.

ولایت نیمروز در حال حاضر دارای یک میدان هوایی داخلی بنام میدان هوایی زرنج می‌باشد که در شهر زرنج موقعیت دارد و فقط برای پروازهای داخلی می‌باشد.

تکمیل شدن کار بالای میدان هوایی

مسئولان اداره محلی ولایت نیمروز می‌گویند که میدان هوایی این ولایت در ابتدای سال نو (۱۹۹۵ ه‍. ش)، پروازهای خود را به داخل و خارج از کشور به صورت رسمی آغاز می‌کند. به بیان آنان، آسفالت بخش بزرگی از محل باند فرود هواپیماها در این میدان هوایی به پایان رسیده و تنها ترمینال آن باقی مانده‌است.[۳]

پانویس